J0hnny Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 ne b*** fel idegileg ez komoly?????? Az a kis o gyűrű (talán 5*1,5-ös) az mit tömít? (mintha a vezérmű tengelybe nyúlna bele) nem volt teljesen nyilvánvaló hogy ki kivel van és időm se volt vele foglalkozni... megoldás akkor gyakorlatilag nincs is? mert a bontott az jó eséllyel ugyanilyen ramaty az új meg gondolom horror áron van... Hát én szétszedem az enyémet,de nem találtam benne sok tömítést. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Hát én szétszedem az enyémet,de nem találtam benne sok tömítést. :D http://ambruzsg.szocimotoros.hu/store/vakuumpumpa.jpg 2-es számú alkatrészekre gondoltam. kb 5*1,5-ös o gyűrű. Lehet hogy úgy gondolták hogy necces 10000-es fordulatra odatenni egy szimmeringet? vagy mi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve December31, 2010 Megoszt Elküldve December31, 2010 Másik kérdés is van... Sikerült beszereznem egy jónak tűnő turbót (az enyém már kezd egyre hangosabban búgni, még azelőtt kicserélem hogy beverne a házba, így fel lehet újítani fájdalommentesen). Na szóval a lényeg hogy nézegettem balról, nézegettem jobbról, de mindenképpen úgy néz ki hogy bontani kell a gépet ha be akarom szerelni a szerzeményemet. Vannak esetleg tapasztalatok merről érdemes támadni? Generátort, gázolajszűrőt, komplett kipuf rendszert lebontani? Na vettem szivósor meg kipuf sor tömítést is, ha arra kerül a sor hogy lebontom a francba az egészet, nézegettem lehet hogy az lesz a járható út... Persze pont most kell kezdeni hűlnie az időnek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Na vettem szivósor meg kipuf sor tömítést is, ha arra kerül a sor hogy lebontom a francba az egészet, nézegettem lehet hogy az lesz a járható út... Persze pont most kell kezdeni hűlnie az időnek... Mennyi volt a szívósor- és a kipuf tömítés? Nekem a szívósoré enged egy keveset... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Mennyi volt a szívósor- és a kipuf tömítés? Nekem a szívósoré enged egy keveset... :D tömítő pasztát neki, nekem az bevált:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Üdv Cartársak! Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést? ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Üdv Cartársak! Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést? ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el. Mi 1-2 másodperc ? Amíg világít a lámpa, vagy az amikor kattan az izzítórelé ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Üdv Cartársak! Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést? ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el. A lámpával ne foglalkozzatok, az csak azért van, hogy legyen. Mérjétek ki, hogy meddig izzít, illetve sanszos, hogy be kéne próbálkozni egy garnitúra gyertyával :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Mi 1-2 másodperc ? Amíg világít a lámpa, vagy az amikor kattan az izzítórelé ? Amíg áram van a gyertyákon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 A lámpával ne foglalkozzatok, az csak azért van, hogy legyen. Mérjétek ki, hogy meddig izzít, illetve sanszos, hogy be kéne próbálkozni egy garnitúra gyertyával :D Lámpát tudom nagyon jól, hogy csak dísznek van a műszeregységen. :) A gyertyáknál mértem az áramot multiteszterrel. Mellesleg a gyertyákba nincs még talán 2ezer km sem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Lámpát tudom nagyon jól, hogy csak dísznek van a műszeregységen. :) A gyertyáknál mértem az áramot multiteszterrel. Mellesleg a gyertyákba nincs még talán 2ezer km sem. :D Max. feszültséget mértél ott.... :) Van egy hőkapcsoló a termosztátházba betekerve, 1 madzag megy rá. A madzagon hideg motornál testnek kéne lennie, ami 55 foknál lekapcsol. Ez kapcsolja ki az utóizzítást. Nem biztos, hogy ezzel van baj, mert ha ez a hőkapcsoló nem kapcsol, elvileg utóizzítás sincs. Jobb lábtérben van az izzítóelektronika, esetleg még az lehet a hibás...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Max. feszültséget mértél ott.... :D Van egy hőkapcsoló a termosztátházba betekerve, 1 madzag megy rá. A madzagon hideg motornál testnek kéne lennie, ami 55 foknál lekapcsol. Ez kapcsolja ki az utóizzítást. Nem biztos, hogy ezzel van baj, mert ha ez a hőkapcsoló nem kapcsol, elvileg utóizzítás sincs. Jobb lábtérben van az izzítóelektronika, esetleg még az lehet a hibás...... Bocs :) Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Bocs :D Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani. Nézd meg azt a jeladót! Nekem is ezt csinálta. 6000 Ft volt az utángyártott ( a gyári 52000) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 Nézd meg azt a jeladót! Nekem is ezt csinálta. 6000 Ft volt az utángyártott ( a gyári 52000) :) Kössz az infót, majd rálesek. Remélem megoldja a problémát. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január1, 2011 Megoszt Elküldve Január1, 2011 tömítő pasztát neki, nekem az bevált:D te, vmi 6-800 huf volt az ajusa, meg van mar 400ft-ert is, ennyiért nem veszem elő a pasztat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Bocs :D Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani. Isuzuról beszélünk? Csakmert az előizzítás nem fejeződik be akkor, amikor a visszajelző lámpa elalszik, hanem tovább tolja neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Isuzuról beszélünk? Csakmert az előizzítás nem fejeződik be akkor, amikor a visszajelző lámpa elalszik, hanem tovább tolja neki. Ezen a problémán túltettük magunkat (3 lépésben :) ) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Valaki cserélt már az olyan GM motoros sima 1.7 dízel Opelen vezérműszíjat, aminek e feszességét a vízpumpával kellett állítani? A sima 17D motorkódú ilyen, az 17DR-nél egy feszítőgörgő van úgy tudom. Szóval a vízpumpa feszítős blokknál le kell engedni a hűtővizet?(gondolom igen, de reménykedek, nem kell fürdenem a 0 fokos aknában most télen) Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Valaki cserélt már az olyan GM motoros sima 1.7 dízel Opelen vezérműszíjat, aminek e feszességét a vízpumpával kellett állítani? A sima 17D motorkódú ilyen, az 17DR-nél egy feszítőgörgő van úgy tudom. Szóval a vízpumpa feszítős blokknál le kell engedni a hűtővizet?(gondolom igen, de reménykedek, nem kell fürdenem a 0 fokos aknában most télen) Köszi! hááát én most cseréltem múltkor pumpát a szíjjal együtt, de ahogy meglazítottam a csavarjait a pumpának elkezdett jönni alóla a víz... Sztem nem úszod meg a víz leengedését. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 hááát én most cseréltem múltkor pumpát a szíjjal együtt, de ahogy meglazítottam a csavarjait a pumpának elkezdett jönni alóla a víz... Sztem nem úszod meg a víz leengedését. :) Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :) értem én... Csak ha a szíjfeszítéshez meglazítod a vízpumpát akkor már jön a lé... Amúgy a durva beállítás a DTL-nél is a vízpumpával megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagyonkezdő Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Amúgy a durva beállítás a DTL-nél is a vízpumpával megy. Durva beállitás? Bővebben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :) Te tudod. Azt szokták mondani, ha a vízpumpával kapcsolatban szemernyi kétség merül is fel, azt is ki kell dobni. Nem jó poén, ha 15-20 ezer után kell lebontani újra az egészet mert folyat. Vagy éppenséggel megszorul, mert akkor lefogazza a szíjat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Te tudod. Azt szokták mondani, ha a vízpumpával kapcsolatban szemernyi kétség merül is fel, azt is ki kell dobni. Nem jó poén, ha 15-20 ezer után kell lebontani újra az egészet mert folyat. Vagy éppenséggel megszorul, mert akkor lefogazza a szíjat. Hm, erre azt tudom mondani, hogy volt már olyan, hogy valamit csak azért cseréltek le, mert régi volt, aztán a minősége miatt hulott szét, ami meg rajta volt, az még bírta volna lehet, 10 évig. Amik megszorulnak, meg széthullanak, azoknak már elég egyértelmű hangja van, ezek olyanoknál fordulnak elő, akik 3 évente nyitják ki a motorháztetőt, na én meg kb 2 naponta. :D Akna van, szerszám is, szerintem 2 óra alatt megvan a csere. (anno az 1.8-as dízel Fordon már negyed óra alatt tettem fel a két szíjat. :)) Vízpumpa először folyik, csöpög, ha leszedem a kiegyenlítő sapkát, aztán zörög, aztán meg száll el a vezérlés. :) Eddig így ment. Volt már, hogy raktam be új vízpumpát, és az folyt, a réginek meg semmi baja nem volt még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Hm, erre azt tudom mondani, hogy volt már olyan, hogy valamit csak azért cseréltek le, mert régi volt, aztán a minősége miatt hulott szét, ami meg rajta volt, az még bírta volna lehet, 10 évig. Amik megszorulnak, meg széthullanak, azoknak már elég egyértelmű hangja van, ezek olyanoknál fordulnak elő, akik 3 évente nyitják ki a motorháztetőt, na én meg kb 2 naponta. :D Akna van, szerszám is, szerintem 2 óra alatt megvan a csere. (anno az 1.8-as dízel Fordon már negyed óra alatt tettem fel a két szíjat. :)) Vízpumpa először folyik, csöpög, ha leszedem a kiegyenlítő sapkát, aztán zörög, aztán meg száll el a vezérlés. :) Eddig így ment. Volt már, hogy raktam be új vízpumpát, és az folyt, a réginek meg semmi baja nem volt még. Ha ezen az alapelven müködsz akkor járj biciklivel. Ha valamit cserélsz "csak azért mert régi" nem azt jelenti, hogy a legolcsóbb fost kell belerakni. Nem szabad sajnálni azt a párezer forintos + költséget egy vezérlés cserénél, mert lehet 1-2 ezer km múlva lehúzza a rólót az a pumpa amelyik "még lehet bírta volna 10 évig" és frankón összebacod a motrod. Aztán vakarod a fejed és anyázol, hogy miért sajnáltad azt a minimális összeget a többi mellett. Ezen mindig kiakadok... Windowsot is mindennap ujrainstalálod csakmert van géped, íróasztalod és windows cd-d??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts