Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Menjünk sorba akkor:

16D(A): német fejlesztés

17D( R ): német fejlesztés,a 16D leszármazottja,furatnöveléssel érték el az 1700ccm-et,katalizátor vagy anélkül

X17DTL: német fejlesztés szintén,lényegében a 17DR kisnyomású turbóval ellátott változata

X17D: isuzu fejlesztés,szívó

(X)17DT (TC4EE1): isuzu fejlesztés,katalizátor vagy anélkül

Persze aztán vannak eltérések még,van AGR-nincs AGR,elektromos gáz,tempomat(módosított adagoló) stb. stb.

Olyat már láttam,hogy 16D-re a 17DR hengerfeje volt felrakva és a 17DR Bosch adagolója,de hogy fordítva működik-e a dolog...kérdéses.

Sajnos semmi pontos info nincs neten a két adagolóról,legjobb lenne kézbefogni mindkettőt és úgy összevetni,van-e különbség.

Befecskendezési időben és nyomásban ugyan nem,de a benyomott mennyiségben már lehet eltérés,bár azon meg lehet variálni...

Ja és még valami!Ha mégegyszer valaki a Bosch-t rosszul írja le(dízeles létére)esküszöm kitiltom! :)

Volt egy 17D is, ami 57LE-s, és opel.

Link to comment
Megosztás:

De minek kellett ennyi fajta?!! Csinálhattak volna egy 2.0 TD-t aztán jó napot kívánok:D

Jók ezek hidd el! :lol:

Szinte elnyűhetetlenek, ha vigyázunk rájuk! :D

(persze a 57(D) -60(DR)-68(DTL)-82(Isuzu) pacik kevésnek tűnhetnek, de viszik ezek az astrákat, igaz nem túl sebesen, de annál biztosabban! :D

Szerintem a 2.0 TD felesleges lett volna...

Elég ha megnézed a G astrákat:

1.7 TD: Hengerűrtartalom: 1700 cm³ Teljesítmény: 50 kW, 68 LE

1.7 DTI-t: Hengerűrtartalom: 1686 cm³ Teljesítmény: 55 kW, 75 LE

2.0: Hengerűrtartalom: 1995 cm³ _ Teljesítmény: 60 kW, 82 LE

2.0 DTI: Hengerűrtartalom: 1995 cm³ Teljesítmény: 74 kW, 101 LE (mondjuk egy ilyet el tudnék képzelni az enyémben! :) :D )

És ezek elvileg nehezebbek is mint az F-ek! :)

Link to comment
Megosztás:

Jók ezek hidd el! :lol:

Szinte elnyűhetetlenek, ha vigyázunk rájuk! :D

(persze a 57(D) -60(DR)-68(DTL)-82(Isuzu) pacik kevésnek tűnhetnek, de viszik ezek az astrákat, igaz nem túl sebesen, de annál biztosabban! :D

Szerintem a 2.0 TD felesleges lett volna...

Elég ha megnézed a G astrákat:

1.7 TD: Hengerűrtartalom: 1700 cm³ Teljesítmény: 50 kW, 68 LE

1.7 DTI-t: Hengerűrtartalom: 1686 cm³ Teljesítmény: 55 kW, 75 LE

2.0: Hengerűrtartalom: 1995 cm³ _ Teljesítmény: 60 kW, 82 LE

2.0 DTI: Hengerűrtartalom: 1995 cm³ Teljesítmény: 74 kW, 101 LE (mondjuk egy ilyet el tudnék képzelni az enyémben! :) :D )

És ezek elvileg nehezebbek is mint az F-ek! :)

+ 2.2 DTI 125 paci:D

Link to comment
Megosztás:

Ja igen...

Én totál elégedett vagyok az enyémmel, most kirándulás közben vagyok, 1000 km-nél járok, eddigi fogyim 5,3 L/100 km 4 személlyel, és cuccal! :) :D Pedig tartom a 100-as tempót, és hegyek közt járok, le-fel! Képzeld el ugyanezt egy benzinessel! :)

jaja, ezt szeretem benne én is, ha küldöm neki, akkor sem evett még többet 5,5nél, én mondjuk hetente többször járok 5 személlyel pupra rakva:D akkor sem eszik többet igaz nem is megy annyira, de tudom tartani a tempót, 100 felett viszont ilyenkor is jó már:D:D Csak ha valamihez hozzá kell nyúlni a motornál, akkor nem kíméli a pénztárcát a dezső. De most a megtett út számít, majd ha lesz annyi lóvém, hogy nem lényeg annyira az üzemanyag ára+fogyasztás, akkor megveszem a 2.0 v. 2.5 benzintemetőt az biztos:)

Link to comment
Megosztás:

Ja igen...

