Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Azért lemoshattad volna. :wacko: :D ;)

Valahogy hidegen hagy a motor gyönyörűszép tisztasága! :D

Le volt mosva műszakira, márciusba ;) elég azt 2évente lecsapatni! :wacko: :P

Ha tiszta lenne akkor azért szólnánk be, mert hogy biztos csak az olaj-folyásokat mosta le :P :D

Mellesleg van egy kis olajfolyásfélém a motor hátsó részén! :wacko: Szerelő haver mondta, hogy a kipufogónál látszik, de nem kell foglalkozni vele! Azért majd ha valami miatt meg kell bontani, akkor cserélek ott tömítéseket, az a biztos! ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ott kettő kütyü van a hengerfejbe csavarva, mindkettőre megy egy-egy vezeték. Az egyikre direktbe rá van forrasztva a vezeték, a másikra meg egy csatlakozó szerűség megy, ami körül szétporladt a műanyag sapka.

A képeken talán látszik. Egy kicsit eltérő szögben állnak egymáshoz képest.

Az az izzításvezérlő jeladója (legfelső képen jól látszik) az alsó meg az órában levő hőfokmérő jeladója

Link to comment
Megosztás:

Az az izzításvezérlő jeladója (legfelső képen jól látszik) az alsó meg az órában levő hőfokmérő jeladója

kicsit elbeszéltünk adam1-el egymás mellett, én nem a hf elején lévőre gondoltam, amit brekeke te is mondasz, azt tudom, hogy az. Hanem a hf-oldalán lévő, ha szemben állsz a jobb oldalán.

szóval itt:

127948390722_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

kicsit elbeszéltünk adam1-el egymás mellett, én nem a hf elején lévőre gondoltam, amit brekeke te is mondasz, azt tudom, hogy az. Hanem a hf-oldalán lévő, ha szemben állsz a jobb oldalán.

szóval itt:

<a href=http://kepfeltoltes.hu/100809/127948390722_www.kepfeltoltes.hu_.jpg/img]

Ami a képen pirossal be van jelölve, az a hengerfejnek a bal oldala. Az autóra felszerelt állapotában az autó kormány oldalán van.

Nameg termosztát házat említettél :D

%7Boption%7Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/100809/V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg' alt='V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg'>

Link to comment
Megosztás:

Most már értem mire gondolsz, a vázlatos rajzon látszik. Megnézem holnap. Bár nemtudom mennyi látszik belőle :D

oké, köszi, mert ott nekem van egy kb. 2 centis talán réz cső szerűség, amire nem megy semmi ,meg cafog egy vezetékem, amit írtam már korábban, amire úgy emlékszem, hogy ott volt az oldalán az előző hf-emen.

Link to comment
Megosztás:

Ami a képen pirossal be van jelölve, az a hengerfejnek a bal oldala. Az autóra felszerelt állapotában az autó kormány oldalán van.

Nameg termosztát házat említettél :D

http://kepfeltoltes.hu/thumb/100809/V_g_la...ltoltes.hu_.jpg

igen az az a vezeték ami a termosztát alatt van, de holnap én is meg lesem már végre fényes nappal, mert ott egy cső van nekem bár az kicsit a tűzfal felé van nem pont a termosztát alatt.

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten a nyaralás előtt lecseréltem a gépben az olajat. Ahogy illik szűrővel együtt.

Most akkor van eltérés szemre a benzines és a traktor olajszűrője között vagy nincs?

Előzőleg autósboltban vettem szűrőt, most a csergőben. Mindkét helyen motorkód alapján adták, mégis a csergősnél eltűnt a sokáig világító olajnyomás lámpa. Most hideg motornál elalszik még indítózás közben, melegnél (kb. fél óra állás után) 2-3 mp. Eddig ennyi volt hidegen.

Itt egy kép! Melyik a benyás és melyik a dizel? :D

Link to comment
Megosztás:

Nézz szét itt! Van pár kép a motortérről.

MAjd lökj képet, arról ami érdekelne, és én is lefotózom ugyanazt! :wacko: (Csak hogy tudjam mit keressek :D )

Köszönöm a képeket!

Elvileg nekem erről a részről kellene kép, a fehér cső mi célt szolgál?

20100809109-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és ez van ledugózva

20100809112-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Más

Egy porlasztócserének érdemes nekiállni házilag, vagy vigyem szerelőhöz?

A bal szélső porlasztónál folyik a gázolaj, fémcsőcsere már megvolt.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Itt egy kép! Melyik a benyás és melyik a dizel? :wacko:

A balos lenne az de egy O gyűrű körmös kerettel megoldja a problémát :wacko: a dízelének a belseje kúpszerű és nem homorú :wacko: Isuzué passz, azt még nem láttam belülről.. :D

Link to comment
Megosztás:

Most akkor van eltérés szemre a benzines és a traktor olajszűrője között vagy nincs?

Úgy tudom más a menete a benyásnak és dieselnek, szóbal nem is tudnád felrakni. Nekem egyszer opel szalonban nyomtak a kezembe egy olajszűrőt ami ránézésre jónak tűnt de nagyobb volt a menet így nem tudtam felrakni. utólag megtudtam dieselhez való szűrőt adtak.

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten a nyaralás előtt lecseréltem a gépben az olajat. Ahogy illik szűrővel együtt.

Most akkor van eltérés szemre a benzines és a traktor olajszűrője között vagy nincs?

Előzőleg autósboltban vettem szűrőt, most a csergőben. Mindkét helyen motorkód alapján adták, mégis a csergősnél eltűnt a sokáig világító olajnyomás lámpa. Most hideg motornál elalszik még indítózás közben, melegnél (kb. fél óra állás után) 2-3 mp. Eddig ennyi volt hidegen.

Itt egy kép! Melyik a benyás és melyik a dizel? :D

Nocsak, engem érdekelne, hogy pontosan milyen szűrőt vettél. Még 1000 km és jön a csere, és akkor én is olyat szereznék be, amivel neked kedvezőek a tapasztalataid.

Véleményem szerint az utángyártott szűrőknél csak annyit néznek meg, hogy a csavarmenet, és a külső O gyűrű mérete megegyezzen.

Ha megnézed pl a Filtorn szűrő katalógust, az X17DT Isuzu motorhoz való szűrő kell még az alábbi motorokba:

Mitsubishi Colt 1.3i Kat. 12V 6/92->, Galant 1.8i V6 24V 1/93-> Mazda 626 1.8i. 16V, 2.0i. GT, 2.0i. 16V, 929 3.0i. V6

Ezek pedig mind benzinesek.

Az Isuzusnak M20-as a csavarmenete. Az X17DTL-nek meg M18. Ez például teljesen véletlenül megegyezik a C14SE-vel, és az X20XEV-vel is :wacko: Szóval az nem teljesen igaz, hogy a csavarmenetben különböznek.

Link to comment
Megosztás:

A balos lenne az de egy O gyűrű körmös kerettel megoldja a problémát :wacko: a dízelének a belseje kúpszerű és nem homorú :wacko: Isuzué passz, azt még nem láttam belülről.. :D

Pont a balossal szoptam. A jobbost rakta fel a szerelőm, amikor az autót vettem, de pont így néz ki a frissen vett csergős is.

Lehet hogy dizel és dizel között is van különbség :wacko:

Nocsak, engem érdekelne, hogy pontosan milyen szűrőt vettél.......

Besétáltam a csergőhöz és kértem isuzuhoz olajszűrőt.

Valami GM-es, gyárinak mondták. Tessék, ő az!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a képeket!

Elvileg nekem erről a részről kellene kép, a fehér cső mi célt szolgál?

http://kepfeltoltes.hu/100810/20100809109-...ltoltes.hu_.jpg

Szerintem a fehér csó vákumcső. :wacko:

A másik ledugózott cső meg szerintem az a cső, ami nekem rámegy az adagolóra (a vastag vízcső alatt a fekete-fehér írásos csőre gondolok! :D

Ja és nézd meg a gázolyaj-visszavezető csöveket! Nekem azokat kellett cserélni, mert ott szivárgott, én is azt hittem, hogy porlasztócsúcs, de szerencsére nem az lett! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a fehér csó vákumcső. :wacko:

A másik ledugózott cső meg szerintem az a cső, ami nekem rámegy az adagolóra (a vastag vízcső alatt a fekete-fehér írásos csőre gondolok! :D

Ja és nézd meg a gázolyaj-visszavezető csöveket! Nekem azokat kellett cserélni, mert ott szivárgott, én is azt hittem, hogy porlasztócsúcs, de szerencsére nem az lett! :wacko:

Helló

Ide nálad mi csatlakozik?

20100809110-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A ledugózott cső ehhez a csőhöz csatlakozik ami ide megy be

20100809111-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Helló

Ide nálad mi csatlakozik?

http://kepfeltoltes.hu/100810/20100809110-...ltoltes.hu_.jpg

A ledugózott cső ehhez a csőhöz csatlakozik ami ide megy be

http://kepfeltoltes.hu/100810/20100809111-...ltoltes.hu_.jpg

Köszi előre is

Az előbbi képen a termokapcsoló van ami vákuumot ad az utóbbi képen lévő vákuumdobnak ha a hűtővíz eléri a ~20 C fokot és azt nem nagyon kellene ledugózni mert akkor nem lesz hideg-alapjáratod :wacko: télen főleg meg fog szopatni de elég ha hidegebb van a kelleténél.. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló

Ide nálad mi csatlakozik?

http://kepfeltoltes.hu/100810/20100809110-...ltoltes.hu_.jpg

A ledugózott cső ehhez a csőhöz csatlakozik ami ide megy be

http://kepfeltoltes.hu/100810/20100809111-...ltoltes.hu_.jpg

Köszi előre is

Az első képre nem tudom a választ! (De holnap ránézek!)

A másodikra meg ez a kép passzol! (Nekem oda vákum megy!)

Az előbbi képen a termokapcsoló van ami vákuumot ad az utóbbi képen lévő vákuumdobnak ha a hűtővíz eléri a ~20 C fokot és azt nem nagyon kellene ledugózni mert akkor nem lesz hideg-alapjáratod :wacko: télen főleg meg fog szopatni de elég ha hidegebb van a kelleténél.. :wacko:

Nah ezt nem is tudtam! :D

Link to comment
Megosztás:

Az előbbi képen a termokapcsoló van ami vákuumot ad az utóbbi képen lévő vákuumdobnak ha a hűtővíz eléri a ~20 C fokot és azt nem nagyon kellene ledugózni mert akkor nem lesz hideg-alapjáratod :wacko: télen főleg meg fog szopatni de elég ha hidegebb van a kelleténél.. :D

Én már cseréltem,jó áron van.

Érdemes megnézni néha a vákumcsöveket,hogy van-e bennük olaj,a vákumszivattyú nem-e átereszti már az olajat a vezérműház felöl.

A dizel és a benzines olajszűrője más,a dizelén nagyobb átmérőjűek a lyukak.Hiába jó a benzinesé rá,én mindig a dizelét teszem a dezsőkére. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.