Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

A lóerő a teljesítmény mértékegysége (SI a watt) - ha a nyomatékot megszorozzuk a hozzá tartozó fordulatszámmal, akkor megkapjuk az adott fordulatszámon leadott teljesítményt. Tehát az autó max. teljesítményéből a fordulatszám ismeretében számolható a nyomaték.

P= (M*n)/9549 ez a teljesítmény képlete! Azért kell 9549el elosztani mert nem kW/rpm-be kapnád meg hanem kW/s-ban.

Link to comment
Megosztás:

A lóerő a teljesítmény mértékegysége (SI a watt) - ha a nyomatékot megszorozzuk a hozzá tartozó fordulatszámmal, akkor megkapjuk az adott fordulatszámon leadott teljesítményt. Tehát az autó max. teljesítményéből a fordulatszám ismeretében számolható a nyomaték.

P= (M*n)/9549 ez a teljesítmény képlete! Azért kell 9549el elosztani mert nem kW/rpm-be kapnád meg hanem kW/s-ban.

Csak a tisztánlátás kedvéért:

P = M * omega

ahol: omega = 2 * pi * n

minden SI-ben számolandó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy megmutatod a saját diagramomat :lol:

Csak a szemléletesség miatt raktam egy diagramba a két görbét, valójában semmi közük egymáshoz.

A kék görbét a bal oldali tengelyen, a pirosat pedig a jobb oldalin mérjük.

Mint mondtam munkapontot egy erőgép és egy munkagép M-n görbéjének metszéspontjaként szokás értelmezni. És ez nem fix pont, a terhelés mértékétől függ, tolódik.

igen ezt az oldalról vettem, de van ilyen diagram, nem csak te raktad össze! igen a terhelés fv-ben tolódik. szóval a használható tartomány 2500-4400-ig

Link to comment
Megosztás:

inkább a turbóról kellene valami karakterisztika:) hogy épül fel a nyomás

Te magad is fel tudsz venni egy turbonyomás-fordulatszám közelítő diagramot, ha beszerzel és beszerelsz egy turbonyomás mérő órát. Fordulatszámmérőd meg van.

Az X17DT nem az a tuningolásra született motor, békén kell hagyni gyári állapotában. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Te magad is fel tudsz venni egy turbonyomás-fordulatszám közelítő diagramot, ha beszerzel és beszerelsz egy turbonyomás mérő órát. Fordulatszámmérőd meg van.

Az X17DT nem az a tuningolásra született motor, békén kell hagyni gyári állapotában. :lol:

ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből).

Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D

Link to comment
Megosztás:

ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből).

Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D

Biztos vagy benne, hogy ezt egy ~380 ezret futott motornál kell csinálni? :lol:)

Ahol már minden hibamentes km ajándék...

Link to comment
Megosztás:

Biztos vagy benne, hogy ezt egy ~380 ezret futott motornál kell csinálni? :lol:)

Ahol már minden hibamentes km ajándék...

háát az a helyzet, hogy óra szerint van ennyi benn, a motor nem úgy tűnik mintha ennyit futott volna.:lol: mióta megvettem 16.000 km-et tettem bele egy vízpumpa csere volt. na a többit max. tuning részlegen, mert kikapunk:D

Link to comment
Megosztás:

ja hát úgy meglehet, de én szeretném kicsit megpöccinteni, persze majd ha lesz rá fölös lóvém addig inkább nem:D eddig nem nagyon hallottam tuningoltról belőle, szóval, hogy érdemes e vagy nem?! ha a mostani 1,7 cdti-ket nézem az sem különbözik sokkal, mert kapott egy common rail rendszert meg elektronika, igaz biztos más anyagból vannak a dugók, hajtókar stb. de nem sokkal szerintem:) ha lesz ennyi pínzem ezeket is kicserélni és akkor lehet emelgetni a turbó méretét, nyomását, ducato 2,5 td adagolója, coolercsere. a környékünkön van egy 2,5 tds bömös elég rendesen megpöccintve és háááát......nem is mondom mit tud:)okés, hogy az nagyobb, de nem híres a legjobb minőségéről (90' évekből).

Akkor szülessen újra alattunk ez a jó kis moci:D:D

Pedig az 1 nagyon jó motor, gondold el még mindig megy. Mellesleg az a motor van az Omegában is.

És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született.

Link to comment
Megosztás:

Pedig az 1 nagyon jó motor, gondold el még mindig megy. Mellesleg az a motor van az Omegában is.

És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született.

jaja, amikor vettem a vekit gondolkoztam benne, hogy Omegát 2,5 el aztán olvasgattam, hogy bömös motor van benne, meg a hengerfejjel sok gond van. de utólag gondolom, ha finoman van vele bánva, akkor nem biztos, hogy gond lenne vele. dolgoztam diákként, olyan helyen ahol bmw hengerfejeket is öntöttek és háát.....inkább Opelnél maradok még most is!

Link to comment
Megosztás:

háát az a helyzet, hogy óra szerint van ennyi benn, a motor nem úgy tűnik mintha ennyit futott volna.:lol: mióta megvettem 16.000 km-et tettem bele egy vízpumpa csere volt. na a többit max. tuning részlegen, mert kikapunk:D

Még annyit hozzátennék a motor tartósságához, hogy egy ideje már feltekert adagolóval jártam és melegen pörgettem is rendesen a mocit. Majd jött egy lehetőség, hogy igen jó feltételekkel lecseréljem egy újszerű Fabiára. A nagy döntés elött elvittem veszteségmérésre, az egyes hengerekben 4-5% közötti veszteséget mértek!! Úgyhogy maradt! A bemérős ember azt mondta, hogy ez biztosan frissen felújított és bejáratott motor. Erre mondtam, hogy csak mi a vétel óta 160.000-et beletettünk, főleg városban és megvásárláskor sem látszott hogy akkortájt belenyúltak volna. :lol: Én eddig egyetlen 1,7TDS-ről hallottam ami tényleg szétkopott, de abba a legolcsóbb Tesco-s olajat vették és hidegen sem kímélték. De még így is kellett 1-2 év mire kivégezték a motort...

Link to comment
Megosztás:

...

És az már csak ráadás, hogy Dr. Anisits Ferenc keze alatt született.

Volt szerencsém részt venni egy előadásán, olvastam több megjelent interjút is vele kapcsolatban. Ő egy igazi legenda, sok itthoni mérnök példaképe.

Tiszteletem, dr. Anisits Ferenc. :lol:

Link to comment
Megosztás:

1. nem az enyém

2. 8 éves

3. én az adagolóra gondolok, ki van kopva a hidraulika és nyomásveszteséges

gondolom a gázolajszűrőt már megvizsgáltátok első körben....

(egy haveromnak 19es renyónál volt ilyen baja. gázolajszűrő (szerintem) sosem volt azon cserélve, kicsit nehezen kezdett indúlgatni, majd pár nap múlva meg egyáltalán nem :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.