Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

A fentebb leírtakból ítélve sztem diódahíd cserés lesz a generátorod :) . A tekercsek valszeg mennek, ha jó a ford. mérőd. Lehet egy-két dióda szakadt a hídban

Nálam is ez volt régebben, hogy alapjáraton épphogy volt töltés és fordulatszámtól független volt a töltőfesz. Ugyanannyi volt majdnem mint alapjáraton, minimálisan ingadozott. Kapott egy zsír új bosch diódahidat, azóta frankó.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ez volt régebben, hogy alapjáraton épphogy volt töltés és fordulatszámtól független volt a töltőfesz. Ugyanannyi volt majdnem mint alapjáraton, minimálisan ingadozott. Kapott egy zsír új bosch diódahidat, azóta frankó.

Azt mennyire bonyolult cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Nem vészes. Ha kivetted a generátort akkor már könnyebb mert csak a védôlemezt kell levenni a generátorról.

Ha csak ennyi, akkor nem vészes. Ugy cseréltem a fesz. szabályzót is. De nem emlékszemhogy lenne ott még valami, ami cserélhető.

Szétszedni nincs kedvem.

Van erről valami rajz valahol?

Link to comment
Megosztás:

Ha csak ennyi, akkor nem vészes. Ugy cseréltem a fesz. szabályzót is. De nem emlékszemhogy lenne ott még valami, ami cserélhető.

Szétszedni nincs kedvem.

Van erről valami rajz valahol?

Pedig szét kell szedni. De csak a hátsó részét kell leszedni, és abban megtalálod a diódasort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs esetleg vkinek rajza vagy leírása, hogy hogyan is mennek a szíjak (generátor, klíma, szervó) egy 96-os Isuzu motoros Astrában? Ma vásárolni akartam szíjakat hozzá cserére, de az eladó szerint a generátor és a klíma komp.-t egy közös szíj hajtja. DE nekem nem. Megnéztem milyen szíjak vannak: DAYCO klíma 11A*775 a generátor is DAYCO 13A*915, meg külön a szervó, de az most nem érdekes. Van ötlete vkinek hogy mi is történt? Elvileg gyári klímás, Németországi 96/12 hó.

Teljesen tanácsatalan vagyok. :)

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs esetleg vkinek rajza vagy leírása, hogy hogyan is mennek a szíjak (generátor, klíma, szervó) egy 96-os Isuzu motoros Astrában? Ma vásárolni akartam szíjakat hozzá cserére, de az eladó szerint a generátor és a klíma komp.-t egy közös szíj hajtja. DE nekem nem. Megnéztem milyen szíjak vannak: DAYCO klíma 11A*775 a generátor is DAYCO 13A*915, meg külön a szervó, de az most nem érdekes. Van ötlete vkinek hogy mi is történt? Elvileg gyári klímás, Németországi 96/12 hó.

Teljesen tanácsatalan vagyok. :)

Előre is köszönöm

Nekem úgy rémlik, hogy a főtengelyen egy 3 ékszíjas tárcsa van, és egy feszítővel hajtja klímát.

A szervizleírásban ezeket az ábrákat találtam:

d4196270a7a272f7f5105938d65f5912.jpg

c4cde48c016bf281ba7ab28dc6b6269b.jpg

De nem értem, miért vagy tanácstalan, olyan szíjakat vegyél, mint ami a motorodon van. Mi ebben oylan nehéz?

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy rémlik, hogy a főtengelyen egy 3 ékszíjas tárcsa van, és egy feszítővel hajtja klímát.

A szervizleírásban ezeket az ábrákat találtam:

http://www.keptarolo.com/thumbnails/d41962...938d65f5912.jpg

http://www.keptarolo.com/thumbnails/c4cde4...28dc6b6269b.jpg

De nem értem, miért vagy tanácstalan, olyan szíjakat vegyél, mint ami a motorodon van. Mi ebben oylan nehéz?

Köszi a képet. Az zavar, hogy olyan szíjak vannak rajta, ami nem is létezik az opelhez 11A*775 pl..

Nekem a főtengelyen csak 2-es tárcsa van, a vízpumpán van 3. Feszítőm meg nincs. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet. Az zavar, hogy olyan szíjak vannak rajta, ami nem is létezik az opelhez 11A*775 pl..

Nekem a főtengelyen csak 2-es tárcsa van, a vízpumpán van 3. Feszítőm meg nincs. :)

Magyarul a vízpumpa hajtja a klímakompresszort? Ez is egy megoldás, nem lehet, hogy utólag szerelték be az autóba a klímát?

