Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

csak annyit a kihegyezett turbós dizikról, hogy egy sprinter simán elmegy 6-700.000 km vagy még többet, ha odafigyelnek rá

Nem is egy pdtdi, :lol: Azt ami a sprinterben van arra találták ki hogy sokat, és terhelve menjen. Egy új személyautó dízel azért más. Volt szerencsém vezetni egy új subarut (amikor kitalálták a boxer dízelt). Úgy ültem bele hogy boxer motor... nyomaték, dízel... nyomaték-Húúbazzeg mi lesz itt. Lóf.sz lett ott. Nyomatékba alacsony fordulaton a 16 éves F-em után rájöttem hogy odab.ssza :lol: . A másik emberke aki utánam vezetett visszafelé, 3x fulladt le vele. Igaz hogy 160-nál kérte a 6-ost, és 80-nál ránéztem a gázra és majd' kisetem a hátsó ajtón de alacsony fordulaton semmit nem tudott annyira "elbenzinesítették". Egy dízelnek pont az lenne a lényege hogy ne fordulatból hanem nyomatékból éljen, az újaknál ezt el lehet felejteni ahogy észrevettem. Egy ilyen motor nem hiszem hogy elmegy 6-700 ezret, még akkor sem ha húdeodafigyelnek rá, főleg nem 30e-s olajcserékkel :P

Link to comment
Megosztás:

Mutasd meg hol irtam olyat, hogy beletoltom :lol:

Csak azt probaltam cafolni, hogy miert nem olcsobb egy longlife csereperiodusu uj auto szervize.

igazad van nem írtad, rosszul fogalmaztam.

sprinter nem pd- hanem cdi, és ugye bármit szét lehet hajtani. 240ezer van a miénkben, állandó padló gáz, 30ezres serviz , közte 2-3 lit utántöltés. 1milliót költöttek rá az utóbbi évben.

Link to comment
Megosztás:

Bőven. Én is ugyan ilyet vettem,csak diesel feliratut.

Nem vicc. Egyrészt full szintetikus az olaj, ami 25x olyan jol birja a kikepzest, mint amit mi hasznalunk. Masreszt az olajhuto es olajszuro rendszer is olyan, ami ezt lehetove teszi :lol:

Fejlodik a technika ezen a teren is. Feltetelezem, elhiszed azt, hogy egy mai 1.7 diesel 125 LE-t és 280 Nm-t tud, mig a tied ami 15 eves, csak 68/132-t. Akkor miert olyan hihetetlen, hogy az ezekhez valo olajok is 2x annyit tudnak, mint 15 éve? :lol:

lehet hogy igazad van, de a mostani off autóm 132le- dizel mégis eldobom az oilt 10ezernél. :P

Link to comment
Megosztás:

Bőven. Én is ugyan ilyet vettem,csak diesel feliratut.

Akkor megnyúgodtam :lol: amúgy nekem ilyen van benne

Nem vicc. Egyrészt full szintetikus az olaj, ami 25x olyan jol birja a kikepzest, mint amit mi hasznalunk. Masreszt az olajhuto es olajszuro rendszer is olyan, ami ezt lehetove teszi :D

Fejlodik a technika ezen a teren is. Feltetelezem, elhiszed azt, hogy egy mai 1.7 diesel 125 LE-t és 280 Nm-t tud, mig a tied ami 15 eves, csak 68/132-t. Akkor miert olyan hihetetlen, hogy az ezekhez valo olajok is 2x annyit tudnak, mint 15 éve? :D

persze fejlődik a tudomány napról napra, nemhogy 15 év alatt :P :lol:

de azt is tudom, hogy itt a faluban van egy 1.7-es H astra, és az ugyanannyi olajat eszik mint az enyém, pedig abban csak 60.000 km körül van, és nem 240.000 (óra szerint, és még ki tudja mennyi :lol: ) mint az enyémben.

lehet hogy igazad van, de a mostani off autóm 132le- dizel mégis eldobom az oilt 10ezernél. :D

én is inkább így lennék vele ;) Tudod, hogy a tied, megadsz neki minden jót, és biztosan meg is fogja hálálni :D

És persze a korábbi olajcsere egyáltalán nem árt, csak a későbbi :P úgyhogy illik NEM túllépni az előírtakat :P

Ezt főleg magamnak írom :D :P :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Fiuk. Az utóizzításnak van valami gyakorlati jelentősége azon kívül hogy így a károsanyag kibocsátás kisebb az indítást követő percekben?

Vagy csak az izzítógyertya gyártók járnak jól ezzel?

szerintem jó az a motornak is :lol: nem véletlen találták ki.

amúgy nem megy az olyan sokáig, indítást követően nekem kb 30 mperc után lekacsolja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap végre kicseréltem az izzítógyertyákat. Kíváncsian vártam a reggelt, mi változott hidegindítás terén.

Íme az eredmény :lol:

Össze sem lehet hasonlítani. Viszont nagyon furcsa értékeket mértem mielőtt kicseréltem az izzítókat.

1-2-es hengernél 200 ohm, 3-4-esnél 4 ohm :lol: Kiszedve kézben mindegyiknél 4 ohm...? De mindegy, már újak.

Bár anyagi okokból csak Febi-ket kapott, de ezekkel is jócskán javult a helyzet. 200.000 Km körül nem is rossz...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap végre kicseréltem az izzítógyertyákat. Kíváncsian vártam a reggelt, mi változott hidegindítás terén.

Íme az eredmény :P

Össze sem lehet hasonlítani. Viszont nagyon furcsa értékeket mértem mielőtt kicseréltem az izzítókat.

1-2-es hengernél 200 ohm, 3-4-esnél 4 ohm :lol: Kiszedve kézben mindegyiknél 4 ohm...? De mindegy, már újak.

Bár anyagi okokból csak Febi-ket kapott, de ezekkel is jócskán javult a helyzet. 200.000 Km körül nem is rossz...

Kéne valami viszonyítási alap a videóhoz. Amugy használjátok egészséggel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap végre kicseréltem az izzítógyertyákat. Kíváncsian vártam a reggelt, mi változott hidegindítás terén.

Íme az eredmény :lol:

Össze sem lehet hasonlítani. Viszont nagyon furcsa értékeket mértem mielőtt kicseréltem az izzítókat.

1-2-es hengernél 200 ohm, 3-4-esnél 4 ohm :lol: Kiszedve kézben mindegyiknél 4 ohm...? De mindegy, már újak.

Bár anyagi okokból csak Febi-ket kapott, de ezekkel is jócskán javult a helyzet. 200.000 Km körül nem is rossz...

csak ennyit kell izzítanod? pár mp, és kész :lol:

az ISUZUban másabb az izzítás? úgyértem annak jobb a hatásfoka? :P

vagy ti DTL-esek nem szoktatok többet várni??? nekem kb 25mp után alszik ki a lámpa, én azt mindíg kivárom :lol:

Link to comment
Megosztás:

csak ennyit kell izzítanod? pár mp, és kész :lol:

az ISUZUban másabb az izzítás? úgyértem annak jobb a hatásfoka? :lol:

vagy ti DTL-esek nem szoktatok többet várni??? nekem kb 25mp után alszik ki a lámpa, én azt mindíg kivárom :P

És ez hidegen ilyen. Melegen egy villanás az egész :lol: Azért megszoktam várni, míg a szegénységjelző elalszik :lol:

Gondolom nem véletlen kerül 2× annyiba az izzítógyertya sem ( febi 30% kedvezménnyel 2600/db), bár lehet csak azért, mert japó moci...

Link to comment
Megosztás:

vagy ti DTL-esek nem szoktatok többet várni??? nekem kb 25mp után alszik ki a lámpa, én azt mindíg kivárom :lol:

Az igen :lol: minusz 15 alatt sem több 20 mp-nél nekem.. :P

Link to comment
Megosztás:

Akkor a tied milyen? :P

gyóvann nah :lol:

kifejezetten DTL-eseket szerettem volna megkérdezni ;)

nem H-sokat :D :D :lol: :lol: (húúú milyen retorzióra számít

Az igen :P minusz 15 alatt sem több 20 mp-nél nekem.. :D

azért írtam, hogy kb :P (attól függ milyen gyorsan számolok magamban :lol: )

szóval akkor te is kivárod? vagy csak úgy találomra? :lol:

Link to comment
Megosztás:

gyóvann nah :lol:

kifejezetten DTL-eseket szerettem volna megkérdezni :lol:

nem H-sokat :P ;) :lol: :lol: (húúú milyen retorzióra számít

azért írtam, hogy kb :D (attól függ milyen gyorsan számolok magamban :lol: )

szóval akkor te is kivárod? vagy csak úgy találomra? :P

Nekem 17DR-nél 10-12másodperc, hidegbe (-10alatt) 18-20 gyors izzitású champion gyertyával, a corsába lassú izzitású NGK van,

(szívó isuzu motor) kb 7-7másodpercel több. Mindig megvárom míg kattan a relé, és csak utána indítok.

Link to comment
Megosztás:

És ez hidegen ilyen. Melegen egy villanás az egész :lol: Azért megszoktam várni, míg a szegénységjelző elalszik ;)

Gondolom nem véletlen kerül 2× annyiba az izzítógyertya sem ( febi 30% kedvezménnyel 2600/db), bár lehet csak azért, mert japó moci...

