Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. A jeladónál levő zsinór darabot mértem multiteszterrel, és próbaképpen a kábelkötegben lévő folytatását testeltem le. Akkor izzított csak egy pillanatra amikor azt letesteltem. Ha össze van dugva a jeladóval akkor kb 3-4 másodpercig izzít.

Link to comment
Megosztás:

:P bárcsak nekem is úgy lenne...

Tegnap csekkoltam az izzítókat, meg néztem egy kompressziót, a vezérlés felőli henger kompressziója stabilan csökkenő tendenciát mutat, a többi az 25bar.

Ma reggel már volt 3 fok, láss csodát el is indult a gép, némi fehér füst kíséretében bár, de 1-2 fordulat után elkapta.

Kezdem elvetni a levegősödést, figyelmem a hidegindítási előtöltés szabályozó felé fordult :D.

Ha levegősödne akkor 3 fokban ugyanolyan gyatrán kéne indulnia mint -3-ban nemde?

Na most...

3 dolog tud ugye leb*ódni az előtöltés emelő rendszerben:

- nem kap áramot a mágnesszelep ami zárja a belső nyomás szabályozó szelepének kifolyó ágát.

- nem működik rendesen a fent említett szelep (nem zár le).

- a lezárt mágnesszelep mellett működő nyomásszabályozó túl alacsony nyomást tart fennt.

Az elsőt lemértem, megkapja a feszt hidegben.

A másik kettőt hogy lehetne ellenőrizni?

Az is gyanús, hogy az első gázfröccsig iszonyúan kopogósan jár a motor ami szintén annak a jele lehet hogy az előtöltés szabályozással nincs vmi rendben.

(Akkor se viszem egyelőre adagolóshoz :))

Ez a legújabb szerzeményem:

gazolajpumpa.jpg

Érdekes volt, először megtöltöttem a pumpát majd rákötöttem a szűrőházra.

Ezután egy csomó gázolajat kellett belepumpálnom a szűrőbe mire megjelent a levegőztető csavarnál a gázolaj.

Gyakorlatilag üres volt...

A lényeg hogy hnap reggel meglátjuk mire jó a pumpa :)

Elméletileg egyben ugye nyomástartó szelep is a lábszelepe miatt, lehet hogy még pumpálni se kell :D.

Ha meg sok gázolaj megy bele reggel majd normálisan indul akkor veszem is le az adagolót és szétrobbantom.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. A jeladónál levő zsinór darabot mértem multiteszterrel, és próbaképpen a kábelkötegben lévő folytatását testeltem le. Akkor izzított csak egy pillanatra amikor azt letesteltem. Ha össze van dugva a jeladóval akkor kb 3-4 másodpercig izzít.

Értem én, hogy mit mondasz. :D Nálam beragadt az érzékelő, nem kapcsolt ki, ezért nem volt izzításom. Ráaplikáltam provizori egy kapcsolót az utastérben. :D Isi kollega még most is úgy császkál az autóval, hogy le van szakadva a szenzorról a madzag.....

A 3-4 mp akkor is nagyon kevés....izzítókat kiszedtétek, vagy csak méricskéltetek? :)

Bakker.....most nézem, fordítva mondtam. Meleg motornál kapcsol testet......bocsi :)

Link to comment
Megosztás:

Értem én, hogy mit mondasz. :D Nálam beragadt az érzékelő, nem kapcsolt ki, ezért nem volt izzításom. Ráaplikáltam provizori egy kapcsolót az utastérben. :D Isi kollega még most is úgy császkál az autóval, hogy le van szakadva a szenzorról a madzag.....

A 3-4 mp akkor is nagyon kevés....izzítókat kiszedtétek, vagy csak méricskéltetek? :)

Bakker.....most nézem, fordítva mondtam. Meleg motornál kapcsol testet......bocsi :)

Szerintem meg bőven elég. A legnagyobb hidegben sem izzítok tovább.

Nálam a visszajelző 2 mp-ig világít. Ettől számítva még várok 1 mp-et, és indítok. Ha 0 fok alatt van, akkor várok 2 mp-et.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg bőven elég. A legnagyobb hidegben sem izzítok tovább.

Nálam a visszajelző 2 mp-ig világít. Ettől számítva még várok 1 mp-et, és indítok. Ha 0 fok alatt van, akkor várok 2 mp-et.

Milyen autód is van? B veki? annál lehet van ám már változtatás...

Az meg hogy a visszajelződ mennyit világít... :D Kibeszéltük már párszor, hogy nincsen mit adni rá! :)

Ja, és utóizzítása meg van utána már rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Ez a legújabb szerzeményem:

http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/gazolajpumpa.jpg

Érdekes volt, először megtöltöttem a pumpát majd rákötöttem a szűrőházra.

Ezután egy csomó gázolajat kellett belepumpálnom a szűrőbe mire megjelent a levegőztető csavarnál a gázolaj.

Gyakorlatilag üres volt...

A lényeg hogy hnap reggel meglátjuk mire jó a pumpa :D

Elméletileg egyben ugye nyomástartó szelep is a lábszelepe miatt, lehet hogy még pumpálni se kell :).

Ha meg sok gázolaj megy bele reggel majd normálisan indul akkor veszem is le az adagolót és szétrobbantom.

Jelentem tisztelettel pöccre indult reggel a gép.

Mivel látható helyen nem jön a gázolaj sehol az adagolóból, sztem adagoló tengely szimering probléma lesz....

A szép az hogy a pumpa ugye nem enged vissza - mintegy nyomástartó szelepként működik - így a levegősödésre ideiglenes megoldást ad.

Aztán ha lesz hely/idő, stb. akkor kicserélem a szimeringet.

Link to comment
Megosztás:

Milyen autód is van? B veki? annál lehet van ám már változtatás...

Az meg hogy a visszajelződ mennyit világít... :D Kibeszéltük már párszor, hogy nincsen mit adni rá! :)

Ja, és utóizzítása meg van utána már rendesen...

A motor az ugyanaz, az izzítás elektronika lehet hogy más.

Ahogy mondtam, a visszajelző 2 mp-ig világít a gyújtűs ráadásától számítva, de izzít tovább.

Összesen 3 mp-ig várok, és indítok. Nagyon hidegben 4.

Link to comment
Megosztás:

Az isuzunál én is, de a DTL-be nem is olyan izzítógyertya megy, meg szerintem az izzítás is másképp van megoldva - elektronikailag...

Az NGK izzító sztem a DTL-t is felizzítja 5mp alatt.

A BERU-nak kell a 40.

Majd csinálok videót amin látszik a különbség.

Az NGK sokkal hamarabb pirossá válik mint a BERU.

Lehet hogy nem 5mp-40mp, de jelentős!

Link to comment
Megosztás:

Az NGK izzító sztem a DTL-t is felizzítja 5mp alatt.

A BERU-nak kell a 40.

Majd csinálok videót amin látszik a különbség.

Az NGK sokkal hamarabb pirossá válik mint a BERU.

Lehet hogy nem 5mp-40mp, de jelentős!

Az lehet, nekem BERU volt benne, és újból az került bele ...

Kíváncsi vagyok, hogy az NGK-val mit csinálna...

Várom majd a videót! :D

Link to comment
Megosztás:

Jelentem tisztelettel pöccre indult reggel a gép.

Mivel látható helyen nem jön a gázolaj sehol az adagolóból, sztem adagoló tengely szimering probléma lesz....

A szép az hogy a pumpa ugye nem enged vissza - mintegy nyomástartó szelepként működik - így a levegősödésre ideiglenes megoldást ad.

Aztán ha lesz hely/idő, stb. akkor kicserélem a szimeringet.

Szerintem nem a szimering a bűnös, én is cseréltem már, de nekem a vezérlés burkolat alatt csörgedezett a gázolajpatak. Népautón le sem kellet cibálnom az adagolót, fent a helyén kicseréltem:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1e9f2a267...&aid=167351

Viszont érdekes, mert az enyém üres gázolajszűrővel (pl. szűrőcsere után) is pöccintésre indul azzal a lével ami az adagolóban van, majd mielőtt az elfogyna, már szállít annyit, hogy teljesen feltölti a rendszert (pedig az nem kevés).

A nagynyomású rész teljesen tömített? (pl. fejszelepek nem megfelelő zárása meg tudja viccelni az embert)

Link to comment
Megosztás:

Értem én, hogy mit mondasz. :D Nálam beragadt az érzékelő, nem kapcsolt ki, ezért nem volt izzításom. Ráaplikáltam provizori egy kapcsolót az utastérben. :D Isi kollega még most is úgy császkál az autóval, hogy le van szakadva a szenzorról a madzag.....

A 3-4 mp akkor is nagyon kevés....izzítókat kiszedtétek, vagy csak méricskéltetek? :)

Bakker.....most nézem, fordítva mondtam. Meleg motornál kapcsol testet......bocsi :)

Akkor már értem, hogy miért kapcsolt le egy szempillantás alatt az izzítás amikor letesteltem a zsinórt. Szóval akkor Breki cartárs mi lehet még az oka a rövid izzításnak? Izzítókat nem vettük ki, mivel egy párszáz km van bennük, és ilyen langyos enyhe időben pöci röfi indul a motor. Hidegben van baj :S

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a szimering a bűnös, én is cseréltem már, de nekem a vezérlés burkolat alatt csörgedezett a gázolajpatak. Népautón le sem kellet cibálnom az adagolót, fent a helyén kicseréltem:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=1e9f2a267...&aid=167351

Viszont érdekes, mert az enyém üres gázolajszűrővel (pl. szűrőcsere után) is pöccintésre indul azzal a lével ami az adagolóban van, majd mielőtt az elfogyna, már szállít annyit, hogy teljesen feltölti a rendszert (pedig az nem kevés).

A nagynyomású rész teljesen tömített? (pl. fejszelepek nem megfelelő zárása meg tudja viccelni az embert)

Sztem nem a gázolajszűrőben levő csekély mennyiség volt nálam a gond, hanem az adagolóban levő levegő.

Ha levegő van ugyanis a házban akkor a tápszivattyú nem tudja felépíteni a nyomást. (Amíg a levegőt ki nem nyomja)

Ha a nyomás nem épül fel akkor meg a hidegindítási előtöltés szabályozó nem tudja rávenni a hullámos tárcsán futó görgők tartóját hogy forduljon tisztességes mértékben el.

Ezáltal nem lesz hidegben elég az előtöltés a "szép" induláshoz.

Sztem nálam ez volt alapvetően a gebasz.

Na most az tuti hogy vhol bement ugye a levegő.

Egy csomó helyen cseréltem már az o gyűrűket, lágy réz alátéteket kilágyítottam újrahúztam.

Nem sok olyan hely maradt amit nem ellenőriztem még, az egyik az adagoló tengely szimeringje.

Illetve nem látszik sehol hogy jönne a gázolaj. Ez az ami nehézzé teszi a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Az isuzunál én is, de a DTL-be nem is olyan izzítógyertya megy, meg szerintem az izzítás is másképp van megoldva - elektronikailag...

Azért az olajnyomás visszajelző nálad is befigyel :D

2-3 mp a motor elindítását követően, mire kialszik :)

Egyébként olyan 1 hónapja kb működik az alapjárati szabályzóm, azóta hidegindítást követően magasabb az alapjárat. Majdnem eléri az 1000-et.

Nem az indítást követően egyszerre, hanem egy kicsit később emelkedik fel.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már értem, hogy miért kapcsolt le egy szempillantás alatt az izzítás amikor letesteltem a zsinórt. Szóval akkor Breki cartárs mi lehet még az oka a rövid izzításnak? Izzítókat nem vettük ki, mivel egy párszáz km van bennük, és ilyen langyos enyhe időben pöci röfi indul a motor. Hidegben van baj :S

Öööö....nem tudom. Nekem a lámpa kialvása után még kb. 8-10 mp-et izzít ( ha nem indítok rá). Akkor hallom kattanni a relét.

Én azért csak kitekerném azokat az izzítókat, és megnézném szemmel a működésüket. Ha azok jók, marad az elektronika..... :D

Link to comment
Megosztás:

Az lehet, nekem BERU volt benne, és újból az került bele ...

Kíváncsi vagyok, hogy az NGK-val mit csinálna...

Várom majd a videót! :D

Hát ez meglepett...

Lenn az autónál a 12V-ra lemerült akksin sokkal nagyobbnak tűnt a különbség.