Ne foglalkozz azzal, hogy van-e ilyen opel szíj, vagy nincs, ugyanolyat tegyél vissza, mint amilyen most fent van.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nekem meg megemberelte magát a generátorom, most nem visít az ékszíj, mióta feszítettem rajta picit, és a fordulatszámmérő sem szarakodik. Pedig napok óta esik az eső, latyakos az út, párás az idő, amikor eddig mindig előjött a hiba...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nekem meg megemberelte magát a generátorom, most nem visít az ékszíj, mióta feszítettem rajta picit, és a fordulatszámmérő sem szarakodik. Pedig napok óta esik az eső, latyakos az út, párás az idő, amikor eddig mindig előjött a hiba...

A zöldre fabrikáltam volt egy védőlemezt. A szíjak is tovább élnek hidd el.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorba szerintetek bele lehet építeni tempomatot?

Elvileg gyárilag van olyan autó, amelyikben van. Legalábbis a következő népítélet szerint igen: http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_1991/...csalad_baratja/

Valami elektro-mechanikus készüléknek kell itt lennie, ami a fordulatszám függvényében mozgatja a gázt, hisz a gázkar ezen a motoron bowdenes-mechanikus.

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorba szerintetek bele lehet építeni tempomatot?

Elvileg gyárilag van olyan autó, amelyikben van. Legalábbis a következő népítélet szerint igen: http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_1991/...csalad_baratja/

Valami elektro-mechanikus készüléknek kell itt lennie, ami a fordulatszám függvényében mozgatja a gázt, hisz a gázkar ezen a motoron bowdenes-mechanikus.

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Asszem a totalcar tesztelt utólagos tempomatot, amit gyakorlatilag bármibe bele lehet tenni. Az magát a gázbowdent húzza, egy külön karral. Nem tudom hogy gyárilag létezett -e hozzá, de olyan utócsinált biztos hogy van :)

Egy ilyen linket találtam.

Link to comment
Megosztás:

tempomat, tempomat :) hírtelen milyen ígényesek lettünk nem? :) :lol:

biztos jó annak aki szereti a kényelmeskedést, de nállam (HANGSÚLYOZOM NÁLLAM!!) ez is csak az amolyan luxuscucc, és felesleges kategória, mint az automata váltó.. fújj, az automata váltót el se tudnám képzelni a sajátomban ;)

valahogy az a típus vagyok, aki szereti ha maga irányít, úgy ahogy jól esik :D

de egy normális izzítás-visszajelzőt szívesen elfogadnék B) csak lenne időm végre kikapni a műszerfalat, és húzni be 1 szálat, meg egy testet :lol: kipróbáltam kontrollámpával, nagyon faccás lenne :P :lol:

megcsinálom, amint lesz rá időm a hétvégén :P

Link to comment
Megosztás:

tempomat, tempomat :) hírtelen milyen ígényesek lettünk nem? :) :D

biztos jó annak aki szereti a kényelmeskedést, de nállam (HANGSÚLYOZOM NÁLLAM!!) ez is csak az amolyan luxuscucc, és felesleges kategória, mint az automata váltó.. fújj, az automata váltót el se tudnám képzelni a sajátomban :lol:

valahogy az a típus vagyok, aki szereti ha maga irányít, úgy ahogy jól esik :D

de egy normális izzítás-visszajelzőt szívesen elfogadnék :P csak lenne időm végre kikapni a műszerfalat, és húzni be 1 szálat, meg egy testet :lol: kipróbáltam kontrollámpával, nagyon faccás lenne :P ;)

megcsinálom, amint lesz rá időm a hétvégén :D

Nem rossz az. Én se szeretem amikor engem akar helyettesíteni, meg felülbírálni valami, de a tempomatot spec én is el tudnám viselni. Debrecenig tudod hányszor állítom az ülést hogy ne zsibbadjon le a s.ggem-lábam helyezgetéssel stb...? :lol: :lol: Majd a ruszki változatot beteszem: Féltégla a gázra :D B)

Link to comment
Megosztás:

Asszem a totalcar tesztelt utólagos tempomatot, amit gyakorlatilag bármibe bele lehet tenni. Az magát a gázbowdent húzza, egy külön karral. Nem tudom hogy gyárilag létezett -e hozzá, de olyan utócsinált biztos hogy van :)

Egy ilyen linket találtam.

Ennyit azért nem ér meg :) Inkább nyomom lábbal a gázt :D

Arra lennék kíváncsi, milyen formában, honnan veszi a motorfordulatszámot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.