Nekem hidegen is van hogy 2-3 másodperc után lelövi a visszajelző lámpát :lol: Olyan is van hogy melegebb, és akkor tovább világít... Igazából még nem jöttem rá hogy mit is jelez az a lámpa :P :lol: nekem egy kicsit korábbi Videóm van :lol: (igen tudom húzzam meg az éxíjat :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem 17DR-nél 10-12másodperc, hidegbe (-10alatt) 18-20 gyors izzitású champion gyertyával, a corsába lassú izzitású NGK van,

(szívó isuzu motor) kb 7-7másodpercel több. Mindig megvárom míg kattan a relé, és csak utána indítok.

én is megvárom, nekem jelzi is.

azt mondod xarok a gyertyák :P , még most vettem nem olyan régen csak őket :lol: ilyenek BERU

vagy a relével lehet gond? ;)

vagy mivel :P

most kimentem, megnéztem pontosan mennyi is, és kb 30 mp-et számoltam :D lehet valami rnem kóser :lol:

...nekem egy kicsit korábbi Videóm van :lol: (igen tudom húzzam meg az éxíjat :lol: :lol:

az igen, a tied jól indul :D

Link to comment
Megosztás:

szóval akkor te is kivárod? vagy csak úgy találomra? :lol:

Kivárom míg elalszik, utána gyufát neki :lol: :lol: :P amúgyis után-izzít még vagy 1 percig hideg motornál.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

én is megvárom, nekem jelzi is.

azt mondod xarok a gyertyák :lol: , még most vettem nem olyan régen csak őket :lol: ilyenek BERU

vagy a relével lehet gond? :P

vagy mivel :P

most kimentem, megnéztem pontosan mennyi is, és kb 30 mp-et számoltam ;) lehet valami rnem kóser :lol:

az igen, a tied jól indul :D

Szeretem is. Az a szívódé escort amivel tavaly télen "verseny-indítóztunk" :D aztán meg "verseny-stoppoltunk" a behúzáshoz :D az most írígykedik is :D Itt monnyuk csak olyan 5-6 órát állt, és azt is már a végén napon, de nem teker többet reggel sem. qrvára imádom :lol: Viszont mostanában veszem észre hogy mintha kezdene jobban füstölni mint ahogy eddig tette. Lehet hogy le kéne csukni az egeret? :lol: Olajat nem eszik, az is tök furcsa volt egy darabig hogy hiába nézegetem nem kell önteni bele :P

Link to comment
Megosztás:

Én a legnagyobb hidegben a Bosch durathermekkel úgy indítok,hogy gyujtás,izzít és számoltam 10-et.Pöcc röff!

aham.

nem azt mondtam, hogy az enyém nem indul úgy :lol:

indul úgyis simán, csak ti mondtátok, hogy ha kivárom az izzítórelé kattanást, akkor az kíméli a motort.

vagy ez nem így van, (mindezidáig tévhitben éltem?) és indíthatok nyúgodtan hamarabb is? :lol:

Link to comment
Megosztás:

csak ennyit kell izzítanod? pár mp, és kész :lol:

az ISUZUban másabb az izzítás? úgyértem annak jobb a hatásfoka? :lol:

vagy ti DTL-esek nem szoktatok többet várni??? nekem kb 25mp után alszik ki a lámpa, én azt mindíg kivárom :P

Nálam (Isuzu motoros B Veki) kinti hőmérséklettől függetlenül mindig 3-4 mp az izzítás. Ha hideg a motor, ezt csinálja -18 és +30 foknál is. A visszajelző lámpa a relé kattanásával egyidőben alszik el.

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Ha meleg a motor, akkor a visszajelző lámpa gyújtás ráadása után azonnal elalszik, s lehet indítani.

-5 fok felett nem krll tovább indítózni, mint 1-2 mp, az alatt kettőt szoktam izzítani.

Link to comment
Megosztás:

Nálam (Isuzu motoros B Veki) kinti hőmérséklettől függetlenül mindig 3-4 mp az izzítás. Ha hideg a motor, ezt csinálja -18 és +30 foknál is. A visszajelző lámpa a relé kattanásával egyidőben alszik el.

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Ha meleg a motor, akkor a visszajelző lámpa gyújtás ráadása után azonnal elalszik, s lehet indítani.

-5 fok felett nem krll tovább indítózni, mint 1-2 mp, az alatt kettőt szoktam izzítani.

ez érdekes

de látod valójában a DTL-ekben tovább tart amíg a relé kattan.

csak valamiben másabb lehet a ti ISUZU motorotok nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.