Adam1 Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Isuzunál a szívósoron keresztül megy a levegőszűrőtől a turbohoz a levegő... Ez miért így van? Szedte szét már valaki a szívósort? -Csak simán a turbolevegő további visszahűtésére szolgál ez megoldás? (Ahogy keresztülmegy rajta a levegő, meleg motor esetén is hideg ez az alumínium tömb.) -Vagy van benne egy szelep, ami turbo nélküli üzemben átkapcsol, és a turbot kihagyva közvetlenül a levegőszűrőből szív levegőt a motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Már a hangja is fos. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Sziasztok. Mint említettem benzinesben vagyok otthon. Ezért tegyük fel kasztnira,fékekre,kormányszervóra,futóműre,telókra és belsejére jó autót veszek de kifogok egy olyat amin nagyjavítás kell a motortérben. Mennyiből lehet megoldani egy ilyet? Igazából amint tudom 3 fő drága dolog létezik opel(és isuzu) diesel esetén. 1.motor. 2.adagoló 3.turbo Ti mint tapasztalt Opelosk,mennyiből lehet ezt megoldani ha véletlenül ezen fő dolgok közül az egyik meghalódik? (Tudom nyílván sok dologtól függ..de körülbelüli árat mondanátok ezen fő dolgokra az kiindulási alapnak nekem már megfelelne..) Köszi előre is gabbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Ti mint tapasztalt Opelosok,mennyiből lehet ezt megoldani ha véletlenül ezen fő dolgok közül az egyik meghalódik? Akár egy másik autó ára.. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Ti mint tapasztalt Opelosk,mennyiből lehet ezt megoldani ha véletlenül ezen fő dolgok közül az egyik meghalódik? (Tudom nyílván sok dologtól függ..de körülbelüli árat mondanátok ezen fő dolgokra az kiindulási alapnak nekem már megfelelne..) Köszi előre is gabbi Adagoló nem nagyon szokott meghalni. A turbó sem jellemző. A motor meg, zsákbamacska. De nem csak a dizelnél. És nem csak az opelnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Adagoló nem nagyon szokott meghalni. A turbó sem jellemző. A motor meg, zsákbamacska. De nem csak a dizelnél. És nem csak az opelnél. Ezek jó hírek....a motor benzinesnél azért más..ott van szikra,ha a motor kopott max eszi az olajat,de elindul attól még simán. (no persze vannak extrém estek is tudom) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Ezek jó hírek....a motor benzinesnél azért más..ott van szikra,ha a motor kopott max eszi az olajat,de elindul attól még simán. (no persze vannak extrém estek is tudom) Nem olyan kiélezett motorok ezek, sem az Isuzu, sem az opel 1.7 dtl, mint például a PD TDI, vagy a Common Rail rendszerűek. Én mielőtt vettem a Vectrát, végigolvastam az osszes x17dt-re vonatkozó népítélet. Egyetlen egynél hordták le nagyon, aminél eltörött a főtengely. A többinél mind-mind dícsérték. Dícsérték a 2.0DTL-eket is, csak minden ötödiknél adagolót kellett cserélni/felújítani, 200-250 ezerért :lol: A benzineseknél, főleg az Ecotecnél meg ott van a rengeteg elektronikai gond, ingadozó alapjárat, döglődő alapjárati motor, EGR, lambda szonda, miegymás, és sokszor esélytelen megtalálnod a probléma okát. Egyáltalán nem szól több érv a benzines mellett, sőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Nem olyan kiélezett motorok ezek, sem az Isuzu, sem az opel 1.7 dtl, mint például a PD TDI, vagy a Common Rail rendszerűek. Én mielőtt vettem a Vectrát, végigolvastam az osszes x17dt-re vonatkozó népítélet. Egyetlen egynél hordták le nagyon, aminél eltörött a főtengely. A többinél mind-mind dícsérték. Dícsérték a 2.0DTL-eket is, csak minden ötödiknél adagolót kellett cserélni/felújítani, 200-250 ezerért :lol: A benzineseknél, főleg az Ecotecnél meg ott van a rengeteg elektronikai gond, ingadozó alapjárat, döglődő alapjárati motor, EGR, lambda szonda, miegymás, és sokszor esélytelen megtalálnod a probléma okát. Egyáltalán nem szól több érv a benzines mellett, sőt. Na azért annyira nem szörnyű a helyzet. Képzeld nekem még minden okés, az egr sincs lezárva, elektronikai gondjaim sincsenek és nézd mennyi km van benne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Sziasztok. Ma egy ismerősöm megkeresett(tudja hogy dízel Astrát akarok venni) és ajánlotta a saját B-s Vectraját.Isuzu 82 lovas td van benne ugyanaz mint az japán motoros Astrákban. Kívülről szép az autó 97-es,törve nem volt mióta nála van(9 éve). Klíma,könnyűfémfelni,kívülről,belülről takaros,motortér rendezett. Egyszóval szimpatikus lenne....de van benne 311 000 km.(igaz ez tuti nem lett visszatekerve..) Soknak tűnik a km egyébként rendben van az autó.. Szerintetek? Ja az ára is megfelelő nekem... gabbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Sziasztok. Ma egy ismerősöm megkeresett(tudja hogy dízel Astrát akarok venni) és ajánlotta a saját B-s Vectraját.Isuzu 82 lovas td van benne ugyanaz mint az japán motoros Astrákban. Kívülről szép az autó 97-es,törve nem volt mióta nála van(9 éve). Klíma,könnyűfémfelni,kívülről,belülről takaros,motortér rendezett. Egyszóval szimpatikus lenne....de van benne 311 000 km.(igaz ez tuti nem lett visszatekerve..) Soknak tűnik a km egyébként rendben van az autó.. Szerintetek? Ja az ára is megfelelő nekem... gabbi Több szempontból is jaaaajjjj. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Több szempontból is jaaaajjjj. :lol: :lol: Hallgatom a több szempontot..:P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Hallgatom a több szempontot..:lol: Először is a motor. Nem kevés a futott km ami közelebbről nagygenerál. Az, hogy a km nem volt tekergetve a Te esetedben csak annyit jelent, hogy nem meglepetésként érne ha elfosná magát a motor. Jó tudni azt is, hogy nagyon kényesek az Isuzu motrok és nem kevés pénz őket javítani/javíttatni. Az alkatrész árai pedig jóval a német dízel (DTL) fölötti. Állítólag a szervokormány, a klíma tömítései és a benti kijelző szokott elszállni, kb. típushiba (nemtudom pontosan, nem volt B Vekim). Igazából a motor az ami nagyon rizikós. Ez az én véleményem de mindjárt jönnek szakik akik felpontozzák az "I"-ket :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Először is a motor. Nem kevés a futott km ami közelebbről nagygenerál. Az, hogy a km nem volt tekergetve a Te esetedben csak annyit jelent, hogy nem meglepetésként érne ha elfosná magát a motor. Jó tudni azt is, hogy nagyon kényesek az Isuzu motrok és nem kevés pénz őket javítani/javíttatni. Az alkatrész árai pedig jóval a német dízel (DTL) fölötti. Állítólag a szervokormány, a klíma tömítései és a benti kijelző szokott elszállni, kb. típushiba (nemtudom pontosan, nem volt B Vekim). Igazából a motor az ami nagyon rizikós. Ez az én véleményem de mindjárt jönnek szakik akik felpontozzák az "I"-ket :lol: Köszi a választ. Ezek közül 1re tudom a választ:a Klíma tavaly lett fullra feűjítva:csövek,tomítések,kompresszor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Hallgatom a több szempontot..:lol: Sztem akkor vágj bele ebbe az autóba, ha 1-2 éven belül tudsz tartalékolni 200-300e Ft-ot generálra. Nem tudom, mennyit használnád az autót, de sztem még úgy 50e-100e km-t elmegy, ha vigyázol rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Sztem akkor vágj bele ebbe az autóba, ha 1-2 éven belül tudsz tartalékolni 200-300e Ft-ot generálra. Nem tudom, mennyit használnád az autót, de sztem még úgy 50e-100e km-t elmegy, ha vigyázol rá. 2-3 évre kellenne és max 60-80 ezer kmet tennék bele Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Szerintem