Guest Sanci Elküldve Július23, 2010 Megoszt Elküldve Július23, 2010 A szervó szivattyú mellett megy 2olajcső a lökös mögé,ahol a olajhűtő van. A szervonak a tárcsája kilyukasztotta az egyiket(kidorzsolte) Akkor ott valami nagyon nem volt jól a helyén <_< ugyanis a bölcsőhöz kellene egy pántlemeznek fognia mindkét csövet.. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gábor16 Elküldve Július23, 2010 Megoszt Elküldve Július23, 2010 nem kizárt az sem.nemrég volt szervo szivattyu cserén,lehet valamit nem jól raktak vissza.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július28, 2010 Megoszt Elküldve Július28, 2010 Cserélt már valaki Isuzu dízelen vezérlést? Lenne pár kérdésem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július28, 2010 Megoszt Elküldve Július28, 2010 Cserélt már valaki Isuzu dízelen vezérlést? Lenne pár kérdésem... Nos ezt én is szívesen hallanám. Lassacskán nekem is eljön az ideje. Gates szíjat meg INA görgőket kap majd a motor. Te milyeneket szerzel be? Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július28, 2010 Megoszt Elküldve Július28, 2010 Nos ezt én is szívesen hallanám. Lassacskán nekem is eljön az ideje. Gates szíjat meg INA görgőket kap majd a motor. Te milyeneket szerzel be? A csapágyak SKF a szíj Contitech (Continental). Gyári cuccok milyen árban lehetnek? Az a dolog érdekelne igazából, hogy - cseréltem már vezérlést 16V-s benzines opelben, de - a szerelési leírás olyat ír, hogy vegyem le a vezérműtengely fogaskerekét, majd a szíjjal együtt tegyem vissza. :D Minek? A feszítő nem enged annyit? Ez érdekelne csak. Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július28, 2010 Megoszt Elküldve Július28, 2010 A csapágyak SKF a szíj Contitech (Continental). Gyári cuccok milyen árban lehetnek? Az a dolog érdekelne igazából, hogy - cseréltem már vezérlést 16V-s benzines opelben, de - a szerelési leírás olyat ír, hogy vegyem le a vezérműtengely fogaskerekét, majd a szíjjal együtt tegyem vissza. :D Minek? A feszítő nem enged annyit? Ez érdekelne csak. Előre is köszi. Érdekes :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július28, 2010 Megoszt Elküldve Július28, 2010 Érdekes :wacko: Ugye. :D Nekem is. Na mindegy az AutoData-ban már normálisan van leírva, semmi vezérműkereket, semmit nem kell kivenni... Szóval ennyi. Már csak egy dolog az érdekes számomra, hogy az a "kis" rugó feszíti meg nekem a feszítőgörgőt? (Jó, tudom, hogy utána le kell húzni a csavarjait, de hát akkor is) az állítja be a megfelelő feszességre a szíjat? Nekem ez új. Valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Ugye. :D Nekem is. Na mindegy az AutoData-ban már normálisan van leírva, semmi vezérműkereket, semmit nem kell kivenni... Szóval ennyi. Már csak egy dolog az érdekes számomra, hogy az a "kis" rugó feszíti meg nekem a feszítőgörgőt? (Jó, tudom, hogy utána le kell húzni a csavarjait, de hát akkor is) az állítja be a megfelelő feszességre a szíjat? Nekem ez új. Valaki? Elvileg az állítja megfelelő feszességűre a szíjat. Ezt fixálod a csavar meghúzással. Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Elvileg az állítja megfelelő feszességűre a szíjat. Ezt fixálod a csavar meghúzással. Hmm. Ez nekem egy kicsit új vagyis komolytalannak tűnik. :D Mert akkor ezek szerint ez nem feszít utána automatikusan a szíjnak, vagyis később utána kell majd állítani? Mert erről sehol nem írnak. Akkor meg mire az a 80e km vagy 8 év csereperiódus ha még utána sem állít? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Hmm. Ez nekem egy kicsit új vagyis komolytalannak tűnik. :D Mert akkor ezek szerint ez nem feszít utána automatikusan a szíjnak, vagyis később utána kell majd állítani? Mert erről sehol nem írnak. Akkor meg mire az a 80e km vagy 8 év csereperiódus ha még utána sem állít? Cserélni még nem cseréltem, csak a burkolatot szedtem le, szóval pontosan nem tudom. Viszont elméleti síkon nyúlni a szíjnak nem igazán szabadna, mert egy idő után a nyúlott szíjon lévő fogak nem fogak beleilleni pontosan a bordás kerekekbe, elállítódik a vezérlés, szépen lassan ledarálja a fogak széleit, majd magát a fogat (Nem úgy viselkedik, mint a faros skoda, ahol a lánc magához koptatja a fogaskekeket), később átugrik egy-egy fogat, aztán kész a baj. Vagy tévedek? Nálam 120 ezer km / 8 év. :wacko: Én jó, ha 50-60-at megyek el most vele, főleg, hogy valami szar Top Grip gyártmányú szíj van felszerelve :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Cserélni még nem cseréltem, csak a burkolatot szedtem le, szóval pontosan nem tudom. Viszont elméleti síkon nyúlni a szíjnak nem igazán szabadna, mert egy idő után a nyúlott szíjon lévő fogak nem fogak beleilleni pontosan a bordás kerekekbe, elállítódik a vezérlés, szépen lassan ledarálja a fogak széleit, majd magát a fogat (Nem úgy viselkedik, mint a faros skoda, ahol a lánc magához koptatja a fogaskekeket), később átugrik egy-egy fogat, aztán kész a baj. Vagy tévedek? Nálam 120 ezer km / 8 év. :wacko: Én jó, ha 50-60-at megyek el most vele, főleg, hogy valami szar Top Grip gyártmányú szíj van felszerelve :wacko: Ha nem nyúlik a szíj,akkor minek a feszítő? :D S miért kell másképp feszíteni ha új a szíj vagy ha már használt? :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Cserélni még nem cseréltem, csak a burkolatot szedtem le, szóval pontosan nem tudom. Viszont elméleti síkon nyúlni a szíjnak nem igazán szabadna, mert egy idő után a nyúlott szíjon lévő fogak nem fogak beleilleni pontosan a bordás kerekekbe, elállítódik a vezérlés, szépen lassan ledarálja a fogak széleit, majd magát a fogat (Nem úgy viselkedik, mint a faros skoda, ahol a lánc magához koptatja a fogaskekeket), később átugrik egy-egy fogat, aztán kész a baj. Vagy tévedek? Nálam 120 ezer km / 8 év. :wacko: Én jó, ha 50-60-at megyek el most vele, főleg, hogy valami szar Top Grip gyártmányú szíj van felszerelve :wacko: :D ez király volt. Hát nem tudom. Hát igen, szerintem ez az egy dolog a kocsin amire nem szabad sajnálni a pénzt, mert a spórolásból később óriási költekezés lehet.... Meg hát mégis csak nyugodtabb az ember, ha tudja, hogy megbízható a kocsija. Bármikor el mer indulni bárhova. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 kérdésem az lenne, hogy isuzu 1.7 turbo-ból elvileg van műanyag légszűrőházas meg fém, a hengerfeje ugyan olyan? mármint ahol a szívócsonk csatlakozik?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 :D ez király volt. Hát nem tudom. Hát igen, szerintem ez az egy dolog a kocsin amire nem szabad sajnálni a pénzt, mert a spórolásból később óriási költekezés lehet.... Meg hát mégis csak nyugodtabb az ember, ha tudja, hogy megbízható a kocsija. Bármikor el mer indulni bárhova. :wacko: Mármint mire? Az alkatrészre? Arra valóban nem. A Gates szíj a legdrágább olyan 12 ezer körül van. Míg a dayco kb 5. Viszont szerelőre nem szívesen bíznám. Ezek a mai szerelők nem azok a nagyon megbízható fajták, tisztelet a néhány kivételnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 kérdésem az lenne, hogy isuzu 1.7 turbo-ból elvileg van műanyag légszűrőházas meg fém, a hengerfeje ugyan olyan? mármint ahol a szívócsonk csatlakozik?! A szívósor műnyag, illetve fém, nem a légszűrőház. Link to comment Megosztás: More sharing options...
walker Elküldve Július29, 2010 Megoszt Elküldve Július29, 2010 Mármint mire? Az alkatrészre? Arra valóban nem. A Gates szíj a legdrágább olyan 12 ezer körül van. Míg a dayco kb 5. Viszont szerelőre nem szívesen bíznám. Ezek a mai szerelők nem azok a nagyon megbízható fajták, tisztelet a néhány kivételnek. Igen a vezérlés alkatrészeire nem szabad sajnálni a pénzt. Hát a szerelőkkel én is így vagyok, sőt közvetlen barátaim is szerelők és sajnos megy a lehúzás csúnyán, de nem ők hanem a főn9keik szabják az árakat. Szóval én is mindent magam szoktam csinálni és eddig hál istennek (és a fórum(ok)nak) minden sikerült. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Jó reggelt! Tegnap nagyon elszmorító tüntet fedeztem fel a motortérben (a gép '93-as diesel kombi 17DR motorkóddal). Szóval mostanság elég nehezen indul a szerkezet hosszabb megállás után. A fórumon olvastam, hogy az üzemanyag rendszert kellene légteleníteni. Ezt meg is tettem (részben) oly módon, hogy a motortérben lévő gázolajszűrőnél feloldottam a csavart. A szűrőből kijövő üzemanyagcsőben be van építve egy plusz kis átfolyó szűrő, amin szépen látszódott is, hogy megy ki belőle a levegő, azonban valamennyis mindíg maradt benne. Egyébként ez a kis szűrő gyárilag van benne? Mert szerintem azt teljesen lelégteleníteni nem lehetséges. De ami nagyon elszomorított: A 2. porlasztó ahol be van tekerve a motorba ott olyan anyaggal van "tömítve" mint a meggyes Hubba-Bubba rágó. Gondolom ez valami hőálló tömítés lehet, talán még a funkcióját is ellátja, viszont elég gányul néz ki. Az tuti nem gyári (GM) megoldás. Sajnos azonban a 3. porlasztónál ilyen genya nincs, viszont ott szépen ki is fúj a dázolaj járó motornál. Eddig azt hittem, hogy azért kell havonta az olajsarat vakargatnom a motortérben, mert valamelyik tömítés vagy szimmering elfáradt, és már tervbe is volt véve, hogy a következő pénzosztásnál javíttatom a hibát. Most azonban teljesen elkeseredtem, hogy ez a kifújos tünet kezelhető-e? Gondolom gyárilag nincs ott tömítés (porlasztótömítés???) De nekem a Hubba-Bubba megoldás sem tűnik mérnökinek. Sajnos hozzányúlni nem mertem (Gondoltam rá, hogy talán csak ki van lazulva a helyéről a porlasztó) mivel a motorbuhera nekem már nagy falat. De valaki előáll valami jó ötlettel, esetleg biztatással, hogy nyugodtam próbáljak meg húzni rajta akkor kézbe veszem a villáskulcsot, de ezt tegnap este önhatalmúlag nem mertem megtenni. Vránám az ötleteket. Ezt egyébként szerelő tudja orvosolni? Engem kb. arra emlékeztet a dolog, amikor a Trabim kilőtte a gyertyát és az vitte magával a hengerfejből a menetet, és ott komplett hengerfej csere volt (500 Ft) de gondolom Opelnél ha az érintett alkatrészeket cserélni kellene az nem 500 Ft lenne. Ezért jó lenne a tömítés, csak az mennyire szakszerű? Jó hosszú lett ez a komment, de nagyon kétségbe vagyok esve, és szakival csak holnap tudok konzultálni, ezért most innen várnám a remélhetőleg megnyugtató válaszokat! Előre is köszi! Béca Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Jó reggelt! Tegnap nagyon elszmorító tüntet fedeztem fel a motortérben (a gép '93-as diesel kombi 17DR motorkóddal). Szóval mostanság elég nehezen indul a szerkezet hosszabb megállás után.... Jó hosszú lett ez a komment, de nagyon kétségbe vagyok esve, és szakival csak holnap tudok konzultálni, ezért most innen várnám a remélhetőleg megnyugtató válaszokat! Előre is köszi! Béca A kis átlátszó műanyag szűrő arra jó hogy lehessen nézni a buborékokat, és szidni őket hogy miért vannak ott. Nekem valami kegyetlen rosszul indult, amíg az a vacak benne volt. Télen szinte egyáltalán nem, mert bele-dermedt teljesen. Első körben elegánsan átszúrtuk egy csavarhúzóval, és attól kezdve beindult. :wacko: :wacko: Aztán persze ki lett véve, és kapott a helyére egy visszacsapó szelepet. Ez nem engedi visszafolyni a gázolajat, ez is sokat segített az indulási problémákon. Nem tudom hogy merre laksz, ha Újpest nem esik ki neked nagyon, akkor tudok adni egy elérhetőséget egy dízeles szakihoz. Nem olcsó az ember, de nagyon komolyan felszerelt, azonnal, helyben megcsinálja ha úgy beszélitek meg, és nekem még a teljesen pusztult, kinyomott szemű, olajzabáló motoromat is feltámasztotta egy télre :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Köszi az infót. Jászberény környéki vagyok. Itt is ismerek egy olyan dízel szakit, aki egyszer a szemem láttára rakott össze telefonon keresztül a kocsmapult mellől egy motort, és a végén hallottuk telefonon keresztül, hogy beindították az addig halott motort, szóval ő is tud valamit. Én eddig még nem voltam az ügyfele, de hétvégén megmutatom neki a beteget. Remélem tud rá valami biztatót mondani. De ha nem jön be, akkor lehet elkérem az újpesti ember elérhetőségét. A visszacsapó szelepről már olvastam itt a fórumon, és valszeg én is alkalmazni fogom. Ilyen szelepet autósboltban vagy inkább ilyen hidraulika szaküzletben keressek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Jó reggelt! Tegnap nagyon elszmorító tüntet fedeztem fel a motortérben ....... Béca Üdv a fedélzeten! Az általad vázolt probléma orvoslására sajnos csak szétszedés után lehet megtalálni a választ. Az olcsóbbik verzió. Porlasztócsúcsot ki kel szedni és az alatta található vörösréz tömítést kell cserélni. De előtte alaposan és óvatosan ki kill takarítani, (kell hozzá egy porszívó, hogy ne a motorba hulljon a korom) mert az ilyen használat miatt erősen lerakódott a korom. Ezután két lehetőség van. Vagy a régi tömítést teszed vissza, vagy veszel újat. De. Mindenféle képpen ki kell légyítani a rézkarikát. Ezt úgy tudod megtenni, hogy felmelegíted láng fölött amíg el nem színeződik és utánna hideg vízbe dugod. Az így kilágyított karokát óvatosan kezeld mert könnyen deformálódik. Ezutám csak össze kell rakni és kész is. Persze a meghúzási nyomatékokra ügyelni kell. A drágább. Sajnos elképzelhető, hogy a menet már nincs a helyzet magaslatán és ezért kellett bergasztani a csúcsot, ekkor csak a gépműhely segíthet rajta, vagy a hengerfely csere. Mindkét esetben le kell venni a Hf-et, és ha már lekerűlt akkor érdemes felújíttattni, ha már a kezedben van. Abban az esetben ha vissz kerül az eredeti és nem bontott hengerfelyet teszel fel rá, akkor is cserélni kell a szelepszár szimeringeket, édremes síkoltatni, szelepülést, szeleptányért köszörűltetni, de legalább becsiszoltatni, és persze megnyomatni. Ilyenkor viszont vezérműszíj csere a szokásos sallangokkal, plusszeg hengerfely hömítés. Az egészben a vezérműtengely fokolásánál van egy kis szivató. Ahhoz ugyanis "célszerszám" kell, és ha nem megfelelően van beállítva bizogy ledarálhatja a himbákat. Remélem nem sikerült elvennem a kedvedet a sajátkezü kivitelezéstől. :wacko: Vígasztaljon a tudat, hogy ezt én már végigcsináltam. :wacko: És még ezt-azt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Köszönöm a kimerítő választ! Hát nem nyugtattál meg!!! Eddig nagyon szerettem az autót, mert rendkívül olcsó volt fenntartani. Viszont, amiket leírtál az látatlanban is több havi fizetésem, annyit meg az autó egészben sem ér. Gondolom a probléma nem tegnap kezdődött, tehát már jó ideje így járok vele. Hétvégén azért megnézetem szakival, de ha nem tudja egy egyszerű 10-es villáskulccsal megjavítani akkor jövő héten lesz egy eladó donorautóm :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Most nézegettem, hogy kb. 100e HUF-ból kihozom a fékek, lengéscsillapítók és futóműszilentek cseréjét és akkor jövő áprilisban nyugodt szívvel viszem műszakira a kocsit. De ez a motorfelújítás lehet elviszi a 100e-t plusz még jó sokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Most nézegettem, hogy kb. 100e HUF-ból kihozom a fékek, lengéscsillapítók és futóműszilentek cseréjét és akkor jövő áprilisban nyugodt szívvel viszem műszakira a kocsit. De ez a motorfelújítás lehet elviszi a 100e-t plusz még jó sokat. Sose add fel csüggedésed. :wacko: Szerintem nem eszik olyan forrón a hengerfelyet. Öt éve én is így kezdtem azzal a kis kiegészítéssel, hugy menet közben láttam elgurulni az egyik feszítőgörgőt a vezérlésből. Gondolhatod! Fél évig tologattam az udvaron mire lett tehetségem. Utánna elhasalt aződkáztyán. :D Nincsen semmi baj, ha annak idelyén volt legód és szerettél vele játszani. Ezek még szerelhető autók, és a "célszerszám" sem valami űrtechnika, az Így csináld könyv alapján otthon is elkészíthető. Ez egy "darab vas" aminak a közepébe be lehet fogatni egy mérőórát, aminek a talpa 7 mm átmárőjü. ezt kell a tengely középvonalára tenni és ott nullázni a műszert. Utánna a bütyök irányába elmozditani egy centit és az elmozdulást leolvasni, illetve a könyvben leírt, asszem 0.52 mm re beállítani. A többi "gyerekjáték". J0hnny csukott szemmel csinálná, cigivel a szájában. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Nem is annyira attól félek, hogy végleg elpusztult a gép és feltámaszthatatlan, mert ha nem is magam oldom meg a feladatot, akkor is van olyan szaki akire merek hagyatkozni. Inkább a dolog anyagi vonzata rémiszt meg. Fogalmam sincs mit kóstál egy ilyen felújítás, de tuti nem filléres dolog. És hát sajnos én sem lopom a pénzt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Július30, 2010 Megoszt Elküldve Július30, 2010 Nem is annyira attól félek, hogy végleg elpusztult a gép és feltámaszthatatlan, mert ha nem is magam oldom meg a feladatot, akkor is van olyan szaki akire merek hagyatkozni. Inkább a dolog anyagi vonzata rémiszt meg. Fogalmam sincs mit kóstál egy ilyen felújítás, de tuti nem filléres dolog. És hát sajnos én sem lopom a pénzt. Ne sajnáld, hogy nem lopod a pénzt, legalább amiatt nem kell aggódnod. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts