Trnoki koma Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 Régen kb 15 éve, Ikarus 211-essel (kicsi, IFA motoros busz) jöttünk mi haza több 100 km-ről, osztálykirándulásról töltés nélkül. Pedig már el sem indult a busz az önindítóval, mikor észrevette a sofőr, hogy nincs töltés. Úgy kellett betolni. A helyzetjelzőt használta hazáig. :lol: A motor megy addig, amíg a gázolajat elzáró mágnesszelep nyitva van. Nem mondom, hogy valami kellemes dolog helyzetjelzővel menni sötétben, hisz jóformán az orrod hegyéig látsz, de az út szélén állásnál jobb :lol: azért 2db 100Ah fölötti akkut ne hasonlítsunk 1db hoz ami személyautóban van(helyzetjeltő szempontjából) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január10, 2010 Megoszt Elküldve Január10, 2010 azért 2db 100Ah fölötti akkut ne hasonlítsunk 1db hoz ami személyautóban van(helyzetjeltő szempontjából) Egy jó akku elviseli,de fejezzük ezt itt be,mert pitsán leszünk rugva,egyébben folytassuk. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Több napi állás után ha elindítom a motort, "cicergő" hangot ad a generátorom. Mikor kikapcsol az utóizzítás, ez a cicergő hang jelentősen gyengül. Mire bemelegszik a motor, meg is szűnik. Hideg motornál amíg hallható a cicergés, kipróbáltam mit csinál, ha megterhelem a gererátort: ráadtam nagy áramfelvételű fogyasztókat (hátsó ablakfűtés, tompított, reflektor, fűtés max fokozaton), erre a cicergő hang erősödik. Urak, mi lehet a gond? Generátor szénkefék a végüket járják? Töltés egyelőre normális, 14.1 V körül van. Lehet köze ennek, a fordulatszámmérő rendetlenkedéséhez latyakos időben, ha nagy víztócsába hajtok? Az eredeti kefék kb mennyi km-t bírnak ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Több napi állás után ha elindítom a motort, "cicergő" hangot ad a generátorom. lehet kefe, Link to comment Megosztás: More sharing options...
Digger Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Több napi állás után ha elindítom a motort, "cicergő" hangot ad a generátorom. Mikor kikapcsol az utóizzítás, ez a cicergő hang jelentősen gyengül. Mire bemelegszik a motor, meg is szűnik. Hideg motornál amíg hallható a cicergés, kipróbáltam mit csinál, ha megterhelem a gererátort: ráadtam nagy áramfelvételű fogyasztókat (hátsó ablakfűtés, tompított, reflektor, fűtés max fokozaton), erre a cicergő hang erősödik. Urak, mi lehet a gond? Generátor szénkefék a végüket járják? Töltés egyelőre normális, 14.1 V körül van. Lehet köze ennek, a fordulatszámmérő rendetlenkedéséhez latyakos időben, ha nagy víztócsába hajtok? Szerintem egyszerűen csúszik a szíjad! Ha a fordulatszám mérő ilyenkor kevesebbet, vagy 0-át mutat, akkor tuti, ugyanis a generátorról kap jelet. Ha vizes a szíj, és jobban csinálja, az is ezt valószínűsíti. Próbáld megfeszíteni, vagy cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január11, 2010 Megoszt Elküldve Január11, 2010 Szerintem egyszerűen csúszik a szíjad! Ha a fordulatszám mérő ilyenkor kevesebbet, vagy 0-át mutat, akkor tuti, ugyanis a generátorról kap jelet. Ha vizes a szíj, és jobban csinálja, az is ezt valószínűsíti. Próbáld megfeszíteni, vagy cserélni. Olyan 550-et szokott mutatni olyankor, mikor a fordulatszámmérő rendetlenkedik. De az csak esős időben, ha nagy víztócsába hajtok a jobb első kerékkel! Ennyit nem csúszhat, legalábbis durva visítás nélkül nem. Volt, hogy visított már, de akkor húztam a szíjon picit, s az megszűnt. Nem tűnik nagyon lazábbnak, mint a másik szíj. Sajna nem lehet már tovább feszíteni, maxon van. Azon gondolkodtam, hogy az eredeti 13x925 ös szíj helyett picivel rövidebbet kéne vennem, mondjuk 915öset, azzal lehetne feszíteni rajta még. Az is lehet, hogy a tárcsám is kopott, mert eléggé beleesik a szíj, de az oldalán fexik fel, nem a vájat alján, szóval ez nem lehet gond! Valaki ajánlotta már azt is, hogy nem kap rendesen testet. Sajna ezekben a hidegekben még nem volt alkalmam rá, hogy a testelését megoldjam A cicergés az máskor jön elő, több napi állás után. Én arra gondolok, hogy kopottak a szénkefém, ezért a rugók nem nyomják elég erővel neki a csúszóérintkezőnek. Ha víz kerül oda közé, akkor pár mp-re megbolondul, ekkor leesik a fordulatszámmérő. Ettől lehet a cicergő hang is. Ez a két dolog tutira összefügg! Csak legyen már kicsit jobb idő, hogy meg tudjam nézni. Addig tartson ki :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Inditas utan ha nehany masodpercig kopogosan jar a dtl az meg belefer? Vagy megerett egy porlaszto csucs ellenorzes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 Inditas utan ha nehany masodpercig kopogosan jar a dtl az meg belefer? Vagy megerett egy porlaszto csucs ellenorzes? Ez ilyenkor természetes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Inditas utan ha nehany masodpercig kopogosan jar a dtl az meg belefer? Vagy megerett egy porlaszto csucs ellenorzes?Ha porlasztócsúcs hiba lenne, akkor nemcsak indítás után pár mp-ig szarakodna, nem? A rossz porlasztócsúcs egyrészt a befecskendezésnél előbb elfossa magát, mint kellene, ergo előbb jut be a gázolaj, mint kellene. Meg füstölne rendesen a gép, mint egy régi rossz traktor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Lenne néhány alapvető kérdésem: gyárilag mennyi időközönként/km-enként kell cserélni ezeket: 1. Motorolaj (dieselnél) 2. Váltóolaj 3. Olajszűrő 4. Levegőszűrő 5. Izzítógyertya 6. Gázolajszűrő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Lenne néhány alapvető kérdésem: gyárilag mennyi időközönként/km-enként kell cserélni ezeket: 1. Motorolaj (dieselnél) 2. Váltóolaj 3. Olajszűrő 4. Levegőszűrő 5. Izzítógyertya 6. Gázolajszűrő úgytudom 10e soha 10e 10e amikor car 50e Kérdezni nem ér, fáradt vagyok és sok helyről szedtem :lol:, de úgyis szólnak a többiek ha mellélőttem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 úgytudom 10e soha 10e 10e amikor car 50e Kérdezni nem ér, fáradt vagyok és sok helyről szedtem :lol:, de úgyis szólnak a többiek ha mellélőttem :P köszönöm szépen :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 köszönöm szépen :lol: :lol: Az olajcsere inkább 7500km / 1év (amelyiket előbb eléred). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Az olajcsere inkább 7500km / 1év (amelyiket előbb eléred). Egy 95-ös DLT-nél felesleges, mondhatni pénzkidobás 7500 km-enként olajat cserélni. Persze nem tilos. Csak elveszíti az olcsóságát, mert amivel kevesebbet eszik mint egy benzines, azt ráköldöd olajra. Minimum ACEA B3-as 5W40-es vagy 10W40es félszintetikus olajat kell bele venni, azzal 10-15 ezer vagy egy évig elmehet, amelyiket előbb eléri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Egy 95-ös DLT-nél felesleges, mondhatni pénzkidobás 7500 km-enként olajat cserélni. Persze nem tilos. Csak elveszíti az olcsóságát, mert amivel kevesebbet eszik mint egy benzines, azt ráköldöd olajra. Minimum ACEA B3-as 5W40-es vagy 10W40es félszintetikus olajat kell bele venni, azzal 10-15 ezer vagy egy évig elmehet, amelyiket előbb eléri. Ha neked felesleges, akkor ne tedd. Ám a karbantartási terv szerint az összes dizilnek 7500 az olajcsere periódusa, vagy 1 év. Ebként sem pénzkidobás, mert a motor meghálálja, ha törődnek vele. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Ha neked felesleges, akkor ne tedd. Ám a karbantartási terv szerint az összes dizilnek 7500 az olajcsere periódusa, vagy 1 év. Ebként sem pénzkidobás, mert a motor meghálálja, ha törődnek vele. :lol: A 90-es évek elejég igen. Később már 15. Napjainkban meg Longlife olajjal 30-50. Fejlődik a technika :lol: Van aki elhiszi, van aki azt mondja ezt a hosszu periodust azért találták ki a marketingesek, hogy igy a garanciaidoszak lejarta utan ugrásszeruen romoljon a motor állaga, többet kelljen javitani. :P Amugy meg mindenki csereljen a meggyozodese szerint. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 A 90-es évek elejég igen. Később már 15. Napjainkban meg Longlife olajjal 30-50. Fejlődik a technika :lol: Van aki elhiszi, van aki azt mondja ezt a hosszu periodust azért találták ki a marketingesek, hogy igy a garanciaidoszak lejarta utan ugrásszeruen romoljon a motor állaga, többet kelljen javitani. :P Amugy meg mindenki csereljen a meggyozodese szerint. :lol: Azért, hogy könnyebben el tudják adni az új autókat, mondván kevesebb a fenntartási költség. Ám láttam én olyan motort (30000-es csere periódusút) amiben megált a vez tengely. A lebontott szelepdekli alatt meg centi vastagon állt az olajsár. Nekem ezt nem magyarázzák be. De egyben igazat adok, mindenki úgy cseréli, ahogy akarja. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Az olajcsere inkább 7500km / 1év (amelyiket előbb eléred). nekem is ez rémlett. (mondjuk engem az az 1 éves csereidő nem fenyeget, többet fut évente mint 10.000 km :lol: ) de sokan mondták, hogy max 10.000 ig nem lehet gond, ha normális olaj van benne. (nekem Valvoline Max Life 10W 40-es volt benne, és most is azt kapott, ez elég jó minőség nem?) Azért, hogy könnyebben el tudják adni az új autókat, mondván kevesebb a fenntartási költség. Ám láttam én olyan motort (30000-es csere periódusút) amiben megált a vez tengely. A lebontott szelepdekli alatt meg centi vastagon állt az olajsár. Nekem ezt nem magyarázzák be. De egyben igazat adok, mindenki úgy cseréli, ahogy akarja. :lol: az a 30.000 még benzinesnél is vicc, nem hogy dieselnél :lol: de bevallom töredelmesen, most a DTL-ben 10.000 körül cseréltem csak le, nem volt időm cserélni, meg az idő is xar volt, és kellett az autó is :P (de remélem ennyit még csak kibír) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Azért, hogy könnyebben el tudják adni az új autókat, mondván kevesebb a fenntartási költség. Ám láttam én olyan motort (30000-es csere periódusút) amiben megált a vez tengely. A lebontott szelepdekli alatt meg centi vastagon állt az olajsár. Nekem ezt nem magyarázzák be. De egyben igazat adok, mindenki úgy cseréli, ahogy akarja. :lol: Badarság,hogy olcsóbb a szerviz. Például egy jobb longlife olaj literje olyan 3500 Ft-nál kezdődik :lol: átvizsgálásra meg ugyanugy vinni kell az autot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Badarság,hogy olcsóbb a szerviz. Például egy jobb longlife olaj literje olyan 3500 Ft-nál kezdődik :lol: átvizsgálásra meg ugyanugy vinni kell az autot. Persze, de ez a marketing duma. A meta speed 1700, mobil super s 1675...és? Nem ez a lényeg. Ezek a motorok még nem ilyen csereperiódusra lettek tervezve. Az újak sem bírják sokáig, a fenn említett példa alapján, az ilyen igénybevételt. Aműgy az egész egy "öreg" dízel olajcseréjével kezdődött. Mutass már nekem egy olyat aki kötelezően viszi átvizsgálásra az ilyen autóját. De ha nem is erről lenne szó, a fenn említett autó sem ment még 100 ezret, amikor megállt benne a vez teng. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Badarság,hogy olcsóbb a szerviz. Például egy jobb longlife olaj literje olyan 3500 Ft-nál kezdődik :lol: átvizsgálásra meg ugyanugy vinni kell az autot. és ráadásul majd lesel mikor szépen bezabája a drága longlife oilt. 7500km és csere, itt kezdődnek a bajok mikor ezen és a légszűrő cserén spórolnak, de xenon-t ami nem bele való azt megveszik. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 és ráadásul majd lesel mikor szépen bezabája a drága longlife oilt. Mutasd meg hol irtam olyat, hogy beletoltom :lol: Csak azt probaltam cafolni, hogy miert nem olcsobb egy longlife csereperiodusu uj auto szervize. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 nekem is ez rémlett. (mondjuk engem az az 1 éves csereidő nem fenyeget, többet fut évente mint 10.000 km :lol: ) de sokan mondták, hogy max 10.000 ig nem lehet gond, ha normális olaj van benne. (nekem Valvoline Max Life 10W 40-es volt benne, és most is azt kapott, ez elég jó minőség nem?) Bőven. Én is ugyan ilyet vettem,csak diesel feliratut. az a 30.000 még benzinesnél is vicc, nem hogy dieselnél :lol: Nem vicc. Egyrészt full szintetikus az olaj, ami 25x olyan jol birja a kikepzest, mint amit mi hasznalunk. Masreszt az olajhuto es olajszuro rendszer is olyan, ami ezt lehetove teszi :P Fejlodik a technika ezen a teren is. Feltetelezem, elhiszed azt, hogy egy mai 1.7 diesel 125 LE-t és 280 Nm-t tud, mig a tied ami 15 eves, csak 68/132-t. Akkor miert olyan hihetetlen, hogy az ezekhez valo olajok is 2x annyit tudnak, mint 15 éve? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Nem vicc. Egyrészt full szintetikus az olaj, ami 25x olyan jol birja a kikepzest, mint amit mi hasznalunk. Masreszt az olajhuto es olajszuro rendszer is olyan, ami ezt lehetove teszi :lol: Fejlodik a technika ezen a teren is. Feltetelezem, elhiszed azt, hogy egy mai 1.7 diesel 125 LE-t és 280 Nm-t tud, mig a tied ami 15 eves, csak 68/132-t. Akkor miert olyan hihetetlen, hogy az ezekhez valo olajok is 2x annyit tudnak, mint 15 éve? :lol: Először is, nem kétszer annyit jelent a 30 000, hanem majdnem ötszörösét. Ugyanis 15 éve, amit te emlitettél, még 7500 km. volt a dizel olajcsere periodusa. Azt pedig, hogy a mai dizelekből hogyan hoznak ki ennyi lóerőt, inkább ne emlitsük. Mert ezek a kihegyezett, agyon torbózott motorok, sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve hogy tudják ezeket az értékeket. Persze, az olajok is sokat fejlődtek ezalatt. De aki ezen spórol, az majd a motor javításánál nagyon el fog gondolkozni ezeken a durva futásmennyiségeken. Nem olcsó pl egy hdpdtdisuperdiesel generálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Trnoki koma Elküldve Január14, 2010 Megoszt Elküldve Január14, 2010 Először is, nem kétszer annyit jelent a 30 000, hanem majdnem ötszörösét. Ugyanis 15 éve, amit te emlitettél, még 7500 km. volt a dizel olajcsere periodusa. Azt pedig, hogy a mai dizelekből hogyan hoznak ki ennyi lóerőt, inkább ne emlitsük. Mert ezek a kihegyezett, agyon torbózott motorok, sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve hogy tudják ezeket az értékeket. Persze, az olajok is sokat fejlődtek ezalatt. De aki ezen spórol, az majd a motor javításánál nagyon el fog gondolkozni ezeken a durva futásmennyiségeken. Nem olcsó pl egy hdpdtdisuperdiesel generálja. csak annyit a kihegyezett turbós dizikról, hogy egy sprinter simán elmegy 6-700.000 km vagy még többet, ha odafigyelnek rá Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts