Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Segítséget , megoldást keresek egy szinte hihetetlen problémára

astra f x1.7dtl 94 11hó fogyasztás 10liter nem tévedés 10liter ötletek ennek orvoslására

Kormolással hogy állsz?

Link to comment
Megosztás:

Bizony, ez elég hihetetlenül hangzik, hogy egy éven keresztül nem tűnt fel a nem (jól) működő termosztát - feltéve ha valóban az a gond!

Vizhőfok, fűtés...az ilyesmit azért észre lehet venni... Habár, ha mindig csak rövid, városi utakat megy akkor lehetséges, hogy arra fogta(d) hogy nincs fűtés/ nem melegszik be a moci.. :lol:

Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek.

-nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt

-télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter

Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek.

-nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt

-télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter

Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél.

Nem kizárt. Kartont tettem az autó elé szűkség-megoldásból de úgy sem mozdult meg a mutató. Félig volt a tank és 2 nap alatt az első vonalka alá zuhant. A megtett km száma pedig száz valahány volt. (110 talán) 2 Nap alatt megjött a termosztát...addig így kellett járnom. Mondanám, hogy lehetett még valami más is de a termosztát csere után minden okés lett és hozta a 6 fogyit városban immár 92 C fokon. :lol:

Link to comment
Megosztás:

azt mondod ennyi TERMOSZTÁT és kész ez adja a 10l-t

Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én is sz.r termosztáttal jártam vagy 1 hónapig, és úgy keményen beverte a 6.5 litert kábé ;) ;) Csak az zavart hogy nem üzemmeleg, úgyhogy cseréltem. Azóta gyorsabban nem melegszik, viszont melegebbre igen, és azóta egyszer volt egy 4.9-es fogyim. Igaz megismételni nem sikerült, de most dolgozom rajta :lol: Nekem akkor evett pár literrel többet, amikor a porlasztócsúcsok átmentek brunyálócsúcsba. Nehezen is indult, és többet is evett. :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol:

egr szelep tudtommal ezekben nincs:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt

Egy kis g@ci néha. Amugy kipuffogógáz visszavezető szelep. Le kell zárni és nincs vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Ezt egy kis csapágygolyó behelyezésével a g csövet lezártam már ezen is túl vagyok.

Helyesírásra figyelj jobban! ®j0hnny

Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál.

Link to comment
Megosztás:

Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál.

Mi történik? Mit okoz,ha a szelep nyitott állapotban van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet?

1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál.

2. Ellenőrizni kell a szívó ágat átfolyásra. (Próbáld levett tanksapkával is!)

3. Ellenőrizni kell az adagolóban a lapátos szivattyút, kellő szívóhatást produkál-e. (Ezt könnyebb mondani, mint megcsinálni, ezért ez legyen az utolsó :lol: )

Link to comment
Megosztás:

1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál.

Jah, nem-e lazult fel a szűrőfűtő pogácsa a menetes tengelyen mert az tud ilyeneket produkálni :) sajnos tapasztalat, hasonlóan jártam a legutóbbi szűrőcserénél, igaz nekem csak az alapjáratot bírta, a legkissebb gázadásra lefulladt.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Én speckó bengás vagyok, de nekem is van amikor ezt csinálja. Indulás utána egy max két másodperc és addigra alszik el a lámpa. Én betudom annak, hogy a szürőből visszafolyik az olaj, aztán oda vissa kell termelni. Ennyitől nem szabad bajnak lennie legalábbis szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Ugye nem 5w40 van benne? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.