Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Azért megköszönném, ha áldoznál rám annyi időt, hogy leírogatod.

Türelem meg ingyen van :(

Nem értem miért hiszik többen, hogy egy szerelő csak átb@ssza őket, vagy nem ért hozzá és elront valamit. Inkább nekiállni otthon a sufniban olyannak, amiről fogalma sincs. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Lenne egy kérdésem felétek!Ha rámérek az izzítógyertyákra,milyen értéket kell kapni ami még jó? :excl: Reggelente kicsit nehezére esik indulni a kicsikének :( köszi üdv.Jocó.

Én egyesével kivettem őket, és az akksiról adtam neki áramot. Így lehet látni milyen gyorsan , és meddig izzik fel. Nem csak a hegye esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem miért hiszik többen, hogy egy szerelő csak átb@ssza őket, vagy nem ért hozzá és elront valamit. Inkább nekiállni otthon a sufniban olyannak, amiről fogalma sincs. :excl:

Mondjuk pl azért mert halmozottan gyűjtöttek be egy kupac rossz tapasztalatot?

Nálam a bizalmatlanság legalábbis ebből alakult ki.

Mondjak példákat?

- első fékbetét szettet össze-vissza szerelték be, ezért a pozicionáló tüske feltámasztott a nyergen és nem a betét háta feküdt fel. kb. 10 fokos szögben állt a betét. nem tűnt fel nekik.

sőt! elvitték műszakira ahol nem találtak problémát. van egy-két tippem hogy mit foghatott úgy az a fék hogy a betét hozzá sem ért a tárcsához jóformán...

- kasznis srác lenyomta lakkbenzin bázisú alapozóval a javított kasznit, majd bekeverte az üregelő folyadékot trafóolajjal hogy az jó lesz...

a penetráns üregelő meg szépen megmutatta az utat a trafóolajnak az alapozóhoz aminek nyomán több tenyérnyi fedőanyag (alapozó+rücsi+szín) egyben vált le...

- kompresszió mérésnél nekem kellett elmondanom a csávónak hogy ugyan húzza már szét az adagoló mágnesszelep vezetékét hogy ne nyomja tele gázolajjal az egész blokkot az adagoló...

(azóta vettem a dízelhez is kompresszió mérőt)

Most csak nagyon hirtelen ami eszembe jutott abból szemeztem, de annyi rémtörténetet hallottam már a közvetlen közelemben is hogy kialakult bennem egy nagyon negatív kép...

Ez a kép pedig arra sarkall hogy ha kell inkább megveszem a szerszámot, rászánok időt és energiát hogy utánanézzek dolgoknak és türelemmel meg odafigyeléssel megcsinálom magam...

Műszaki szakembernek tartom magam, ezek a gépek meg még nem tartalmaznak olyan űrtechnikát amihez ne lehetne otthon hozzányúlni ha az ember tisztában van azzal hogy mit csinál.

(Mondjuk ezt persze meg kell tudni ítélni hogy mikor lát át az ember valamit és mikor csak "kontárkodik")

uff :(

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk pl azért mert halmozottan gyűjtöttek be egy kupac rossz tapasztalatot?

Nálam a bizalmatlanság legalábbis ebből alakult ki.

Mondjak példákat?

....

Nah, akkor megvan az a különleges 6. érzéked, hogy tökéletesen megtalálod a szerencsétlen marhákat :excl:

Ha szerviz kell, akkor nézz körbe, válassz egyet, hogy hova vinnéd közülük legszívesebben, aztán kerüld el messzire azt a helyet. :(

Link to comment
Megosztás:

Ha nincsenek meg otthon a hozzá való szerszámaid, akkor minek koptassam a kezem? :huh:

Nem hiszem, hogy csak nálunk van olyan dízel szaki, aki érti is a dolgát...

Rendben, elfogadom az álláspontotokat, és meg is értem. Ha az otthoni barkács szakkör kétes eredményével viszi végül mégiscsak szakemberhez az ember az autót, az sokkal rosszabb, mintha érintetlenül hagyja, és a szaki az eredeti hibát veheti szemügyre.

Gépészmérnökként nekem nem a diesel vezérlési szögeinek elvével, vagy a mérőóra használatával akadt gondom, hanem hogy a vezérműkerék a vezérműtengelyre az adott motornál milyen módon pozícionálható össze (mivel kúpos kiképzésű a tengely, nincs jel vagy stift)

Na mindegy végül is megoldódott a kérdés, azért az archivum kedvéért leírom a metódust:

A Haynes manual gyári célszerszámot ír a beállítás eszközeként, amit utánozni lehet otthoni körülmények között.

A mérés lényege:

- az 1 henger szívószelepén kell a mérést végezni

(szemből nézve a bal oldali az 1. henger, tehát balról a 2. szelep az 1. henger szívószelepe)

- szelepfedél levesz, a szelepház felső síkjára "megfelelően előkészített mérőlécet fektetni"

mérőléc előkészítés:

Egy laposvas közepére lyukat fúrtam, amibe a mérőóra rögzíthető.

A léc két végén lyukat fúrtam a szelepház csavarhelyek helyén, így fixen rögzíthető. A mérőóra a vezérműtengely vonalába került. A szélső furatok mellé 10mm-re jobbra (lyukközepek közt 10mm) még 2 furat került, ez az eltolt mérés pozíciójához kell.

Tehát az így elkészült kis szerkezetet felfogatom a szelepházra az 1. henger szívószelepénél - mérőóra ilyenkor a vezérműtengely középvonalában van.

Ilyenkor a bütyök alapkörére támaszkodó mérőóra talp (a talp 5-7mm lapos talp, nem gömbölyű!) állapotban nullázom a mérőórát.

- most a második pár mérőléc furathelyre eltolva rögzítem a szerkezetem.

Ugye ilyenkor 10mm-re eltolva a bütyök csúcsa felé tolódott a korábban alapkörön nullázott mérőórám talpa.

Most mindent jelre állítok (főtengelynél, vezérműkerék, adagolókerék), és a vezérműtengelyt a 3-4 henger szelepei közt lévő kiképzéssel elforgatva a mérőórán 0.55 +-0.05mm bütyök magasságot beállítok (alapkörhöz képest).

A vezérműtengely finom elforgatásához is lehet akár egy csavarmenetes célszerszámot gyártani...

A beállított állapotban minden fixre húzva 75Nm a vezérműkerék csavaron, majd +60fok -ot ráhúzni

Az adagoló beállítására típustól függően (Bosch, CAV Lucas) megvannak a megfelelő mérőhely kiképzések az adagolón.

Az adagoló kerék 3 csavarjának fellazításával elfogatható a kerék a tengelyen, finoman beállítható.

Szóval a lényeg, minden jónak tűnik, jól indul, van nyomaték. Tegnap "zöldkártyás ismerősnél" még mértünk egyet, és megnyugtató az eredmény.

Tehát ahogy korábban írták már: megfelelő háttérismeretekkel, gondossággal, odafigyeléssel végzett munkának meglesz az eredménye...

Link to comment
Megosztás:

Rendben, elfogadom az álláspontotokat, és meg is értem. Ha az otthoni barkács szakkör kétes eredményével viszi végül mégiscsak szakemberhez az ember az autót, az sokkal rosszabb, mintha érintetlenül hagyja, és a szaki az eredeti hibát veheti szemügyre.

Tehát ahogy korábban írták már: megfelelő háttérismeretekkel, gondossággal, odafigyeléssel végzett munkának meglesz az eredménye...

Ámen :excl:

Link to comment
Megosztás:

Rendben, elfogadom az álláspontotokat, és meg is értem. Ha az otthoni barkács szakkör kétes eredményével viszi végül mégiscsak szakemberhez az ember az autót, az sokkal rosszabb, mintha érintetlenül hagyja, és a szaki az eredeti hibát veheti szemügyre.

Gépészmérnökként nekem nem a diesel vezérlési szögeinek elvével, vagy a mérőóra használatával akadt gondom, hanem hogy a vezérműkerék a vezérműtengelyre az adott motornál milyen módon pozícionálható össze (mivel kúpos kiképzésű a tengely, nincs jel vagy stift)

Na mindegy végül is megoldódott a kérdés, azért az archivum kedvéért leírom a metódust:

A Haynes manual gyári célszerszámot ír a beállítás eszközeként, amit utánozni lehet otthoni körülmények között.

A mérés lényege:

- az 1 henger szívószelepén kell a mérést végezni

(szemből nézve a bal oldali az 1. henger, tehát balról a 2. szelep az 1. henger szívószelepe)

- szelepfedél levesz, a szelepház felső síkjára "megfelelően előkészített mérőlécet fektetni"

mérőléc előkészítés:

Egy laposvas közepére lyukat fúrtam, amibe a mérőóra rögzíthető.

A léc két végén lyukat fúrtam a szelepház csavarhelyek helyén, így fixen rögzíthető. A mérőóra a vezérműtengely vonalába került. A szélső furatok mellé 10mm-re jobbra (lyukközepek közt 10mm) még 2 furat került, ez az eltolt mérés pozíciójához kell.

Tehát az így elkészült kis szerkezetet felfogatom a szelepházra az 1. henger szívószelepénél - mérőóra ilyenkor a vezérműtengely középvonalában van.

Ilyenkor a bütyök alapkörére támaszkodó mérőóra talp (a talp 5-7mm lapos talp, nem gömbölyű!) állapotban nullázom a mérőórát.

- most a második pár mérőléc furathelyre eltolva rögzítem a szerkezetem.

Ugye ilyenkor 10mm-re eltolva a bütyök csúcsa felé tolódott a korábban alapkörön nullázott mérőórám talpa.

Most mindent jelre állítok (főtengelynél, vezérműkerék, adagolókerék), és a vezérműtengelyt a 3-4 henger szelepei közt lévő kiképzéssel elforgatva a mérőórán 0.55 +-0.05mm bütyök magasságot beállítok (alapkörhöz képest).

A vezérműtengely finom elforgatásához is lehet akár egy csavarmenetes célszerszámot gyártani...

A beállított állapotban minden fixre húzva 75Nm a vezérműkerék csavaron, majd +60fok -ot ráhúzni

Az adagoló beállítására típustól függően (Bosch, CAV Lucas) megvannak a megfelelő mérőhely kiképzések az adagolón.

Az adagoló kerék 3 csavarjának fellazításával elfogatható a kerék a tengelyen, finoman beállítható.

Szóval a lényeg, minden jónak tűnik, jól indul, van nyomaték. Tegnap "zöldkártyás ismerősnél" még mértünk egyet, és megnyugtató az eredmény.

Tehát ahogy korábban írták már: megfelelő háttérismeretekkel, gondossággal, odafigyeléssel végzett munkának meglesz az eredménye...

szép munka, gondolom elment az egész napod rá.

Anno ,ez nekem 5ezer pénzbe került, vezkerék fokolás, adagoló állítás, kb 1 óra.

Link to comment
Megosztás:

szép munka, gondolom elment az egész napod rá.

Anno ,ez nekem 5ezer pénzbe került, vezkerék fokolás, adagoló állítás, kb 1 óra.

De legalább ő csinálta, és az ilyet jobban becsüli az ember! :o

(Csak arra gondoljatok, hogy 5000 ft szinte semmi - Ha van pénzed - De ha nincs, akkor egy egész vagyonnak tűnhet ám! :excl: )

Én is megcsinálom amit tudok az autón, bár ezt a dízel témát, még nem olyan rég óta gyakorlom csak.. :lol:

Haver szerelő, érti is a dolgát, megmutatja, hogy mit hogyan, és onnantól már én is megoldom. :lol:

De amihez nem ért valaki, azt valóban inkább hagyja szakemberre! :lol:

Ha viszont meg tudja csinálni, akkor csinálja, azért sem kell pénzt kiadni! :D

Tudod ez is olyan, mint pl a zöldségféle termesztés: elmész a zöldségeshez, és megveszed X összegért.

De ha van időd, akkor megtermeled a kertbe - senki sem mondta, hogy megéri!!! - de ha valami kell, csak leszeded, és örülsz... legalább tudod mit eszel, és pénzt sem adtál érte! :(

Ha meg a szerelők látják, hogy valaki nem ért az autószereléshez kicsit sem, akkor meg úgyis lehúzzák rólla a hasznot!

Bár ne így lenne! De sajnos így van... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Rendben, elfogadom az álláspontotokat, és meg is értem. Ha az otthoni barkács szakkör kétes eredményével viszi végül mégiscsak szakemberhez az ember az autót, az sokkal rosszabb, mintha érintetlenül hagyja, és a szaki az eredeti hibát veheti szemügyre.

Gépészmérnökként nekem nem a diesel vezérlési szögeinek elvével, vagy a mérőóra használatával akadt gondom, hanem hogy a vezérműkerék a vezérműtengelyre az adott motornál milyen módon pozícionálható össze (mivel kúpos kiképzésű a tengely, nincs jel vagy stift)

Gratulálok a sikerhez, ne haragudj, ha azt feltételeztem rólad, hogy nem értesz hozzá, csak a nagyobb gondtól akartalak megvédeni.