Vissza kell vonnom állításom miszerint jelentős a felizzási idők különbsége.

Látszik a difi, de kb az elhanyagolható kategória.

Ami viszont ennek fényében az NGK-t dícséri, az az hogy míg a beru felzabál 100A-t majd leesik 40-50-re, az NGK-nál ugyanez 50-60A-es induló majd 24A-re áll be...

Link to comment
Megosztás:

Az még rendben van, hogy a feszítőgörgő műanyagból van az Opelnál is, de hogy olyan vékony, mint a szűzhártya...naná, hogy volt már rajta egy repedés, csavarhúzóval alulról egy kicsit megnyomtam, és már pattant is ki belőle egy szép nagy darab. Pedig a csapágy teljesen hibátlan, még elment volna jó sokat. Persze, ha acélból csinálták volna, akkor a csereperiódus vagy 50 ezerrel lehet, több is lenne. Itt egy fotó megnyugtatásképp: feszítőgörgő

Link to comment
Megosztás:

Azért az olajnyomás visszajelző nálad is befigyel :)

1.) 2-3 mp a motor elindítását követően, mire kialszik :D

2.) Nem az indítást követően egyszerre, hanem egy kicsit később emelkedik fel.

3.) Azt, hogy indítást követően újra kigyullad a visszajelző, az gyárilag olyan, vagy te csináltad meg?

Direktre kötötte és így valós visszajelzést ad. Látni rajta az utó-izzítást is, meg azt is hogy valójában meddig izzít :P

1.) Nekem kialszik amint a motor beindul (csak indítózás alatt nem alszik ki).

2.) Akkor emelkedik fel az alapjáratom, amikor kialszik az utóizzítás visszajelző - vagyis amikor már kikapcsolt az utóizzítás.

3.) Ahogy dávid írta, home-made! :D :D

(nekem a DTL-nél hasznos - főleg apámnak, sose hallja, hogy mikor kattan... így mostmár meg látja, hogy valóban mikor is izzított be rendesen! :) )

Link to comment
Megosztás:

Hát ez meglepett...

Lenn az autónál a 12V-ra lemerült akksin sokkal nagyobbnak tűnt a különbség.

Vissza kell vonnom állításom miszerint jelentős a felizzási idők különbsége.

Látszik a difi, de kb az elhanyagolható kategória.

Ami viszont ennek fényében az NGK-t dícséri, az az hogy míg a beru felzabál 100A-t majd leesik 40-50-re, az NGK-nál ugyanez 50-60A-es induló majd 24A-re áll be...

Akkor nincs nagy különbség... (mármint időt illetően)

Az áramfelvétel azért elgondolkoztatott... Bár új akkum van, így most ez sem nagyon foglalkoztat.... még... :)

Bár azt észrevettem, hogy az az akku, amit "kilöktem" a DTL-ből, az az Isuzut még simán indította... (abban NGK-k vannak, de az Isuzus fajta)

Konkrétan ezek!

(igen, igen, tudom, hogy ebből a két középső nem jó, sőt a legalsó sem, pedig annak megvan a vége :) :D :D )

A DTL-be ezek kerültek be!

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem a gázolajszűrőben levő csekély mennyiség volt nálam a gond, hanem az adagolóban levő levegő.

Ha levegő van ugyanis a házban akkor a tápszivattyú nem tudja felépíteni a nyomást. (Amíg a levegőt ki nem nyomja)

Ha a nyomás nem épül fel akkor meg a hidegindítási előtöltés szabályozó nem tudja rávenni a hullámos tárcsán futó görgők tartóját hogy forduljon tisztességes mértékben el.

Ezáltal nem lesz hidegben elég az előtöltés a "szép" induláshoz.

Sztem nálam ez volt alapvetően a gebasz.

Na most az tuti hogy vhol bement ugye a levegő.

Egy csomó helyen cseréltem már az o gyűrűket, lágy réz alátéteket kilágyítottam újrahúztam.

Nem sok olyan hely maradt amit nem ellenőriztem még, az egyik az adagoló tengely szimeringje.

Illetve nem látszik sehol hogy jönne a gázolaj. Ez az ami nehézzé teszi a dolgot.

Ez valahogy nem áll össze a fejemben :) .

Indítózás alatt nem is lesz soha akkora az adagolóház belső nyomása, hogy be tudjon avatkozni az előtöltésbe. Amire Te gondolsz szerintem, az a fordulati előtöltés szabályozás, ahol tényleg a megemelkedett belső nyomás és egy rugó harcol egymással egy dugattyún keresztül, majd amikor a belső nyomás győz (magas fordulaton), akkor fordít a görgőtartón azaz ad rá előtöltést.

A hidegindítási előtöltés állító az mechanikus. Legalább is az adagolón belül, mert kívül lehet többféle megoldás pl. nálam bowdenes, nálad meg már feldíszítették az adagolót egy pár bizgentyűvel ami elvileg automatikusan intézi. Igazából egy excentertengelyes karról van szó, aminek az elfordítása kitéríti a görgőtartót, legalább is az én 1,6d-men így van, de gondolom, hogy mindegyik Bosch VE adagolón is. Tehát az adagolón belül mechanikusan téríted ki közvetlenül, hiszen indítózás alatt, még nem épül fel az üzemi háznyomás, de miután beindult a motor a nyomás meg már majd fordulaton piszkálja az előtöltést.

Legalább is én így emlékszem, de tény, hogy nem mostanában foglalkoztam a témával.

Link to comment
Megosztás:

Ez valahogy nem áll össze a fejemben :) .

Indítózás alatt nem is lesz soha akkora az adagolóház belső nyomása, hogy be tudjon avatkozni az előtöltésbe. Amire Te gondolsz szerintem, az a fordulati előtöltés szabályozás, ahol tényleg a megemelkedett belső nyomás és egy rugó harcol egymással egy dugattyún keresztül, majd amikor a belső nyomás győz (magas fordulaton), akkor fordít a görgőtartón azaz ad rá előtöltést.

A hidegindítási előtöltés állító az mechanikus. Legalább is az adagolón belül, mert kívül lehet többféle megoldás pl. nálam bowdenes, nálad meg már feldíszítették az adagolót egy pár bizgentyűvel ami elvileg automatikusan intézi. Igazából egy excentertengelyes karról van szó, aminek az elfordítása kitéríti a görgőtartót, legalább is az én 1,6d-men így van, de gondolom, hogy mindegyik Bosch VE adagolón is. Tehát az adagolón belül mechanikusan téríted ki közvetlenül, hiszen indítózás alatt, még nem épül fel az üzemi háznyomás, de miután beindult a motor a nyomás meg már majd fordulaton piszkálja az előtöltést.

Legalább is én így emlékszem, de tény, hogy nem mostanában foglalkoztam a témával.

Részben helyesen írtad...

Többféle megoldás létezik arra hogy a görgőtartót hogy bírjuk rá hogy adjon rá előtöltést indításkor.

Az egyik amit te írtál, a másik amit én.

A DTL-en az a hidraulikus rendszer van amit én írtam.

Az adagoló belső tápnyomásának állítását végző nyomásszabályzó szelepben van ugye egy rugó által ellenfeszített dugattyú.

A dugattyú szabad mozgását lehetővé teendő a felette levő tér össze van kötve az alacsony nyomású résszel (lényegében a tápszivattyú szívó oldalával).

A DTL-en ez az összeköttetés egy további mágnesszelepes rendszeren keresztül van megoldva, mely mágnesszelepet a generátorról jövő vezérlőjel kapcsolja.

Ha a mágnesszelep ki van kapcsolva akkor a nyomásszabályzó dugattyúja - persze a saját rugója ellenében- szabadon mozoghat.

Ha azonban a mágnesszelep bekapcsol, akkor elzárja ezt az utat és bejön a képbe egy másodlagos nyomásszabályzó szelep ami a megfelelő ház-nyomás eléréséig nem engedi emelkedni a fő nyomásszabályzó rendszer dugattyúját, így áttételesen elmozdítja a görgőtartót.

remélem így tiszta :D

a ház nyomása meg ha nem levegős a rendszer akkor hamar fel tud épülni, hiszen nincs mit összenyomni...

Az tápszivattyú első mozdulatára elkezd nőni a nyomás.

HA !NEM! levegős sehol a rendszer...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.