Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A srác megengedi hogy megvétel előtt kompressziót méressek rajta...így beszéltem meg vele..

Egy hidegindítás -5...-10 fokban mindent elárul :lol:

Ha így indul, mint

akkor vedd meg bátran :lol:

Ha bármi is szar (kompresszió, adagoló beállítás, izzítógyertyák, akku), akkor -10 fokban jó eséllyel el sem indul, vagy csak

:P

Figyeld meg, hogy indításkor egyenletesen indulnak-e el a hengerek, vagy fokozatosan egymás után :lol:

Aztán hogy mennyire füstöl. Csak indításkor köphet ki egy kis feketét (Minél tovább kell tekernie az önindítónak, persze annál nagyobbat), utánna színtelen cuccnak kell kijönnie kipufogón. Hidegben pára. Ha füstöl, akkor porlasztócsúcs csere lesz rövidesen.

Az olajnyomásjelző lámpa lehet, hogy csak 2-3 mp múlva fog kilaudni indítás után, ez nem gond. A G astrákban is ilyen az újabb Isuzu motor :lol:

Nézd meg a kormányművet. Nem lehet olajos. Ez állítólag típushiba ezeknél.

Illetve a futúműve érzékeny: kerekeket megrángatod tengelyirányban amilyen erősen csak tudod. Nem szabad kopognia.

A garázst, parkolót, ahol állt, van-e olajfolt, vízfolt az autó alatt.

B vectrákon a hátsó sárvédőív szokott elrohadni.

Ha belül picit zörög, ne ijedj meg :lol:

Melegen hajtsd meg picit. 2500 felett ugrásszerűen megindul az autó. Ha nem, akkor ott turbo gondok vannak.

Más most nem jut eszembe.

Egyéb dolgokban meg talán nem ver át az ismerősöd.

700 ezernél többet ne adj érte...

Azért összehasonlítanám az enyémmel, hogy milyen állapotban van kívül-belül, enyémben óra szerint 150 ezer van :P (a smilie nem véletlen)

Ha megkérlek, teszel fel majd képeket a motortérről, meg az utastérről?

Elküldve

úgy néz ki lehet lesz egy kis gondom :lol:

úgy vettem észre, hogy hiányzik egy kis hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból (nem sok, olyan 2 mm-nyi)

mit lenne jó megnéznem?

-lestem a gumicsövek csatlakozásait, de.... ilyen latyakba nem tudom megnézni rendesen :lol:

-lehet, hogy hengerfejes lenne??

legutoljára 2500 Km-el ezelőtt néztem meg,akkor volt pont addig a csíkig, ami körbefut a tartályon :P most ugyanoda álltam (az egyenes betonra), és így vettem észre.

Elküldve
úgy néz ki lehet lesz egy kis gondom :lol:

úgy vettem észre, hogy hiányzik egy kis hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból (nem sok, olyan 2 mm-nyi)

mit lenne jó megnéznem?

-lestem a gumicsövek csatlakozásait, de.... ilyen latyakba nem tudom megnézni rendesen :lol:

-lehet, hogy hengerfejes lenne??

legutoljára 2500 Km-el ezelőtt néztem meg,akkor volt pont addig a csíkig, ami körbefut a tartályon :lol: most ugyanoda álltam (az egyenes betonra), és így vettem észre.

Ezt most komolyan kérdezed?! :P

Te észreveszel 2mm-t?

Szerintem add el gyorsan, mielőtt lemegy még 2mm-t. :lol:

Biztos most hidegebb, és azért alacsonyabb a vízállás. :lol:

Elküldve
Ezt most komolyan kérdezed?! :lol:

Te észreveszel 2mm-t?

Szerintem add el gyorsan, mielőtt lemegy még 2mm-t. :P

Biztos most hidegebb, és azért alacsonyabb a vízállás. :lol:

Szerintem is felesleges parázni 2mm miatt, főleg 2500km után. Ha 100km után hiányik 0,5-1 centi, akkor lehet gondolkodni, mivel van egy alapvetően állandó vízfogyás. Tökéletes zárt rendszer/tömítés/szigetelés meg köztudottan nem létezik. :lol:

Elküldve
úgy néz ki lehet lesz egy kis gondom :lol:

úgy vettem észre, hogy hiányzik egy kis hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból (nem sok, olyan 2 mm-nyi)

mit lenne jó megnéznem?

-lestem a gumicsövek csatlakozásait, de.... ilyen latyakba nem tudom megnézni rendesen :lol:

-lehet, hogy hengerfejes lenne??

legutoljára 2500 Km-el ezelőtt néztem meg,akkor volt pont addig a csíkig, ami körbefut a tartályon :lol: most ugyanoda álltam (az egyenes betonra), és így vettem észre.

Szerintem se gáz. Nekem az Omegába 6-8ezrenkét 1.5-2cm-t kellet utánönteni. Aztán 3év mulva hütőt cseréltem, (nyáron melegedett klímával, valaki csapvizet önthetett bele, teljesen el volt vízkövesedvde) és akkor látszot hogy az oldalán eresztett... valósszínű rögtön elgőzölgött ahogy szivárgott.

Azóta nem fogy. :P

Elküldve

Fiuk. Az X17DT 8 szelepes isuzu motorokat 95-től olajhűtővel is felszerelték? Vagy mitől duplázodott meg az olajcsereperiódus pl a "B" vectráknál az "A" hoz képest ugyanazon motornál (7500-ról 15000-re)? Feltöltési mennyiség is növekedett 4.5-ről 5.5-re.

Ha igen, akkor hol található benne az olajhűtő? Elöl tuti nincs.

EGR/AGR szelep van ebben a motortipusban?

A vezérműszij közvetlenül a főtengely mellett hajt egy bordáskereket os (Adagolo és főtengely között). Ez mi a fene? Olajszivattyú vagy egyszerű feszítőkerék? A szervizkönyv nem emliti,hogy ennek a helyzetére is figyelni kell vezérlés cserekor.

Elküldve
Fiuk. Az X17DT 8 szelepes isuzu motorokat 95-től olajhűtővel is felszerelték? Vagy mitől duplázodott meg az olajcsereperiódus pl a "B" vectráknál az "A" hoz képest ugyanazon motornál (7500-ról 15000-re)? Feltöltési mennyiség is növekedett 4.5-ről 5.5-re.

Ha igen, akkor hol található benne az olajhűtő? Elöl tuti nincs.

EGR/AGR szelep van ebben a motortipusban?

A vezérműszij közvetlenül a főtengely mellett hajt egy bordáskereket os (Adagolo és főtengely között). Ez mi a fene? Olajszivattyú vagy egyszerű feszítőkerék? A szervizkönyv nem emliti,hogy ennek a helyzetére is figyelni kell vezérlés cserekor.

A csereperiódust a marketingesek találták hosszabbnak,így kisebb fenntartási költség hosszútávon.

Ez megfigyelhető a mai összes motor esetében is...sajnos.

Nincs benne AGR...ez nem béna opel motor! :lol:

Szerintem amiről te beszélsz az a vízpumpa meghajtása,Isuzun külön van,nincs a vezérlésben...újabb piros pont a japánoknak!

Elküldve
Fiuk. Az X17DT 8 szelepes isuzu motorokat 95-től olajhűtővel is felszerelték? Vagy mitől duplázodott meg az olajcsereperiódus pl a "B" vectráknál az "A" hoz képest ugyanazon motornál (7500-ról 15000-re)? Feltöltési mennyiség is növekedett 4.5-ről 5.5-re.

Ha igen, akkor hol található benne az olajhűtő? Elöl tuti nincs.

EGR/AGR szelep van ebben a motortipusban?

A vezérműszij közvetlenül a főtengely mellett hajt egy bordáskereket os (Adagolo és főtengely között). Ez mi a fene? Olajszivattyú vagy egyszerű feszítőkerék? A szervizkönyv nem emliti,hogy ennek a helyzetére is figyelni kell vezérlés cserekor.

A csereperiódust a marketingesek találták hosszabbnak,így kisebb fenntartási költség hosszútávon.

Ez megfigyelhető a mai összes motor esetében is...sajnos.

Nincs benne AGR...ez nem béna opel motor! :P

Szerintem amiről te beszélsz az a vízpumpa meghajtása,Isuzun külön van,nincs a vezérlésben...újabb piros pont a japánoknak!

:lol: :lol:

Elküldve
Nincs benne AGR...ez nem béna opel motor! :P

Köszi, ez igazán megnyugtató :lol: Épp olvasom végig a G-Astra diesel topicot. Hihetetlen, hogy mennyi baj van ezzel a szar EGR szeleppel.

De szerencsére nekem nem lesz :lol:

Amúgy, az újabb, 16 szelepes Isuzu blokkokba bele kellett rakni az EGR-t, gondolom a károsanyag kibocsátás miatt.

A csereperiódust a marketingesek találták hosszabbnak,így kisebb fenntartási költség hosszútávon.

Ez megfigyelhető a mai összes motor esetében is...sajnos.

Hát, a fene tudja. Az újabb motorknál még hosszabb a periódus, 30 ezer km, de ahhoz szintetikus Longlife olaj kell, aminek ára 2,5-3 szorosa egy egyszerű 10W-40es félszintetikusnál. Nem olcsóbb az se, sőt.

Szerintem amiről te beszélsz az a vízpumpa meghajtása,Isuzun külön van,nincs a vezérlésben...újabb piros pont a japánoknak!

Nem, nem a vízpumpa nem a vezérlésben van, találtam egy képet, bejelöltem piros nyíllal, hogy melyik kereket kérdeztem, de más nemnagyon lehet, mint az olajszivattyú.

6c37bc6d5c1038d5c411c5dd1439e3cc.jpg

Elküldve

A vezérműszijszakadás tud kárt okozni ennél a motornál (X17DT)? Volt valakinek tapasztalata?

Vagy ezt is kitalálták jól a japánok, és nem éri el a dugattyú felső holtponton az éppen nyitva lévő szelepeket?

Elküldve
Szerintem amiről te beszélsz az a vízpumpa meghajtása,Isuzun külön van,nincs a vezérlésben...újabb piros pont a japánoknak!

A másik nagyon okos megoldás, ami nekem tetszik, az a dupla ékszíjhajtás. Ha egyik elszakad, nem rohadsz ott az út szélén, hanem szervokormány, vagy töltés nélkül el tudsz evickélni haza vagy a legközelebbi műhelyig.

2736a96a60b6f5d2e64ce2b548405cd5.jpg

Elküldve
A másik nagyon okos megoldás, ami nekem tetszik, az a dupla ékszíjhajtás. Ha egyik elszakad, nem rohadsz ott az út szélén, hanem szervokormány, vagy töltés nélkül el tudsz evickélni haza vagy a legközelebbi műhelyig.

Mondjuk este, töltés nélkül megnézném meddig mész. :lol:

Elküldve
Mondjuk este, töltés nélkül megnézném meddig mész. :lol:

Dieselről van szó? Napokig mentünk egy boxerral töltés nélkül, este mindíg rátöltöttünk. Olyan 100Kilómétert gond nélkül elment tompítottal. Persze ahol lehet lekapcsoltuk.

Elküldve
A másik nagyon okos megoldás, ami nekem tetszik, az a dupla ékszíjhajtás. Ha egyik elszakad, nem rohadsz ott az út szélén, hanem szervokormány, vagy töltés nélkül el tudsz evickélni haza vagy a legközelebbi műhelyig.

okos okos. :P

de eléggé bonyolult azért a motorja. (persze azért még lehet jó, nem azt mondom én :lol: )

a mienk egyszerűbb, ezért is vettem ilyet :lol:

amibe kevesebb cucc van, abba kevesebb is romolhat el elven :lol:

Elküldve
Helyzetjelzővel, este? :lol:

Az első kanyarig esetleg....

Régen kb 15 éve, Ikarus 211-essel (kicsi, IFA motoros busz) jöttünk mi haza több 100 km-ről, osztálykirándulásról töltés nélkül. Pedig már el sem indult a busz az önindítóval, mikor észrevette a sofőr, hogy nincs töltés. Úgy kellett betolni. A helyzetjelzőt használta hazáig. :lol:

A motor megy addig, amíg a gázolajat elzáró mágnesszelep nyitva van.

Nem mondom, hogy valami kellemes dolog helyzetjelzővel menni sötétben, hisz jóformán az orrod hegyéig látsz, de az út szélén állásnál jobb :P

Elküldve
Régen kb 15 éve, Ikarus 211-essel (kicsi, IFA motoros busz) jöttünk mi haza több 100 km-ről, osztálykirándulásról töltés nélkül. Pedig már el sem indult a busz az önindítóval, mikor észrevette a sofőr, hogy nincs töltés. Úgy kellett betolni. A helyzetjelzőt használta hazáig. :P

A motor megy addig, amíg a gázolajat elzáró mágnesszelep nyitva van.

Nem mondom, hogy valami kellemes dolog helyzetjelzővel menni sötétben, hisz jóformán az orrod hegyéig látsz, de az út szélén állásnál jobb :lol:

és képzeld ha még az eső is esik :lol:

szemből sem látnak jól téged.... elég balesetveszélyes :lol:

persze a kényszer nagy úr :lol:

Elküldve
okos okos. :P

de eléggé bonyolult azért a motorja. (persze azért még lehet jó, nem azt mondom én :lol: )

a mienk egyszerűbb, ezért is vettem ilyet :lol:

amibe kevesebb cucc van, abba kevesebb is romolhat el elven :lol:

Mi van kevesebb a DTL-ben? :lol:

Olcsóbb hozzá az alkatrész, de csak azért mert német és nem japán...

Elküldve
és képzeld ha még az eső is esik :lol:

szemből sem látnak jól téged.... elég balesetveszélyes :P

persze a kényszer nagy úr :lol:

Ha az út szélén állsz, az sem kevésbé balaesetveszélyes. Nem egy ilyen balesetről lehetett már hallani.

A két helyzetjelző is látszódik annyira, mint egy kerékpáros akin jó esetben van láthatósági mellény.

Elküldve
Ha az út szélén állsz, az sem kevésbé balaesetveszélyes. Nem egy ilyen balesetről lehetett már hallani.

A két helyzetjelző is látszódik annyira, mint egy kerékpáros akin jó esetben van láthatósági mellény.

Örülnék neki,ha ezt nem a dízel topikban tárgyalnátok meg! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.