Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nálam az üzemanyagszűrőre (ISUZU) két elektromos csatlakozó megy. Az egyik a szűrő fűtése, ez ok. De mi a másik? Az nyitja zárja a gázolaj útját, ha ráadom, illetve leveszem a gyújtást?

DTL-en is 2 van!

gázolajszűrő fűtése

kép 2

Biztos jól megnyugtattad. :D

Hja, ez elég gáz, de az ilyen mindíg akkor jön elő, amikor a legrosszabb az időzítés! ^_^ Remélem engem még megkímél egy darabig! :D

nagyonkezdő Mik voltak az előjelei? :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam az üzemanyagszűrőre (ISUZU) két elektromos csatlakozó megy. Az egyik a szűrő fűtése, ez ok. De mi a másik? Az nyitja zárja a gázolaj útját, ha ráadom, illetve leveszem a gyújtást?

Hőgomba. A szűrőfűtés csak bizonyos hőmérséklet (asszem 5fok) alatt működik, azt kapcsolja.

Link to comment
Megosztás:

Ez durva! :D Valszeg a hengerfejtömítés szakadt/égett átt, rosszabbik esetben valahol repedés van az olaj, és a vízjáratok között. Az olajnyomás nagyobb lehet mint a hűtővízé, ezért olajos a víz, és nem a víz fogy el.

Persze hogy nagyobb mert laza tágulási tartály sapkával járok a hűtő csöppenése miatt.

^_^ :D

Ez pedig hengerfej lesz. :D

Ma kérdeztem a kimoderált bontóban 30e péz.

ájjjájájjjjáááájjj................ Húúú de ismerős a kép :D Nekem is így halt el a hengerfej ;) Nem füstöl nagyon?

Nem tudom, csak előre fele van jogsim :D Húzatáskor okádja. Este a mögöttem jövő lámpa fényében látszik.

Link to comment
Megosztás:

DTL-en is 2 van!

gázolajszűrő fűtése

kép 2

Hja, ez elég gáz, de az ilyen mindíg akkor jön elő, amikor a legrosszabb az időzítés! ^_^ Remélem engem még megkímél egy darabig! :D

nagyonkezdő Mik voltak az előjelei? :D

Legrosszabb? 83e villanyszámla? Nem volt előjele. Igazából mindig volt benne csak úgy pöttyökbe de mivel az előző tulaj pénztemetőnek becézte gongoltam maradvány, majd átmosom. Sokszor volt szerelve, ez látszik a jobb sárvédőn (kulcs a zsebbe) ehez képest 12000 km futott nálam hiba nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Hőgomba. A szűrőfűtés csak bizonyos hőmérséklet (asszem 5fok) alatt működik, azt kapcsolja.

Szerintem nem a gombája... A szűrőfűtés hőm kapcsolója meg a fűtőszál az benne van abban a karimában, de szerintem én most kitaláltam a dolgot... Ha megnézitek a rajzot ha valakinek van, azon a K82-es reléről beszélek én és eddig elkerülte a figyelmem hogy ez nem egy sima relé hanem a gencsiről vesz egy W jelet (fordulatszám jel) és akkor valószínű annak a függvényében kapcsolgatja azt az Y30as valami szelepet (hidegindító szelep) lehet olyan? Nem tudom... Ezértis kérdeztem hogy hátha valaki. Na mind1 a válaszotokat köszönöm, ha valakinek van még valami ötlete az legyen szíves írja le. Első tele lesz nálam a kocsinak hátha így könnyebben fog indulni meg talán nyáron is... ^_^ mert azért mostse egy könnyen induló sajnos :D Köszönöm mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a gombája... A szűrőfűtés hőm kapcsolója meg a fűtőszál az benne van abban a karimában, de szerintem én most kitaláltam a dolgot... Ha megnézitek a rajzot ha valakinek van, azon a K82-es reléről beszélek én és eddig elkerülte a figyelmem hogy ez nem egy sima relé hanem a gencsiről vesz egy W jelet (fordulatszám jel) és akkor valószínű annak a függvényében kapcsolgatja azt az Y30as valami szelepet (hidegindító szelep) lehet olyan? Nem tudom... Ezértis kérdeztem hogy hátha valaki. Na mind1 a válaszotokat köszönöm, ha valakinek van még valami ötlete az legyen szíves írja le. Első tele lesz nálam a kocsinak hátha így könnyebben fog indulni meg talán nyáron is... ^_^ mert azért mostse egy könnyen induló sajnos :D Köszönöm mégegyszer!