egy kompressziómérés sokat elárulna... Azt 311ezret bele lehet tenni városban (10-20km-enként) és autópályán (500km-enként) is. Nagyon nem mindegy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Szerintem sokunk autójában van már ennyi, csak nem akarunk gondolni rá. Akinek 200 fölött van a számlálója, és legalább a harmadik gazdája már, 90% hogy elkerülte a 300 at ténylegesen. Főleg a dízelek. Ezeket annak idején azért vették, mert sokat mentek vele. Nem kell mindjárt farkast kiabálni. Épp emiatt a hozzáállás miatt tekergetik a kereskedők a számlálót. 300 fölötti, de jó állapotú az autó, nem kell a kutyának sem. Két nap mulva ugyanaz az autó 170 ezres, már viszik is el, esetleg még jóval drágábban is, és örül az ember, hogy milyen szerencsés. Hmm. Ha nem igy gondolkodnánk, akkor a kereskedőnek nem lenne érdeke tekergetni, és valós km. állásokat lehetne látni. Én 135 ezerrel vettem 11 évesen. " Na persze :lol: " Most 208 ezret mutat. De tuti hogy jóval 300 ezer fölötti. Nincs semmi baja. Jó esetben elmehetnek ezek simán 500 ezret is. Ezzel nem akarok vitát gerjeszteni, csak a véleményemet irtam le. Persze ezek alól vannak kivételek bőven. Közöttünk is, és hallottuk ezeknek az ellenkezőjét is. Szóval, ha az az autó tényleg szép, és hidegben, melegben jól indul, az ára is jó, akkor én belevágnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Egyetértek az előttem szólóval. Ha igazi hidegben jól indul, akkor nagyon nagy probléma nem lehet. Ami viszont egy biztos infó a motor állapotáról az a kompresszióérték. Ha az jó, akkor valószínűleg nem kell rövid időn belül sok százezerért felújítani a mocit... Költeni mondjuk lehet még porlasztókra, izzítógyertyákra, turbóra, adagolóra de ezek azért olcsóbbak a teljes motorfelújításnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Egyetértek az előttem szólóval. Ha igazi hidegben jól indul, akkor nagyon nagy probléma nem lehet. Ami viszont egy biztos infó a motor állapotáról az a kompresszióérték. Ha az jó, akkor valószínűleg nem kell rövid időn belül sok százezerért felújítani a mocit... Költeni mondjuk lehet még porlasztókra, izzítógyertyákra, turbóra, adagolóra de ezek azért olcsóbbak a teljes motorfelújításnál. A srác megengedi hogy megvétel előtt kompressziót méressek rajta...így beszéltem meg vele.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 A srác megengedi hogy megvétel előtt kompressziót méressek rajta...így beszéltem meg vele.. Ha megengedi, és ráadásul ismerős is, és jó állapotban van a kocsi, akkor nagy gáz nem lehet, de az a legbiztosabb, ha megméreted. Kb. 5000Ft a mérés, nem egy nagy összeg, és akkor kapsz egy valós képet a motorról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vik.81 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Én simán megvenném 310ezerrel... Tivnek teljesen igaza van, a kintről hozott autokban kb. akkor volt 300ezer mikor behozták. Minimum. Nyolc éve járok ki németországba, ott egy ilyen kocsi évi átlag 20-30ezret fut. Annyivál drágbb az új dízel hogy tényleg csak az vette meg akinek megérte. De mondok mást: fuvarozással foglalkozunk több olyan boxerunk volt amit 6-700ezer (!) km.-rel adtunk le, és még simán mentek! Persze normálisan volt bennük mindig jó olaj cserélve 15ezrenként. Néha persze elfáradt egy-egy szimering meg ilyesmi. Volt 1.9 szívód. partnerünk 580ezer km.-rel bontatlan motorral és rendesen átment zöldkártyán. Van a szerelőnknek egy ügyfele, 94' 17DR astrával, a német rokontól kapta, 440ezer km van benne. Most összel cserélt benne porlasztókat, izzítót, főtengelyszineringet,szelepfedéltömítést, és ennyi. Indul, jön, megy. Soha nem hajtották meg, és rendszeresen karban volt tartva. Szerintem ez a legfontosabb. A bajok ott kezdődnek mikor 30ezret megy el egy olajjal... leszakad a vez.mű.szíj mert nem cserélik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vik.81 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Sziasztok. Mint említettem benzinesben vagyok otthon. Ezért tegyük fel kasztnira,fékekre,kormányszervóra,futóműre,telókra és belsejére jó autót veszek de kifogok egy olyat amin nagyjavítás kell a motortérben. Mennyiből lehet megoldani egy ilyet? Igazából amint tudom 3 fő drága dolog létezik opel(és isuzu) diesel esetén. 1.motor. 2.adagoló 3.turbo Ti mint tapasztalt Opelosk,mennyiből lehet ezt megoldani ha véletlenül ezen fő dolgok közül az egyik meghalódik? (Tudom nyílván sok dologtól függ..de körülbelüli árat mondanátok ezen fő dolgokra az kiindulási alapnak nekem már megfelelne..) Köszi előre is gabbi Az egyik barátom vett motorhibás (kompresszió) 17DR astrát: Blokk: főtengely köszörülés, újra csapágyazva, új dugó, furás füzve kaptuk vissza 95.000- Hengerfely: síkolás, 2gátrepedés javitása 2 szelepcsere szimering stb 32.000- 4 új porlasztó 10.400- (16DA jelű kadetthez valót kell kérni tökéletes bele és olcsó) 4 új izzító 12.000- Alsó-felső tömítésgarnitúra olaj, szűrők kb 40.000- szerelő: motor ki-be szét-össze 30.000- adagoló: kipucolták beállitották, valami apróságot cseréltek benne 12.000- Mindez most decemberbe. Vett még hozzá egy új kuplung szettet 25.ezerért, ha már szét van szedve... Nagyon olcsón vette az autot, (100e.)tényleg rozsdamentes, kivűl-belűl szép állapotban. Szerintem megérte... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Az egyik barátom vett motorhibás (kompresszió) 17DR astrát: Blokk: főtengely köszörülés, újra csapágyazva, új dugó, furás füzve kaptuk vissza 95.000- Hengerfely: síkolás, 2gátrepedés javitása 2 szelepcsere szimering stb 32.000- 4 új porlasztó 10.400- (16DA jelű kadetthez valót kell kérni tökéletes bele és olcsó) 4 új izzító 12.000- Alsó-felső tömítésgarnitúra olaj, szűrők kb 40.000- szerelő: motor ki-be szét-össze 30.000- adagoló: kipucolták beállitották, valami apróságot cseréltek benne 12.000- Mindez most decemberbe. Vett még hozzá egy új kuplung szettet 25.ezerért, ha már szét van szedve... Nagyon olcsón vette az autot, (100e.)tényleg rozsdamentes, kivűl-belűl szép állapotban. Szerintem megérte... 356400 Ft :P azért ennyiért nem DR járna :lol: de persze egy ideig nem lesz vele gondja az biztos, és ha hosszú távra tervez vele, akkor megéri :lol: a lényeg, hogy keveset egyen, és üzembiztos legyen, induljon amikor kell :lol: remélhetőleg a futóműre nem kell költsön, mert az is elég drága mulatság :lol: én már csak tudom cseréltem újra szinte mindent a futóműnél - el is ment 90.000 ft :lol: de a stabilitása király lett :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vik.81 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 356400 Ft :P azért ennyiért nem DR járna :lol: de persze egy ideig nem lesz vele gondja az biztos, és ha hosszú távra tervez vele, akkor megéri :lol: a lényeg, hogy keveset egyen, és üzembiztos legyen, induljon amikor kell :lol: remélhetőleg a futóműre nem kell költsön, mert az is elég drága mulatság :lol: én már csak tudom cseréltem újra szinte mindent a futóműnél - el is ment 90.000 ft :lol: de a stabilitása király lett :P Jó a futómű, gumik iss, önindító generátor felújjítva. -már biztos nyüsztötték. Hosszútávra tervez, több évre. 350e.-ért szerintem nem nem vészes, és legalább tuti jó. Ennyiért pont vehetett volna egy még éppen möködő romhalmazt, amire jövőre ugyenezt rákölti. Azért elég sok a leharcolt lepusztított astra, ami már évek óta nélkülözi a karbantartást... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts