Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sőt, ha nem fejezed be az ilyesfajta dumát, még törölve is lesz a hsz-od. :rolleyes:

Mivel új vagy, most csak figyelmeztetlek, minden hsz-t a megfelelő topicba írj, normális hangvétellel. Ellenkező esetben viseld a következményeket. :D

Persze persze, bocsi! És bocs, h nem a tuning diesel-be írtam, csak miután beírtam a hsz-t utána vettem észre, h van olyan topic is!

Link to comment
Megosztás:

Elsőre ne várj csodát tőle! Már említettük néhányan, hogy kb a második-harmadik tankolás után lesz érezhető eredménye :rolleyes:

Mennyiért vetted? Felénk a csömöri benzinkúton 2800-ért akarják adni :P Annyit azért nem ér...

2600 Ft volt az 500ml-es ami ugye 5 tankra eleg, ami Nekem ugy 5 hónap :lol: mert havi 700 korul megyek akkor villan fel a kis ikon, hogy tankolj gazdam szomjas vagyok :D

Tenyleg sracok, betoltom szuper jarkalok. Kovetkezo tankolasnal betolthetem a kovetkezo adagot vagy inkabb ne? egy tank sima egy nem... vagy Ti milyen modszerrel hasznaljatok?

Link to comment
Megosztás:

2600 Ft volt az 500ml-es ami ugye 5 tankra eleg, ami Nekem ugy 5 hónap :P mert havi 700 korul megyek akkor villan fel a kis ikon, hogy tankolj gazdam szomjas vagyok :rolleyes:

Tenyleg sracok, betoltom szuper jarkalok. Kovetkezo tankolasnal betolthetem a kovetkezo adagot vagy inkabb ne? egy tank sima egy nem... vagy Ti milyen modszerrel hasznaljatok?

minden tankhoz teszek, úgy a hatásos :lol: főleg télen, nyáron nem mindíg jut eszembe :D

Link to comment
Megosztás:

C20NE 2000 köbcenti 8 szelep, C20XE 2000 köbcenti, 16 szelep.

Hát a C20XE-t azért én meggondolnám, 150 LE, eléggé kiélezett motor, nameg szét van hajtva az összes.

Ellenben a C20NE egy egyszerű, nagyon megbízható és jó nagy tartalékokkal rendelkező motor. Olyannyira igénytelen, hogy még a vezérműszíj szakadás sem árt neki.

Link to comment
Megosztás:

Hát a C20XE-t azért én meggondolnám, 150 LE, eléggé kiélezett motor, nameg szét van hajtva az összes.

Ellenben a C20NE egy egyszerű, nagyon megbízható és jó nagy tartalékokkal rendelkező motor. Olyannyira igénytelen, hogy még a vezérműszíj szakadás sem árt neki.

ez szép és jó, csak már nem diesel téma :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mérted a szelephézagot? Ha igen, nálad mennyi?

A szelephézag az most idővel (kopás) növekszik, vagy csökken?

Még nem mértem, csak mióta nálam van a kocsi nem nézettem. Most megnéztem, hogy kell e utána állítani. Azt nem tudom, hogy nő vagy csökken, ezt majd a hozzáértők megválaszolják, remélem. Bár nekem anno a BMW-n volt olyan szelep, ahol nőt és volt ahol kisebb volt mint kellett, 40e km-el a HF felújítása után. :rolleyes:

Szóval majd kiderül jövőhéten. Bár szép hangja van, hidegen és melegen is. :D

Link to comment
Megosztás:

Még nem mértem, csak mióta nálam van a kocsi nem nézettem. Most megnéztem, hogy kell e utána állítani. Azt nem tudom, hogy nő vagy csökken, ezt majd a hozzáértők megválaszolják, remélem. Bár nekem anno a BMW-n volt olyan szelep, ahol nőt és volt ahol kisebb volt mint kellett, 40e km-el a HF felújítása után. :D

Szóval majd kiderül jövőhéten. Bár szép hangja van, hidegen és melegen is. :lol:

..mert azt ilyen műveletek után - amikor meg van bontva - tudtommal utána is kell állitgatni rövid időn belül...mondom, ha jól emlékszem :D De egyébként is egész biztosan illik valamennyi kilométerenként ellenőrizni/beállitani és nem csak akkor ha már valami gond van/problémásan jár a motor. :rolleyes: Igaz, én csak a régi Skodámból indulok ki ezzel kapcsolatban. :P

Link to comment
Megosztás:

..mert azt ilyen műveletek után - amikor meg van bontva - tudtommal utána is kell állitgatni rövid időn belül...mondom, ha jól emlékszem :P De egyébként is egész biztosan illik valamennyi kilométerenként ellenőrizni/beállitani és nem csak akkor ha már valami gond van/problémásan jár a motor. :rolleyes: Igaz, én csak a régi Skodámból indulok ki ezzel kapcsolatban. :D

A javítási könyv szerint évente, vagy 15 ezer km-enként kéne ellenőrizni a szelepjátékot. Csak az a gáz, hogy azt a hülye szelepfedelet ehhez le kell venni, és nehéz úgy visszatenni, hogy ne szivárogjon az olaj.

Link to comment
Megosztás:

A javítási könyv szerint évente, vagy 15 ezer km-enként kéne ellenőrizni a szelepjátékot. Csak az a gáz, hogy azt a hülye szelepfedelet ehhez le kell venni, és nehéz úgy visszatenni, hogy ne szivárogjon az olaj.

Én egy kis motortömítő szilikonnal (piros, vagy fekete, azt hiszem a piros ellenáll a magassabb hőmérsékletnek is) szoktam bekenni vékonyan. Általában jó szokott úgy lenni.

Link to comment
Megosztás:

Még nem mértem, csak mióta nálam van a kocsi nem nézettem. Most megnéztem, hogy kell e utána állítani. Azt nem tudom, hogy nő vagy csökken, ezt majd a hozzáértők megválaszolják, remélem. Bár nekem anno a BMW-n volt olyan szelep, ahol nőt és volt ahol kisebb volt mint kellett, 40e km-el a HF felújítása után. :rolleyes:

Szóval majd kiderül jövőhéten. Bár szép hangja van, hidegen és melegen is. :D

A szelepjáték ellenőrzése amúgy nagyon egyszerű. Nem kell hozzá szerelő.

Hideg motornál kell végezni. Le kell venni a szelepfedelet. Kezded a jobboldali henger jobboldali szelepével. Elforgatod a főtengelyt úgy, hogy a bütyök felfelé álljon. Hézagmérővel kiméred, amelyik nyelv szorosan, de bemegy a bütyük és a szelep közé, az fogja adni a szelepjátékot. Kipufogószelepnél 0.25 mm, Szívószelepnél 0.15 mm-nek kell lennie.

Nálam 0.1 mm volt a szívó, és 0.2 mm volt a kipufogó, mikor 1 hónapja mértem. Ezért is kérdem, hogy ez idővel nő vagy csökken. Mert ha nő, akkor nem nyúlok hozzá, de ha csökken, akkor lassan be kell állítattnom.

Akárhogy is csinálod, szerelő, vagy te, majd légyszíves írd meg, hogy mennyi volt a szelepjáték. És hogy állítottak-e rajta.

Link to comment
Megosztás:

Én egy kis motortömítő szilikonnal (piros, vagy fekete, azt hiszem a piros ellenáll a magassabb hőmérsékletnek is) szoktam bekenni vékonyan. Általában jó szokott úgy lenni.

Az a baj, hogyha gyenge pasztával kened be, akkor ereszteni fog. És azért elég nehéz letakarítani a fedél vájatából, mikor tömítést cserélsz.

Ha meg mondjuk Loctite 5910-et használsz, az nem enged át, de elég nagy szívás eltávolítani a maradványait cserekor.

És ugye sajnos műanyag az a szar fedél, így vigyázni kell ,nehogy túlhúzd, mert megreped.

Link to comment
Megosztás:

Hát a C20XE-t azért én meggondolnám, 150 LE, eléggé kiélezett motor, nameg szét van hajtva az összes.

Ellenben a C20NE egy egyszerű, nagyon megbízható és jó nagy tartalékokkal rendelkező motor. Olyannyira igénytelen, hogy még a vezérműszíj szakadás sem árt neki.

Nem azt kérdezte, hogy melyik motor milyen, hanem hogy a motorkódok mit jelölnek. :rolleyes:

Off.

Link to comment
Megosztás:

A szelepjáték ellenőrzése amúgy nagyon egyszerű. Nem kell hozzá szerelő.

Hideg motornál kell végezni. Le kell venni a szelepfedelet. Kezded a jobboldali henger jobboldali szelepével. Elforgatod a főtengelyt úgy, hogy a bütyök felfelé álljon. Hézagmérővel kiméred, amelyik nyelv szorosan, de bemegy a bütyük és a szelep közé, az fogja adni a szelepjátékot. Kipufogószelepnél 0.25 mm, Szívószelepnél 0.15 mm-nek kell lennie.

Nálam 0.1 mm volt a szívó, és 0.2 mm volt a kipufogó, mikor 1 hónapja mértem. Ezért is kérdem, hogy ez idővel nő vagy csökken. Mert ha nő, akkor nem nyúlok hozzá, de ha csökken, akkor lassan be kell állítattnom.

Akárhogy is csinálod, szerelő, vagy te, majd légyszíves írd meg, hogy mennyi volt a szelepjáték. És hogy állítottak-e rajta.

Persze, megírom.

Link to comment
Megosztás:

A szelepjáték ellenőrzése amúgy nagyon egyszerű. Nem kell hozzá szerelő.

Hideg motornál kell végezni. Le kell venni a szelepfedelet. Kezded a jobboldali henger jobboldali szelepével. Elforgatod a főtengelyt úgy, hogy a bütyök felfelé álljon.

mondjuk ezt nemkéne eröltetni, mert szelepet nem így állítunk. Ugye van szelep váltás is a világon :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

mondjuk ezt nemkéne eröltetni, mert szelepet nem így állítunk. Ugye van szelep váltás is a világon :rolleyes:

Ne haragudj, de ki beszélt szelep állításról?

Szelephézag mérésről beszéltem, ami rohadtul más, mint a szelephézag beállítás.

Ha nem hiszed, hogy így kell szelephézagot mérni az X17DT motoron, akkor olvasd el a javítási kézikönyvet, vagy kérdezz meg egy autószerelőt.

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, de ki beszélt szelep állításról?

Szelephézag mérésről beszéltem, ami rohadtul más, mint a szelephézag beállítás.

Ha nem hiszed, hogy így kell szelephézagot mérni az X17DT motoron, akkor olvasd el a javítási kézikönyvet, vagy kérdezz meg egy autószerelőt.

Te nem autószerelő vagy? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.