Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nem rossz az. Én se szeretem amikor engem akar helyettesíteni, meg felülbírálni valami, de a tempomatot spec én is el tudnám viselni. Debrecenig tudod hányszor állítom az ülést hogy ne zsibbadjon le a s.ggem-lábam helyezgetéssel stb...? :lol: :lol: Majd a ruszki változatot beteszem: Féltégla a gázra :P :lol:

jó-jó, kényelmes a tempomat, meg minden, csak én nem szeretem :P

szeretem én diktálni a tempót :) :D

Sokat megyek én is 1seggel ( már csak a melóm miatt is) :D

A múltkori rekordom 1seggel 478 km volt :) de nem volt gázos, lehet azért az neked, mert öregszel!? :lol: B) ;) :D

Link to comment
Megosztás:

jó-jó, kényelmes a tempomat, meg minden, csak én nem szeretem B)

szeretem én diktálni a tempót :) :lol:

Sokat megyek én is 1seggel ( már csak a melóm miatt is) :D

A múltkori rekordom 1seggel 478 km volt :) de nem volt gázos, lehet azért az neked, mert öregszel!? ;) :lol: :lol: :P

Majd ha 900 kmt mész, akkor majd látod értelmét. Itthon mivel nem tudsz túl sokat autópályán menni nincs is akkor igény rá.

Link to comment
Megosztás:

Majd ha 900 kmt mész, akkor majd látod értelmét. Itthon mivel nem tudsz túl sokat autópályán menni nincs is akkor igény rá.

Igy van. Nekem az Omegában volt, és még sokszor itt a városban is használtam. De kint szinte mindig. Autópályán pedig állandoan.

Most augusztusban volta az Astrával belgiumban. Isonyú volt. 1200 km. autópálya. Mennyire hiányzott a tempomat. De azért, mert tudtam milyen ugy vezetni. Aki nem használta, az könnyen mondja hogy felesleges luxus. Pedig nem. Ilyenkor megfizethetelen.

Ugyenez a véleményem az automata váltóról. Ki kell probálni. És nem csek 5 percre. Pár nap város, dugó, pálya. Utána mondja hogy soha nem kéne neki.

A kettő együtt pedig maga a tökély. Bebököd pl. 130-ra. Ha kell még vissza is vált, mert szerintem a tempomat automatával at igazi.

Remélem nem okozok ezzel több oldalas vitát. Ez az én véleményem. És tapasztalatbol mondom.

Link to comment
Megosztás:

...

Most augusztusban volta az Astrával belgiumban. Isonyú volt. 1200 km. autópálya. Mennyire hiányzott a tempomat. De azért, mert tudtam milyen ugy vezetni. Aki nem használta, az könnyen mondja hogy felesleges luxus. Pedig nem. Ilyenkor megfizethetelen.

Ugyenez a véleményem az automata váltóról. Ki kell probálni. És nem csek 5 percre. Pár nap város, dugó, pálya. Utána mondja hogy soha nem kéne neki.

A kettő együtt pedig maga a tökély. Bebököd pl. 130-ra. Ha kell még vissza is vált, mert szerintem a tempomat automatával at igazi.

Remélem nem okozok ezzel több oldalas vitát. Ez az én véleményem. És tapasztalatbol mondom.

Én meg tiszteletben tartom! :D

vezettem sokat automata váltós, és tempomatos autót is! (sógornak a bmw-je mindkettőt tudta!)

Nekem nem jött be, ez meg az én véleményem :)

de ne OFF-oljunk többet itt, mert kapunk :)

Link to comment
Megosztás:

Ma nekifogtam megcsinálni a "normális" izzításvisszajelzőt!

a műszerfalba az eredeti izzó-foglalat helyére ilyen dolgot találtam ki: 1.kép 2.kép

Pont beletalál az olyan foglalat, amilyen a középkonzolnál van ilyen, kicsit szorosan pont belemegy!

vittem egy testet neki, és behúztam egy szálat az izzítógyertyáktól, ahogy mondta is valaki innen.

csakhogy így nem lett jó :)

addig jó, hogy elfordítom a kulcsot, mutatja az izzítást, és mikor kattan a relé, ki is alszik.... de ahogy beindítom, újra kigyullad, és folyamatosan ég, míg le nem állítom a motort :D

szerintetek mi lehet a bibi :lol: kell még valamit bekötni a vezetékbe? valami reléfélet? :)

Link to comment
Megosztás:

Ma nekifogtam megcsinálni a "normális" izzításvisszajelzőt!

a műszerfalba az eredeti izzó-foglalat helyére ilyen dolgot találtam ki: 1.kép 2.kép

Pont beletalál az olyan foglalat, amilyen a középkonzolnál van ilyen, kicsit szorosan pont belemegy!

vittem egy testet neki, és behúztam egy szálat az izzítógyertyáktól, ahogy mondta is valaki innen.

csakhogy így nem lett jó :)

addig jó, hogy elfordítom a kulcsot, mutatja az izzítást, és mikor kattan a relé, ki is alszik.... de ahogy beindítom, újra kigyullad, és folyamatosan ég, míg le nem állítom a motort :D

szerintetek mi lehet a bibi :lol: kell még valamit bekötni a vezetékbe? valami reléfélet? :)

Mert miután elindult a motor, egyből bakapcsol az előkamra utóizzítása, míg be nem melegszik a motor. Mikor ez kikapcsol, akkor a visszajelződ is ki fog aludni.

Sokan nem tudják, de azok az izzítógyertyák nemcsak indítás előtt a hideg motor előizzítására szolgálnak, hanem utóizzításra is.

Két választásod van, vagy hagyod így, legalább látod, hogy mikor érte el a motorod azt a hőfokot, amikor az utóizzítás lekapcsolt, vagy valahogy megoldod azt, hogy egy relé a motor elindulát érzékelje, ami egyben ki is kapcsolná visszajelződet.

Link to comment
Megosztás:

Ma nekifogtam megcsinálni a "normális" izzításvisszajelzőt!

a műszerfalba az eredeti izzó-foglalat helyére ilyen dolgot találtam ki: 1.kép 2.kép

vittem egy testet neki, és behúztam egy szálat az izzítógyertyáktól, ahogy mondta is valaki innen.

csakhogy így nem lett jó :)

addig jó, hogy elfordítom a kulcsot, mutatja az izzítást, és mikor kattan a relé, ki is alszik.... de ahogy beindítom, újra kigyullad, és folyamatosan ég, míg le nem állítom a motort :D

szerintetek mi lehet a bibi :lol: kell még valamit bekötni a vezetékbe? valami reléfélet? :)

Pedig elvileg igy jónak kéne lennie. Igy semmi köze a reléhez. X akta.

Link to comment
Megosztás:

Mert miután elindult a motor, egyből bakapcsol az előkamra utóizzítása, míg be nem melegszik a motor. Mikor ez kikapcsol, akkor a visszajelződ is ki fog aludni.

Sokan nem tudják, de azok az izzítógyertyák nemcsak indítás előtt a hideg motor előizzítására szolgálnak, hanem utóizzításra is.

Két választásod van, vagy hagyod így, legalább látod, hogy mikor érte el a motorod azt a hőfokot, amikor az utóizzítás lekapcsolt, vagy valahogy megoldod azt, hogy egy relé a motor elindulát érzékelje, ami egyben ki is kapcsolná visszajelződet.

Értem! megpróbálom így, meglátom milyen lesz, s ha nem tetszik, akkor még mindíg jöhet a 2. megoldás :P

Pedig elvileg igy jónak kéne lennie. Igy semmi köze a reléhez. X akta.

azaz!

én kb így néztem mikor kiderült :) :) :D

:lol: :lol: B) ;)

Link to comment
Megosztás:

végül is nem termosztáthiba miatt nem melegedett fel a vizem B)

csináltam egy házi (igaz kókány :) ) téliesítő cuccot, és így már szépen beáll 90 körülre, és faccás lett a fűtésem is ;)

az a szita rácsos hűtőrácsom ezek szerint igen szellősnek bizonyult télire :D :)

most így néz ki, nagyon nem néz ki rosszul :P Jó az ide falura! :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

végül is nem termosztáthiba miatt nem melegedett fel a vizem ;)

csináltam egy házi (igaz kókány :) ) téliesítő cuccot, és így már szépen beáll 90 körülre, és faccás lett a fűtésem is :P

az a szita rácsos hűtőrácsom ezek szerint igen szellősnek bizonyult télire :lol: :)

most így néz ki, nagyon nem néz ki rosszul :lol: Jó az ide falura! :P :lol: B)

Nekem akkor is a kék tetszett :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig elvileg igy jónak kéne lennie. Igy semmi köze a reléhez. X akta.

jó is, csak jelzi az utóizzítást :)

Mert miután elindult a motor, egyből bakapcsol az előkamra utóizzítása, míg be nem melegszik a motor. Mikor ez kikapcsol, akkor a visszajelződ is ki fog aludni.

Sokan nem tudják, de azok az izzítógyertyák nemcsak indítás előtt a hideg motor előizzítására szolgálnak, hanem utóizzításra is.

Két választásod van, vagy hagyod így, legalább látod, hogy mikor érte el a motorod azt a hőfokot, amikor az utóizzítás lekapcsolt, vagy valahogy megoldod azt, hogy egy relé a motor elindulát érzékelje, ami egyben ki is kapcsolná visszajelződet.

pont ez történik, első indításkor kicsit tovább marad égve (1-2perc), de már utánna a többi indításnál (meleg motornál) azonnal kialszik!

sokkal jobb, hogy nem kell hallgatni a relét, vagy számolgatni :D mikor kialszik indítasz, és ez jó a motornak is :)

Link to comment
Megosztás:

Az 1.7es diesel opel motor mennyit forog óra szerint 100nál?

Nekem a Vectrámban az Isuzu 2500-at (km óra kb 1 km/h-t csal 100nál ), amit kicsit soknak tartok. 120nál 3000-et pörög, afölötti fordultszámot pedig már nemnagyon szereti. Nagyon kellene bele egy 6. fokozat is, 2500 környékén simán elbírná a 130-140et is, hisz ott a maximális a nyomatéka. A fogyasztás is kedvezőbb lenne, 5 liter alá lehetne menni.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.7es diesel opel motor mennyit forog óra szerint 100nál?

2500 környékén ott a maximális a nyomatéka. A fogyasztás is kedvezőbb lenne, 5 liter alá lehetne menni.

Az enyémé picivel 2000 fölött, óra szerinti 110-nél 2500, 130-nál 3000.

Tojásgáz és elmegy az 5 alatt :D :) :)

Link to comment
Megosztás:

Az enyémé picivel 2000 fölött, óra szerinti 110-nél 2500, 130-nál 3000.

Tojásgáz és elmegy az 5 alatt :lol: :D :)

Mennyit csal az órája az Astráknak? A B corsáé amivel mentem, elég durván, jó 20 km/h-val kevesebbet mutat, legalábbis amivel mentem

Most én is tojásgázzal járok, plusz fent vannak a 175 östéli gumik, ki akarom próbálni így a fogyasztást :)

Vegyesben 195ös gumikkal eddig 5,5öt evett, de nem nagypapa tempóval, városon belül 50-60, városon kívül 100-110 körül haladva.

Link to comment
Megosztás:

Mennyit csal az órája az Astráknak? A B corsáé amivel mentem, elég durván, jó 20 km/h-val kevesebbet mutat, legalábbis amivel mentem

Most én is tojásgázzal járok, plusz fent vannak a 175 östéli gumik, ki akarom próbálni így a fogyasztást :)

Vegyesben 195ös gumikkal eddig 5,5öt evett, de nem nagypapa tempóval, városon belül 50-60, városon kívül 100-110 körül haladva.

Azért ennél lejjebb nem nagyon fog menni. Ezeknek a lovaknak is kell a zab. :)

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet mindenkinek...

1.7D-be lehet valahogy "merülőforralót" építeni??

tanácsokat és megoldásokat előre is köszönöm...

Üdv! Te most a motor előmelegitésére gondolsz és nem egy hagyományos merülőforralóra, ugye? Mert ez utóbbi van autós változatban is.. :)

Az előmelegitésre vannak amolyan univerzális berendezések amiket jó pénzért be lehet szereltetni, ha jól tudom, de még senki sem csinált ilyesmit házilag, utólag Astrára, tudtommal. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.