J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Azért az nem oylan egyszerű, mint Te gondolod :rolleyes: Az Isuzu motornál a termosztát két szelepes: Főszelepnyitás kezdete: 86-90°C-ig, nyitás vége 103°C Mellékszelepnyitás kezdete: 83-87°C, nyitás vége 100°C A B Veki benzines motorknál egyszerű termosztát van, 92°C-on nyitnak, 107°C-nél vannak teljesen niytva. DTL-ről beszéltünk.
Opeles90 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Ezt nem tudom honnan veszed. Talán neki is olyan van és tudja.... 1.9es dizel H astra ha nem tudnád
Reeckatee Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Ezt nem tudom honnan veszed. 81-82 Celsiusnál nyit.
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Talán neki is olyan van és tudja.... 1.9es dizel H astra ha nem tudnád Tudom! :rolleyes:
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 DTL-ről beszéltünk. Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem.
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 81-82 Celsiusnál nyit. Nálad hogy alakul a vízhőfok?
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem. Rendben!Akkor legyen úgy! :rolleyes:
hening Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Nem-nem, én végig X17DT-ről beszéltem. Rendben!Akkor legyen úgy! :D Nem egészen. Astrásgyerek kérdéséből indult az egész. Neki pedig DTL van. Az, hogy Adam1 cartárs miről beszélt, azt most hagyjuk. Az a tény, hogy a német motorok, jelen esetben, 920 C névértéken nyitnak, míg a japó 880 C-on. Az olajnyomás meg alapjáraton pont arra elegendő, amire ilyen esetben szükség van. Nem ajánlatos alapjáraton melegíteni egyiket sem. Nem a kevés alapjárati olajnyomás miatt, hanem, ahogy JOhnny is említette, a hordós kopás miatt. Ám jó lenne már befejezni ezt a meddő vitát, mert már 2 oldalon keresztül tart. :rolleyes:
ambruzsg Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Az Isuzu max turbonyomása a javítási kézikönyv szerint 0,72 bar. Van F és G Astra kézikönyvem is, de ezek nem említik az X17DTL turbonyomását. DTL: 0.36 bar ha jol emlekszem. az tuti hogy 0,3 es 0,4 kozott van.
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Az olajnyomás meg alapjáraton pont arra elegendő, amire ilyen esetben szükség van. Nem ajánlatos alapjáraton melegíteni egyiket sem. Nem a kevés alapjárati olajnyomás miatt, hanem, ahogy JOhnny is említette, a hordós kopás miatt. Csakhogy a hordós kopás az elégtelen kenés miatt alakulhat ki! Amit belinkelt Johnny a hordós kopásról, ezt világosan leírja: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/24/13...1c97e0f39b9.jpg Hát akkor nem mégicsak az olajnyomásnak van köze hozzá? A nem üzemi hőmérsékletű olaj, plusz a hideg motor, plusz az alapjárat együttesen nem produkál megfelelő kenést. Erről beszélek 2 oldal óta!
Reeckatee Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Nálad hogy alakul a vízhőfok? Hogy értve? 81-82 majd nyit és vissza 75-76ra.
Guest gorbi Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Heningnek igaza van. Ez egy olyan vitatéma, amely bekerülhetne a "legendás vitatémák" képzeletbeli top 10-be. (De azért érdekes, hogy mindenkinek csak az olaj és a motorkopás jut eszébe erről a témáról... :rolleyes: )
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Heningnek igaza van. Ez egy olyan vitatéma, amely bekerülhetne a "legendás vitatémák" képzeletbeli top 10-be. (De azért érdekes, hogy mindenkinek csak az olaj és a motorkopás jut eszébe erről a témáról... :D ) Nem baj az, mindenki a legjobbat akarja a kocsjának. :rolleyes:
astrásgyerek Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Nem baj az, mindenki a legjobbat akarja a kocsjának. :D Ez így igaz, ahogy mondod :P én is csak ezért érdeklődtem ebben a témában :D és bevallom ehhez nem értettem, és még most se világos pontosan... :P de tényleg hagyjuk, mert a végén kapunk :lol: :rolleyes:
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Csakhogy a hordós kopás az elégtelen kenés miatt alakulhat ki! Amit belinkelt Johnny a hordós kopásról, ezt világosan leírja: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/24/13...1c97e0f39b9.jpg Hát akkor nem mégicsak az olajnyomásnak van köze hozzá? A nem üzemi hőmérsékletű olaj, plusz a hideg motor, plusz az alapjárat együttesen nem produkál megfelelő kenést. Erről beszélek 2 oldal óta! Nem én linkeltem,csak megemlítettem,hogy van ilyen is és dízeleknél ez fokozotabban jelentkezik és nem feltétlen a kenési rendszer hibája miatt. Egyébként ha picit utánanézel(nem is kell messzire menni,Gorbi oldalán elég korrekt leírás van a kenési rendszerekről)akkor megérted,hogy alapjáraton/terhelésen/hidegen/üzemmelegen hogyan is alakul az olajnyomás és a nyomásbeállító szelep milyen feladatot is lát el. :D Innentől ez nem dízel téma,szerintem más topikban folytatható a meddő vita,én kiszálltam. :rolleyes:
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Ez így igaz, ahogy mondod :P én is csak ezért érdeklődtem ebben a témában :D és bevallom ehhez nem értettem, és még most se világos pontosan... :P de tényleg hagyjuk, mert a végén kapunk :lol: :rolleyes: Mindenképpen érdemes volt ez a vita, sokan okosabbak lettünk, és fogunk változtatni a melegítési szokásukon :D Mi másra, ha nem aerre való a topic?
