Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Üdv mindenkinek!

A hideg beálltával jelentkezett egy fura problémám.

A jelenség a motor hőmérsékletétől független és túlnyomórész a beindítást követően jelentkezik. Az indítást után dadog, remeg, világos, már-már kék színű füstöt okád a kipufogó. Mintha három hengerrel menne. Egy határozott gázadásra - nem nyomom ki a szemét csak megemelem a fordulatot, fülre olyan 1500-2000 for/percig - megszűnik, maly leáll a gázadás ellenére is. újraindítva kezdi előlről, de már hamarabb bekövetkeznek a jelzett események, a végeredmény ugyan az. Ezt minden indítás során eljátsza olyan 4 - 5 alkalommal, majd mint aki magáhoztért a skizofréniából, személyiséget vált és hozza a régi jól ismert formályát. Abban az esetben ha csak öt-tíz percre állítom le akkoz sokkal enyhébb tüneteket produkál. Dadog kettőt, ránt egyett és megy tovább.

Ötlet? Létezik hogy levegősödik a rendszer de nem folyik ki a zanyag a főődre?

Ui.:a Woodoo papoktól már megrendeltem a viasz figurát ha más nem segítene. :-)

Nekem a 3-hengerezés-füstölés-remegés a porlasztó csúcsok brunyálása miatt volt. Viszont ez egy pár másodperc után megszűnt és múkodott rendesen. Második indításra meg, ha már egyszer járt előtte, akkor nem csinálta. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A hideg beálltával jelentkezett egy fura problémám.

A jelenség a motor hőmérsékletétől független és túlnyomórész a beindítást követően jelentkezik. Az indítást után dadog, remeg, világos, már-már kék színű füstöt okád a kipufogó. Mintha három hengerrel menne. Egy határozott gázadásra - nem nyomom ki a szemét csak megemelem a fordulatot, fülre olyan 1500-2000 for/percig - megszűnik, maly leáll a gázadás ellenére is. újraindítva kezdi előlről, de már hamarabb bekövetkeznek a jelzett események, a végeredmény ugyan az. Ezt minden indítás során eljátsza olyan 4 - 5 alkalommal, majd mint aki magáhoztért a skizofréniából, személyiséget vált és hozza a régi jól ismert formályát. Abban az esetben ha csak öt-tíz percre állítom le akkoz sokkal enyhébb tüneteket produkál. Dadog kettőt, ránt egyett és megy tovább.

Ötlet? Létezik hogy levegősödik a rendszer de nem folyik ki a zanyag a főődre?

Ui.:a Woodoo papoktól már megrendeltem a viasz figurát ha más nem segítene. :-)

Igen, sztem egyértelműen levegősödés lehet. Nem folyik kifelé, hanem visszafolyik a tankba a gázolaj. Nézd át a csöveket, főleg az adagoló és a szűrő környékén. Ha a legkisebb szivárgásnyomot találod valamelyik csatlakozásnál (nem kell, hogy folyjon, csak kicsit sötétebb ott a por rajta, vagy ilyesmi), akkor ott kaphat levegőt, esetleg a gázolajcső lehet kirepedezve, elöregedve. Esetleg tehetsz Te is visszacsapószelepet a gázolajcsőbe.

Link to comment
Megosztás:

Igen, sztem egyértelműen levegősödés lehet. Nem folyik kifelé, hanem visszafolyik a tankba a gázolaj. Nézd át a csöveket, főleg az adagoló és a szűrő környékén. Ha a legkisebb szivárgásnyomot találod valamelyik csatlakozásnál (nem kell, hogy folyjon, csak kicsit sötétebb ott a por rajta, vagy ilyesmi), akkor ott kaphat levegőt, esetleg a gázolajcső lehet kirepedezve, elöregedve. Esetleg tehetsz Te is visszacsapószelepet a gázolajcsőbe.

Na de akkor meleg motornál miért nem csinálja neki? egyébként nálam is van ilyen, de én betudom ahideg motornak és leszarom. Ja és ha van türelmem 2x és hosszan izzítani, akkor kevésbé csinálja. És visszacsapó szelepem is van

Link to comment
Megosztás:

Na de akkor meleg motornál miért nem csinálja neki? egyébként nálam is van ilyen, de én betudom ahideg motornak és leszarom. Ja és ha van türelmem 2x és hosszan izzítani, akkor kevésbé csinálja. És visszacsapó szelepem is van

Mert ahhoz, hogy visszafolyjon a gázolaj a tankba, idő kell.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 3-hengerezés-füstölés-remegés a porlasztó csúcsok brunyálása miatt volt. Viszont ez egy pár másodperc után megszűnt és múkodott rendesen. Második indításra meg, ha már egyszer járt előtte, akkor nem csinálta. :(

A prlasztó csúcsokat a nyáron mérettem be és akkor csak a nyitási nyomást kellet beállítani rajtuk. (öt éve, Kb. 50.000 km-el ezelőtt cseréltettem őket, és most úgyanoda vittem ellenőríztetni is)

A mér értékek Kb. így alakultak: 115, 120, 135, 125.

A porlasztási képpel nem volt gond és vélhetőleg az azóta megtett 1.5 ~ 2 eKm sem hagyott maradandó nyomot rajtuk. Rajtam annál inkább. :-( :excl:

Link to comment
Megosztás:

Na de akkor meleg motornál miért nem csinálja neki? egyébként nálam is van ilyen, de én betudom ahideg motornak és leszarom. Ja és ha van türelmem 2x és hosszan izzítani, akkor kevésbé csinálja. És visszacsapó szelepem is van

Rád inkább érvényes a porlasztócsúcs :excl: :(

Link to comment
Megosztás:

Rád inkább érvényes a porlasztócsúcs :excl: :(

Nemrég voltam adagolósnál, ő nem talált semmi ilyen problémát. Most elkezdtem a Spurit használni, meglátom javul-e tőle.

Azért lehet, hogy tavasszal elviszem, ahhoz a disel szakihoz Újpestre akit te ajánlottál.

Link to comment
Megosztás:

Mert ahhoz, hogy visszafolyjon a gázolaj a tankba, idő kell.

A gond az, hogy ha megállok az iskola előtt és míg szolnak az ügyeletesek a gyereknek, meg összeszedi magát és elindulunk, Kb. 20 - 35 perc, már tudja produkálni magát.

Olyan visszacsapó szelepem van beépítve.

A hideg indítás meg nem jelenthet gondot mert fűtött garázsban áll és +5 fok alatt semmilyen formában nem hajlandó a beindulásra. Ezt volt szerencsém az idei nyarat követő első "hidegebb" reggelen tapasztali, mikoris olyan fél- háromnegyed órás tömény szívát követően, (forróvizes borogatás, aksi töltés, folyamatos izzitás, ráolvasás, - persze csak szépnek, jónak nem neveztem - ) sikerült begejeszteni.

Tisztában vagyok a helyzet komolyságával de jelen állapotban nem áll módomban orvosolni a dolgot. Karácsonyra egy teljes körü motorgenerált kértem a fa alá.

Mos viszont mennem kell, mert jött a sofőröm a probléma tárgyával, és ha atechnika istene is úgy akarja akkor hazavisz vele.

Ámmen.

Link to comment
Megosztás:

A gond az, hogy ha megállok az iskola előtt és míg szolnak az ügyeletesek a gyereknek, meg összeszedi magát és elindulunk, Kb. 20 - 35 perc, már tudja produkálni magát.

Olyan visszacsapó szelepem van beépítve.

A hideg indítás meg nem jelenthet gondot mert fűtött garázsban áll és +5 fok alatt semmilyen formában nem hajlandó a beindulásra. Ezt volt szerencsém az idei nyarat követő első "hidegebb" reggelen tapasztali, mikoris olyan fél- háromnegyed órás tömény szívát követően, (forróvizes borogatás, aksi töltés, folyamatos izzitás, ráolvasás, - persze csak szépnek, jónak nem neveztem - ) sikerült begejeszteni.

Tisztában vagyok a helyzet komolyságával de jelen állapotban nem áll módomban orvosolni a dolgot. Karácsonyra egy teljes körü motorgenerált kértem a fa alá.

Mos viszont mennem kell, mert jött a sofőröm a probléma tárgyával, és ha atechnika istene is úgy akarja akkor hazavisz vele.

Ámmen.

leragadt kompresszio gyuru?

mikor mertel utoljara kompressziot?

(nekem 4-bol 3 hengerben nem volt kompresszio....)

Link to comment
Megosztás:

Azért jók a dízel autók, mert a legtöbb hibára nagyon hasonló nyavalyát produkálnak. :excl:

pl amikor elégett a szelepülés, leragadtak a gyűrűk, vagy összeforogtak, vagy a nyomitartószelep betojt, vagy valami gumicső megöregedett, és levegősödik. Talán a jóistenke tudja megmondani elsőre, hogy mi a franc baja van...

Előző verdám egy Fiat Tipo 1.9td volt, sikeresen megfőztem a motorját(ez Fiatnál nem egy különösebben megerőltető mozzanat) szereztem rá egy másik hengerfejet, és akkor láttam, hogy az egyik szelepülésnek a vastagsága kb 1mm....vihettem hengerfejeshez. Ha felteszem rá, semmi hibajelenség....vagy 10000km-ig.

A fehér füst, az meg nem csak hengerfejesség lehet, hanem levegős az üzemanyagrendszer! És addig pöfög fehéren, amíg le nem légteleníti önmagát.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy nekem nagy szerencsém volt ezzel az autóval. 3 éve vettem, óra szerint 130 E km. el. :excl: :( :lol: :lol: Szerintem simán duplája volt.

Azóta 110 E. km.-t mentem vele, de sem az adagolóhoz, sem a porlasztócsúcsokhoz nem nyúltunk még hozzá. Hibátlanul működik minden, mióta nálam van. Még az akksit sem cseréltem, csak az izzítógyertyákat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy nekem nagy szerencsém volt ezzel az autóval. 3 éve vettem, óra szerint 130 E km. el. :( :lol: :lol: :lol: Szerintem simán duplája volt.

Azóta 110 E. km.-t mentem vele, de sem az adagolóhoz, sem a porlasztócsúcsokhoz nem nyúltunk még hozzá. Hibátlanul működik minden, mióta nálam van. Még az akksit sem cseréltem, csak az izzítógyertyákat. :lol:

Khm.. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Ne krákogj bammeg. :lol: A szelephimbát nem írtam be hibának, azt én küldtem szét. :lol: De ennek ellenére, a motor akkor is hibátlan. Ki lett cserélve a himba, de a motor túlélte. :lol:

Eddigi 60.000 km-emen semmi komolyabb probléma nem volt nekem sem! :o

illetve komolyabb beruházás egy akkucsere, valamint az izzítógyertyák cseréje volt. :D

(csak ha kevés a nyál a tankban, hosszú kapaszkodókon hajlamos visszafolyni... :( Az Isuzum nem ilyen, abban van max 4-5 l gázolaj, és simán veszi az akadályokat. :lol: Lehet kibontom annak is a tankját az ülés alatt, és belesek, hogy abban mi van, ami az enyémben nincs meg... :excl: )

Link to comment
Megosztás:

Gázolaj? :lol:

:lol: :lol:

Az van mind a kettőnek szerencsére, amennyi csak kell! :excl: :D

Valami terelőféle, egyszer már beszéltük, és arra jutottunk, hogy lehet az hiányzik az enyémből... :lol:

Általában tele tankolom, amikor elindulok anyósékhoz is, akkor is viszek itthonról kannában, nem veszem a drága gázolajat romániában :o :( itthol olcsóbban megveszem. :D

Link to comment
Megosztás:

hmmm

ugyanilyen hangja van hidegen az R5-nek is abban meg nincs hidrotőke amennyire én tudom :(

miért kussol el az első gázfröccsre?

Milyen adagoló van rajta, Bosch, Lucas(Cav)?

Bár mindegy is, mert mindkét adagolónál, ha nincs meg a kellő belső nyomás, az előtöltés elmehet. Bár nem úgy, hogy túl nagyot ad rá, csak adott határon belül módosíthatja.

Lucas adagoló csinált ilyet, hogy az első gázadásra helyreáll az alapjárat.

Mostanában szívok a Bosch adagolónak a hidegindító részével, úgy gondoltam, ha áramot kap, akkor állít az előtöltésen...de nem, ha nem kap áramot, akkor indul jobban a motor! Fene se érti ezt már. Végén felidegelem magam, aztán teszek rá valami Kadett 1.6-os adagolót kézi buzerátorral együtt.

A napokban volt olyan, hogy hol jól indult a verda, hol sokáig kellett köszörülni...tetszése szerint szórakozott velem az autó.

A ludas a visszacsapó szelep volt, amit betettem a csőbe, hol áteresztett, hol nem....csak mire erre rájön az ember....:excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 60LE-s motorral szerelt gépben, az üzemanyag előfűtésnél, mi a két csatlakozó szerepe? Az egyik gondolom a fűtéshez megy, a másik mi célt szolgál? Milyen ellenállást kell ezeken mérni? Az egyiken 10 Ohm körül mérek, a másikon még MOhm-os méréshatárban sincs semmi, vagyis szerintem szakadás. Ez normális? Ha jól működik, kézzel érezhető, ahogy melegszik a szűrő?

Előre is köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 60LE-s motorral szerelt gépben, az üzemanyag előfűtésnél, mi a két csatlakozó szerepe? Az egyik gondolom a fűtéshez megy, a másik mi célt szolgál? Milyen ellenállást kell ezeken mérni? Az egyiken 10 Ohm körül mérek, a másikon még MOhm-os méréshatárban sincs semmi, vagyis szerintem szakadás. Ez normális? Ha jól működik, kézzel érezhető, ahogy melegszik a szűrő?

Előre is köszi...

Egy pár hete (vagy hónapja :( ) volt szó róla. Olvass vissza, és keresd meg, mert nem emlékszem biztosan. :excl:

(de mintha a hőmérsékletet nézné, hogy pl. nyáron ne akarja fűteni a szűrőt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 60LE-s motorral szerelt gépben, az üzemanyag előfűtésnél, mi a két csatlakozó szerepe? Az egyik gondolom a fűtéshez megy, a másik mi célt szolgál? Milyen ellenállást kell ezeken mérni? Az egyiken 10 Ohm körül mérek, a másikon még MOhm-os méréshatárban sincs semmi, vagyis szerintem szakadás. Ez normális? Ha jól működik, kézzel érezhető, ahogy melegszik a szűrő?

Előre is köszi...

Egy pár hete (vagy hónapja :( ) volt szó róla. Olvass vissza, és keresd meg, mert nem emlékszem biztosan. :excl:

(de mintha a hőmérsékletet nézné, hogy pl. nyáron ne akarja fűteni a szűrőt)

Így van, a vékonyabb vezetékek egy hőgombára mennek, ami ha jól emléxem, 5°C alatt egy relén keresztül kapcsol villanyt a vastagabb vezetékes csatira.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.