Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Tegnap megadta magát az opelom.(1.7D ,17DR, 1994) Szépen beindult, egy fél percig járt aztán leállt és azóta be se tom indítani.

Leszedtem a páncélcsöveket, hogy lássam egyáltalán nyomja-e az üzemanyagot. Egy szikra nem sok annyi nem jön ki rajta....

Először az adagolóban lévő mágneskapcsolóra gyanakodtam ugyanis úgy állt le mintha a kulcsal van leállítva. Szóval semmi csörgés, kopogás. Ma kiszedtem a leállítószelepet, de tökéletesen működik szóval az nem lehet a ludas. Teljesen tanácstalan vok.

Létezik, hogy egyik percről a másikra így el tud dugulni? Vagy bármiféle zaj nélkül el tud törni benne valami?

Amúgy csak mellékesen hogy szokott tönkremenni egy adagoló? Egyik percről a másikra, vagy szépen fokozatosan leépül és a gazdája fel tud készülni anyagilag egy másik beszerzésére.

Tanácstalan vok kérem aki tud segítsen!

Ja meg egy hülye kérdés: Csak astra adagoló jó hozzá? Egy kadettét nem lehetne feltenni?

Most Lucas-cav féle van benne, de ha cserélni kell én ragaszkodom a bosh-hoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megadta magát az opelom.(1.7D ,17DR, 1994) Szépen beindult, egy fél percig járt aztán leállt és azóta be se tom indítani.

Leszedtem a páncélcsöveket, hogy lássam egyáltalán nyomja-e az üzemanyagot. Egy szikra nem sok annyi nem jön ki rajta....

Először az adagolóban lévő mágneskapcsolóra gyanakodtam ugyanis úgy állt le mintha a kulcsal van leállítva. Szóval semmi csörgés, kopogás. Ma kiszedtem a leállítószelepet, de tökéletesen működik szóval az nem lehet a ludas. Teljesen tanácstalan vok.

Létezik, hogy egyik percről a másikra így el tud dugulni? Vagy bármiféle zaj nélkül el tud törni benne valami?

Amúgy csak mellékesen hogy szokott tönkremenni egy adagoló? Egyik percről a másikra, vagy szépen fokozatosan leépül és a gazdája fel tud készülni anyagilag egy másik beszerzésére.

Tanácstalan vok kérem aki tud segítsen!

Ja meg egy hülye kérdés: Csak astra adagoló jó hozzá? Egy kadettét nem lehetne feltenni?

Most Lucas-cav féle van benne, de ha cserélni kell én ragaszkodom a bosh-hoz.

Még szerencse :D

Amúgy most erősen gondolkozom hogy mikor beszéltünk itt adagoló-hibáról ééés... hát nem gyakran. Nem egy jellemző hiba :) Ha ugyan ez a motor van a Kadettben is akkor szerintem fel lehet tenni, de 17DR Kadett szerintem nem vót :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megadta magát az opelom.(1.7D ,17DR, 1994) Szépen beindult, egy fél percig járt aztán leállt és azóta be se tom indítani.

...

Szia!

Ha biztosan jó a leállítószelep és annak vezérlése, akkor a nyomozni kell tovább. (De azért ellenőrizd még egyszer.)

Először nézd át a teljes üa.rendszert a tanktól indulva a szűrőn át egészen az adagolóig. Keress dugulást, vizsgáld meg, hogy a gázolaj eljut-e odáig, ha igen, akkor pedig a lelevegősödést kell kizárni!

Ez volt az egyszerűbb része a hibakeresésnek.

Ha mégis csere, akkor astráét keress és bosch-t.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megadta magát az opelom.(1.7D ,17DR, 1994) Szépen beindult, egy fél percig járt aztán leállt és azóta be se tom indítani.

Leszedtem a páncélcsöveket, hogy lássam egyáltalán nyomja-e az üzemanyagot. Egy szikra nem sok annyi nem jön ki rajta....

Először az adagolóban lévő mágneskapcsolóra gyanakodtam ugyanis úgy állt le mintha a kulcsal van leállítva. Szóval semmi csörgés, kopogás. Ma kiszedtem a leállítószelepet, de tökéletesen működik szóval az nem lehet a ludas. Teljesen tanácstalan vok.

Létezik, hogy egyik percről a másikra így el tud dugulni? Vagy bármiféle zaj nélkül el tud törni benne valami?

Amúgy csak mellékesen hogy szokott tönkremenni egy adagoló? Egyik percről a másikra, vagy szépen fokozatosan leépül és a gazdája fel tud készülni anyagilag egy másik beszerzésére.

Tanácstalan vok kérem aki tud segítsen!

Ja meg egy hülye kérdés: Csak astra adagoló jó hozzá? Egy kadettét nem lehetne feltenni?

Most Lucas-cav féle van benne, de ha cserélni kell én ragaszkodom a bosh-hoz.

Nekem hasonló jelenség volt januárban. Üzemanyagrendszer pucolás, adagoló pucolás, és gázolajszűrő csere volt a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha biztosan jó a leállítószelep és annak vezérlése, akkor a nyomozni kell tovább. (De azért ellenőrizd még egyszer.)

Először nézd át a teljes üa.rendszert a tanktól indulva a szűrőn át egészen az adagolóig. Keress dugulást, vizsgáld meg, hogy a gázolaj eljut-e odáig, ha igen, akkor pedig a lelevegősödést kell kizárni!

