Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Segítséget , megoldást keresek egy szinte hihetetlen problémára

astra f x1.7dtl 94 11hó fogyasztás 10liter nem tévedés 10liter ötletek ennek orvoslására

Kormolással hogy állsz?

Elküldve
Bizony, ez elég hihetetlenül hangzik, hogy egy éven keresztül nem tűnt fel a nem (jól) működő termosztát - feltéve ha valóban az a gond!

Vizhőfok, fűtés...az ilyesmit azért észre lehet venni... Habár, ha mindig csak rövid, városi utakat megy akkor lehetséges, hogy arra fogta(d) hogy nincs fűtés/ nem melegszik be a moci.. :lol:

Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek.

-nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt

-télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter

Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél.

Elküldve
Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek.

-nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt

-télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter

Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél.

Nem kizárt. Kartont tettem az autó elé szűkség-megoldásból de úgy sem mozdult meg a mutató. Félig volt a tank és 2 nap alatt az első vonalka alá zuhant. A megtett km száma pedig száz valahány volt. (110 talán) 2 Nap alatt megjött a termosztát...addig így kellett járnom. Mondanám, hogy lehetett még valami más is de a termosztát csere után minden okés lett és hozta a 6 fogyit városban immár 92 C fokon. :lol:

Elküldve
azt mondod ennyi TERMOSZTÁT és kész ez adja a 10l-t

Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol:

Elküldve

Én is sz.r termosztáttal jártam vagy 1 hónapig, és úgy keményen beverte a 6.5 litert kábé ;) ;) Csak az zavart hogy nem üzemmeleg, úgyhogy cseréltem. Azóta gyorsabban nem melegszik, viszont melegebbre igen, és azóta egyszer volt egy 4.9-es fogyim. Igaz megismételni nem sikerült, de most dolgozom rajta :lol: Nekem akkor evett pár literrel többet, amikor a porlasztócsúcsok átmentek brunyálócsúcsba. Nehezen is indult, és többet is evett. :)

Elküldve
Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol:

egr szelep tudtommal ezekben nincs:)

Elküldve

Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt

Elküldve
Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt

Egy kis g@ci néha. Amugy kipuffogógáz visszavezető szelep. Le kell zárni és nincs vele gond.

Elküldve
egr szelep tudtommal ezekben nincs:)

Az X17DT-ben valóban nincs. És az 57 LE-s szívódiesel opelban sincs.

De a szívó Isuzuban, az 17DR-ben meg a DTL-ben is van.

Elküldve
Az X17DT-ben valóban nincs. És az 57 LE-s szívódiesel opelban sincs.

De a szívó Isuzuban, az 17DR-ben meg a DTL-ben is van.

áááááá fölösleges cucc:D

Elküldve
Ezt egy kis csapágygolyó behelyezésével a g csövet lezártam már ezen is túl vagyok.

Helyesírásra figyelj jobban! ®j0hnny

Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál.

Elküldve
Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál.

Mi történik? Mit okoz,ha a szelep nyitott állapotban van?

Elküldve
Mi történik? Mit okoz,ha a szelep nyitott állapotban van?

Egész konkrétan kapja a saját mocskát (füstgáz) a motor, akkor is amikor nem kellene...

Elküldve

Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet?

Elküldve
Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet?

1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál.

2. Ellenőrizni kell a szívó ágat átfolyásra. (Próbáld levett tanksapkával is!)

3. Ellenőrizni kell az adagolóban a lapátos szivattyút, kellő szívóhatást produkál-e. (Ezt könnyebb mondani, mint megcsinálni, ezért ez legyen az utolsó :lol: )

Elküldve
1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál.

Jah, nem-e lazult fel a szűrőfűtő pogácsa a menetes tengelyen mert az tud ilyeneket produkálni :) sajnos tapasztalat, hasonlóan jártam a legutóbbi szűrőcserénél, igaz nekem csak az alapjáratot bírta, a legkissebb gázadásra lefulladt.. :lol:

Elküldve

Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Elküldve
Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Én speckó bengás vagyok, de nekem is van amikor ezt csinálja. Indulás utána egy max két másodperc és addigra alszik el a lámpa. Én betudom annak, hogy a szürőből visszafolyik az olaj, aztán oda vissa kell termelni. Ennyitől nem szabad bajnak lennie legalábbis szerintem.

Elküldve
Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc.

Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer.

Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en.

Isuzu motorosok, tapasztalat?

Ugye nem 5w40 van benne? :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.