Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Elvileg ott szokot folyni ahol a levegőszűrőről érkezik a cső és kapcsolódik a turbóra. Ha ott olajat látsz az annyit jelent mint mikor neked a nyakad véres... :lol:

Vagyis elég cikcalaggal betekerni, és mehet a használtautóra :P :lol:

Elküldve
kinek van manapság ilyen adottságú DTL-je :lol:

:lol: :lol: :lol:

Elvileg ott szokott folyni ahol a levegőszűrőről érkezik a cső és kapcsolódik a turbóra. Ha ott olajat látsz az annyit jelent mint mikor neked a nyakad véres... :P

Na ezt benézted (ha jól értelmezem) ugyanis az olajpára egy részét a szelepházból a vákuum hatására kiszívja és az ott köt ki a szívórendszerben, ennél fogva taknyosodik le a cooler is, ésatöbbi.. :lol:

Elküldve
Nálam (Isuzu motoros B Veki) kinti hőmérséklettől függetlenül mindig 3-4 mp az izzítás. Ha hideg a motor, ezt csinálja -18 és +30 foknál is. A visszajelző lámpa a relé kattanásával egyidőben alszik el.

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Ha meleg a motor, akkor a visszajelző lámpa gyújtás ráadása után azonnal elalszik, s lehet indítani.

-5 fok felett nem krll tovább indítózni, mint 1-2 mp, az alatt kettőt szoktam izzítani.

A B veki már más,mint az astra! :lol:

Másfelöl amit a lámpa mutat az csak egy dolog.

Elküldve
Na ezt benézted (ha jól értelmezem) ugyanis az olajpára egy részét a szelepházból a vákuum hatására kiszívja és az ott köt ki a szívórendszerben, ennél fogva taknyosodik le a cooler is, ésatöbbi.. :lol:

Nem néztem be semmit, mert amiről Te beszélsz az nem olyan nagy mennyiségű, hogy kifollyon. Az intercooler fele vezető csőbe sokkal több olaj jut mégsem folyik ki sehol. Szerelő pajtim is azt mondta, hogy ott kell nézni és ha olajat látok ott, töröljem meg és adjam el az autót. :lol:

Elküldve
Tegnap végre kicseréltem az izzítógyertyákat. Kíváncsian vártam a reggelt, mi változott hidegindítás terén.

Íme az eredmény :lol:

Össze sem lehet hasonlítani. Viszont nagyon furcsa értékeket mértem mielőtt kicseréltem az izzítókat.

1-2-es hengernél 200 ohm, 3-4-esnél 4 ohm :lol: Kiszedve kézben mindegyiknél 4 ohm...? De mindegy, már újak.

Bár anyagi okokból csak Febi-ket kapott, de ezekkel is jócskán javult a helyzet. 200.000 Km körül nem is rossz...

Valahogy énnekem is nehezen indul mostanában hidegen.

Kb. 2 hete végigteszteltem az izzítókat, de jónak bizonyultak.

Nem ellenállásokat mértem, csak levettem a sint, és egy kábeldarabbal végigszikráztattam az izzítókat.

Elvileg mennek.

Lehetséges, hogy valamelyik mégsem úgy izzít ahogy kellene ?

Elküldve
A B veki már más,mint az astra! :lol:

Másfelöl amit a lámpa mutat az csak egy dolog.

A motor az ugyanaz. Ennélfogva az izzítás vezérlése is - gondolom. Vagy nem?

Elküldve
Na ezt benézted (ha jól értelmezem) ugyanis az olajpára egy részét a szelepházból a vákuum hatására kiszívja és az ott köt ki a szívórendszerben, ennél fogva taknyosodik le a cooler is, ésatöbbi.. :lol:

Ennek kiküszöbölésére érdemes lenne beszerelni kartergáz szűrőt?

Feltettem a kérdést a totalcar-on is, de sajna válaszra sem méltatjáék, ellenben olyan marhaságokat, hogy egy véres torkú szívó calibrából érdemes-e turbosat csinálni, azt igen.

Elküldve
A motor az ugyanaz. Ennélfogva az izzítás vezérlése is - gondolom. Vagy nem?

Ha ő azt mondja hogy más, akkor az télleg más :P Lehet hinni neki :lol:

Ennek kiküszöbölésére érdemes lenne beszerelni kartergáz szűrőt?

Feltettem a kérdést a totalcar-on is, de sajna válaszra sem méltatjáék, ellenben olyan marhaságokat, hogy egy véres torkú szívó calibrából érdemes-e turbosat csinálni, azt igen.

TC-n kérdezni esélytelen... Én is bepróbálkoztam már egy párszor, de semmi válasz. Biztos azzal voltak voltak elfoglalva hogy üresben vagy motorfékkel jobb -e gurulni... :lol: Ahogy elnéztem arra nagyon bejáratva tudnak válaszolni.

Elküldve
Nem néztem be semmit, mert amiről Te beszélsz az nem olyan nagy mennyiségű, hogy kifojjon. Az intercooler fele vezető csőbe sokkal több olaj jut mégsem folyik ki sehol.

