Adam1 Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 ÍGY: http://recar.extra.hu/X17DT.jpg[/url Köszi, hogy megmutatod a saját diagramomat :lol: Csak a szemléletesség miatt raktam egy diagramba a két görbét, valójában semmi közük egymáshoz. A kék görbét a bal oldali tengelyen, a pirosat pedig a jobb oldalin mérjük. Mint mondtam munkapontot egy erőgép és egy munkagép M-n görbéjének metszéspontjaként szokás értelmezni. És ez nem fix pont, a terhelés mértékétől függ, tolódik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 A lóerő a teljesítmény mértékegysége (SI a watt) - ha a nyomatékot megszorozzuk a hozzá tartozó fordulatszámmal, akkor megkapjuk az adott fordulatszámon leadott teljesítményt. Tehát az autó max. teljesítményéből a fordulatszám ismeretében számolható a nyomaték. P= (M*n)/9549 ez a teljesítmény képlete! Azért kell 9549el elosztani mert nem kW/rpm-be kapnád meg hanem kW/s-ban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 A lóerő a teljesítmény mértékegysége (SI a watt) - ha a nyomatékot megszorozzuk a hozzá tartozó fordulatszámmal, akkor megkapjuk az adott fordulatszámon leadott teljesítményt. Tehát az autó max. teljesítményéből a fordulatszám ismeretében számolható a nyomaték. P= (M*n)/9549 ez a teljesítmény képlete! Azért kell 9549el elosztani mert nem kW/rpm-be kapnád meg hanem kW/s-ban. Csak a tisztánlátás kedvéért: P = M * omega ahol: omega = 2 * pi * n minden SI-ben számolandó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 Köszi, hogy megmutatod a saját diagramomat :lol: Csak a szemléletesség miatt raktam egy diagramba a két görbét, valójában semmi közük egymáshoz. A kék görbét a bal oldali tengelyen, a pirosat pedig a jobb oldalin mérjük. Mint mondtam munkapontot egy erőgép és egy munkagép M-n görbéjének metszéspontjaként szokás értelmezni. És ez nem fix pont, a terhelés mértékétől függ, tolódik. igen ezt az oldalról vettem, de van ilyen diagram, nem csak te raktad össze! igen a terhelés fv-ben tolódik. szóval a használható tartomány 2500-4400-ig Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 szóval a használható tartomány 2500-4400-ig Ez így nem igaz. Ha 3be rakom a váltót és alapjáraton megyek, akkor a munkapont 850 1/min-nél alakul ki. Használható? Igen :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 Ez így nem igaz. Ha 3be rakom a váltót és alapjáraton megyek, akkor a munkapont 850 1/min-nél alakul ki. Használható? Igen :lol: közben rájöttem igazad van:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 inkább a turbóról kellene valami karakterisztika:) hogy épül fel a nyomás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 inkább a turbóról kellene valami karakterisztika:) hogy épül fel a nyomás Te magad is fel tudsz venni egy turbonyomás-fordulatszám közelítő diagramot, ha beszerzel és beszerelsz egy turbonyomás mérő órát. Fordulatszámmérőd meg van. Az X17DT nem az a tuningolásra született motor, békén kell hagyni gyári állapotában. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 Te magad is fel tudsz venni egy turbonyomás-fordulatszám közelítő diagramot, ha beszerzel és beszerelsz egy turbonyomás mérő órát. Fordulatszámmérőd meg van. Az X17DT nem az a tuningolásra született motor, békén kell hagyni gyári állapotában. :lol: ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből). Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 egy ilyet találtam igaz nincs benne rhb4:( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 Skacok! Folytasátok itt az eszmecserét tuning témában!Köszi! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február25, 2010 Megoszt Elküldve Február25, 2010 ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből). Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D Biztos vagy benne, hogy ezt egy ~380 ezret futott motornál kell csinálni? :lol:) Ahol már minden hibamentes km ajándék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 Biztos vagy benne, hogy ezt egy ~380 ezret futott motornál kell csinálni? :lol:) Ahol már minden hibamentes km ajándék... háát az a helyzet, hogy óra szerint van ennyi benn, a motor nem úgy tűnik mintha ennyit futott volna.:lol: mióta megvettem 16.000 km-et tettem bele egy vízpumpa csere volt. na a többit max. tuning részlegen, mert kikapunk:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből). Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D Pedig az 1 nagyon jó motor, gondold el még mindig megy. Mellesleg az a motor van az Omegában is. És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 Pedig az 1 nagyon jó motor, gondold el még mindig megy. Mellesleg az a motor van az Omegában is. És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született. jaja, amikor vettem a vekit gondolkoztam benne, hogy Omegát 2,5 el aztán olvasgattam, hogy bömös motor van benne, meg a hengerfejjel sok gond van. de utólag gondolom, ha finoman van vele bánva, akkor nem biztos, hogy gond lenne vele. dolgoztam diákként, olyan helyen ahol bmw hengerfejeket is öntöttek és háát.....inkább Opelnél maradok még most is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rigo Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 háát az a helyzet, hogy óra szerint van ennyi benn, a motor nem úgy tűnik mintha ennyit futott volna.:lol: mióta megvettem 16.000 km-et tettem bele egy vízpumpa csere volt. na a többit max. tuning részlegen, mert kikapunk:D Még annyit hozzátennék a motor tartósságához, hogy egy ideje már feltekert adagolóval jártam és melegen pörgettem is rendesen a mocit. Majd jött egy lehetőség, hogy igen jó feltételekkel lecseréljem egy újszerű Fabiára. A nagy döntés elött elvittem veszteségmérésre, az egyes hengerekben 4-5% közötti veszteséget mértek!! Úgyhogy maradt! A bemérős ember azt mondta, hogy ez biztosan frissen felújított és bejáratott motor. Erre mondtam, hogy csak mi a vétel óta 160.000-et beletettünk, főleg városban és megvásárláskor sem látszott hogy akkortájt belenyúltak volna. :lol: Én eddig egyetlen 1,7TDS-ről hallottam ami tényleg szétkopott, de abba a legolcsóbb Tesco-s olajat vették és hidegen sem kímélték. De még így is kellett 1-2 év mire kivégezték a motort... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 ... És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született. Volt szerencsém részt venni egy előadásán, olvastam több megjelent interjút is vele kapcsolatban. Ő egy igazi legenda, sok itthoni mérnök példaképe. Tiszteletem, dr. Anisits Ferenc. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Adott egy dízel G Astra.....melegen nehezen gyúl. Mitől lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Adott egy dízel G Astra.....melegen nehezen gyúl. Mitől lehet? Mondjuk, hogy plusz 5 fok felett nem izzít :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Adott egy dízel G Astra.....melegen nehezen gyúl. Mitől lehet? önindító, hogy teker? vagy testkábel, kefék cseréje esetleg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 önindító, hogy teker? vagy testkábel, kefék cseréje esetleg No de kérlek, fél éves autón? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 No de kérlek, fél éves autón? :lol: :) ;) Ha fél éve nem indul csak állandóan tekerik akkor simán meghalhat ;) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 No de kérlek, fél éves autón? :) Azt nem írta, hogy mennyi idős a G Astra. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 No de kérlek, fél éves autón? :lol: 1. nem az enyém 2. 8 éves 3. én az adagolóra gondolok, ki van kopva a hidraulika és nyomásveszteséges Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 1. nem az enyém 2. 8 éves 3. én az adagolóra gondolok, ki van kopva a hidraulika és nyomásveszteséges gondolom a gázolajszűrőt már megvizsgáltátok első körben.... (egy haveromnak 19es renyónál volt ilyen baja. gázolajszűrő (szerintem) sosem volt azon cserélve, kicsit nehezen kezdett indúlgatni, majd pár nap múlva meg egyáltalán nem :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts