Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hány km-ben van?

Úgyérted mennyit mutat? :lol: :P

Az enyém elég szutyok állapotban van, de még így sem eszi így az olajat. (mostanság lesz egy szívműtéte) Nekem óra szerint van benne most 307 ezer. :lol: (úgyhogy tessék csókolommal köszönni a Ribinek :lol: )

Ha szerelőhöz viszed az autót, egy diagnosztika után már látszik hogy érdemes -e foglalkozni vele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Márciusban vettem egy 93-as 1.7 td (isuzu) Caravánt. Azóta egyfolytában szerelik. Az aktuális problémám:

városban,emelkedőn a víz hamar 100 fok körül van, és iszonyatos kék füst az első 20 percben, mely a későbbiekben csak kicsit mérséklődik.1000 km egy liter olajat eszik meg.

Tanár vagyok, nem értek a kocsikhoz.Ma vagy holnap szervízbe viszem.

Mire számíthatok?

Köszi a tippeket elöre is!

Az a lényeg, hogy 100 fölé ne menjen. Ilyen melegben városban és emelkedőn természetes hogy magasabb hőfokon dolgozik, mert nagy a terhelés és nincs elegendő menetszél. Majd a ventillátor elintézi mikor bekapcsol.

Az olajfogyás lehet szivárgás és sajnos a kék füst alapján elégetett olaj is. Jobb esetben szelepszár szimeringek adták meg magukat, ez az olcsóbb mulatság. Rosszabb esetben erős motorkopás ami fájdalmas motorfelújítással (teljes vagy részleges) orvosolható.

Link to comment
Megosztás:

Az olajfogyás lehet szivárgás és sajnos a kék füst alapján elégetett olaj is. Jobb esetben szelepszár szimeringek adták meg magukat, ez az olcsóbb mulatság. Rosszabb esetben erős motorkopás ami fájdalmas motorfelújítással (teljes vagy részleges) orvosolható.

Olvasd el amit írt. Rögtön az olajfogyi elôtt említette az varázslatos kék füstöt. Ez kopásra utal azaz amire te is gonoltál az elégetett olajra. Szó sincs szivárgásról. Már megvígasztaltam, hogy generál lessz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el amit írt. Rögtön az olajfogyi elôtt említette az varázslatos kék füstöt. Ez kopásra utal azaz amire te is gonoltál az elégetett olajra. Szó sincs szivárgásról. Már megvígasztaltam, hogy generál lessz :lol:

Jah, azóta nem is volt erre szegény :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most értem haza a szerelőtöl.

Márciusban az ugyan ilyen isuzu td opelemet, csak nem Caraván,hanem a "sima csepp" Astrámat totálkárossá törték.

350 E. km volt a motorban épp elakartam vinni szerelőhöz mert kezdett nagyon olajos lenni a motor.5-5,5 l evett,nem füstölt,nem ette az olajat,Télen,-10-15 fokban is pöccre indult.Igaz volt benne egy RAAB KARHER (nem tudom,hogy írják)

álló fűtés,amit az idei télen nem használtam valami kontakt hiba miatt. Ja, 92-es volt.

A szerelő most eljön,leszedi a régi motorról a turbót és kicseréli. Ha nem szűnik meg a gond tovább keresgél.Véleménye szerint a diagnosztika nem igazán megbízható.

Kicsit nagyon el vagyok szonytyolodva, mert pont a régi opelem megbízhatósága miatt vettem ugyan azt a motort.

De úgy tűnik, nagyon átdobott az eladó.Hát ez van,Köszi az érdeklődést.

Link to comment
Megosztás:

Most értem haza a szerelőtöl.

Márciusban az ugyan ilyen isuzu td opelemet, csak nem Caraván,hanem a "sima csepp" Astrámat totálkárossá törték.

350 E. km volt a motorban épp elakartam vinni szerelőhöz mert kezdett nagyon olajos lenni a motor.5-5,5 l evett,nem füstölt,nem ette az olajat,Télen,-10-15 fokban is pöccre indult.Igaz volt benne egy RAAB KARHER (nem tudom,hogy írják)

álló fűtés,amit az idei télen nem használtam valami kontakt hiba miatt. Ja, 92-es volt.

A szerelő most eljön,leszedi a régi motorról a turbót és kicseréli. Ha nem szűnik meg a gond tovább keresgél.Véleménye szerint a diagnosztika nem igazán megbízható.

Kicsit nagyon el vagyok szonytyolodva, mert pont a régi opelem megbízhatósága miatt vettem ugyan azt a motort.

De úgy tűnik, nagyon átdobott az eladó.Hát ez van,Köszi az érdeklődést.

Sztem ne szórakozzatok vele, ha a másik motor ilyen jó volt, tegyétek át egy-az-egyben. Le lehet papírozni, mivel ugyanolyan motor, elvileg csak műszakira kell vinni utána + új forgalmi.

Link to comment
Megosztás:

Akkor hogyan szedi le a turbót a régi motorról? :lol:

Egyébként az ötlet jó, valóban a kikopott turbófeltöltő tud olyat csinálni, hogy a motor állásakor telemegy olajjal, aztán indítás után belenyomja azt a motorba.

Igen, de azért felesleges másik turbót szerezni, mert ha tényleg így van, akkor ha leszedi a turbót és jó is, akkor tiszta a belseje. Ha rotty, akkor van benne olaj.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.