Én totál elégedett vagyok az enyémmel, most kirándulás közben vagyok, 1000 km-nél járok, eddigi fogyim 5,3 L/100 km 4 személlyel, és cuccal! :D :D Pedig tartom a 100-as tempót, és hegyek közt járok, le-fel! Képzeld el ugyanezt egy benzinessel! :)

Kérlek szépen voltam én is nyaralni 4 személlyel bükkszék környékén hegyekbe fel hegyekről le. 5,9 lett az átlagom pedig benzines és kombi :D azóta se értem el olyan fogyit. :)

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásról szerintem úgy van értelme beszélni, hogy teletankolod az autót, mész x km-t, amíg a mutató nem fekszik, és akkor újra tankolod. Majd megnézed, hogy x liter üzemanyagbólmennyit sikerült elgurulnod :)

Ez mutatja meg igazán, hogy mennyibe is kerül az autózás. Nálam a mai tankolásnál 955,8 km-t mutattott a napi számláló, és 51,3 liter gázolaj ment utánna. Mindezt a szar zajos felkeményedett nyári gumikkal. :)

Annak olyan sok jelentősége nincs, hogy hosszú távon, országúton mennyi a fogyasztás, mert úgy egy 2.5 V6 is beéri ~7 literrel. :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem petya nem is arról beszélt, hogy hosszú úton mennyi a fogyasztása, hanem, hogy bizonyos terepviszonyok között neki milyen. Adam azért ennyire nem kell önteltnek lenned! Minden hozzászólásodból az derül ki, hogy csak a dízel a jó, meg Te.

Mondjuk ebben igazat adok, nem kell agyon isteníteni azért a díziket:) meg lehet nézni a Honda civiceket 1.5, 1.6 elég jó teljesítménnyel és normál használatban nagyon jó a fogyija, csak azért írom mert havernak van egy ilyen és nem 50-60-70 ló.

Link to comment
Megosztás:

Sztem petya nem is arról beszélt, hogy hosszú úton mennyi a fogyasztása, hanem, hogy bizonyos terepviszonyok között neki milyen. Adam azért ennyire nem kell önteltnek lenned! Minden hozzászólásodból az derül ki, hogy csak a dízel a jó, meg Te.

Egy szóval sem mondtam, hogy csak a diesel a jó, csomó hátránya van ennek is. A fogyasztás speciel előnye.

De mindenkinek mások az igényei. Van akinek fontos, hogy menjen is az autó, ami alatta van.

Link to comment
Megosztás:

Egy szóval sem mondtam, hogy csak a diesel a jó, csomó hátránya van ennek is. A fogyasztás speciel előnye.

De mindenkinek mások az igényei. Van akinek fontos, hogy menjen is az autó, ami alatta van.

Neked nem fontos, hogy menjen? Bizonyára élvezetes levezetni 1000kmt egy olyan autóban, ami egy minimális élményt sem nyújt. Nagyon jó, 5litert fogyaszt 100kmen és semmi élmény, vagy inkább fogyasszon 7litert, de nem unod halálra magad. Hmm.... :)

Link to comment
Megosztás:

Neked nem fontos, hogy menjen? Bizonyára élvezetes levezetni 1000kmt egy olyan autóban, ami egy minimális élményt sem nyújt. Nagyon jó, 5litert fogyaszt 100kmen és semmi élmény, vagy inkább fogyasszon 7litert, de nem unod halálra magad. Hmm.... :)

Olcsóbb, ha bekapcsolod a rádiót unaloműzőnek :)

Link to comment
Megosztás:

Ja igen...

Én totál elégedett vagyok az enyémmel, most kirándulás közben vagyok, 1000 km-nél járok, eddigi fogyim 5,3 L/100 km 4 személlyel, és cuccal! :) :D Pedig tartom a 100-as tempót, és hegyek közt járok, le-fel! Képzeld el ugyanezt egy benzinessel! :)

ami inkább 90-en mint száz , de nézd csak meg a GPS-ed (ha van ) hogy mennyit mutat.

Link to comment
Megosztás:

"Olcsóbb, ha bekapcsolod a rádiót unaloműzőnek"

Tudod azt inkább neked kéne! A traktor hangot nehéz elnyomni! Kíváncsi leszek, ha az adagolód összefossa magát akkor mennyire leszel vidám.

Előzésnél mennyit hezitálsz fél út?

Nem gyanús hogy neki is benzinese van? :) :D :D Amúgy meg mibajodvanmááá'? :) felidegelt a csekkendzsín? :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.