Ez volt az egyszerűbb része a hibakeresésnek.

Ha mégis csere, akkor astráét keress és bosch-t.

A leállítószelep tuti jó. Az üzemanyag rendszerrel sincs semmi baj a gázolaj eljut az adagolóhoz. Már egy 5L-es pikliből is megpróbáltam, de egyszerűen nem szívja.

Nem hiszem, hogy le levegősödött volna, mert az üzemanyag rendszerem átlátszó műanyag cső és abba nem volt egy deka boborék sem.

Mennyire nagy meló leszedni az adagolót? Egyáltalán hány csavar fogja és hol?

Kérem tud kérem segítsen plíz!!

Link to comment
Megosztás:

Még szerencse :D

Amúgy most erősen gondolkozom hogy mikor beszéltünk itt adagoló-hibáról ééés... hát nem gyakran. Nem egy jellemző hiba :) Ha ugyan ez a motor van a Kadettben is akkor szerintem fel lehet tenni, de 17DR Kadett szerintem nem vót :)

mennyibe kerül szerintetek egy BOSH adagoló Astrához?

Link to comment
Megosztás:

A leállítószelep tuti jó. Az üzemanyag rendszerrel sincs semmi baj a gázolaj eljut az adagolóhoz. Már egy 5L-es pikliből is megpróbáltam, de egyszerűen nem szívja.

Nem hiszem, hogy le levegősödött volna, mert az üzemanyag rendszerem átlátszó műanyag cső és abba nem volt egy deka boborék sem.

Mennyire nagy meló leszedni az adagolót? Egyáltalán hány csavar fogja és hol?

Kérem tud kérem segítsen plíz!!

Sztem mielőtt nekiállsz adagolót cserélni, nézd meg, hogy miközben indítózol, kap-e áramot a leállítószelep. Lehet, hogy csak a gyújtáskapcsolónál van valami gond, vagy valahol a vezetékben, esetleg egy bizti kiment...

Link to comment
Megosztás:

Sztem mielőtt nekiállsz adagolót cserélni, nézd meg, hogy miközben indítózol, kap-e áramot a leállítószelep. Lehet, hogy csak a gyújtáskapcsolónál van valami gond, vagy valahol a vezetékben, esetleg egy bizti kiment...

ezen már rég túlvagyok szinte ez volt az első amit megnéztem.

Azért köszi.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg arra nem gondoltál még, hogy megadta magát a hőfokjeladód? Húzd le a csatit róla és gyujtás ráad. Ha felkúszik akkor is, akkor valahol sérült a kábel burkolata, és testel. Tehát felugrik a mutató. Ha viszont lehuzott saruval meg se mozdul akkor meg jeladócsere.

Ezt a hofokjeladot hol is talalom egesz pontosan? Es mennyiben kerul egy ilyen ?

Link to comment
Megosztás:

És mennyibe került az adagolópucolás? Gondolom adagolós csinálta.

Szállítással együtt 27-et fizettem a szerelőmnek, ebből 17 volt a szállítás, szóval kb 10e volt a komplett pucolás.

Nem kifejezetten adagolós a szerelőm, de bízok benne, hogy jól állította be, elég megbízható fickó, és nem két hete javít dízel opelleket.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak egy, vagy talán két foggal van elrakva, attól még beindul.

Ez így van. Nemrég az ex-caravanunk (17DR) járt úgy, hogy megszorult a vízpumpa, és indításnál (valszeg ez volt a mákja, hogy nem menet közben) átugrott pár fogat a vezérlés. Hazajött így is, csak igen ronda hangja volt, és gyenge lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy ismerősömnek fura gondja van, dízel 14-15 éve Astrája van, sajna motorkódot nem tud. A gond a következő: kis ívben jobbra kanyarodva vele, hajlamos, lefulladni; vagyis rángat egy kicsit és meg kell pörgetni, különben lefullad.

Esetleg valami ötlet?

??

Kanyarodjon nagyobb ívben. :)

Na de viccen kívűl, el sem tudom képzelni mi okozhat ilyet. Gázolajszűrő csere lehetne az első.

Link to comment
Megosztás:

Adagolót már cseréltek. Ezt mondta azóta.

Meg kéne nézni a tankban a csöveket, lehet hasonló oka van, mint Zotyának volt, amikor rángatott neki bizonyos üzemanyagmennyiség alatt. Éles kanyarban az üzemanyag a tank egyik felébe folyik, és így a szívócső nem éri el. Ez csak egy ötlet.

Link to comment
Megosztás:

Meg kéne nézni a tankban a csöveket, lehet hasonló oka van, mint Zotyának volt, amikor rángatott neki bizonyos üzemanyagmennyiség alatt. Éles kanyarban az üzemanyag a tank egyik felébe folyik, és így a szívócső nem éri el. Ez csak egy ötlet.

Az nem jelentkezne mindjárt kanyarodáskor. Mert a cső tele van,és mire az kifogy, már rég tul van a kanyaron.

Link to comment
Megosztás:

Meg kéne nézni a tankban a csöveket, lehet hasonló oka van, mint Zotyának volt, amikor rángatott neki bizonyos üzemanyagmennyiség alatt. Éles kanyarban az üzemanyag a tank egyik felébe folyik, és így a szívócső nem éri el. Ez csak egy ötlet.

Lehet, nem tudom, dieselnél hogy van megoldva az üanyagellátás. Nektek is belső pumpátok van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.