Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hőlégfúvó, elhatározás, és varázsige kérdése :lol: (nah meg némi szerencse sem árt, hogy találj bótot ahol 24-én adnak 4-es csövet)

Öngyujtó is jó, én a kismocira a 10-es csonka mindíg azzal rakom fel a 8-as benzincsövet. :lol:

Elküldve
Cserélt már valaki Isuzu dieselen résolajcsövet?

Egyszerűen nem lehet hozzáférni a porlasztó oldalihoz. Szívósort pedig nincs kedvem leszerelni.

Ráadásul amit kaptam az üzletben, 3 mm belső átmérőjű, ami rajta van az meg 4 mm körül van.

Úgy emlékszem egyébként is tört értékű (talán 3,2 mm átmérőjű, legalább is ez van ráírva) a kimondottan résolaj cső, a használt 4 mm-es már ki van tágulva.

Semmi trükk nem kell (!!), mert szépen rámegy a cső, pont annyira szorul, amennyire kell. A lényeg, hogy miután ráment, hagyd is úgy. A cseréje isuzunál kicsit több türelmet igényel, de nem vészes. Használj óvatosan hosszú hajlított csőrös fogót ha szükséges, de alapvetően ez sem kell.

Szerk: Melyik szívótorok változat?

Elküldve
Öngyujtó is jó, én a kismocira a 10-es csonka mindíg azzal rakom fel a 8-as benzincsövet. :lol:

Én forrovizet szoktam használlni , nem ég össze és pillanatok alat leszárad mielött ráhúzom.

De a résolajcső nem igényel melegitést .

Elküldve
Én forrovizet szoktam használlni , nem ég össze és pillanatok alat leszárad mielött ráhúzom.

De a résolajcső nem igényel melegitést .

Az is jó, de abban nincs semmi izgalom. :lol:

Elküldve
Úgy emlékszem egyébként is tört értékű (talán 3,2 mm átmérőjű, legalább is ez van ráírva) a kimondottan résolaj cső, a használt 4 mm-es már ki van tágulva.

Semmi trükk nem kell (!!), mert szépen rámegy a cső, pont annyira szorul, amennyire kell. A lényeg, hogy miután ráment, hagyd is úgy. A cseréje isuzunál kicsit több türelmet igényel, de nem vészes. Használj óvatosan hosszú hajlított csőrös fogót ha szükséges, de alapvetően ez sem kell.

Szerk: Melyik szívótorok változat?

Az újabb fajta szívósorom van. Úgy néztem, hogyha a porlasztóra menő csövet megbontom, akkor hozzáférek.

De most nem volt rá időm.

Elküldve
Én úgy tudom, csak az Isuzu csinál ilyet, de lehet tévedek.

Én úgy tom utánizzít az x17dtl is :lol:

De kérdezek én is...

x17dtl-en az elektronyos hidegindítási gyorsítás alapból fesz alatt van x fordulatszám alatt, vagy pont fordítva x fordulatszám felett van rajta fesz?

Elküldve
x17 dtlnel az izzitorele csinal utanizzitast nem tudjatok

:lol:

Csinál hát!

Megvariáltam az izzítás kijelzést, és mostmár valósan mutatja az izzítást! Jól látszik, hogy miután beindult a motor, utánna is lesz izzítás!

Úgy rémlik mintha Misinek a direktbe kötött visszajelző még virítana indulás után is :lol:

Jól rémlik! :)

Elküldve
Nekem pl. nincs utóizzításom.

Miért? kiiktattad?

A visszajelző nem a valósat jelzi, ami szálat én direktbe vittem az izzítógyertyáktól, az ellenben jól bemutatja, hogy van utóizzítás!

Sőt! Jobbat mondok! Nekem a hidegindítás úgy van (pont a napokban figyeltem!), hogy ráízzítok - beindul - mutatja az utóizzítást és ameddig van utóizzításom (amíg ki nem alszik a visszajelző beindítás után) addig a motor csak kisebb fordulaton pörög, amint megszűnik az utóizzítás, megemelkedik a motor fordulata (hideg alapjárati szintre) - majd miután bemelegszik a motor, lecsökken meleg alapjáratira!

Az enyém legalábbis így működik! :lol:

Elküldve
Miért? kiiktattad?

A visszajelző nem a valósat jelzi, ami szálat én direktbe vittem az izzítógyertyáktól, az ellenben jól bemutatja, hogy van utóizzítás!

Sőt! Jobbat mondok! Nekem a hidegindítás úgy van (pont a napokban figyeltem!), hogy ráízzítok - beindul - mutatja az utóizzítást és ameddig van utóizzításom (amíg ki nem alszik a visszajelző beindítás után) addig a motor csak kisebb fordulaton pörög, amint megszűnik az utóizzítás, megemelkedik a motor fordulata (hideg alapjárati szintre) - majd miután bemelegszik a motor, lecsökken meleg alapjáratira!

Az enyém legalábbis így működik! :lol:

nem véletlen, az alapjárati néhány kw-ból elmegy 1 az izzításra az azért meg fog látszani a fordulaton..

Elküldve
Miért? kiiktattad?

A visszajelző nem a valósat jelzi, ami szálat én direktbe vittem az izzítógyertyáktól, az ellenben jól bemutatja, hogy van utóizzítás!

Sőt! Jobbat mondok! Nekem a hidegindítás úgy van (pont a napokban figyeltem!), hogy ráízzítok - beindul - mutatja az utóizzítást és ameddig van utóizzításom (amíg ki nem alszik a visszajelző beindítás után) addig a motor csak kisebb fordulaton pörög, amint megszűnik az utóizzítás, megemelkedik a motor fordulata (hideg alapjárati szintre) - majd miután bemelegszik a motor, lecsökken meleg alapjáratira!

Az enyém legalábbis így működik! :lol:

Nem iktattam ki.

Próbalámpával néztem. A lámpa kialvása után van még izzítás. De mikor beindul a motor, utána már nincs.

Elküldve
nem véletlen, az alapjárati néhány kw-ból elmegy 1 az izzításra az azért meg fog látszani a fordulaton..

Ezek szerint ez a jelenség mindíg is megvolt, csak nem figyeltem fel rá. :lol:

Nem iktattam ki.

Próbalámpával néztem. A lámpa kialvása után van még izzítás. De mikor beindul a motor, utána már nincs.

Hmm... érdekes. :lol: Nekem utánna (miután a motor beindult) is van egy rövid ideig.

Elküldve

úgy néz ki kiderült mitől indul nehezen a verda...

már látványos is az adagoló kar tömítés kopása, szép gázolajtócsa marad reggel az autó alatt...

remélem tudok hnap venni 10*2-es o gyűrűt...

Elküldve
úgy néz ki kiderült mitől indul nehezen a verda...

már látványos is az adagoló kar tömítés kopása, szép gázolajtócsa marad reggel az autó alatt...

remélem tudok hnap venni 10*2-es o gyűrűt...

Bosch adagoló?

Árulnak hozzá rendes javítókészletet is úgy lesz kerek a történet. Nemrég cseréltem a jettámon és a készletben volt minden, ami a megbontás során kell (o gyűrű, rézalátétek, gázkar persely, fedéltömítés, stb...)

Tényleg csak jószándékból mondom, hogy aki dízel szerelésben nem jártas, az ezt a műveletet már bízza inkább gyakorlott kezekre. Ha vágod a témát, akkor bocsi, tudod mivel jár a komplett csere (o gyűrű + gázkar persely).

Elküldve
Bosch adagoló?

Árulnak hozzá rendes javítókészletet is úgy lesz kerek a történet. Nemrég cseréltem a jettámon és a készletben volt minden, ami a megbontás során kell (o gyűrű, rézalátétek, gázkar persely, fedéltömítés, stb...)

Tényleg csak jószándékból mondom, hogy aki dízel szerelésben nem jártas, az ezt a műveletet már bízza inkább gyakorlott kezekre. Ha vágod a témát, akkor bocsi, tudod mivel jár a komplett csere (o gyűrű + gázkar persely).

hja

csináltam már a másik autón is, mondjuk ott nem lógott számottevően a gázkar persely.

Van itthon egy bónusz adagolóm, azt kaptam szét, rendbe teszem a tetejét és így csak fedél le-fedél fel lesz a móka.

Persze a Bosch-os fiúk szabin vannak úgyhogy gyorsan esztergáltattam perselyt hozzá...

Most csak annyira kell összerakni hogy ne okádja az anyagot, aztán következő lépésben kap egy teljes generált mert gyanúsan működik úgyis.

Elküldve
Sziasztok!

Az utólag beszerelt vízmelegítő segit a kopott motor indításánál, - 8 alatt nem röffen.

Igen segít. De azért nézd át a hidegindításért felelős segédrendszereket, hogy biztosan teszik-e a dolgukat.

Elküldve

Sziasztok!

Vezérléssel van gondom,ha beállítom a lendkeréknél OT-t jelre,adagoló jelen van,az első hengernél hogy kellene állnia a szelepeknek?Főtengely szíjtárcsát nem vettem le,azt nem látom hogy áll,valamint a vezérműtengely kerékben nincs furat csak a tengelyben.Amikor indítom,úgycsinál mintha nem lenne kompresszió.Nem is indul be.Hengerfej volt síkbaköszörülve,v.mint kapott új tömítést.

Motor:17D Isuzu.

Köszönettel:Laci

Elküldve
Istenem...sok gázolajszagú... :D

Na akkor,ami pepének kell az egy bimetálos vákumszelep,20 fok felett bezár és elveszi a vákumot az adagolón lévő vákumdobról.

Kb 7-8EFt,csergőben lehet kapni.

Érdemes a vákumcsöveket átfújni,mert lehet benne olaj,akkor viszont a vákumszivattyú cserés.

na nálam is beütött a krach, jön a vákuumcsőből az olaj.

szétkaptam a szivattyút...

levettem a fedelét és kb fél deci olaj jött ki a szivattyúból.

Nem teljesen tiszta számomra hogy mi és hogyan kophat el ebben a szerkezetben illetve mi gátolja meg hogy jöjjön nagy mennyiségben az olaj meg úgy egyáltalán nem értem hogy mit keres az olaj az adagoló vezérlő elemeiben :)...

Elküldve

Másik kérdés is van...

Sikerült beszereznem egy jónak tűnő turbót (az enyém már kezd egyre hangosabban búgni, még azelőtt kicserélem hogy beverne a házba, így fel lehet újítani fájdalommentesen).

Na szóval a lényeg hogy nézegettem balról, nézegettem jobbról, de mindenképpen úgy néz ki hogy bontani kell a gépet ha be akarom szerelni a szerzeményemet.

Vannak esetleg tapasztalatok merről érdemes támadni?

Generátort, gázolajszűrőt, komplett kipuf rendszert lebontani?

Elküldve
Nem teljesen tiszta számomra hogy mi és hogyan kophat el ebben a szerkezetben illetve mi gátolja meg hogy jöjjön nagy mennyiségben az olaj meg úgy egyáltalán nem értem hogy mit keres az olaj az adagoló vezérlő elemeiben :D...

Simán olyan szros illesztésekkel van összerakva, hogy az olaj ne tudjon átjönni.

Ez megkopik és ez lesz a végeredmény.

Én sem értem miért nem lett volna jobb gyárilag egy szimmeringet betenni.

Elküldve
Simán olyan szros illesztésekkel van összerakva, hogy az olaj ne tudjon átjönni.

Ez megkopik és ez lesz a végeredmény.

Én sem értem miért nem lett volna jobb gyárilag egy szimmeringet betenni.

ne b*** fel idegileg ez komoly??????

Az a kis o gyűrű (talán 5*1,5-ös) az mit tömít? (mintha a vezérmű tengelybe nyúlna bele)

nem volt teljesen nyilvánvaló hogy ki kivel van és időm se volt vele foglalkozni...

megoldás akkor gyakorlatilag nincs is? mert a bontott az jó eséllyel ugyanilyen ramaty az új meg gondolom horror áron van...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.