Adam1 Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Gorbi oldalán Belinkelnéd? Google nem ismeri...
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Mindenképpen érdemes volt ez a vita, sokan okosabbak lettünk, és fogunk változtatni a melegítési szokásukon :rolleyes: Mi másra, ha nem aerre való a topic? Ez nem is vitás,csak hülyeségeket ne terjesszünk,előtte érdemes olvasni(nem a javítási kézikönyvre gondoltam) vagy netán gyakorlati tapasztalatokra támaszkodni!
J0hnny Elküldve Január24, 2010 Elküldve Január24, 2010 Belinkelnéd? Google nem ismeri... Érdekes...nekem megtalálja a gugli is! motor kenési rendszerek
mörfi Elküldve Január25, 2010 Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik.
zotya975 Elküldve Január25, 2010 Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik. Semilyen kocsinak nem tesz jót a hidegen pörgetés. :rolleyes:
Adam1 Elküldve Január25, 2010 Elküldve Január25, 2010 Érdekes...nekem megtalálja a gugli is! motor kenési rendszerek Mindjárt az első találattal meg is kaptam a választ pár oldallal előbb feltett kérdésemre, hogy a kénmentes, vagy a kéntartalmú gázolajat tankoljuk a régi adagolós diesel motorkba: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060609a/
Adam1 Elküldve Január25, 2010 Elküldve Január25, 2010 Na akkor még 1 kis adalék a tűzre.Hideg Indítás után hol lép fel hirtelen hő,? a hengerfejnél, nem a kenés baszik oda neki, hanem a hirtelen hőtermelés. ezért lesznek a gát repedések, és deformálodnak a hengerfejek majd idővel-égnek ki a tőmítések. Indítás után kb-1-2 percig érdemes alapjáraton járatni ,aztán elindulsz és amig elnem indul a vized addig nem pörgetni. De mindenki úgy használja ahogy érzi, de ezek az öreg dizelek meghálálják ha hidegen nem pörgetik. A kérdés nem ez. Hanem az, hogy hideg indítás után 1-2 perc után elinduljuk-e kíméletesen az autóval, vagy inkább menjünk be 10 percre reggelizni, amíg a motor alapjáraton ketyeg, és nagyon lassan melegszik. Eddig talán az előbbi mellett hangzott el több érv.
astrásgyerek Elküldve Január25, 2010 Elküldve Január25, 2010 A kérdés nem ez. Hanem az, hogy hideg indítás után 1-2 perc után elinduljuk-e kíméletesen az autóval, vagy inkább menjünk be 10 percre reggelizni, amíg a motor alapjáraton ketyeg, és nagyon lassan melegszik. Eddig talán az előbbi mellett hangzott el több érv. én már szinte szólni sem merek :rolleyes: azé' nem pont 10 percet mondtam, kb 5 szokott lenni, az alatt bemelegszik annyira, hogy már a mutató is mozdul felfelé, és meleget fúj :lol: ez van, nem szeretek megfagyva útnak indulni :D mindenki tegyen belátása szerint, mindenesetre sokat tanultam az utóbbi 1-2 napban itt elhangzottakból :P Köszi mindenkinek! :D
Recommended Posts