Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

:D Itt van a válasz mindenre.

Azért ezt gondold végig még egyszer... :rolleyes:

1. Mész fel az érdi, vagy a bicskei emelkedőn állandó sebességgel 5-ben 130-al, ez kb 3/4-ed gáz. Nem váltasz vissza, lepadlózod a gázt, de már nem bír gyorsulni az autó, marad 130-on. Mi történik?

-Több gázolajat fog kapni a motor? Igen.

-Változik a motor fordulatszám? Nem

2. Mész fel egy olyan emelkedőn, ami eléggé megfogja az autódat. Lábaddal állandó mértékben nyomod a gázpedált, de az autó lassul vissza, mert nem bírja tartani a sebességet, de nem váltasz vissza. Mi fog történni?

-Több gázolajat fog kapni a motor? Nem

-Változik a fordulatszám? Igen, csökken.

Hoppá...

Csak állandó terhelésnél igaz a több üzemanyag -> nagyobb fordulatszám.

Dieselnél is igaz, hogy hideg motornál nagyobb a belső súrlódás, rosszabb a kenés, nagyobb nyomaték szükséges a sűrűbb olaj keringetéséhez, megy az utóizzítás ami szintúgy megfogja a motort: Összességében nagyobb nyomaték szükséges az alapjárati fordulatszám fenntartásához, ezért az adagoló picit nagyobb adagot fecskendez be.

Autója válogatja, hogy jobban emelik a befecskendezést, hogy növekedjen az alapjárat is (pl DTL), vagy kevésbé, hogy csak fenntartsák a meleg alapjáratot (Isuzu nálam).

Link to comment
Megosztás:

Mindenesetre köszönöm az ötleteket!Azt hiszem holnap átnézem tüzetesebben a dolgokat.

De akkor még abban erősítsetek már meg,hogy az indítás utáni emelt alapjárat akkor normális jelenség?

Nem tudlak megerősíteni benne! Nálam olyan 700-750 körüli a ford. sz. hidegindítás után 1-2 percig. Utána beáll 850-re. Még alacsonyabb volt, de állítottam rajta egy picit. Keveselltem a 600 körüli értéket...

Sztem valami mechanikus gond lehet nálad, nézd át a rudazatot, főleg annak a 2 csavarnak a tájékát ami az alapjáratot szabályozza. A hideg csavarjától el kell távolodnia néhány perc után.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon hidegben valoban van ilyen amit irtatok, motor beroffent es a fordulatszam mero jol lathatoan nem 1000 alatt a 900as alapfordulaton van hanem 1000 felett picivel ugy 1100 korul.

OFF:

Spuris elmenyeim majd osszefoglalom am nem felejtettem el :rolleyes: eddig 100km es pozitiv + koromfelhő :D valami tenyleg van lehet benne ami jo es tisztit:)

Link to comment
Megosztás:

Azért ezt gondold végig még egyszer... :rolleyes:

1. Mész fel az érdi, vagy a bicskei emelkedőn állandó sebességgel 5-ben 130-al, ez kb 3/4-ed gáz. Nem váltasz vissza, lepadlózod a gázt, de már nem bír gyorsulni az autó, marad 130-on. Mi történik?

-Több gázolajat fog kapni a motor? Igen.

-Változik a motor fordulatszám? Nem

2. Mész fel egy olyan emelkedőn, ami eléggé megfogja az autódat. Lábaddal állandó mértékben nyomod a gázpedált, de az autó lassul vissza, mert nem bírja tartani a sebességet, de nem váltasz vissza. Mi fog történni?

-Több gázolajat fog kapni a motor? Nem

-Változik a fordulatszám? Igen, csökken.

Hoppá...

Csak állandó terhelésnél igaz a több üzemanyag -> nagyobb fordulatszám.

A teóriád szerintem nem helytálló,mivel terhelésen és üresjáratban másképp reagál a motor a többlet üzemanyagra.

A dízel motor más,mint egy benzines,itt a befecskendezett üzemanyag mennyisége határoz meg mindent,nem levegővel vezérelsz,mint egy benzinest.

Amikor beindítod a dízelt és üresben gázt nyomsz neki,akkor több üzemanyagot adsz neki,kb 1200-ra emeled ezzel a fordulatszámot.Ezt végzi el helyetted a német dízelben egy vákumvezérelt dugattyú az adagolón.Az iszuzuban ezek szerint ez akkor nem létezik.

Link to comment
Megosztás:

A teóriád szerintem nem helytálló,mivel terhelésen és üresjáratban másképp reagál a motor a többlet üzemanyagra.
Természetesen így van, de a hideg motor az egyfajta terhelt állapotot jelent a meleghez képest. Éppen ezért helytálló.

Amikor beindítod a dízelt és üresben gázt nyomsz neki,akkor több üzemanyagot adsz neki,kb 1200-ra emeled ezzel a fordulatszámot.Ezt végzi el helyetted a német dízelben egy vákumvezérelt dugattyú az adagolón.Az iszuzuban ezek szerint ez akkor nem létezik.
Ugyanez az üzemanyag mennyiség melegen kb 1300-as fordulathoz lenne elég, mert lecsökken a belső súrlódás, és a többi, amiről írtam.

De nagyon is létezik isuzuban is. Csak ott a többlet gáz épp csak annyi, hogy a hideg motor fordulatszámát 800-850-en tartsa. Ehhez meleg motornál kevesebb üzemanyag szükséges, remélem ez vitán felül áll. A dúsító mechanikája érzékeli a motor felmelegedését, és ma megnéztem, a hőt valószínűleg a hűtővíz szolgáltatja. A motor melegszik, lecsökken a belső súrlódása, hígul az olaj, miegymás, ezért emelkedne picit a fordulat. De eközben a dúsító szépen lassan veszi vissza a gázt, így az alapjárat állandó marad. Az autó tulaj pedig elégedett, hogy milyen remekül működik a cuccos.

A németek indokoltnak tartották, hogy emeljék a fordulatot, a japánok szerint pedig elegendő, ha tartják. Ennyi

Link to comment
Megosztás:

Természetesen így van, de a hideg motor az egyfajta terhelt állapotot jelent a meleghez képest. Éppen ezért helytálló.

Ugyanez az üzemanyag mennyiség melegen kb 1300-as fordulathoz lenne elég, mert lecsökken a belső súrlódás, és a többi, amiről írtam.

De nagyon is létezik isuzuban is. Csak ott a többlet gáz épp csak annyi, hogy a hideg motor fordulatszámát 800-850-en tartsa. Ehhez meleg motornál kevesebb üzemanyag szükséges, remélem ez vitán felül áll. A dúsító mechanikája érzékeli a motor felmelegedését, és ma megnéztem, a hőt valószínűleg a hűtővíz szolgáltatja. A motor melegszik, lecsökken a belső súrlódása, hígul az olaj, miegymás, ezért emelkedne picit a fordulat. De eközben a dúsító szépen lassan veszi vissza a gázt, így az alapjárat állandó marad. Az autó tulaj pedig elégedett, hogy milyen remekül működik a cuccos.

A németek indokoltnak tartották, hogy emeljék a fordulatot, a japánok szerint pedig elegendő, ha tartják. Ennyi

Legyen igazad,nincs kedvem másnaposan győzködni téged! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudlak megerősíteni benne! Nálam olyan 700-750 körüli a ford. sz. hidegindítás után 1-2 percig. Utána beáll 850-re. Még alacsonyabb volt, de állítottam rajta egy picit. Keveselltem a 600 körüli értéket...

Sztem valami mechanikus gond lehet nálad, nézd át a rudazatot, főleg annak a 2 csavarnak a tájékát ami az alapjáratot szabályozza. A hideg csavarjától el kell távolodnia néhány perc után.

Akkor mindenképpen az adagolónál vizsgálódom először,hogyan is viselkedik az a szabályzó!

Ha okosabb lettem,mindenképpen megosztom veletek.

Link to comment
Megosztás:

de az olaj milyen? 15W 40, 10W 40, 5W 40 ?? mert ha hígabb az olaj azt jobban is eszi :D

attól még hogy nyáron is folyt... lehet az előző gazdánál már szétnyomta a hűtőt :rolleyes: nem vizes a hűtő alja??

nekem akkor indult rángatózva, amikor 1 izzító gyertyám rossz volt, csere óta simábban indul sokkal :lol: (néha üt 1et 2őt, de csak dúrva minuszokban)

ilyen hidegben meg látható a "füst", ami lehet nem is az, csak simán hideg van :D és pára vagy olyasmi.

10W 40-es az izzitógyergyák jók mert már 2-ő új a többi meg jó. a víz pedig már reménytelen :P mert egy északa alatt az egész kofoyik :D de nem a hűtőnél hanem a moci körül valahol.

valószinű hogy kap egy motorfelújitást kb mennyibe fájna??

am nagyot csalódtunk az opel ban :P mert egy 27éves renault 11-esünk volt és nemköltöttünk rá 3-rom év alatt annyit mint az opelra 4-hónap alatt

Link to comment
Megosztás:

....

am nagyot csalódtunk az opel ban :rolleyes: mert egy 27éves renault 11-esünk volt és nemköltöttünk rá 3-rom év alatt annyit mint az opelra 4-hónap alatt

Ez nem (feltétlenül) az Opel hibája, hamarabb az előző tulaj(ok) gondatlanságának/nemtörődömségének (is) a jele...lehet. :D

Link to comment
Megosztás:

10W 40-es az izzitógyergyák jók mert már 2-ő új a többi meg jó. a víz pedig már reménytelen :D mert egy északa alatt az egész kofoyik :P de nem a hűtőnél hanem a moci körül valahol.

valószinű hogy kap egy motorfelújitást kb mennyibe fájna??

am nagyot csalódtunk az opel ban :D mert egy 27éves renault 11-esünk volt és nemköltöttünk rá 3-rom év alatt annyit mint az opelra 4-hónap alatt

én pont fordítva érzek, 1 éve van már a családban, 500-kmeket használom egyhuzamban, eddig semmi komoly baja nem volt, az olajat sem eszi, nem is füstöl. Megbízható kis autó :P

Mindenesetre hozzárétők kell vegyenek főleg diesel autót, mert a külcsíny nem minden, kívül belül eléggé el volt hanyagolva a mienk is az előző gazdinál (belsejéből 1 veder homok jött ki :lol: )

a motorja azonban bivalyerős :D

haver renault 19esére ráköltött ugyanannyit mint amennyiért megvette, de nem lett jó :rolleyes: ő sem értett hozzá, de elment egyedül autót venni.

ha 1x fel lesz újítva a tietek is meglátod meghálálja majd :D

motorfelújítás terén meg kérdezd meg "Opeles90" cartársunkat, az övé nemrég lett kész :P

Link to comment
Megosztás:

Ez nem (feltétlenül) az Opel hibája, hamarabb az előző tulaj(ok) gondatlanságának/nemtörődömségének (is) a jele...lehet. :P

Ja-ja, én is megvettem, tankoltam bele, olajcsere, minden, erre nem elszakadt a vezérműszíj egy hét mulva??? 50 ropi haveri alapon! A munkatársam meg vett egy Rönó 19-et 260-ért és semmi baja, most akkor melyik a jobb kocsi? :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja, én is megvettem, tankoltam bele, olajcsere, minden, erre nem elszakadt a vezérműszíj egy hét mulva??? 50 ropi haveri alapon! A munkatársam meg vett egy Rönó 19-et 260-ért és semmi baja, most akkor melyik a jobb kocsi? :rolleyes: :P

Ennyire nem lehetsz egyszerű Zoli.A gépsas a hibás,mert te nem cseréltél szíjat? :D Ugyanmár.

De egyébként off vége itt,ez nem dízel téma.

Link to comment
Megosztás:

Kb egy hete, amikor olajat cseréltem, nem volt kedvem összekoszolni az autót a hóban, úgyhogy a garázsban egy helyben járatva melegítettem fel. Először 2000-es fordulaton tartottam, kb 8-10 perc alatt elérte a 80 fokot, Utánna pörgettem 2500 fölé, pár perc alatt felment 85-86 környékére a mutató. Itt le is állítottam.

Mindig az egyszerűbb dolgokat kell először ellenőrizni, felesleges nekiesni és kicserélni az első adandó alkatrészt amit feltételezel, hogy a hibát okozza, mert később a hajadat fogod tépni, ha kiderül, hogy egy apróbb dolog a hibaforrás.

Először ellenőrizd amit korábban írtam, ha a hideg alapjárati dúsító tartja fent a magas alapjáratot, akkor meg kell tudni, hogy azt mi a fene melegíti fel, elvileg a hűtővíz is lehet, mert bele van vezetve az adagolóba.

De ha a gázkar alaphelyzetben áll, miközben magas a fordulat, akkor más lesz a gond.

Ez csak számomra hangzik nagyon hülyén? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez csak számomra hangzik nagyon hülyén? :rolleyes:

Ez bizony így van, ha megnézed a képet az adagolóról, amit Johnny berakott 1-2 oldallal ezelőtt, azon látni fogod. A motorból távozó hűtővíz egy része kitérőt tesz a az dagolóba.

Link to comment
Megosztás:

Ez bizony így van, ha megnézed a képet az adagolóról, amit Johnny berakott 1-2 oldallal ezelőtt, azon látni fogod. A motorból távozó hűtővíz egy része kitérőt tesz a az dagolóba.

Mostmár látom. :D Bazz ezt nem tudtam, igaz sosem figyeltem de eszembe sem jutott volna ilyensmi. Jó, hogy a fényszórókba is nem vezetik bele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mostmár látom. :lol: Bazz ezt nem tudtam, igaz sosem figyeltem de eszembe sem jutott volna ilyensmi. Jó, hogy a fényszórókba is nem vezetik bele. :D

Pedig nem lenne hülyeség mi? :D

Vagy az ülésekbe. :P

Nekem a 82-es benzines Passatom karbijába is be volt vezetve a hűtővíz.

De hogy ne legyek Off. A műszakis zöldkártyás, benzinnel tuldusított gázolaj után most tankoltam tiszta gazoilt. Sokkal könnyebben indult, és az alapjárat egyenletesebb volt. Igaz fél tank gázolajban volt 5 liter benya. De ez kellett ahhoz, hogy kitisztuljon a kipuffom. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A műszakis zöldkártyás, benzinnel tuldusított gázolaj után most tankoltam tiszta gazoilt. Sokkal könnyebben indult, és az alapjárat egyenletesebb volt. Igaz fél tank gázolajban volt 5 liter benya. De ez kellett ahhoz, hogy kitisztuljon a kipuffom. :rolleyes:

nah világosíts csak fel!!

műszaki előtt mit öntöttél bele, és milyen mennyiségben??

lehet picit csalni az értékeken így?

nem tudom, füstölni nem füstöl, csak ha megpumpálgatom agyig a gázt, akkor löki a kolytot :D de egyébként nem... :P

Nekem a 82-es benzines Passatom karbijába is be volt vezetve a hűtővíz.

a wartburgba is a vízhőfoka szabályozta az automata szivatót :lol: ugyanezen az elven..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.