nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Hello Igaz hogy nem astra, de opel és corsa. Pontosabban 98-as 1,5td isuzu Nos a problémám, Felforr a vizem mindig. Eddig ezek lettek kicserélve. Termosztát víz és az olajhűtős rész is. Gomba, nem de fazékban tesztelve, kapcsol szépen. Hűtő ki lett mosva, hűtősapka cserélve. Vízpumpát már többen nézték állítólag jó. Kb 10-15 km után már nyomja is ki magából, ahol éppen tudja. A vízcső meleg a hűtőből jövő agnál is, tehát mindenhol forró. Az olaj tiszta. De a viz mindig el-el tünt belőle pedig. Kicsit nagynak gondolom a hűtővíz nyomását. Szerintetek mi lehet már. Hengerfejtömítés, vagy mégis csak a vízpumpa. Vagy állítólag van valami szelep ezekben, gondolom az 1,7esbe is ami nem nyit ki. De hol??? Köszönöm mindenki segítségét előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Hello Igaz hogy nem astra, de opel és corsa. Pontosabban 98-as 1,5td isuzu Nos a problémám, Felforr a vizem mindig. Eddig ezek lettek kicserélve. Termosztát víz és az olajhűtős rész is. Gomba, nem de fazékban tesztelve, kapcsol szépen. Hűtő ki lett mosva, hűtősapka cserélve. Vízpumpát már többen nézték állítólag jó. Kb 10-15 km után már nyomja is ki magából, ahol éppen tudja. A vízcső meleg a hűtőből jövő agnál is, tehát mindenhol forró. Az olaj tiszta. De a viz mindig el-el tünt belőle pedig. Kicsit nagynak gondolom a hűtővíz nyomását. Szerintetek mi lehet már. Hengerfejtömítés, vagy mégis csak a vízpumpa. Vagy állítólag van valami szelep ezekben, gondolom az 1,7esbe is ami nem nyit ki. De hol??? Köszönöm mindenki segítségét előre is Hogy nézték? kiszedték? vagy csak kívülről, mert az nem éppen egy jó megoldás! :devlish: Ha nem keringet hamar felforralja a vizet! (1.3-as Wartburgnál volt hasonló tünetünk, amikor télen belefagyott a hűtőfolyadék, és ledarálta a fogakat a vízpumpáról :lol: hogy menyik idióta találta ki a műanyag vízpumpa lapátokat :lol: ) Nah 1 szó mint 100 nekem ekkor produkált ilyen tüneteket, alig mentem vele, forralta a vizet... - legközelebb elég lesz,ha csak egy topic-ba írod be a kérdést! - :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és persze a ventillátornak esze ágába sincs bekepcsolni, mintha ott nem lenne annyi a hőmérséklet. De a gomba bizti jó , mert azt néztem a fazékban és kapcsol szépen Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és persze a ventillátornak esze ágába sincs bekepcsolni, mintha ott nem lenne annyi a hőmérséklet. De a gomba bizti jó , mert azt néztem a fazékban és kapcsol szépen Tehát ott melegszik, ahol a hő termelődik! Én a vízpompára néznék rá először, de a hengerfej is gyanús! :devlish: Reméljük nem az lesz! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Tehát ott melegszik, ahol a hő termelődik! Én a vízpompára néznék rá először, de a hengerfej is gyanús! :devlish: Reméljük nem az lesz! :lol: És ha kiszedem a vízpumpát, szerinted drasztikus elváltozásnak kell lennie? Bár már én is erre gondolok elsőnek, hogy nem tudja keringtetni tisztességesen a vizet Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 És ha kiszedem a vízpumpát, szerinted drasztikus elváltozásnak kell lennie? Bár már én is erre gondolok elsőnek, hogy nem tudja keringtetni tisztességesen a vizet A wartburgnál konkrétan már alig voltak terelőelemek rajta. :devlish: csere után megszűnt a probléma! :lol: (mondjuk nekem akkor bekapcsolt a venti! :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 A wartburgnál konkrétan már alig voltak terelőelemek rajta. :devlish: csere után megszűnt a probléma! :lol: (mondjuk nekem akkor bekapcsolt a venti! :lol: ) Hát igen az jobbik eset, ha legalább bekapcsol. Akkor nem tudtok semmi szelepről, aminek ki kell nyitnia Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és persze a ventillátornak esze ágába sincs bekepcsolni, mintha ott nem lenne annyi a hőmérséklet. De a gomba bizti jó , mert azt néztem a fazékban és kapcsol szépen Lődd ki a gombát...zárd rövidre. Ha akkor nem forr fel, akkor a gomba mégis rossz, ha felforr nyomozhatsz tovább, de elsőre talán ez a legolcsóbb megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Lődd ki a gombát...zárd rövidre. Ha akkor nem forr fel, akkor a gomba mégis rossz, ha felforr nyomozhatsz tovább, de elsőre talán ez a legolcsóbb megoldás. Ha a gombát rövidrezárom és beindul mind a két ventillátor, mert ebben kettő van a "klíma" akkor megáll a víz melegedés. De mennie kell a fűtésnek is. De 10-15km után nem szabadna ennyire felmennie akkor sem szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 És ha kiszedem a vízpumpát, szerinted drasztikus elváltozásnak kell lennie? Bár már én is erre gondolok elsőnek, hogy nem tudja keringtetni tisztességesen a vizet Van egy bizonyos áramlástechnikai jelenség, a kavitáció, ami tönkreteheti a vízpumpa lapátjait. Hihehetlen, de akár le is fogazhatja. Mindeképpen ellenőrizd. Még egy dolog, azt sikerült kiderítened, hogy a teljes hűtőkör forr fel, vagy csak nem nyit ki a termosztát, és épp a motorban lévő víz forr csak fel? Gyanaítom, hogy az utóbbi, mert akkor bekapcsolnának a ventilátorjaid. Nálam valami hasonló a helyzet, csak egy 120-as Skodánál. Valami miatt nem nyitott ki a termosztát, ezért elkezdte forralni a vizet. Először termosztát hibára gyanakodtam, ezért cseréltem. A hiba nem szűnt meg. Ősszel visszaraktam a régi termosztátot, (ami állítható), olyan 60-65 fokosra állítva. A tél folyamán jó volt. Igaz hogy nehezen melegedett fel, sőt a 70 fokot is nehezen érte el, de legalább nem forralta. Egészen két héttel ezelőttig. Gondolom a jóidő miatt, emelkedett a környezeti hőmérséklet, és újból elkezdte forralni a vizet termosztát ki nem nyitás miatt! Hihetetlen, de azon a ponton, ahol a termosztát van, nem melegszik fel a víz még 60 fokosra sem, miközben 8-10 cm-re arrébb már forr. Aztán ahogy nálad, elkezdi kinyomni a vizet orrán-száján, ahol tudja. Egyelőre halvány lila gőzöm sincs, hogy mi okozhatja a problémát. A vízpumpa még a probléma megjelenése előtt cserélve lett, alig 10000 km van benne. Most kivszereltem a termosztátot, így használható az autó. Majd le kell ellenőriznem, hogy abban a körben, ahol a víz kering zért termosztát mellett, nincs-e valami dugulás. Ezt javaslom neked is. Igaz, hogy az opel, de a hűtés elve megegyezik. Esetleg egy próbát tegyél, hogy kiszeeled a termosztátot. Majdnem biztos vagyok benne, hogy úgy nem forr fel. Ha pedig így van, akkor már leszűkítetted a hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Van egy bizonyos áramlástechnikai jelenség, a kavitáció, ami tönkreteheti a vízpumpa lapátjait. Hihehetlen, de akár le is fogazhatja. Mindeképpen ellenőrizd. Még egy dolog, azt sikerült kiderítened, hogy a teljes hűtőkör forr fel, vagy csak nem nyit ki a termosztát, és épp a motorban lévő víz forr csak fel? Gyanaítom, hogy az utóbbi, mert akkor bekapcsolnának a ventilátorjaid. Nálam valami hasonló a helyzet, csak egy 120-as Skodánál. Valami miatt nem nyitott ki a termosztát, ezért elkezdte forralni a vizet. Először termosztát hibára gyanakodtam, ezért cseréltem. A hiba nem szűnt meg. Ősszel visszaraktam a régi termosztátot, (ami állítható), olyan 60-65 fokosra állítva. A tél folyamán jó volt. Igaz hogy nehezen melegedett fel, sőt a 70 fokot is nehezen érte el, de legalább nem forralta. Egészen két héttel ezelőttig. Gondolom a jóidő miatt, emelkedett a környezeti hőmérséklet, és újból elkezdte forralni a vizet termosztát ki nem nyitás miatt! Hihetetlen, de azon a ponton, ahol a termosztát van, nem melegszik fel a víz még 60 fokosra sem, miközben 8-10 cm-re arrébb már forr. Aztán ahogy nálad, elkezdi kinyomni a vizet orrán-száján, ahol tudja. Egyelőre halvány lila gőzöm sincs, hogy mi okozhatja a problémát. A vízpumpa még a probléma megjelenése előtt cserélve lett, alig 10000 km van benne. Most kivszereltem a termosztátot, így használható az autó. Majd le kell ellenőriznem, hogy abban a körben, ahol a víz kering zért termosztát mellett, nincs-e valami dugulás. Ezt javaslom neked is. Igaz, hogy az opel, de a hűtés elve megegyezik. Esetleg egy próbát tegyél, hogy kiszeeled a termosztátot. Majdnem biztos vagyok benne, hogy úgy nem forr fel. Ha pedig így van, akkor már leszűkítetted a hibát. Hát már csináltam olyat is, hogy kiszedem a termosztátot, és akkor is csinálta. Forralta Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és szerintem az egész rendszer forr, mert most a hűtő visszavezető vastagcsövénél lőtte ki a vizet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és szerintem az egész rendszer forr, mert most a hűtő visszavezető vastagcsövénél lőtte ki a vizet. Akkor viszont a vízpumpa nem keringet rendesen. Ezért nem kapcsolnak be a ventilátoraid sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ha a gombát rövidrezárom és beindul mind a két ventillátor, mert ebben kettő van a "klíma" akkor megáll a víz melegedés. De mennie kell a fűtésnek is. De 10-15km után nem szabadna ennyire felmennie akkor sem szerintem. Szomszédomnak pont ugyanígy használható csak az autója (mitsub. Lancer 90-es)! pl ma 25 fokban full fűtéssel is majdnem forralta a vizet 6 km után, de az övé hengerfejes, csak r*hadt drága hozzá a hengerfej, és elég ritka autó is! Első körben vízpompát mondanék, ha nem, akkor zsebbenyúlós lesz a dolog. :lol: A termosztát kivevősdit is eljátszhatod. (de ez szerintem nem lesz orvoslás a gondodra, ez csak a 100-as (120-as) skodánál volt megoldás, annak nyáron nem kellett bent lennie :devlish: de egy astránál kicsit másabb a szitu szerintem :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Szomszédomnak pont ugyanígy használható csak az autója (mitsub. Lancer 90-es)! pl ma 25 fokban full fűtéssel is majdnem forralta a vizet 6 km után, de az övé hengerfejes, csak r*hadt drága hozzá a hengerfej, és elég ritka autó is! Első körben vízpompát mondanék, ha nem, akkor zsebbenyúlós lesz a dolog. :lol: A termosztát kivevősdit is eljátszhatod. (de ez szerintem nem lesz orvoslás a gondodra, ez csak a 100-as (120-as) skodánál volt megoldás, annak nyáron nem kellett bent lennie :devlish: de egy astránál kicsit másabb a szitu szerintem :lol: ) Köszönöm mindenkinek. Jövőhéten első körben vízpumpát megnézem mostmár saját szememmel akarom látni, hogy jó vagy nem. Csak nem olyan egyszerű azt sem kivenni. Mert a motor egyik felét le kell engedni. :lol: Remélem ő lesz a bűnös de szerintem inkább a hengerfejtömítés lesza ludas Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Köszönöm mindenkinek. Jövőhéten első körben vízpumpát megnézem mostmár saját szememmel akarom látni, hogy jó vagy nem. Csak nem olyan egyszerű azt sem kivenni. Mert a motor egyik felét le kell engedni. :lol: Remélem ő lesz a bűnös de szerintem inkább a hengerfejtömítés lesza ludas Hasonló mindkettő tünete, de a remény hal meg utoljára! :devlish: :lol: Jó szerelgetést, és majd várjuk a fejleményket, hogy mi is volt hát a pontos probléma! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Ja és szerintem az egész rendszer forr, mert most a hűtő visszavezető vastagcsövénél lőtte ki a vizet. Akkor viszont a vízpumpa nem keringet rendesen. Ezért nem kapcsolnak be a ventilátoraid sem. Ez kicsit ellentmondásos nem? Ha nem nyom a vízpumpa, akkor csak a felső részek forrnának....de lehet rosszul gondolom. Sztem inkább esélyes, hogy hengerfejes....pláne ha nagy a nyomás a rendszeren. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április30, 2010 Megoszt Elküldve Április30, 2010 Kicsit nagynak gondolom a hűtővíz nyomását. Ha nagy a nyomás(kemények a csövek) és forralja,akkor egyértelműen hengerfej probléma...sajnos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Tágulási kupak nem okozhat hasonló gondot? :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nor-el Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Ha nagy a nyomás(kemények a csövek) és forralja,akkor egyértelműen hengerfej probléma...sajnos. Igen kemények a csövek is , merthát nagy a nyomás benne. Azért is gondolom én is, hogy hengerfejes, mert a vízpumpát már többen nézték állítólag, (szerelő, opelszervíz stb)és azt mondták, a vízpumpa oké. Ráadásul a kiegyenlítő tartályba látom, hogy kering a víz. Csak az idegesít, hogy a venti miért nem kapcsol be akkor. Pedig a gomba hibátlan. Mintha a hűtőben a víz ott nem lenne annyi fokos, de közben meg a vizet kilövi ahol éppen tudja. A tágulási tartályban a víz mikor megyek akkor lejjebbb megy , mikor leveszem a kupakot, vagy visszahül akkor fentebb jön jónéhány centit. A hengerfejet meg még nem nézte senki, csak mindig rávágták, hogy biztos nem az. Mert az olaj nem habos stb Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Igen kemények a csövek is , merthát nagy a nyomás benne. Azért is gondolom én is, hogy hengerfejes, mert a vízpumpát már többen nézték állítólag, (szerelő, opelszervíz stb)és azt mondták, a vízpumpa oké. Ráadásul a kiegyenlítő tartályba látom, hogy kering a víz. Csak az idegesít, hogy a venti miért nem kapcsol be akkor. Pedig a gomba hibátlan. Mintha a hűtőben a víz ott nem lenne annyi fokos, de közben meg a vizet kilövi ahol éppen tudja. A tágulási tartályban a víz mikor megyek akkor lejjebbb megy , mikor leveszem a kupakot, vagy visszahül akkor fentebb jön jónéhány centit. A hengerfejet meg még nem nézte senki, csak mindig rávágták, hogy biztos nem az. Mert az olaj nem habos stb Ebben az esetben a hengerfej tömítettségét a vízkör felé teljes bizonyossággal meg lehetne állapítani. Bemész egy jól felszerelt műhelybe, ahol a kiegyenlítőtartályban végeznek gázelemzést. Van erre speckó cucc ami pontosabb, mint a "zöldkártyázós" gázelemzők, kimondottan erre használják. Ja, és csak pár perces vizsgálat, nem drága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Igen kemények a csövek is , merthát nagy a nyomás benne. Azért is gondolom én is, hogy hengerfejes, mert a vízpumpát már többen nézték állítólag, (szerelő, opelszervíz stb)és azt mondták, a vízpumpa oké. Ráadásul a kiegyenlítő tartályba látom, hogy kering a víz. Csak az idegesít, hogy a venti miért nem kapcsol be akkor. Pedig a gomba hibátlan. Mintha a hűtőben a víz ott nem lenne annyi fokos, de közben meg a vizet kilövi ahol éppen tudja. A tágulási tartályban a víz mikor megyek akkor lejjebbb megy , mikor leveszem a kupakot, vagy visszahül akkor fentebb jön jónéhány centit. A hengerfejet meg még nem nézte senki, csak mindig rávágták, hogy biztos nem az. Mert az olaj nem habos stb Kérdezd csak meg Digger cartásat. Neki is ugyanez volt a hibajelenség. Lehet úgy is hengerfejes,hogy a víz tiszta,az olaj nem vizes,ha a tömítés átégett és csak a víztérbe dolgozik bele. A ventigomba pedig lehet azért nem kapcsol,mert ha jól emléxem a corsának jobb alul van a gombája és a hűtőben ott rakódik le a sok kosz(pl vízkő),emiatt lehet a gomba tényleg nem a valós vízhőfokot "látja".Nem biztos,hogy tényleg emiatt,de amikor én a bontott hűtőt mostam át kivettem a gombát és nagyon sok kosz volt a sarokban. Viszont ha a hengerfejet leveszed,érdemes már egy komplett felújítást megejeteni rajta.Felsíkoltatni,szelepeket becsiszoltatni és szelepszár szimmeringeket is cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
deuxopel Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Sziasztok! melyik szerkezet lehet erzekenyebb mechanikailag a szuretlen olajra, atszakadt szuro eseten? az adagolo, vagy maga a motor valamely resze Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Sziasztok! melyik szerkezet lehet erzekenyebb mechanikailag a szuretlen olajra, atszakadt szuro eseten? az adagolo, vagy maga a motor valamely resze Adagoló, porlasztócsúcs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 Azért is gondolom én is, hogy hengerfejes, mert a vízpumpát már többen nézték állítólag, (szerelő, opelszervíz stb)és azt mondták, a vízpumpa oké. Ráadásul a kiegyenlítő tartályba látom, hogy kering a víz. Rendesen pisál a kiegyenlítőbe? :devlish: Egy tipp, húzz egy picit a hengerfej csavarokon :lol: ha ugyanaz a szitu akkor vagy tömítés vagy pumpa de legalább 1 fokkal közelebb jutsz a lehetőségek szűkítéséhez.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts