Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ne b*** fel idegileg ez komoly??????

Az a kis o gyűrű (talán 5*1,5-ös) az mit tömít? (mintha a vezérmű tengelybe nyúlna bele)

nem volt teljesen nyilvánvaló hogy ki kivel van és időm se volt vele foglalkozni...

megoldás akkor gyakorlatilag nincs is? mert a bontott az jó eséllyel ugyanilyen ramaty az új meg gondolom horror áron van...

Hát én szétszedem az enyémet,de nem találtam benne sok tömítést. :D

Elküldve
Másik kérdés is van...

Sikerült beszereznem egy jónak tűnő turbót (az enyém már kezd egyre hangosabban búgni, még azelőtt kicserélem hogy beverne a házba, így fel lehet újítani fájdalommentesen).

Na szóval a lényeg hogy nézegettem balról, nézegettem jobbról, de mindenképpen úgy néz ki hogy bontani kell a gépet ha be akarom szerelni a szerzeményemet.

Vannak esetleg tapasztalatok merről érdemes támadni?

Generátort, gázolajszűrőt, komplett kipuf rendszert lebontani?

Na vettem szivósor meg kipuf sor tömítést is, ha arra kerül a sor hogy lebontom a francba az egészet, nézegettem lehet hogy az lesz a járható út...

Persze pont most kell kezdeni hűlnie az időnek...

Elküldve
Na vettem szivósor meg kipuf sor tömítést is, ha arra kerül a sor hogy lebontom a francba az egészet, nézegettem lehet hogy az lesz a járható út...

Persze pont most kell kezdeni hűlnie az időnek...

Mennyi volt a szívósor- és a kipuf tömítés?

Nekem a szívósoré enged egy keveset... :D

Elküldve
Mennyi volt a szívósor- és a kipuf tömítés?

Nekem a szívósoré enged egy keveset... :D

tömítő pasztát neki, nekem az bevált:D

Elküldve

Üdv Cartársak!

Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést?

ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el.

Elküldve
Üdv Cartársak!

Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést?

ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el.

Mi 1-2 másodperc ?

Amíg világít a lámpa, vagy az amikor kattan az izzítórelé ?

Elküldve
Üdv Cartársak!

Lenne egy égető kérdésem. Egyik ismerősömnek van egy isuzu astrája. A probléma ott van hogy jég hideg motornál is csak 1-2 másodpercig izzít ezekben a nagy hidegekben is. Utó izzítást megmértük, az elég sokáig van. Szerintem az izzítása egy kicsit haloványka. Tudtok valami tippet adni, hogy mivel kezdjük a hibakeresést?

ui: Nem ritka, hogy ilyenkor csak 5-6 próbálkozásra kapja csak el.

A lámpával ne foglalkozzatok, az csak azért van, hogy legyen. Mérjétek ki, hogy meddig izzít, illetve sanszos, hogy be kéne próbálkozni egy garnitúra gyertyával :D

Elküldve
A lámpával ne foglalkozzatok, az csak azért van, hogy legyen. Mérjétek ki, hogy meddig izzít, illetve sanszos, hogy be kéne próbálkozni egy garnitúra gyertyával :D

Lámpát tudom nagyon jól, hogy csak dísznek van a műszeregységen. :) A gyertyáknál mértem az áramot multiteszterrel. Mellesleg a gyertyákba nincs még talán 2ezer km sem. :)

Elküldve
Lámpát tudom nagyon jól, hogy csak dísznek van a műszeregységen. :) A gyertyáknál mértem az áramot multiteszterrel. Mellesleg a gyertyákba nincs még talán 2ezer km sem. :D

Max. feszültséget mértél ott.... :)

Van egy hőkapcsoló a termosztátházba betekerve, 1 madzag megy rá. A madzagon hideg motornál testnek kéne lennie, ami 55 foknál lekapcsol. Ez kapcsolja ki az utóizzítást. Nem biztos, hogy ezzel van baj, mert ha ez a hőkapcsoló nem kapcsol, elvileg utóizzítás sincs. Jobb lábtérben van az izzítóelektronika, esetleg még az lehet a hibás......

Elküldve
Max. feszültséget mértél ott.... :D

Van egy hőkapcsoló a termosztátházba betekerve, 1 madzag megy rá. A madzagon hideg motornál testnek kéne lennie, ami 55 foknál lekapcsol. Ez kapcsolja ki az utóizzítást. Nem biztos, hogy ezzel van baj, mert ha ez a hőkapcsoló nem kapcsol, elvileg utóizzítás sincs. Jobb lábtérben van az izzítóelektronika, esetleg még az lehet a hibás......

Bocs :) Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani.

Elküldve
Bocs :D Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani.

Nézd meg azt a jeladót! Nekem is ezt csinálta. 6000 Ft volt az utángyártott ( a gyári 52000) :)

Elküldve
Nézd meg azt a jeladót! Nekem is ezt csinálta. 6000 Ft volt az utángyártott ( a gyári 52000) :)

Kössz az infót, majd rálesek. Remélem megoldja a problémát. :D

Elküldve
Bocs :D Feszültséget mértem. Utóizzítás van rendesen. Pár percig simán utóizzított járó motornál. Itt a baj az "előizzítással" van sajnos. Nyáron, meg meleg motornál le van ......, csak amikor kemény minuszok vannak akkor meg édeskevés az az egy két másodperc. Gondolkoztam azon, hogy be kéne applikálni valami nyomógombot amivel manuálisan izzítana , és utána próbálná meg indítani.

Isuzuról beszélünk? Csakmert az előizzítás nem fejeződik be akkor, amikor a visszajelző lámpa elalszik, hanem tovább tolja neki.

Elküldve
Isuzuról beszélünk? Csakmert az előizzítás nem fejeződik be akkor, amikor a visszajelző lámpa elalszik, hanem tovább tolja neki.

Ezen a problémán túltettük magunkat (3 lépésben :) ) :D

Elküldve

Valaki cserélt már az olyan GM motoros sima 1.7 dízel Opelen vezérműszíjat, aminek e feszességét a vízpumpával kellett állítani? A sima 17D motorkódú ilyen, az 17DR-nél egy feszítőgörgő van úgy tudom. Szóval a vízpumpa feszítős blokknál le kell engedni a hűtővizet?(gondolom igen, de reménykedek, nem kell fürdenem a 0 fokos aknában most télen)

Köszi!

Elküldve
Valaki cserélt már az olyan GM motoros sima 1.7 dízel Opelen vezérműszíjat, aminek e feszességét a vízpumpával kellett állítani? A sima 17D motorkódú ilyen, az 17DR-nél egy feszítőgörgő van úgy tudom. Szóval a vízpumpa feszítős blokknál le kell engedni a hűtővizet?(gondolom igen, de reménykedek, nem kell fürdenem a 0 fokos aknában most télen)

Köszi!

hááát

én most cseréltem múltkor pumpát a szíjjal együtt, de ahogy meglazítottam a csavarjait a pumpának elkezdett jönni alóla a víz...

Sztem nem úszod meg a víz leengedését. :D

Elküldve
hááát

én most cseréltem múltkor pumpát a szíjjal együtt, de ahogy meglazítottam a csavarjait a pumpának elkezdett jönni alóla a víz...

Sztem nem úszod meg a víz leengedését. :)

Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :)

Elküldve
Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :)

értem én...

Csak ha a szíjfeszítéshez meglazítod a vízpumpát akkor már jön a lé...

Amúgy a durva beállítás a DTL-nél is a vízpumpával megy.

Elküldve
Pumpát nem akarok cserélni, pedig illene, csak ezen a fajta motoron a vízpumpa állítgatásával feszítem a szíjat. Az ismerős Kadettjén már 1 éve zörög a vízpumpa, pedig használja mindennap, ez még csak meg se szólal. :D Szóval ráér még. :)

Te tudod. Azt szokták mondani, ha a vízpumpával kapcsolatban szemernyi kétség merül is fel, azt is ki kell dobni.

Nem jó poén, ha 15-20 ezer után kell lebontani újra az egészet mert folyat. Vagy éppenséggel megszorul, mert akkor lefogazza a szíjat.

Elküldve
Te tudod. Azt szokták mondani, ha a vízpumpával kapcsolatban szemernyi kétség merül is fel, azt is ki kell dobni.

Nem jó poén, ha 15-20 ezer után kell lebontani újra az egészet mert folyat. Vagy éppenséggel megszorul, mert akkor lefogazza a szíjat.

Hm, erre azt tudom mondani, hogy volt már olyan, hogy valamit csak azért cseréltek le, mert régi volt, aztán a minősége miatt hulott szét, ami meg rajta volt, az még bírta volna lehet, 10 évig. Amik megszorulnak, meg széthullanak, azoknak már elég egyértelmű hangja van, ezek olyanoknál fordulnak elő, akik 3 évente nyitják ki a motorháztetőt, na én meg kb 2 naponta. :D

Akna van, szerszám is, szerintem 2 óra alatt megvan a csere. (anno az 1.8-as dízel Fordon már negyed óra alatt tettem fel a két szíjat. :))

Vízpumpa először folyik, csöpög, ha leszedem a kiegyenlítő sapkát, aztán zörög, aztán meg száll el a vezérlés. :)

Eddig így ment.

Volt már, hogy raktam be új vízpumpát, és az folyt, a réginek meg semmi baja nem volt még.

Elküldve
Hm, erre azt tudom mondani, hogy volt már olyan, hogy valamit csak azért cseréltek le, mert régi volt, aztán a minősége miatt hulott szét, ami meg rajta volt, az még bírta volna lehet, 10 évig. Amik megszorulnak, meg széthullanak, azoknak már elég egyértelmű hangja van, ezek olyanoknál fordulnak elő, akik 3 évente nyitják ki a motorháztetőt, na én meg kb 2 naponta. :D

Akna van, szerszám is, szerintem 2 óra alatt megvan a csere. (anno az 1.8-as dízel Fordon már negyed óra alatt tettem fel a két szíjat. :))

Vízpumpa először folyik, csöpög, ha leszedem a kiegyenlítő sapkát, aztán zörög, aztán meg száll el a vezérlés. :)

Eddig így ment.

Volt már, hogy raktam be új vízpumpát, és az folyt, a réginek meg semmi baja nem volt még.

Ha ezen az alapelven müködsz akkor járj biciklivel. Ha valamit cserélsz "csak azért mert régi" nem azt jelenti, hogy a legolcsóbb fost kell belerakni. Nem szabad sajnálni azt a párezer forintos + költséget egy vezérlés cserénél, mert lehet 1-2 ezer km múlva lehúzza a rólót az a pumpa amelyik "még lehet bírta volna 10 évig" és frankón összebacod a motrod. Aztán vakarod a fejed és anyázol, hogy miért sajnáltad azt a minimális összeget a többi mellett. Ezen mindig kiakadok...

Windowsot is mindennap ujrainstalálod csakmert van géped, íróasztalod és windows cd-d???

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.