Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nekem kb. 3 havonta van olajcserém. 10 ezrenként szoktam, nem pörgetem a motort, normál használat mellett szerintem semmi baja nem lesz ennyi km. és ennyi idő alatt. Persze a 12 ezer nem szándékos volt. Elnéztem a cetlit a motortérben.

Az olaj nem a magas fordszámtól megy tönkre, hanem a bejutó finom por olajsarat képez + az olaj is idôvel savasodik.......de sztem ezeket tudod Te is <_<

Látod ezért nem jó ha nem kell hetente valamit szerelni a motortérben, mert olyan ritkán látod a számokat, hogy összetéveszted. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az olaj nem a magas fordszámtól megy tönkre, hanem a bejutó finom por olajsarat képez + az olaj is idôvel savasodik.......de sztem ezeket tudod Te is -_-

Látod ezért nem jó ha nem kell hetente valamit szerelni a motortérben, mert olyan ritkán látod a számokat, hogy összetéveszted. <_<

Ez így van. :D

De azért 3 hónap alatt, mindennapos használatnál, nem nagyon rakódik le olajsár. Savasodni sincs ideje. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

örülök, hogy van ilyen fórum is. Érdekődnék, miyen dízel astrát javasoltok megvételre? Sima dízel, turbó dízel, isuzu, vagy opel motoros, mennyi km-rel? Normál használatra kell, nem munkásautónak, inkább családinak. Lényeg az, hogy 500.000 alatt legyen, és ne rohadjon, tejesítmény nem szempont, de ne keljen sokat rákölteni. Ha tudtok segíteni, nagyon megköszönöm. Köszönöm előre is.

Üdv Szilárd

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

örülök, hogy van ilyen fórum is. Érdekődnék, miyen dízel astrát javasoltok megvételre? Sima dízel, turbó dízel, isuzu, vagy opel motoros, mennyi km-rel? Normál használatra kell, nem munkásautónak, inkább családinak. Lényeg az, hogy 500.000 alatt legyen, és ne rohadjon, tejesítmény nem szempont, de ne keljen sokat rákölteni. Ha tudtok segíteni, nagyon megköszönöm. Köszönöm előre is.

Üdv Szilárd

Szia.

Én természetesen az opel turbodizelt javaslom. De jó a sima szivó is. Az Isuzut a drágább alkatrészek miatt nem annyira javaslom. És mivel azok erősebbek, valószinűbb hogy már szét vannak hajtva. Persze vannak kivételek, de az nagyon ritka. Igaz ezeket is jól meg kell nézni, de ha találsz egy jobb állapotút, mint pl. én is, akkor ezek kimennek a világból.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Én természetesen az opel turbodizelt javaslom. De jó a sima szivó is. Az Isuzut a drágább alkatrészek miatt nem annyira javaslom. És mivel azok erősebbek, valószinűbb hogy már szét vannak hajtva. Persze vannak kivételek, de az nagyon ritka. Igaz ezeket is jól meg kell nézni, de ha találsz egy jobb állapotút, mint pl. én is, akkor ezek kimennek a világból.

Köszönöm a választ. Nem tudnál tanácsot adni, hogyan tudom megnézni egy ilyen autón, hogy jó állapotú-e? Elmegyek az eladóhoz, és nagygázzal megnézem füstöl-e? Szívesen fogadnék tanácsokat tippet a típushoz. A turbós sokkal többet eszik mint a szívó? Elolvastam majden az összes népítéletet róluk, és szinte csak jókat írnak. Pl adagoló cserét talán senki se írt, gondolom ez drága mulatság. Szokott meghibásodni?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Nem tudnál tanácsot adni, hogyan tudom megnézni egy ilyen autón, hogy jó állapotú-e? Elmegyek az eladóhoz, és nagygázzal megnézem füstöl-e? Szívesen fogadnék tanácsokat tippet a típushoz. A turbós sokkal többet eszik mint a szívó? Elolvastam majden az összes népítéletet róluk, és szinte csak jókat írnak. Pl adagoló cserét talán senki se írt, gondolom ez drága mulatság. Szokott meghibásodni?

Nagy gázzal füstölni fog. :rolleyes:

Az enyém 5.7-6.2 között eszik. A max fogyasztásom, 6,6 volt egyszer. A motorhoz még nem kellett hozzányulni, az adagoló hibájáról még én sem hallottam. A Vaterán egyszer láttam egy vadonatuj adagolot, ugy 40 ezer körül volt azt hiszem.De nem jellemző hogy meghal. Ha hidegen jól indul, nem szutykos a motortér, nem csattognak a hidrótőkék , akkor nem tudsz nagyon mellényulni. De azért jobb ha viszel magaddal egy szerelőt. A szivódizel valamivel kevesebbet eszik. de 8 le. vel gyengébb. Az sem rossz választás.

Link to comment
Megosztás:

ezt nem mondod komolyan, 12.000????

nem 7500 nál kellene cserélni?

én meg itt görcsölök, hogy már 7600 van benne... :rolleyes:

Amúgy nekem is Valvoline 10W-40-van MAXLIFE, direkt 100.000nél többet futott autókhoz.

Khhhr..

Én is 11 ezernél tartok:-(

Talán holnap..

De bírja szépen a metabond. <_<

jaaa, és 262 ezer van benne!

De én mostanság Pécs-Budapest, és vissza..

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Nem tudnál tanácsot adni, hogyan tudom megnézni egy ilyen autón, hogy jó állapotú-e? Elmegyek az eladóhoz, és nagygázzal megnézem füstöl-e? Szívesen fogadnék tanácsokat tippet a típushoz. A turbós sokkal többet eszik mint a szívó? Elolvastam majden az összes népítéletet róluk, és szinte csak jókat írnak. Pl adagoló cserét talán senki se írt, gondolom ez drága mulatság. Szokott meghibásodni?

Ha nagyon ráugrasz a jobboldali pedálra akkor minden dízel füstölni fog :rolleyes: A lényeg hogy kékes füst semmiképpen ne jöjjjön belőle, mert akkor olaj is van benne. Hafelnyitod az elejét, akkor ne legyenek rajta folyásnyomok, ne legyen szivárgásnyom a tömítések környékén és szép tisztára mosva se legyen, mert valószínű hgy akkor a folyásnyomokat akarták eltünteni. Egy "koszos" poros motorér van szeretve, mert akkor látszik hogy ne, sokat kell nyúlkálni benne, és nem is folyik semmi, mert a porszáraz részeken az látszana. A Szívódízelek ha jó állapotban vannak akkor elég igénytelen gépek, nem sokat kell foglalkozni velük. 5-6 literrel elvannak, viszont nem is mennek. Egy érdi emelkedő 4 személlyel például már elég szenvedős. Pörögni nem szeret, viszont a világból kimegy ha nem bántják. A rohadásokról igazából mindegy hogy dízel vagy nem dízel, a bódé ugyan az. A szokásos rohadási pontokról karosszériánál többet olvashatsz. Adagólóról azért nem írt senki mert nagyjából senkink nem volt még baja vele <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon ráugrasz a jobboldali pedálra akkor minden dízel füstölni fog :rolleyes: A lényeg hogy kékes füst semmiképpen ne jöjjjön belőle, mert akkor olaj is van benne. Hafelnyitod az elejét, akkor ne legyenek rajta folyásnyomok, ne legyen szivárgásnyom a tömítések környékén és szép tisztára mosva se legyen, mert valószínű hgy akkor a folyásnyomokat akarták eltünteni. Egy "koszos" poros motorér van szeretve, mert akkor látszik hogy ne, sokat kell nyúlkálni benne, és nem is folyik semmi, mert a porszáraz részeken az látszana. A Szívódízelek ha jó állapotban vannak akkor elég igénytelen gépek, nem sokat kell foglalkozni velük. 5-6 literrel elvannak, viszont nem is mennek. Egy érdi emelkedő 4 személlyel például már elég szenvedős. Pörögni nem szeret, viszont a világból kimegy ha nem bántják. A rohadásokról igazából mindegy hogy dízel vagy nem dízel, a bódé ugyan az. A szokásos rohadási pontokról karosszériánál többet olvashatsz. Adagólóról azért nem írt senki mert nagyjából senkink nem volt még baja vele <_<

Ez így kerek :D

Link to comment
Megosztás:

ezt nem mondod komolyan, 12.000????

nem 7500 nál kellene cserélni?

én meg itt görcsölök, hogy már 7600 van benne... :rolleyes:

Amúgy nekem is Valvoline 10W-40-van MAXLIFE, direkt 100.000nél többet futott autókhoz.

Én 10e-ként szoktam cserélni és ilyet teszek bele. Legutóbbi csere óta mentem kb. 6e km-t és még a szint ot van, amikor felöntöttem. <_< Nekem ez az olaj nagyon bejött.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.