Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

hát én ezt nem akarom elhinni akkor pár nap alatt szétmennének az izzítógyertyák nem?!, annyi történt, hogy most nem ér össze a két vezeték mert ugye nekem két vezetékes, mivel leszedtem, és azóta rendesen 6-7 secig világít a visszajelző majd elalszik és rá 2-3 secre kattan a relé ami kioldja az izzítást és pöcc röff. nem cseréltem a gombát.

ja és ha meleg a motorom, akkor csak 1-2 másodpercig villanik fel a lámpa!

Ha nem kapcsol ki akkor nem lesznek hosszú életűek.

2 dolgot különböztess meg!

1 Izzítás a beindításhoz

2 Utóizzítás

Összeért a két vezeték, vagyis meleg motor jelet kapott, nem utóizzított., de hidegen se izzított rendesen.

Szétszedted a vezetékeket izzít a relé kattanásáig, majd beindítás után újra izzít az 55 c fokos jelig csak azt a kattanást nem hallod a motorzaj miatt ;)

Mostanában sokat méricskéltem, próbálgattam az egész rendszert :rolleyes:

Van egy olyan sejtésem, hogy az a jeladó nálad nem az izzításé....ha meleg mocinál kikapcsol az izzítás gyorsan

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kapcsol ki akkor nem lesznek hosszú életűek.

2 dolgot különböztess meg!

1 Izzítás a beindításhoz

2 Utóizzítás

Összeért a két vezeték, vagyis meleg motor jelet kapott, nem utóizzított., de hidegen se izzított rendesen.

Szétszedted a vezetékeket izzít a relé kattanásáig, majd beindítás után újra izzít az 55 c fokos jelig csak azt a kattanást nem hallod a motorzaj miatt ;)

Mostanában sokat méricskéltem, próbálgattam az egész rendszert :rolleyes:

Van egy olyan sejtésem, hogy az a jeladó nálad nem az izzításé....ha meleg mocinál kikapcsol az izzítás gyorsan

akkor ez az utóizzítás független az előízzítástól azaz csak akkor nem utóizzít ha van 55 fokos a víz, de ha az a jeladó nem azé lenne, akkor h hogy azóta mióta szétszedtem rendesen izzít? de ha nekem az le volt szakadva eddig is, akkor az folyamatosan izzított nekem míg meg nem állítottam a motort? merrt akkor lehet jobb lenne, ha ez így van beszerezni egy ilyen jeladót, de ez a két vezetékes is annyiba kerül?

Link to comment
Megosztás:

akkor ez az utóizzítás független az előízzítástól azaz csak akkor nem utóizzít ha van 55 fokos a víz, de ha az a jeladó nem azé lenne, akkor h hogy azóta mióta szétszedtem rendesen izzít? de ha nekem az le volt szakadva eddig is, akkor az folyamatosan izzított nekem míg meg nem állítottam a motort? merrt akkor lehet jobb lenne, ha ez így van beszerezni egy ilyen jeladót, de ez a két vezetékes is annyiba kerül?

Mióta szétszedted nézted, hogy meleg motornál kikapcsol az izzítás 1-2 mp után?

Ha nem kapcsol ki akkor sürgősen cseréld ki azt a jeladót.

Csergőben lenne jó érdeklődni...náluk van robbantott rajz a mociról :rolleyes:

vagy ezt lehet szabályozza valami más is pl. idő mondjuk 2 perc múlva mindenképp kikapcsol, vagy motorfordulat??

Tudtommal nincs más

Link to comment
Megosztás:

Mióta szétszedted nézted, hogy meleg motornál kikapcsol az izzítás 1-2 mp után?

Ha nem kapcsol ki akkor sürgősen cseréld ki azt a jeladót.

Csergőben lenne jó érdeklődni...náluk van robbantott rajz a mociról :rolleyes:

Tudtommal nincs más

De van más is. Maximum 6 percig izzít, kikapcsol ha a víz elérte az 55 fokot, vagy az autó 18 km/h-val gurul. (ez utóbbi gondolom csak B vekinél)

Az előizzítási idő -25 fokon 2,5 másodperc. Ez igaz is, mert nálam is ezt csinálja, max 3 mp-ig izzít hőmérséklettől függetlenül.

De ilyen hidegben jobb adni neki 2-3-at is.

Előtétellenállás 216-244 ohm, nem erre voltál kíváncsi a múltkor?

Link to comment
Megosztás:

Mióta szétszedted nézted, hogy meleg motornál kikapcsol az izzítás 1-2 mp után?

Ha nem kapcsol ki akkor sürgősen cseréld ki azt a jeladót.

Csergőben lenne jó érdeklődni...náluk van robbantott rajz a mociról :rolleyes:

Tudtommal nincs más

az a helyzet h mióta megvettem a kocsit kb. 1 éve azóta le volt szakadva és kb. 2 hónapja kezdte h nehezen indult és hamar elaludt a lámpa, de kipróbálom, de mintha arra emlékeznék ma mikor elindítottam aztán leállítottam utána megint indít és hamar elaludt. milyen kár keletkezne ha izzítana mindig,?

Link to comment
Megosztás:

az a helyzet h mióta megvettem a kocsit kb. 1 éve azóta le volt szakadva és kb. 2 hónapja kezdte h nehezen indult és hamar elaludt a lámpa, de kipróbálom, de mintha arra emlékeznék ma mikor elindítottam aztán leállítottam utána megint indít és hamar elaludt. milyen kár keletkezne ha izzítana mindig,?

Szerintem csak annyi történt nálad, hogy nem érzékelte a motorhőfokot, hanem csak a 6 perc után kapcsolt le.

Link to comment
Megosztás:

De van más is. Maximum 6 percig izzít, kikapcsol ha a víz elérte az 55 fokot, vagy az autó 18 km/h-val gurul. (ez utóbbi gondolom csak B vekinél)

Az előizzítási idő -25 fokon 2,5 másodperc. Ez igaz is, mert nálam is ezt csinálja, max 3 mp-ig izzít hőmérséklettől függetlenül.

De ilyen hidegben jobb adni neki 2-3-at is.

Előtétellenállás 216-244 ohm, nem erre voltál kíváncsi a múltkor?

Vekinél biztos van eltérés. Nálam nem kapcsol ki csak jel után. Ez biztos, mert a héten úgy járkáltam vele, hogy egy kapcsoló volt bemókolva a rendszerbe és egyik nap hazafelé bekapcsolva felejtettem. Jó félúton kaptam észbe és lámpánál állva kikapcsoltam. Érezhetően kisimult az alapjárat, pedig addigra mentem 8-10 km-t.

Ezt hány fokon mérted? Isinek jól jöhet, mert úgy láttam a 2 vezetékes az nem jeladó hanem szenzor....

Ez a 18km/h mennyire biztos? Az izzító elektronika valóban be van kötve néhány helyre, pl látja azt mikor indítózol, észre veszi, hogy jár a motor, meg a szenzoron keresztül a motor hőfokot is, de a sebességjel valahogy rajz szerint nem találkozik ezzel az elektronikával.... :rolleyes: De mindegy...ez már itt OFF

Link to comment
Megosztás:

Vekinél biztos van eltérés. Nálam nem kapcsol ki csak jel után. Ez biztos, mert a héten úgy járkáltam vele, hogy egy kapcsoló volt bemókolva a rendszerbe és egyik nap hazafelé bekapcsolva felejtettem. Jó félúton kaptam észbe és lámpánál állva kikapcsoltam. Érezhetően kisimult az alapjárat, pedig addigra mentem 8-10 km-t.

Ezt hány fokon mérted? Isinek jól jöhet, mert úgy láttam a 2 vezetékes az nem jeladó hanem szenzor....

Ez a 18km/h mennyire biztos? Az izzító elektronika valóban be van kötve néhány helyre, pl látja azt mikor indítózol, észre veszi, hogy jár a motor, meg a szenzoron keresztül a motor hőfokot is, de a sebességjel valahogy rajz szerint nem találkozik ezzel az elektronikával.... :rolleyes: De mindegy...ez már itt OFF

na rámértem az izzítógyertyákra, elalszik a visszajelző izzít, kattan a relé izzít, elindítom kb. 2-3 sec és már nem izzít!!!!!

Link to comment
Megosztás:

olyan kérdésem lenne, hogy az isuzunál honnan veszi le a fordulatszámot? mert tegnap a nagy esőben (hála a jó csatorna elvezetésnek) kénytelen voltam belemenni nagyobb vízbe és beállt 400as fordulatra a mutató majd kb. 10-20 sec múlva ismét jó volt.

de ha olyan szinten elkezd csúszni, akkor a töltésjelzőnek nem kellett volna kivillanni néha? v. ez kis mértékű csúszás!:D

Nah mostanra lett fordulatszámmérőm is ( :D ), meg csúszó ékszíjam is ( ;) ) Tapasztalat: csúszik mint a qrva élet (kismértékűnek nem nevezném sajnos), fordulatszámmérő belövi magát 400 körülre, töltéslámpa szundikál csöndben, és eszébe nincs kivillanni. Csak most jött meg a tapasztalat, azért írom most :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nah mostanra lett fordulatszámmérőm is ( :D ), meg csúszó ékszíjam is ( :D ) Tapasztalat: csúszik mint a qrva élet (kismértékűnek nem nevezném sajnos), fordulatszámmérő belövi magát 400 körülre, töltéslámpa szundikál csöndben, és eszébe nincs kivillanni. Csak most jött meg a tapasztalat, azért írom most :rolleyes:

Mi lenne ha megfeszítenéd? ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne ha megfeszítenéd? :rolleyes: ;)

Így van, ez nekem is megoldotta a problémát.

Viszont Starline szíjat az életben nem veszek többet... Kellemetlen gumi vagy nem is tudom milyen szaga van. Ha meleg a motor, és nyomatom a fűtőventit, álló helyzetben hozza be az utastérbe azt a kellemetlen szagot. Azt hittem egy idő után elmegy a szaga, de csak nem akar.

Link to comment
Megosztás:

Mi lenne ha megfeszítenéd? :rolleyes: ;)

Így van, ez nekem is megoldotta a problémát.

Viszont Starline szíjat az életben nem veszek többet... Kellemetlen gumi vagy nem is tudom milyen szaga van. Ha meleg a motor, és nyomatom a fűtőventit, álló helyzetben hozza be az utastérbe azt a kellemetlen szagot. Azt hittem egy idő után elmegy a szaga, de csak nem akar.

Köszi... :D Ennyire hülyének ne nézzetek már... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg egy kicsit megcsiszolni a szíjtárcsákat, hátha segít rajta.

Már túl vagyok rajta... :rolleyes:

Most jön az hogy nézek egy kicsit szélesebb szíjat. Aztán ha pénzem lesz akkor jön a tárcsa. :D

Én csak hülyültem. ;) Adam gondolta komolyan. :D :D

Szóval te tudtad, őt meg beetetted :D :D

Link to comment
Megosztás:

fordulatszámmérő órát hova tudok bekötni, Kadett 1.7 szívóba?

Az attól függ milyen az óra. Hagyományos esetben generátor csillagpont. Ez kompromisszumos megoldás, a profibb az nyomócső-piezomandzsettás jellevételű.

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ milyen az óra. Hagyományos esetben generátor csillagpont. Ez kompromisszumos megoldás, a profibb az nyomócső-piezomandzsettás jellevételű.

Hagyományos az óra, nem fordszám mérős. külön gondoltam egy órát berakni.

Link to comment
Megosztás:

szia!nekem is 1.7 dinamit van. télen kicsit neheten röffen -17C ban pedig az izzitók jjók meg a csúcs is.kompresszio is franko.mi lehetett a gond nem tudom,ja meg csak 3 hengerrek indult aztén már 4

Szóval, van az üzemanyagszűrőnek egy fűtőbetéte, ami izzítás közben fűti a szűrőt. Így a beledermedt gázolaj felhasználhatóbb állapotba kerül. Még egy nagy javulás következett, amikor egy visszacsapó szelepet tettem be az üzemanyagcsőbe, a szűrő után, ugyanis visszaengedte a gázolajat a csőből, és amíg újra elért az anyag a motorig, addig remegett, 3hengerrel indult, szenvedett, mivel nem kapott anyagot. Ez a szelep, nem engedi visszafolyni a gázolajat a csőből, így mindig ottvan azonnal, nem kell "oda-érnie". Még a gázolaj minőségével volt szívás, mert ha nagyon dermedős, vizes-fagyós volt a nafta, akkor persze lázadt a sas. Egyszer betankoltam a drága Lukoilnál egy olyan remek cuccot amiben annyi volt a víz, hogy indítás előtt a vonóhorgon ugráltam, hogy felkeverjem, mert egyébként esélye nem volt beindulni a szerencsétlennek.

http://auto.indavideo.hu/video/17_DR_hideginditas

Így indult nekem télen, igaz a videó idején még véletlenül sem volt olyan hideg, mint egy kicsivel előtte, de hidegebben is hasonlóan indult :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:

Isuzu motoros X17TD(TC4EE1) motorkódú 96-os Astrán hol találom a blokkon a motorszámot?

Vezérműszíj cseréhez ez az info kéne:

motorfajta: Isuzu;motorszámig: 855 805

motorfajta: Isuzu;motorszámtól: 855 806

:D

Előre is köszi,

Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:

Isuzu motoros X17TD(TC4EE1) motorkódú 96-os Astrán hol találom a blokkon a motorszámot?

Vezérműszíj cseréhez ez az info kéne:

motorfajta: Isuzu;motorszámig: 855 805

motorfajta: Isuzu;motorszámtól: 855 806

:D

Előre is köszi,

Zsolti

Forgalmi engedélyben, zöldkártyán ^_^

Amúgy meg a motor, váltóra csatlakozó részén, alulról látható.

Ha már vezérműszíj csere, te milyen cuccot veszel hozzá?

Én Gates szíjat, és INA feszítő-vezető görgőket fogok majd. A Dayco szíjat sokan lehordták ismerőseim, egymástól függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.