Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

én is megvárom, nekem jelzi is.

azt mondod xarok a gyertyák :lol: , még most vettem nem olyan régen csak őket :lol: ilyenek BERU

vagy a relével lehet gond? :lol:

vagy mivel :lol:

most kimentem, megnéztem pontosan mennyi is, és kb 30 mp-et számoltam :lol: lehet valami rnem kóser :P

Az a beru lassú izzítású... Nem hallottam jól a videon, mikor beindul egyszerre indul mindem henger? Ha igen akko szerintem jó,

nem baj ha "sokáig" izzít. Esetleg nézd át a vezetékeket hogy minden jó-e, nincs-e megtörve, oxidálva stb. Nekem még régebben

volt olyan hogy voltmérővel a gyertyánál jó volt, csak épp "szufla" nem volt...

Link to comment
Megosztás:

Nálam (Isuzu motoros B Veki) kinti hőmérséklettől függetlenül mindig 3-4 mp az izzítás. Ha hideg a motor, ezt csinálja -18 és +30 foknál is. A visszajelző lámpa a relé kattanásával egyidőben alszik el.

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Ha meleg a motor, akkor a visszajelző lámpa gyújtás ráadása után azonnal elalszik, s lehet indítani.

-5 fok felett nem krll tovább indítózni, mint 1-2 mp, az alatt kettőt szoktam izzítani.

A linkek csak nálam nem múkodnek? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a beru lassú izzítású... Nem hallottam jól a videon, mikor beindul egyszerre indul mindem henger? Ha igen akko szerintem jó,

nem baj ha "sokáig" izzít. Esetleg nézd át a vezetékeket hogy minden jó-e, nincs-e megtörve, oxidálva stb. Nekem még régebben

volt olyan hogy voltmérővel a gyertyánál jó volt, csak épp "szufla" nem volt...

a fene, kellett nekem BERU-t venni :lol:

igen, jól indít, néha mondjuk van olyan , hogy 1et rúg 1 henger, de az nagyon ritka.

amióta kicseréltem újra az izzítókat sokkal jobban indul, mint előtte, akkor rúgdalódzott rendesen :lol:

szóval akkor a lényeg az, hogy a gyertyától függ mennyi ideig izzít (kapcsol ki a relé)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap végre kicseréltem az izzítógyertyákat. Kíváncsian vártam a reggelt, mi változott hidegindítás terén.

Íme az eredmény :P

Össze sem lehet hasonlítani. Viszont nagyon furcsa értékeket mértem mielőtt kicseréltem az izzítókat.

1-2-es hengernél 200 ohm, 3-4-esnél 4 ohm :lol: Kiszedve kézben mindegyiknél 4 ohm...? De mindegy, már újak.

Bár anyagi okokból csak Febi-ket kapott, de ezekkel is jócskán javult a helyzet. 200.000 Km körül nem is rossz...

Látom nálad is befigyel az olajnyomás jelző pár másodperces késlekedése :lol:

Link to comment
Megosztás:

a fene, kellett nekem BERU-t venni :lol:

igen, jól indít, néha mondjuk van olyan , hogy 1et rúg 1 henger, de az nagyon ritka.

amióta kicseréltem újra az izzítókat sokkal jobban indul, mint előtte, akkor rúgdalódzott rendesen :P

szóval akkor a lényeg az, hogy a gyertyától függ mennyi ideig izzít (kapcsol ki a relé)

Jó az a BERU :lol: Lehet hogy "sokáig" (annyira nem is sok) izzít, de ezt tudni fogja jövőre is, meg azután is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó az a BERU :P Lehet hogy "sokáig" (annyira nem is sok) izzít, de ezt tudni fogja jövőre is, meg azután is :lol:

Igen, szerintem is jobb a lassu izzításu, (és aztmondják a szakik tartósabb is) csak mikor az astrához vettem a nyáron

nem volt... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Látom nálad is befigyel az olajnyomás jelző pár másodperces késlekedése :lol:

Na ja...hogy rohadna meg az az ökör aki ezt kitalálta :lol: Az a legnagyobb gondom vele, hogy jól hallhatóan csendesedik a tak-tak ha elalszik a lámpa. Biztos nem tesz túl jót a motornak, ha ennyire lassan áll fel a nyomás, jut el az olaj mindenhova...

Link to comment
Megosztás:

Na ja...hogy rohadna meg az az ökör aki ezt kitalálta :lol: Az a legnagyobb gondom vele, hogy jól hallhatóan csendesedik a tak-tak ha elalszik a lámpa. Biztos nem tesz túl jót a motornak, ha ennyire lassan áll fel a nyomás, jut el az olaj mindenhova...

Nálam is ugyanez a helyzet. Én már kibékültem vele, ez ilyen.

De azért az rémisztő volt, amikor -20 fokban 5-6 mp-ig világított az olajnyomás visszajelző lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ugyanez a helyzet. Én már kibékültem vele, ez ilyen.

De azért az rémisztő volt, amikor -20 fokban 5-6 mp-ig világított az olajnyomás visszajelző lámpa.

1 év alatt még nem szoktam meg! Minél hidegebb van, annál jobban aggaszt. Még most is frászt kapok tőle :lol: Az 1,8-ason sokszor már indítózás közben elaludt a lámpa...

Link to comment
Megosztás:

Jó az a BERU :P Lehet hogy "sokáig" (annyira nem is sok) izzít, de ezt tudni fogja jövőre is, meg azután is :lol:

azt mondod? kicsit megnyúgodtam :P

mondjuk én ki vagyok békülve vele :lol: kivárom míg elalszik, aztán mehet ;)

Igen, szerintem is jobb a lassu izzításu, (és aztmondják a szakik tartósabb is) csak mikor az astrához vettem a nyáron

nem volt... :lol:

én meg már meg voltam íjjedve, hogy valami komoly gáz van, azért izzít ilyen sokáig :lol:

köszi az infókat mindenkinek :D Ma is tanultam valamit :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető az olajpumpa halódása... :lol: Nem akarok én ördögöt falra festeni! :lol:

megkaptam a választ, úgy néz ki :lol:

Persze a köv. helyzet nállatok nem állhat fent: de egyszer olvastam valahol, hogy 1 srácnak rossz olaj volt benne, és azért csinálta, miután lecserélték, megszűnt :P nem tudta rendesen nyomni a szivattyú, vagy túl sűrű volt, már nem emlékszem pontosan.

Link to comment
Megosztás:

megkaptam a választ, úgy néz ki :lol:

Persze a köv. helyzet nállatok nem állhat fent: de egyszer olvastam valahol, hogy 1 srácnak rossz olaj volt benne, és azért csinálta, miután lecserélték, megszűnt :lol:

Megerősítem. Amíg GM 15W40 volt benne, kínlódva aludt ki az olajlámpa. Castrol 10W40-nel indítózásnál már kialszik, bár a múltkori murvahidegben már nem. :P

Link to comment
Megosztás:

megkaptam a választ, úgy néz ki :lol:

Persze a köv. helyzet nállatok nem állhat fent: de egyszer olvastam valahol, hogy 1 srácnak rossz olaj volt benne, és azért csinálta, miután lecserélték, megszűnt :P nem tudta rendesen nyomni a szivattyú, vagy túl sűrű volt, már nem emlékszem pontosan.

Ha hideg van, az olaj dermedtebb, azzal is nehezebb dolga van a gépnek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető az olajpumpa halódása... :lol: Nem akarok én ördögöt falra festeni! :P

de az miért van? :lol:

nekem kialszik még indítózás alatt? (az 1.6oson is kialudt)

Ennél egyszerűbb a válasz. Nálam az olajszűrő felül van, az önindító felett és ferdén lefelé áll. A többit a fantáziátokra bízom :lol:

Most castrol magna 10W-40 van benne nekem is.

Link to comment
Megosztás:

Ennél egyszerűbb a válasz. Nálam az olajszűrő felül van, az önindító felett és ferdén lefelé áll. A többit a fantáziátokra bízom :lol:

Most castrol magna 10W-40 van benne nekem is.

rákérdezhetek? van benne egy kis fizika :lol:

nem is azt mondtam, hogy neked nem az van benne, dehogy is, csak tudod mi kell az autódba, ha itt vagy a fórumon :P

de van olyan aki nem tudta, azt valami fórumon olvastam valahol még régebben (nem itt)

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető az olajpumpa halódása... :lol: Nem akarok én ördögöt falra festeni! :lol:

Ennél egyszerűbb a válasz: az X17DT az ilyen. Elég szalonképtelen helyen van az olajszűrő meg az olajnyomásmérő gomba is.

A 16 szelepes Isuzu blokkok a G Astrákban ugyanezt csinálják, már szinte nullkilométeresen is.

Nem kell vele foglalkozni, meg kell barátkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

Ha hideg van, az olaj dermedtebb, azzal is nehezebb dolga van a gépnek :lol:

Ez így van. Ezért aki rövid távokra használja az autóját, sok-sok hidegindítással, lehet, hogy érdemesebb 5W 40-es olajat használnia. Persze csak ha jó állapotú a motor, és mondjuk nem eszi 10W40es olajat, csak akkor.

Próbálta már valaki akár isuzuba, akár DTL-be az 5W40-es olajat?

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Ezért aki rövid távokra használja az autóját, sok-sok hidegindítással, lehet, hogy érdemesebb 5W 40-es olajat használnia. Persze csak ha jó állapotú a motor, és mondjuk nem eszi 10W40es olajat, csak akkor.

Próbálta már valaki akár isuzuba, akár DTL-be az 5W40-es olajat?

kinek van manapság ilyen adottságú DTL-je :lol:

azt jobban enné biztosan, még ebből is csipked az enyém :lol:

a Turbónál szoktak nézni valamit? mit kell ott nézni, és hogyan? (olajfolyást, vagy mit?) :P

Link to comment
Megosztás:

kinek van manapság ilyen adottságú DTL-je :lol:

azt jobban enné biztosan, még ebből is csipked az enyém :lol:

a Turbónál szoktak nézni valamit? mit kell ott nézni, és hogyan? (olajfolyást, vagy mit?) :P

Elvileg ott szokot folyni ahol a levegőszűrőről érkezik a cső és kapcsolódik a turbóra. Ha ott olajat látsz az annyit jelent mint mikor neked a nyakad véres... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.