Szerelő pajtim is azt mondta, hogy ott kell nézni és ha olajat látok ott, töröljem meg és adjam el az autót. :lol:

Látszik, hogy nem láttad még a szelepvezérlést járó motornál dekni nélkül, eszméletlen amekkora olajpárát csinálnak a hidrotőkék :P feltéve ha üzemszerűen/rendesen működnek :lol: na most ugye ott van egy kicsi vákuum, ha pörög a turbo akkor még nagyobb.. ;)

Ááá, lebuktál! :lol: :lol: Ezért adtad hát el a ződet mert egy sügér ahelyett, hogy normálisan rendbe vágta volna inkább lehúzott egy párszor és mielőtt lebukna eladatta veled a verdát mert az újjal ugye nincs baj.. :P :lol:

Elküldve
Látszik, hogy nem láttad még a szelepvezérlést járó motornál dekni nélkül, eszméletlen amekkora olajpárát csinálnak a hidrotőkék :lol: feltéve ha üzemszerűen/rendesen működnek :lol: na most ugye ott van egy kicsi vákuum, ha pörög a turbo akkor még nagyobb.. :P

Ááá, lebuktál! :lol: :lol: Ezért adtad hát el a ződet mert egy sügér ahelyett, hogy normálisan rendbe vágta volna inkább lehúzott egy párszor és mielőtt lebukna eladatta veled a verdát mert az újjal ugye nincs baj.. :lol: :P

Szó sincs olajfolyásról és a szerelőm sem sügér hidd el. A OPEL-nél a legjobb volt, bekötött szemmel megjavított bármit, bármilyen OPEL-en és nem volt még rá példa, hogy valamire ne tudjon diagnózist mondani.

Elküldve

Ma elég finoman közlekedtem hazafelé, átlag 70-80 körül, a 90et nem léptem át. Lakott területen belül 60km/h 5-ös fokozatban. A vízhőfok tartotta a 80 fokot, onnan el nem mozdult. Mikor hazaértem megnéztem a hűtőhöz menő csövet, és full hideg volt.

Ennyire nem képes bemelegedni, ha nem hajtom meg.

A hűtő jobb oldala, ahova a termosztáttól jövő cső csatlakozik be, hideg volt. A bal oldal viszont meleg volt, és fűtés is volt rendesen.

Elküldve
Ma elég finoman közlekedtem hazafelé, átlag 70-80 körül, a 90et nem léptem át. Lakott területen belül 60km/h 5-ös fokozatban. A vízhőfok tartotta a 80 fokot, onnan el nem mozdult. Mikor hazaértem megnéztem a hűtőhöz menő csövet, és full hideg volt.

Ennyire nem képes bemelegedni, ha nem hajtom meg.

A hűtő jobb oldala, ahova a termosztáttól jövő cső csatlakozik be, hideg volt. A bal oldal viszont meleg volt, és fűtés is volt rendesen.

nekem is írdatlan nehezen melegszik, ha nem zavarom :lol: de ezt már írtam is 1x :lol:

Elküldve
Valahogy énnekem is nehezen indul mostanában hidegen.

Kb. 2 hete végigteszteltem az izzítókat, de jónak bizonyultak.

Nem ellenállásokat mértem, csak levettem a sint, és egy kábeldarabbal végigszikráztattam az izzítókat.

Elvileg mennek.

Lehetséges, hogy valamelyik mégsem úgy izzít ahogy kellene ?

Műszer szerint nekem is jók voltak, de kiszedve adtam nekik szuflát és volt amelyik 2-3 mp-ig melegedett, aztán semmi :lol:

Ha darabosan indul ne kínlódj velük, dobd ki a francba őket :P

Én is bánom, hogy eddig vártam a cserével (csak időbe telt, míg előkerült a bárdi-s span :lol: )

Elküldve
Valahogy énnekem is nehezen indul mostanában hidegen.

Kb. 2 hete végigteszteltem az izzítókat, de jónak bizonyultak.

Nem ellenállásokat mértem, csak levettem a sint, és egy kábeldarabbal végigszikráztattam az izzítókat.

Elvileg mennek.

Lehetséges, hogy valamelyik mégsem úgy izzít ahogy kellene ?

szikrázni nekem is szikrázott ahogy te mondod, a szerelő haverom egyből úgy nézte, aztán méricskélt valamit a műszerrel, és mondta, hogy mégiscsak cserés az adagoló mögötti.

cseréltem mindet, most jó mind.

próbáld ki amit brekeke javasolt, ha nem melegszenek jól, akkor csere :lol:

Elküldve
szikrázni nekem is szikrázott ahogy te mondod, a szerelő haverom egyből úgy nézte, aztán méricskélt valamit a műszerrel, és mondta, hogy mégiscsak cserés az adagoló mögötti.

cseréltem mindet, most jó mind.

próbáld ki amit brekeke javasolt, ha nem melegszenek jól, akkor csere :lol:

Ezek a szarok nem hajlamosak beletörni, beleszakadni a hengerfejbe? úgy láttam, elég jól belegyógyultak már.

Kiszerelés előtt érdemes befújni csavarlazítóval?

Elküldve
szikrázni nekem is szikrázott ahogy te mondod, a szerelő haverom egyből úgy nézte, aztán méricskélt valamit a műszerrel, és mondta, hogy mégiscsak cserés az adagoló mögötti.

cseréltem mindet, most jó mind.

próbáld ki amit brekeke javasolt, ha nem melegszenek jól, akkor csere :lol:

isuzusba milyen izzítót javallotok ?

Hol, merre mennyiért ?

Elküldve
Ezek a szarok nem hajlamosak beletörni, beleszakadni a hengerfejbe? úgy láttam, elég jól belegyógyultak már.

Kiszerelés előtt érdemes befújni csavarlazítóval?

Én is azt hittem :lol: Rákészültem becsületesen: fél colos 12-es hosszúfejű dugókulcs + crova "T" szár rövidtoldóval :P

Gondoltam, ha nem elég szemrebbenés nélkül ráhúzom a 60 centis csövet is... :lol:

Úgy jöttek ki, mint a sima gyújtógyertyák...simán, gond nélkül. Nem kell fújkálni semmivel sem

Elküldve
Én is azt hittem :lol: Rákészültem becsületesen: fél colos 12-es hosszúfejű dugókulcs + crova "T" szár rövidtoldóval :P

Gondoltam, ha nem elég szemrebbenés nélkül ráhúzom a 60 centis csövet is... :lol:

Úgy jöttek ki, mint a sima gyújtógyertyák...simán, gond nélkül. Nem kell fújkálni semmivel sem

jó neked ;)

nekem cserénél az adagoló mögöttivel el kellett kínlódni majdnem 40 percet, se kulcs nem volt, se hely :lol: (tudom már miért nem cserélték előzőleg azt az 1et :P ) aztán végül is egy félbetörött crovával, és egy rövidke csővel sikerült kiszedni, mindenesetre minden bütykömről lement a bőr :lol: de kijött :lol:

Elküldve

Fiuk. Igaz, hogy még nincs itt a vezérműszíj cserém ideje, de azért érdeklődtem, milyen, hol és mennyi.

A Birner autóalkatrészboltban SKF-et ajánlottak, egy szett kb 47 ezer Ft körül van. HA darabokban veszem meg a szíjat, vezető és feszítőgörgőt, úgy valamivel olcsóbb, 43 ezer körül jön ki. SKF mind a három cucc. Na, mondom, ez kicsit sok :lol:

Egyáltalán milyet márkát érdemes megvenni? Hallottam Dayco márkájú szíjról, illetve INA és NTN csapágyakról is. Általában mindegyikre azt írják, gyári minőség. Mi a véleményetek?

Elküldve
Fiuk. Igaz, hogy még nincs itt a vezérműszíj cserém ideje, de azért érdeklődtem, milyen, hol és mennyi.

A Birner autóalkatrészboltban SKF-et ajánlottak, egy szett kb 47 ezer Ft körül van. HA darabokban veszem meg a szíjat, vezető és feszítőgörgőt, úgy valamivel olcsóbb, 43 ezer körül jön ki. SKF mind a három cucc. Na, mondom, ez kicsit sok :P

Egyáltalán milyet márkát érdemes megvenni? Hallottam Dayco márkájú szíjról, illetve INA és NTN csapágyakról is. Általában mindegyikre azt írják, gyári minőség. Mi a véleményetek?

Szerintem menj be a Csergőbe és kérjél gyárit :lol:

Ne ezen akarjál spórolni, mert utána talicskával boríthatod bele a pénzt, ha itt akarsz spórolni párezret. Nem érdemes szerintem :lol:

Elküldve
Szerintem menj be a Csergőbe és kérjél gyárit :lol:

Ne ezen akarjál spórolni, mert utána talicskával boríthatod bele a pénzt, ha itt akarsz spórolni párezret. Nem érdemes szerintem :lol:

Nem pesti vagyok, hanem vidéki, úgyhogy ez kicsit macerásabb. Rendelni lehet tőlük?

Amúgy meg a gyári szíj sem valami misztikus dolog, hanem azt is valami cég szállítja be.

Elküldve
Nem pesti vagyok, hanem vidéki, úgyhogy ez kicsit macerásabb. Rendelni lehet tőlük?

Amúgy meg a gyári szíj sem valami misztikus dolog, hanem azt is valami cég szállítja be.

És Szekszárd, Dunaújváros, Tatabánya, Solymár, Sződliget, Budafok, környékén sem jársz soha? :lol: Nem kell gyárit venni csak véleményt kértél, én meg véleményt mondtam :P Nem én döntöm el mi történjen a Te autóddal :lol:

Elküldve
Nem pesti vagyok, hanem vidéki, úgyhogy ez kicsit macerásabb. Rendelni lehet tőlük?

Amúgy meg a gyári szíj sem valami misztikus dolog, hanem azt is valami cég szállítja be.

Vezérműszíjból jó a Gates is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.