Guest gorbi Elküldve Március12, 2010 Megoszt Elküldve Március12, 2010 Segítséget , megoldást keresek egy szinte hihetetlen problémára astra f x1.7dtl 94 11hó fogyasztás 10liter nem tévedés 10liter ötletek ennek orvoslására Kormolással hogy állsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március12, 2010 Megoszt Elküldve Március12, 2010 Bizony, ez elég hihetetlenül hangzik, hogy egy éven keresztül nem tűnt fel a nem (jól) működő termosztát - feltéve ha valóban az a gond! Vizhőfok, fűtés...az ilyesmit azért észre lehet venni... Habár, ha mindig csak rövid, városi utakat megy akkor lehetséges, hogy arra fogta(d) hogy nincs fűtés/ nem melegszik be a moci.. :lol: Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek. -nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt -télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Én úgy vettem észre, hogy a két legszélsőségesebb használat között nincs 2 liter különbség a fogyasztásban! Dieselről beszélek. -nyár-országút-tojással a lábam alatt vezetve: picivel 5 liter alatt -télen mínuszokban városban rövid távon használva (ez tekinthető olyan állapotnak, amit a termosztát hiba előidéz): maximum 6,5 liter Szóval érdekes lenne, ha a termosztát okozna 10 literes fogyasztást egy x17dtl-nél. Nem kizárt. Kartont tettem az autó elé szűkség-megoldásból de úgy sem mozdult meg a mutató. Félig volt a tank és 2 nap alatt az első vonalka alá zuhant. A megtett km száma pedig száz valahány volt. (110 talán) 2 Nap alatt megjött a termosztát...addig így kellett járnom. Mondanám, hogy lehetett még valami más is de a termosztát csere után minden okés lett és hozta a 6 fogyit városban immár 92 C fokon. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 azt mondod ennyi TERMOSZTÁT és kész ez adja a 10l-t Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Én is sz.r termosztáttal jártam vagy 1 hónapig, és úgy keményen beverte a 6.5 litert kábé ;) ;) Csak az zavart hogy nem üzemmeleg, úgyhogy cseréltem. Azóta gyorsabban nem melegszik, viszont melegebbre igen, és azóta egyszer volt egy 4.9-es fogyim. Igaz megismételni nem sikerült, de most dolgozom rajta :lol: Nekem akkor evett pár literrel többet, amikor a porlasztócsúcsok átmentek brunyálócsúcsba. Nehezen is indult, és többet is evett. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Ezt én is kizárnám, 8-at esetleg még el is hinnék (ha caravan lenne) én inkább a katalizátor bedugulására tippelnék, egr szelep vagy nyitómechanika hibára, eldugult légszűrő, betaknyosodott cooler, elment vezérlés -bár ha a nyomáspróbán jól produkált ez is kizárt lenne. Ezeket a betömődéses lehetőségeket érdemes lenne megnézni.. :P --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nekem is ideje lesz légszűrőt cserélni, 6.14-re jött ki a legutóbbi fogyi ;) ;) :) pedig 1 padlógázos starton kívül semmi rodeózás se volt.. :lol: egr szelep tudtommal ezekben nincs:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 egr szelep tudtommal ezekben nincs:) Nekem a DR-ben is van. Miért pont a DTL-ben ne lenne? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Nekem a DR-ben is van. Miért pont a DTL-ben ne lenne? :lol: De van ám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Baluno1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Sziasztok! mi is az a egr szelep? Egyébként légszűrőt rendszeresen cserélem gázolajszűrőt szintetikus 10w 40-es olajt használok max 8500km-nál lecserélem katalizátort finoman mondva kiherélve intercooler retkes e hát felépül rendeswn a nmyomás a cső fölkeményedik rendesen ha lepadlózom állóc helyzetben tesz egy 25cm-es kolytot a betonra de ez szentem mindenkinek menetközben ha odalépek neki nem fuldoklik senki utánna nem igazán képez fekete ködöt Egy kis g@ci néha. Amugy kipuffogógáz visszavezető szelep. Le kell zárni és nincs vele gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 egr szelep tudtommal ezekben nincs:) Az X17DT-ben valóban nincs. És az 57 LE-s szívódiesel opelban sincs. De a szívó Isuzuban, az 17DR-ben meg a DTL-ben is van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Az X17DT-ben valóban nincs. És az 57 LE-s szívódiesel opelban sincs. De a szívó Isuzuban, az 17DR-ben meg a DTL-ben is van. áááááá fölösleges cucc:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Baluno1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Ezt egy kis csapágygolyó behelyezésével a g csövet lezártam már ezen is túl vagyok. Helyesírásra figyelj jobban! ®j0hnny Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Ezt egy kis csapágygolyó behelyezésével a g csövet lezártam már ezen is túl vagyok. Helyesírásra figyelj jobban! ®j0hnny Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Baluno1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Az csak abban az esetben működik, ha a szelep még jó, mert ha pl. nyitott állapotban ragadt be, akkor hiába dugózod le a vákuumcsövét. Biztosabb dolog magát a visszavezetőcsövet egy lemezzel lezárni a szelep csatlakozásánál. Mi történik? Mit okoz,ha a szelep nyitott állapotban van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 mi történik mit okoz ha aszelep nyitott állapotban van? Itt többet is megtudhatsz erről a témáról. Légyszives a helyesírásra figyelj jobban,nem szeretnék többször ezért szólni!Köszi! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Mi történik? Mit okoz,ha a szelep nyitott állapotban van? Egész konkrétan kapja a saját mocskát (füstgáz) a motor, akkor is amikor nem kellene... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rajmon R Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Sziasztok! X17dt- s vasam van. A jelenség: elfogy az adagolóból a gázolaj, ha finoman megyek úgy oké, de ha meglépem, egy darabig húz azt elfogy az erő és az alapjárat is megszűnik. kiiktattam a főszűrőt és csak egy üvegből kapta a cuccot, király volt, ha csak egy utólag beépített előszűrő van a rendszerben úgy is oké, de a főszűrőt nem bírja átszívni, nem a szűrő a hibás, azt cseréltem kettőt is. Valami ötlet? 1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál. 2. Ellenőrizni kell a szívó ágat átfolyásra. (Próbáld levett tanksapkával is!) 3. Ellenőrizni kell az adagolóban a lapátos szivattyút, kellő szívóhatást produkál-e. (Ezt könnyebb mondani, mint megcsinálni, ezért ez legyen az utolsó :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 1. Tömítettség ellenőrzés végig a rendszeren, főleg a üa. szűrőnél és az adagoló gázkarnál. Jah, nem-e lazult fel a szűrőfűtő pogácsa a menetes tengelyen mert az tud ilyeneket produkálni :) sajnos tapasztalat, hasonlóan jártam a legutóbbi szűrőcserénél, igaz nekem csak az alapjáratot bírta, a legkissebb gázadásra lefulladt.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc. Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer. Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en. Isuzu motorosok, tapasztalat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc. Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer. Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en. Isuzu motorosok, tapasztalat? Én speckó bengás vagyok, de nekem is van amikor ezt csinálja. Indulás utána egy max két másodperc és addigra alszik el a lámpa. Én betudom annak, hogy a szürőből visszafolyik az olaj, aztán oda vissa kell termelni. Ennyitől nem szabad bajnak lennie legalábbis szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy pár órás állás után is, amikor még nem hűlt ki teljesen a motor, később jön meg az olajnyomás, elindítást követő kb 1-2 másodperc. Eddig csak egész napos állás utáni hidegindításkor produkálta ezt a jelenséget, de akkor se mindig, kb 10 indításból 9-szer. Semmi sem változott, olajfogyás kb fél liter lesz 10 ezer km-en. Isuzu motorosok, tapasztalat? Ugye nem 5w40 van benne? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Ugye nem 5w40 van benne? :lol: Jah hát ennyi km-el illik a 10W40 bele. De lehet hogy elbirná a 15W40et is nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március13, 2010 Megoszt Elküldve Március13, 2010 Jah hát ennyi km-el illik a 10W40 bele. De lehet hogy elbirná a 15W40et is nem? Turbósba az túl vastag, 10W40 jó neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts