Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nekem van pozitív az alpesiről, de ahogy emlékszem egyedül vagyok vele :lol: :rolleyes: Viszont ha érdekel tudok adni egy motort amin kipróbálhatod hogy milyen különbséget mutat :blink:

Komplett motort :DD Köszi :DDD Vicces csávo vagy TE Dávid :D tudtam en ;):D tankoltam ilyen alpesi genyot hat nem plusz 5 fok van :D szomorodjon meg az idojaras.

Nekem ISUZU-s van de allt mar elottem nemet motoros , iszonyat kulonbseg, teljesen mashol van minden, es ha jol tudom a japanok a motort talan el is forgattak valamelyest (ez lehet hulyeseg majd korrigalnak a mesterek) Jahh es ISUZU motorhaza alatt egy tut nem tudsz elejteni ;) annyira nincs hely. Xenonozaskor rajottem :D

Link to comment
Megosztás:

Komplett motort :DD Köszi :DDD Vicces csávo vagy TE Dávid :blink: tudtam en :lol::D tankoltam ilyen alpesi genyot hat nem plusz 5 fok van :D szomorodjon meg az idojaras.

Nekem ISUZU-s van de allt mar elottem nemet motoros , iszonyat kulonbseg, teljesen mashol van minden, es ha jol tudom a japanok a motort talan el is forgattak valamelyest (ez lehet hulyeseg majd korrigalnak a mesterek) Jahh es ISUZU motorhaza alatt egy tut nem tudsz elejteni ;) annyira nincs hely. Xenonozaskor rajottem :D

csak motort tudok adni mert mocicserém volt közben. (a mostani az még a vízben oldott széntablettával is beindul szinte annyira facás) de a régi csak alpesivel volt hajlandó megmozdulni 5 fok alatt ;) a 18-as kompresszió megteszi a hatását :rolleyes:

A DR-ekben még egy embert is lehet csempészni a motorháztető alatt. Ebben van hely a motortérben :D :D

Link to comment
Megosztás:

Komplett motort :DD Köszi :DDD Vicces csávo vagy TE Dávid :rolleyes: tudtam en :blink::D tankoltam ilyen alpesi genyot hat nem plusz 5 fok van :lol: szomorodjon meg az idojaras.

Nekem ISUZU-s van de allt mar elottem nemet motoros , iszonyat kulonbseg, teljesen mashol van minden, es ha jol tudom a japanok a motort talan el is forgattak valamelyest (ez lehet hulyeseg majd korrigalnak a mesterek) Jahh es ISUZU motorhaza alatt egy tut nem tudsz elejteni :D annyira nincs hely. Xenonozaskor rajottem ;)

Nincs az isuzus elforgatva, csak az isuzusban az adagoló a motor mögött van, nem előtte.

Jut eszembe..

Nekem ma reggel is nehezen indult, +4 fokban.

Ekkor tudatosult, hogy szar egy vagy több izzítógyertya megint.:-(

Reggel kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem minden Opel fun-nak! Szeretnek par dolgot megtudni az opel astra f diesel motorjairol. Pl. ossze lehet e hozzni egy sima turbos Astra f motort egy isuzusal, minden ottletett szivesen varok, legfobb kepen hogy mi lenne az elonye es hatranya! Miert jott az ottlet.. tallan mert az isuzu-s tobb loeros meg ilyenek, de azert a motor alap reszet megtartanam!!! Elore is koszi!!!

Az opelesnél a szívósor, a kipufogócsonkok és a turbo hátul vannak, az adagoló meg elöl.

A japánnál, a kipufogó és a turbo elöl, a szívósor meg az adagoló hátul vannak. A japánon van turbolevegő visszahűtő is.

De ez csak apróbb különbség ahhoz képest, hogy a két motor hengerfurata, lökethossza is teljesen más :rolleyes:

német: furatátmérő: 82,5 mm, lökethossz: 79,5mm, hengerűrtartalom: 1700 ccm

japán: furatátmérő: 79 mm, lökethossz: 86 mm, hengerűrtartalom: 1686 ccm

A kompresszióviszony az megegyezik (22:1), a sima szívónál 23:1. Az újabb Common Raileseknél viszont csak 18 körül van.

Az isuzu valószínű a nagyobb lökethossz miatt nyomatékosabb, meg ugye a turbolevegő visszahűtő sem dísznek van rajta :blink:

Ez a furat-löket kombináció úgy tűnik jobban bevált, mert a későbbi Common Rail-es motorok is így készültek, csak 16 szeleppel.

Még szima szívót dtl-re átalakítani is esélytelen, nem egy dtl-isuzu házasság :lol: Inkább cserélj motort, az kivitelezhető.

Link to comment
Megosztás:

Az opelesnél a szívósor, a kipufogócsonkok és a turbo hátul vannak, az adagoló meg elöl.

A japánnál, a kipufogó és a turbo elöl, a szívósor meg az adagoló hátul vannak. A japánon van turbolevegő visszahűtő is.

De ez csak apróbb különbség ahhoz képest, hogy a két motor hengerfurata, lökethossza is teljesen más :rolleyes:

német: furatátmérő: 82,5 mm, lökethossz: 79,5mm, hengerűrtartalom: 1700 ccm

japán: furatátmérő: 79 mm, lökethossz: 86 mm, hengerűrtartalom: 1686 ccm

A kompresszióviszony az megegyezik (22:1), a sima szívónál 23:1. Az újabb Common Raileseknél viszont csak 18 körül van.

Az isuzu valószínű a nagyobb lökethossz miatt nyomatékosabb, meg ugye a turbolevegő visszahűtő sem dísznek van rajta :blink:

Ez a furat-löket kombináció úgy tűnik jobban bevált, mert a későbbi Common Rail-es motorok is így készültek, csak 16 szeleppel.

Még szima szívót dtl-re átalakítani is esélytelen, nem egy dtl-isuzu házasság :lol: Inkább cserélj motort, az kivitelezhető.

Az van a német turboson is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van pozitív az alpesiről, de ahogy emlékszem egyedül vagyok vele ;) :blink: Viszont ha érdekel tudok adni egy motort amin kipróbálhatod hogy milyen különbséget mutat :lol:

Én az enyémbe sima OMV dizelt öntök.... most az új mocival 1szer kipróbáltam az alpesi dízelt...Nekem semmi változást nem jelentett. Pontosabban az autónak :D ígyis-úgyis pöccre indul, meg ígyis úgyis jól megy. Lehet még túl fiatal a motorom (kb 1000km van benne ) hogy érezhessek ilyet? :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Én az enyémbe sima OMV dizelt öntök.... most az új mocival 1szer kipróbáltam az alpesi dízelt...Nekem semmi változást nem jelentett. Pontosabban az autónak :D ígyis-úgyis pöccre indul, meg ígyis úgyis jól megy. Lehet még túl fiatal a motorom (kb 1000km van benne ) hogy érezhessek ilyet? :blink: :lol:

nekem is csak a döglött régin lehetett érezni a különbséget. Akinek jó motorja van annak nagyobb változás lesz a kifizetett összeg a tankolásért mint az észre sem vehető különbség :rolleyes: Mióta új szíve van a drágának és se teszek bele alpesit ;)

Link to comment
Megosztás:

nekem is csak a döglött régin lehetett érezni a különbséget. Akinek jó motorja van annak nagyobb változás lesz a kifizetett összeg a tankolásért mint az észre sem vehető különbség :rolleyes: Mióta új szíve van a drágának és se teszek bele alpesit :D

Hat akkor izgatottan varom a hideget , hogy beszamolhassak en is az alpesti elmenyeimrol :blink:

2009.12.19. kep1 & kep2 -13,5 fokot mutatott a homero :lol: es nagyon nagyon dadogva majd szép nagy koromfelhovel indultunk...

Jut eszembe, astraberegseg de hatha valaki tud gyogyirt, hidegben csuszik az ekszij, fujkalva van zsirsprayel dehat orokke nem lehet. uj szij van rajta tarcsa jo! Jah es mikor csuszik fordulatszammero 0-án ül.

Link to comment
Megosztás:

Hat akkor izgatottan varom a hideget , hogy beszamolgassak en is az alpesti elmenyeimrol :blink:

2009.12.19. kep1 & kep2 -13,5 fokot mutatott a homero :lol: es nagyon nagyon dadogva majd szép nagy koromfelhovel indultunk...

Jut eszembe, astraberegseg de hatha valaki tud gyogyirt, hidegben csuszik az ekszij, fujkalva van zsirsprayel dehat orokke nem lehet. uj szij van rajta tarcsa jo! Jah es mikor csuszik fordulatszammero 0-án ül.

Igen mert a fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, amin ha csúszik a szíj akkor ugye nincs hajtása :rolleyes: . Nem fújkálni kéne hanem húzni rajta és akkor nem csúszna szerintem :D

Link to comment
Megosztás:

Igen mert a fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet, amin ha csúszik a szíj akkor ugye nincs hajtása :rolleyes: . Nem fújkálni kéne hanem húzni rajta és akkor nem csúszna szerintem :lol:

Eleg feszes!!! Az volt az elso amit neztem rajta , de magamba nem bizva elege meg szerelo is ranezett! Azt mondta telejesen jo.

Amugy telen rengeteg opelt hallok visitani :blink: De vicc az egeszben, hogy csuszik csuszik csuszik eletelik kb 5-6 perc a szij felveheti a formajat vagy mit tudom en... es elmulik csuszas.

Link to comment
Megosztás:

Eleg feszes!!! Az volt az elso amit neztem rajta , de magamba nem bizva elege meg szerelo is ranezett! Azt mondta telejesen jo.

Amugy telen rengeteg opelt hallok visitani :rolleyes: De vicc az egeszben, hogy csuszik csuszik csuszik eletelik kb 5-6 perc a szij felveheti a formajat vagy mit tudom en... es elmulik csuszas.

Inkább még az lehet a baja, a szíj nem belevaló.

Az ékszíjtárcsa aljára beül, és nem teljesen a tárcsa oldalán fekszik.

Link to comment
Megosztás:

Inkább még az lehet a baja, a szíj nem belevaló.

Az ékszíjtárcsa aljára beül, és nem teljesen a tárcsa oldalán fekszik.

A generátor gumiszilentjei már szarok,ettől a generátor ferdén áll,ergo a szíj szarul kopik,ferdén fut.A tárcsa "kifényesedik" és hiába spanolod a szíjat,mindig megcsúszik.

Megoldás:

-gumiszilentek cseréje a generátor felfogatásánál

-tárcsa felcsiszolása csiszpapírral és új szíj felrakása,esetleg a szíj felületét is fel lehet csiszolni

SEMMILYEN SPRAYT NE NYOMJ RÁ SOHA!!!

Link to comment
Megosztás:

A generátor gumiszilentjei már szarok,ettől a generátor ferdén áll,ergo a szíj szarul kopik,ferdén fut.A tárcsa "kifényesedik" és hiába spanolod a szíjat,mindig megcsúszik.

Megoldás:

-gumiszilentek cseréje a generátor felfogatásánál

-tárcsa felcsiszolása csiszpapírral és új szíj felrakása,esetleg a szíj felületét is fel lehet csiszolni

SEMMILYEN SPRAYT NE NYOMJ RÁ SOHA!!!

oke! De mitol van ez hogy csak pár percig csinalja ezt ??? Majd elmulik??? Ha csuszik akkor folyamatosan kene neki nem ?

Sprayt amugy szerelo ajanlotta , meg szappanozast is. Az mondjuk mar tul korulmenyes :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

..meg, gondolom, hidegben kissé dermedt is az anyaga. :rolleyes:

A kenését meg tényleg felejtsd el, ez nem biciklilánc! :D

Hat akkor izgatottan varom a hideget , hogy beszamolhassak en is az alpesti elmenyeimrol :blink:

2009.12.19. kep1 & kep2 -13,5 fokot mutatott a homero :lol: es nagyon nagyon dadogva majd szép nagy koromfelhovel indultunk...

Jut eszembe, astraberegseg de hatha valaki tud gyogyirt, hidegben csuszik az ekszij, fujkalva van zsirsprayel dehat orokke nem lehet. uj szij van rajta tarcsa jo! Jah es mikor csuszik fordulatszammero 0-án ül.

jaja attól is hogy megdermed a hidegben. Enyém is csinálja...alapjáraton kicsit nyekereg. De nemvészes. Én tudomást se veszek róla. Szerelő azt mondta hogy ez a párás idő miatt van. És tényleg csak hidegben meg nagyon nyálidőben nyikorog.

Ja, és ne fújkáld tényleg.... Többet ártasz vele mint amennyit használ. Inkább akkor már nyikorogjon.

Link to comment
Megosztás:

oke! De mitol van ez hogy csak pár percig csinalja ezt ??? Majd elmulik??? Ha csuszik akkor folyamatosan kene neki nem ?

Sprayt amugy szerelo ajanlotta , meg szappanozast is. Az mondjuk mar tul korulmenyes :rolleyes:

A szappant valahol azért ajánlották, mert összeszedi az ékszíj lemorzsolódott részeit, és így lepotyog, nem marad a tárcsán. Vagy valami ilyesmit írtak. Most nekem is nyikkan egy-kettőt induláskor.

Link to comment
Megosztás:

A szappant valahol azért ajánlották, mert összeszedi az ékszíj lemorzsolódott részeit, és így lepotyog, nem marad a tárcsán. Vagy valami ilyesmit írtak. Most nekem is nyikkan egy-kettőt induláskor.

Nekem egyfolytában hangosan csinálja. Már hiányoznak róla fogak is rendesen, pedig fél éves a szíj. Megeszi a generátor szíjtárcsa, majd azt is cserélem. Vettem új szíjat, majd ünnepek után berakom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyfolytában hangosan csinálja. Már hiányoznak róla fogak is rendesen, pedig fél éves a szíj. Megeszi a generátor szíjtárcsa, majd azt is cserélem. Vettem új szíjat, majd ünnepek után berakom.

Nem indegy a szíj minősége sem,másfelöl az egyenfutást ellenőrizd!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.