Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

sziasztok

új vagyok a dizelbe sőt fórumon még újabb

az igy csináld c.könyv szerint

"A turbófeltöltő-

Általában a motornak kb.2500/perc fordulatszámmal kell forognia ahhoz hogy érzékelhető töltőnyomás keletkezzék."

az enyém alapjáraton is forog, és nem tudom hogy ez most jó vagy kuka? x17dtl :rolleyes: sos

xdtl- folyamatosan tölt, kis turbósnak szokták hívni, nem olyan mint az isuzu ,ott felkell épülni a nyomásnak.

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz az alatt, hogy "sima" a DTL-ben lévő turbo?

Az Isuzué sem változó geometriás.

Emlékszel még a turbós témánkra? én efféléről beszéltem

xdtl- folyamatosan tölt, kis turbósnak szokták hívni, nem olyan mint az isuzu ,ott felkell épülni a nyomásnak.

Köszi mörfi :D nem tudtam pontosan mi a különbség a kettő közt pontosan :rolleyes: csak azt tudtam, hogy van.

Link to comment
Megosztás:

xdtl- folyamatosan tölt, kis turbósnak szokták hívni, nem olyan mint az isuzu ,ott felkell épülni a nyomásnak.

Mindkettőnél forog alapjáraton is a turbo, és mindkettőnél fel kell épülnie a nyomásnak, amint 2400 1/min-nél érnek el.

Ez Isuzunál 0.7-0.8 bar, DTL-nél meg 0.3-0.4 bar.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Új vagyok itt. A nyáron előreláthatólag szeretnék venni egy F Astra kombit, komolyabban kutyázok ezért szükséges a kombi! De igazán megvallva nem tudom milyen motorral vegyek. :rolleyes:

Vonz a turbós autó, meg magában a turbódiesel, melóba 1.9-es td transit van 100 lovas üresen jól megy, meg tetszik, h 4ikben is ha elkezd tölteni akkor húz ######án :lol: , mentem barátom 1.9-es pdtdi bora-jával is na az vmi brutál, az az autó csak tól tól tól és tól!:D

De őszintén megmondva az astra-ban lévő legerősebb 1.7td isuzu 82 lóerejétől nem vagyok hanyatt esve! Igaz nem vezettem még ilyet!

Faterom szakmája autószerelő és nagyon régóta egy opel márka szervizben dolgozik, volt kadetunk is meg most újabb astra van. Láttam itthon sok mindent, meg csináltam is, értem is a dolgokat és működésüket, műszaki lelkületű vagyok nagyon, ezt is tanulom a fősulin.

Lényeg ami lényeg, h kérdezgettem opelosokat tapasztaltabbakat faterom munkahelyén, isuzu-ra azt mondták, h az a világból kimegy egy kis odafigyeléssel, de ne piszkáljam, mert azt nem szereti és arany árban mérik hozzá az alkatrészt!

Pedig egy 100 lóerővel már kiegyeznék! Nem gondoltam volna nagy tuningot, egy intercolert, meg ilyen apróságokat, halottam ilyet, h nagyobb adagoló, meg, h vannak ilyen specialisták akik ilyen adagoló beállítással foglalkoznak, de mint említettem erről lebeszéltek, mert csak a motor rovására fog menni!

A másik amin gondolkoznék az 1.8 16V 125 lóerős, na az már tetszene rendesen, de amit megenne az már nem annyira, habár erre is lenne egy mentőövem, érdeklődéssel vagyok az ilyen megújuló energiaforrások iránt, mondjuk, h a környéken lehet E85-öt tankolni. Ezzel mondjuk anyagilag kicsit lennék többe mint az isuzuval, csak lenne hozzá képest 43 lóerő plusszom!:P

Szóval a kérdésem, h mi a helyzet ezzel az isuzu vagy a sima td tuningal?

Válaszotokat várom előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Új vagyok itt. A nyáron előreláthatólag szeretnék venni egy F Astra kombit, komolyabban kutyázok ezért szükséges a kombi! De igazán megvallva nem tudom milyen motorral vegyek. :rolleyes:

Vonz a turbós autó, meg magában a turbódiesel, melóba 1.9-es td transit van 100 lovas üresen jól megy, meg tetszik, h 4ikben is ha elkezd tölteni akkor húz ######án :lol: , mentem barátom 1.9-es pdtdi bora-jával is na az vmi brutál, az az autó csak tól tól tól és tól!:D

De őszintén megmondva az astra-ban lévő legerősebb 1.7td isuzu 82 lóerejétől nem vagyok hanyatt esve! Igaz nem vezettem még ilyet!

Faterom szakmája autószerelő és nagyon régóta egy opel márka szervizben dolgozik, volt kadetunk is meg most újabb astra van. Láttam itthon sok mindent, meg csináltam is, értem is a dolgokat és működésüket, műszaki lelkületű vagyok nagyon, ezt is tanulom a fősulin.

Lényeg ami lényeg, h kérdezgettem opelosokat tapasztaltabbakat faterom munkahelyén, isuzu-ra azt mondták, h az a világból kimegy egy kis odafigyeléssel, de ne piszkáljam, mert azt nem szereti és arany árban mérik hozzá az alkatrészt!

Pedig egy 100 lóerővel már kiegyeznék! Nem gondoltam volna nagy tuningot, egy intercolert, meg ilyen apróságokat, halottam ilyet, h nagyobb adagoló, meg, h vannak ilyen specialisták akik ilyen adagoló beállítással foglalkoznak, de mint említettem erről lebeszéltek, mert csak a motor rovására fog menni!

A másik amin gondolkoznék az 1.8 16V 125 lóerős, na az már tetszene rendesen, de amit megenne az már nem annyira, habár erre is lenne egy mentőövem, érdeklődéssel vagyok az ilyen megújuló energiaforrások iránt, mondjuk, h a környéken lehet E85-öt tankolni. Ezzel mondjuk anyagilag kicsit lennék többe mint az isuzuval, csak lenne hozzá képest 43 lóerő plusszom!:P

Szóval a kérdésem, h mi a helyzet ezzel az isuzu vagy a sima td tuningal?

Válaszotokat várom előre is köszi!

Hogyha erős, 100 LE feletti auutót akarsz magad alatt tudni, és tuningolni akarsz, akkor nagyon-nagyon rossz irányba indultál el a keresésben.

Alapvetően azt sem értem, hogy aki autóvásárlás előtt áll, az miért töri a fejét tuningoláson. Nem egyszerűbb, ha veszel egy erősebbet szinte alig drágábban, mint bele kontárkodni a gyári motorba? Aminek sikere több mint kérdéses.

Én amikor vettem, szóba sem jöhetett semmiféle tuningolt autó, meghekkelt motor és miegymás, csakis gyári állapotút kerestem.

Ha száguldozni akarsz, akkor vegyél egy 1.8 feletti benzines autót, de az be fogja neked nyakalni a 8-9 litert.

Ha olcsó fenntartású autót akarsz, akkor meg ruházz be egy diesel F astrába, az nem is megy, de cserébe beéri 4-5 liter gázolajjal.

Vagy ha még olcsóbban akarsz járni, akkor gázas opel astra, vagy suzuki swift. Szigorúan 8 szelepes motorral.

Link to comment
Megosztás:

Most mond meg őszintén, miért írsz le ilyet, ha nem próbáltál még ki opel autót ilyen motorral!

Ha meg kutyák vannak hátul szerintem nem kell annyira tolni neki. De ahogy kivettem az írásból jobb ha elfelejti az opel dizeleket. Méghogy intercolert beletenni. Minek abba kettő? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha meg kutyák vannak hátul szerintem nem kell annyira tolni neki. De ahogy kivettem az írásból jobb ha elfelejti az opel dizeleket. Méghogy intercolert beletenni. Minek abba kettő? :rolleyes:

:D

Nem is értem, mit vár az isuzu motortól, 20 éves konstrukció, előkamrás diesel, csoda még a 82 LE is tőle.

Meg azért ez nem Trabant, hogy egy kis műszaki lekülettel túl sokra lehet menni.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

.....

Döntsd el, alacsony fogyasztás és nincs teljesítmény vagy megy mint a barom de úgy is zabál.. :D

Ennyin múlik, ahogy olvasom mik az elvárásaid neked nem F szériás dízel kell, esetleg G Astrában 1.9-2.0 turbódízel vagy még nagyobb moci de az sem eszik sokkal kevesebbet mint egy benyás F akkor meg inkább vegyél egy GSi-t vagy valami hasonló kaliberűt, az megy is... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

......

szerintem sem neked való a diesel astra :D főleg nem ha gyilkolni akarod :lol:

DTL, ISUZU (csak mert ezek a turbósok) 68 ill. 82 paci, az isuzu sokkal jobban megy, érzésre is erősebb.

de neked 100 LE fölötti kell, akkor vegyél pocvagányt (mondjuk Golfot - sógoré 230.000 ig bírta a gyilkolást, utánna feladta.. előbb a turbó, majd a motor is)

az astra elmegy 4-500ezret is, de valóban a motorba nem bütykölgetünk bele mindenféle tuningcuccot :P

ahogyan Adam cartárs is mondta a kulcsszó a "lassabban de biztosan" :rolleyes:

a diesel astrák nem egy kifejezett erőművészek, nem gyorsulásra lettek tervezve, hanem stabil, kényelmes utazásra, és alacsony fogyasztásra (4-5l)

és szerintem a kutyáknak tök mindegy mivel viszed őket :D :P

Link to comment
Megosztás:

Köszi nektek!

Gorbinak van igaza, fiatal vagyok és sportos! :lol: De egyébként olvasgattam a diesl tuning fórumot, meg olvastam a dieseltuning.hu-t is, ott azért voltak jó dolgok!

De akkor valószínűleg lehet mégis 1.8 16V lesz, de addig még van időm!:D Max majd berakok vmi féltéglát a gáz alá, h épp, h le tudjam csak nyomni! :rolleyes:

Nézegettem egy két vidit neten, bébi dzsúzzz forgósak azért ezek a gépek dieslhez képest! :P A bora az 5500-ig ment és 1 mp után ha ott tartottad visszadobta 3000-re az elektronika mint a szar!

Link to comment
Megosztás:

De őszintén megmondva az astra-ban lévő legerősebb 1.7td isuzu 82 lóerejétől nem vagyok hanyatt esve! Igaz nem vezettem még ilyet!

Probald ki es tuti hanyatt esel :rolleyes: nem versenyauto viszont ha esszel hasznalod tenyleg meg a vilagbol is kivisz Teged!

MÁS:

Beszereztem a spurim, hetvegen tankolok

Aki esetleg hasonloban gondolkozik Ujpesten van egy autosbolt Oceán árok 29. full korrekt a muki zárás utan is ki tudnak szolgalni tehat csak ajanlani tudom.

Tapasztalatot majd csak kesobb tudok irni ha esetleg valakit erdekel =D

Link to comment
Megosztás:

Beszereztem a spurim, hetvegen tankolok

Aki esetleg hasonloban gondolkozik Ujpesten van egy autosbolt Oceán árok 29. full korrekt a muki zárás utan is ki tudnak szolgalni tehat csak ajanlani tudom.

Tapasztalatot majd csak kesobb tudok irni ha esetleg valakit erdekel =D

Elsőre ne várj csodát tőle! Már említettük néhányan, hogy kb a második-harmadik tankolás után lesz érezhető eredménye :rolleyes:

Mennyiért vetted? Felénk a csömöri benzinkúton 2800-ért akarják adni :D Annyit azért nem ér...

Link to comment
Megosztás:

ÁÁÁ milyen ez a fórum át arja az obszcén szavaimat! :D

Sőt, ha nem fejezed be az ilyesfajta dumát, még törölve is lesz a hsz-od. :rolleyes:

Mivel új vagy, most csak figyelmeztetlek, minden hsz-t a megfelelő topicba írj, normális hangvétellel. Ellenkező esetben viseld a következményeket. :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.