Ha hidegindulós szenvedésed van, nem hiszem hogy az a csatlakozó lesz a megoldás :D Első körben, meg kéne lesni, hogy nem ejti-e vissza a gázolajat, hosszabb állás után. Valszeg, de, és akkor egy visszacsapó szelep már sokat segít. Ezen kívül, ha brunyálnak a porlasztó csúcsok, akkor nem sok esélyed van jól indulni mínuszokban. Izzítógyertyákra is érdemes ránézni, izzítnak -é rendesen, és akkor még mindig lehet foglalkozni azzal hogy milyen az akksid, illetve, az önindítód, milyen állapotban van. Nekem tavaly télen Így indult a vas. Mostanra lehalt az önindítóm, és elég szenvedve teker. Még őszig rendbe teszem, és akkor megint leszek télen remélhetőleg. (azóta rendbe tettem az ékszíj-csúszást, ne szójjatok be ;) :D )

Link to comment
Megosztás:

Ma kérdeztem a kimoderált bontóban 30e péz.

Nem kell mindjárt bepánikolni, hogy hengerfej csere.

Előbb le kell venni, és majd megmutatja, hogy mi a probléma.

Nálam - faros skodánál - a víz folyt bele az olajba, de nagyon durván, de csak a hengerfejtömítés volt átégve egy ponton. Mivel nem az olajnyomás alatt lévő járatnál, hanem olaj visszafolyó ág-víztér között volt átégve, ezért a víz folyt bele az olajba, és nem fordítva. Nálad, a képeket elnézve pont fordítva van.

Ha már le van véve a hengerfej, akkor meg kell nyomáspróbázni a biztonság kedvéért, majd síkolás, és egy új tömítéssel (tömítőpaszta nélkül) mehet vissza. Attól függ, mennyi pénzed van, mennyit szánsz rá, még a következő dolgokat érdemes megcsinálni:

-megnézni a szelepek mennyire tömítenek, ha szükséges, akkor ezt helyrehozni, felújítani.

-Szelepszár szimmering cserét is érdemes közbeiktatni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a gombája... A szűrőfűtés hőm kapcsolója meg a fűtőszál az benne van abban a karimában, de szerintem én most kitaláltam a dolgot... Ha megnézitek a rajzot ha valakinek van, azon a K82-es reléről beszélek én és eddig elkerülte a figyelmem hogy ez nem egy sima relé hanem a gencsiről vesz egy W jelet (fordulatszám jel) és akkor valószínű annak a függvényében kapcsolgatja azt az Y30as valami szelepet (hidegindító szelep) lehet olyan? Nem tudom... Ezértis kérdeztem hogy hátha valaki. Na mind1 a válaszotokat köszönöm, ha valakinek van még valami ötlete az legyen szíves írja le. Első tele lesz nálam a kocsinak hátha így könnyebben fog indulni meg talán nyáron is... ^_^ mert azért mostse egy könnyen induló sajnos :D Köszönöm mégegyszer!

Amire még tudok gondolni, az immobilizer mágneskapcsolója, az nem lehet? (nálam B Veki)

Ha elindítom az autót chipes indítókulcs nélkül, akkor elindul, majd 1-2 mp múlva le is fullad. Utánna már nem indul el, csak akkor, hogyha a chipes kulccsal indítom.

Gondolom ilyankor van annyi gázolaj a rendszerben, hogy elinduljon, de mivel zárva a mágnesszelep, nem kap utánpótlást, így leáll. Ezért később már nem indul el.

Link to comment
Megosztás:

Amire még tudok gondolni, az immobilizer mágneskapcsolója, az nem lehet? (nálam B Veki)

Ha elindítom az autót chipes indítókulcs nélkül, akkor elindul, majd 1-2 mp múlva le is fullad. Utánna már nem indul el, csak akkor, hogyha a chipes kulccsal indítom.

Gondolom ilyankor van annyi gázolaj a rendszerben, hogy elinduljon, de mivel zárva a mágnesszelep, nem kap utánpótlást, így leáll. Ezért később már nem indul el.

Nem hiszem az enyémben nincs immobiliser még a helye sincs... :S sajnos pedig jó lenne ^_^ De tavasszal, meg kicsit hűvösebb időben jól indul meg ha 2 szer ráizzítok akkoris könnyebben lehet hogy a 18 év a baj meg a több mint 320ezer km... annyira nagyon nem akarok az az igazság belemászni a dolgokba kitudja még mi lesz a sorsa a vasnak... 1-2 év és cserélni szeretnék egyel fiatalabbra.

Link to comment
Megosztás:

Nam olyan régen írtam itt arról a problémámról, hogy a 2. és 3. porlasztók mellett kifúj a gázolaj. Valszeg ezért elég rossz a hidegindításom, mivel nincs kellő kompresszió. (tudom motordiagnosztika sokat elárul, ez is be van tervezve) Az tuti, hogy valami pancser már gányolta ezeket a porlasztókat, mivel valamilyen piros színű Hubba-Bubba rágó jellegű anyaggal vannak körbekenve a perselynél, de már mellette is kifúly. Tegnap lapozgattam az "Így csináld" olvasmányt és ott írnak olyan lakatrészekről, mint hullámostárcsa, hővédőhüvely és réz-tömítőgyűrű. Szét még nem szedtem a cuccot, de gondolom ezek az apróságok is a tömítettséget szolgálják, tehát ezeket cserélnem/pótolnom kellene. A baj csak az, hofy fingom sincs hol lehetne ilyen apróságokat beszerezni. Múltkor az Unix-nál olajleeresztő csavarhoz akartam rézalátétet kérni, és majdhogynem kiröhögtek, hogy ilyen csipcsup szarokkal zavarom őket. Természetesen nem is volt nekik. Résolajcsövet meg 1000 Ft/m áron akartak rámsózni, mondtam köszi annyiért nem kell.

Szóval vissza az eredeti kérdéshez: Hol a francba tudnék ilye apró bizbaszokat beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Nam olyan régen írtam itt arról a problémámról, hogy a 2. és 3. porlasztók mellett kifúj a gázolaj. Valszeg ezért elég rossz a hidegindításom, mivel nincs kellő kompresszió. (tudom motordiagnosztika sokat elárul, ez is be van tervezve) Az tuti, hogy valami pancser már gányolta ezeket a porlasztókat, mivel valamilyen piros színű Hubba-Bubba rágó jellegű anyaggal vannak körbekenve a perselynél, de már mellette is kifúly. Tegnap lapozgattam az "Így csináld" olvasmányt és ott írnak olyan lakatrészekről, mint hullámostárcsa, hővédőhüvely és réz-tömítőgyűrű. Szét még nem szedtem a cuccot, de gondolom ezek az apróságok is a tömítettséget szolgálják, tehát ezeket cserélnem/pótolnom kellene. A baj csak az, hofy fingom sincs hol lehetne ilyen apróságokat beszerezni. Múltkor az Unix-nál olajleeresztő csavarhoz akartam rézalátétet kérni, és majdhogynem kiröhögtek, hogy ilyen csipcsup szarokkal zavarom őket. Természetesen nem is volt nekik. Résolajcsövet meg 1000 Ft/m áron akartak rámsózni, mondtam köszi annyiért nem kell.

Szóval vissza az eredeti kérdéshez: Hol a francba tudnék ilye apró bizbaszokat beszerezni?

Csergő ^_^

Link to comment
Megosztás:

Csergő ^_^

Mindíg Csergőék. Tegnap is írtam már, hogy egyszer nem úgy bántak velem telefonban, azóta nem szívesen :D

Itt Jászberényben nincs valami megbízható szatócsüzlet? :D

Na de szükség törvényt bont, majd ma ismét fölhívom a Csergő kámpönit, hátha azóta vettek föl valami vevőbarát értékesítőt :D

Link to comment
Megosztás:

Mindíg Csergőék. Tegnap is írtam már, hogy egyszer nem úgy bántak velem telefonban, azóta nem szívesen :D

Itt Jászberényben nincs valami megbízható szatócsüzlet? :D

Na de szükség törvényt bont, majd ma ismét fölhívom a Csergő kámpönit, hátha azóta vettek föl valami vevőbarát értékesítőt ;)

El kell dönteni hogy vásárolni akarsz, vagy barátkozni :D Mondtam hogy előbb utóbb úgyis a Csergőhöz jutsz (vagy legalábbis az árujához x-felárral) :D ^_^

Link to comment
Megosztás:

El kell dönteni hogy vásárolni akarsz, vagy barátkozni :D Mondtam hogy előbb utóbb úgyis a Csergőhöz jutsz (vagy legalábbis az árujához x-felárral) :D ^_^

Ok-ok, lassan belátom én ezt. De gondolom mindenkivel volt már ilyen, hogy egy kellemetlen emlék miatt (ráadásul nálam az első benyomás volt) nem szívesen megy valahova vissza, pláne nem szívesen hagy ott pénzt.

De mint írtam, szükség törvényt bont, és lehet, hogy csak rossz napja volt az ipsének. Egyébként ők küldenek csomagot, vagy csak Pösten lehet átvenni tőlük a motyót?

Link to comment
Megosztás:

Ok-ok, lassan belátom én ezt. De gondolom mindenkivel volt már ilyen, hogy egy kellemetlen emlék miatt (ráadásul nálam az első benyomás volt) nem szívesen megy valahova vissza, pláne nem szívesen hagy ott pénzt.

De mint írtam, szükség törvényt bont, és lehet, hogy csak rossz napja volt az ipsének. Egyébként ők küldenek csomagot, vagy csak Pösten lehet átvenni tőlük a motyót?

Katt ide. Aztán már kezdünk OFF lenni, csásszunk át egyébbe :D ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ok, szerintem mindenre kaptam választ, majd ha lesz egy kis időm (ha a főnök elszalad valahova) akkor hívom őket. Köszi a zötleteket ^_^

Na Csergőéktől megint nem lettem okosabb. Mondom neki motorkódot, adagoló Bosch meg minden, erre elkezd nekem visszakérdezni, hogy milyen átmérőjű rézgyűrű meg mif*szom. Meg hogy a féltengelycsukló hány fogas? Hát honnan tudjam én? Ő ül ott a gép előtt. Nem hiszem el, hogy egy adott gyártási évben egy adott motorkóddal ellátva 100 különféle alkatrészt tettek a kocsikba, attól függően, hogy éppen melyik bolt volt nyitva. Ilyenkor unok bele igazán a használt autó buherába. Mért nem olyan egyszerű ez, hogy megrendelem az alkatrészt(a kereskedő persze tudja, mi kell nekem, mert ő nem csak egy droid aki a gép előtt ül és számlát ír) Másnap megjön a csomag, én csengetek, munka után haza, régi kütyü ki új kütyü be, autó patika...

Bocs mindenkitől az OFF-ért, de megint nagyon bepipultam.

Link to comment
Megosztás:

Na Csergőéktől megint nem lettem okosabb. Mondom neki motorkódot, adagoló Bosch meg minden, erre elkezd nekem visszakérdezni, hogy milyen átmérőjű rézgyűrű meg mif*szom. Meg hogy a féltengelycsukló hány fogas? Hát honnan tudjam én? Ő ül ott a gép előtt. Nem hiszem el, hogy egy adott gyártási évben egy adott motorkóddal ellátva 100 különféle alkatrészt tettek a kocsikba, attól függően, hogy éppen melyik bolt volt nyitva. Ilyenkor unok bele igazán a használt autó buherába. Mért nem olyan egyszerű ez, hogy megrendelem az alkatrészt(a kereskedő persze tudja, mi kell nekem, mert ő nem csak egy droid aki a gép előtt ül és számlát ír) Másnap megjön a csomag, én csengetek, munka után haza, régi kütyü ki új kütyü be, autó patika...

Bocs mindenkitől az OFF-ért, de megint nagyon bepipultam.

Mert inkább kérdez, mint hogy az legyen hogy megrendel-csomagol-küld-kibont-örül-berak(nád ha tudnád mert nem nyert)-anyázás. ^_^ Kérdezd meg Pepét, Pepe mond cikkszámot, cikkszámot mondod Csergőnek, Csergő küldi alkatrész :D Majd megszokod :D :D

Link to comment
Megosztás:

Olyan rézgyűrűt kapsz sztem bármelyik csapágy-, ill. csavarboltban, csak a leeresztőcsavar átmérője kell, 8-as vagy 10-es, nem tudom fejből.

Kedves dieseles cartársak, kéne nekem SOS sebességel egy jó hűtő 17DR-be, nem drágán, tud vki ilyenről?

Ez most nem az olajleeresztő csavar réztömítése, hanem a hengerfej befecskendezőnyílásában lévő. Ja és Csergőék hullámos tárcsáról nem is tudnak az "Így csináld"-ban meg még kép is van róla, persze cikkszám vagy méretezés nélkül ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ez most nem az olajleeresztő csavar réztömítése, hanem a hengerfej befecskendezőnyílásában lévő. Ja és Csergőék hullámos tárcsáról nem is tudnak az "Így csináld"-ban meg még kép is van róla, persze cikkszám vagy méretezés nélkül ^_^

Olyat tűzkarikát is kaphatsz csapágyboltban, legalábbis itt nálunk már vettem egy OFF Alfához a porlasztócsúcsok alá.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg! Olyat próbált már valaki, hogy bemegy Opel márkaszervízbe, hogy ilyen és ilyen alkatrészeket szeretnék és szépen kiszolgálják? Vagy elhajtanának azzal, hogy vidd oda a verdát és megjavítják? Vagy egy 17 éves autóval ilyen helyen már nem is foglalkoznak?

Link to comment
Megosztás:

Tényleg! Olyat próbált már valaki, hogy bemegy Opel márkaszervízbe, hogy ilyen és ilyen alkatrészeket szeretnék és szépen kiszolgálják? Vagy elhajtanának azzal, hogy vidd oda a verdát és megjavítják? Vagy egy 17 éves autóval ilyen helyen már nem is foglalkoznak?

Jó pénzért bármit megcsinálnak :D csak győzd kifizetni.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Tényleg! Olyat próbált már valaki, hogy bemegy Opel márkaszervízbe, hogy ilyen és ilyen alkatrészeket szeretnék és szépen kiszolgálják? Vagy elhajtanának azzal, hogy vidd oda a verdát és megjavítják? Vagy egy 17 éves autóval ilyen helyen már nem is foglalkoznak?

Opel márkaszerviz megrendeli a Csergőtől :D :D :D

Aztán jóópénzért beleteszi ^_^

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.