Ha leírod, hogy ennyire vágod nem lettem volna lusta lepötyögni mit is tegyél. :excl:

A lényeg, hogy műxik a verda. :(

Link to comment
Megosztás:

Azt hogyan lehet ellenőrízni, hogy (jól) működik-e a gázolaj előmelegítés? Most pl. már elég hideg van reggelente, kézzel pl. érzehető, hogy melegít?

Szia!Az enyémben is van ilyen melegitö valami de nem müködik.Szereztem hozzá relét bekötöttem meg stb de nem igazán akar müködni.De még hálistennek röffen a dinamit,kicsit nyöszörög de indul.

Link to comment
Megosztás:

tegnap pár napi állás után a következő produkció:

2 fordulat, autó indul majd kb 5-6mp akadozó járás után leáll.

újabb indítás után megint fordul párat majd leáll....

ezután nyomtam egy padlógázt úgy indítottam, így indult, nem állt le, és a járása sem volt darabos.

levegősödhet?

izzítók cserélve, üzemanyag szűrő új, kompresszió 25 bar.

adagoló hideg oldali alapjárat kb 1200-1300-ra van állítva.

5letek?

melegben szépen indult, nem volt vele gond az első gázfröccsig tartó kopogáson kívül....

akkor is rájövök mi ez :lol:

ha kell kicserélek mindent :lol:

Szia! Az egyik üzemanyagcsö repedt,és elengedi a vákumot.Lehet venni olcsón ilyen visszafolyásgátlót(1-2cm)hosszú müanyag valami egy golyó van benne.Azt a bemeneti üzemanyag csöhöz tenni ami a tank felöl jön.Ha ez sem segit adagoló gondja lesz,de mig nem áll meg nem kell piszkálni.Régebben w.polom volt ugyanez a produkció és ez volt a baja.

Link to comment
Megosztás:

Szia!Az enyémben is van ilyen melegitö valami de nem müködik.Szereztem hozzá relét bekötöttem meg stb de nem igazán akar müködni.De még hálistennek röffen a dinamit,kicsit nyöszörög de indul.

Honnan tudod, hogy nem működik? Úgy tudom az csak bizonyos hőmérséklet alatt melegít (talán 5 fok) és mostanában nem nagyon volt ilyen hideg. Meg én az enyémnél még soha nem tudtam megállapítani, hogy működik-e, legalább is a kézrátételes vizsgálat nem mutatott ki eredményt.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Az egyik üzemanyagcsö repedt,és elengedi a vákumot.Lehet venni olcsón ilyen visszafolyásgátlót(1-2cm)hosszú müanyag valami egy golyó van benne.Azt a bemeneti üzemanyag csöhöz tenni ami a tank felöl jön.Ha ez sem segit adagoló gondja lesz,de mig nem áll meg nem kell piszkálni.Régebben w.polom volt ugyanez a produkció és ez volt a baja.

Most már egy jó ideje (egy hete talán?) az offtopic autót használom a sós trutymákos időre való tekintettel....

Ha le akart levegősödni a rendszer akkor tuti volt ideje.

Hogyan tudnám ellenőrizni?

vegyem ki az egyik injektor fejet és nézzem meg hogy jön e a nafta?

Vagy vmi egyszerűbb?

Amikor a múlt alkalommal cseréltem a gázolajszűrőt alig volt benne anyag....

lehet hogy vmilyen úton-módon onnan is visszamegy a gázolaj a tankba?

vagy oda szívja be az adagoló a levegőt?

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudod, hogy nem működik? Úgy tudom az csak bizonyos hőmérséklet alatt melegít (talán 5 fok) és mostanában nem nagyon volt ilyen hideg. Meg én az enyémnél még soha nem tudtam megállapítani, hogy működik-e, legalább is a kézrátételes vizsgálat nem mutatott ki eredményt.

Szia!Kivettem a fütöpatront és direktre kötöttem próbára.

Link to comment
Megosztás:

Most már egy jó ideje (egy hete talán?) az offtopic autót használom a sós trutymákos időre való tekintettel....

Ha le akart levegősödni a rendszer akkor tuti volt ideje.

Hogyan tudnám ellenőrizni?

vegyem ki az egyik injektor fejet és nézzem meg hogy jön e a nafta?

Vagy vmi egyszerűbb?

Amikor a múlt alkalommal cseréltem a gázolajszűrőt alig volt benne anyag....

lehet hogy vmilyen úton-módon onnan is visszamegy a gázolaj a tankba?

vagy oda szívja be az adagoló a levegőt?

Egyszer már leírtam pár oldallal ezelőtt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.