Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérdezni 1-2 dolgot! A toronycsapágyat tudom-e ellenörizni, és hogy a legegyszerübb szétszedni!

A másik, pedig a turbónyomáson lehet-e állitani a dtl-es motornál. Végül, de nem utolsó sorban, pedig 1-2 tőlem okosabb szerint ehhez a tipushoz nem volt gyári klima. Ez lehetséges, mivel alánéztem, és látszik, hogy a kompreszor tartó, és a szervó szivattyú nem gyári felfüggesztésen van. Ehhez szeretném megkérdezni, hogy tudom megállapitani, milyen klimahűtöt vegyek, mert az nem volt benne mikor megvettem. a másik kérdés, pedig a szervó. Nos, a szijcsere, ráfeszités,és szivatyú ellenőrzésén túl vagyok, és az olaj is megfelelő. A szivettyú nem lóg, stb.viszont egy ideje csikorog, és nem csak mikor teljesen ki van tekerve, hanem már az elején is. A kormány is nehezebben működik valamiért. Hogy és mit is nézzek meg, a kormány, felfüggesztés körül???? Válaszotok előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek István Bajáról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan kérdésem, (tudom nem itt kell) van egy eladó 17DR olajteknő tömítésem, gyári nem parafa, hanem eredeti alumínium 2lemezből áll. Viszont a méretesebb változat. Ha jól tudom, akkor elvileg ilyet a DTL blokkos-ra raktak. Ha kell valakinek akkor szóljon. Van még hozzá 1-2csavar is. A csergőnél vettem, és külön német-ből lett hozatva.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérdezni 1-2 dolgot! A toronycsapágyat tudom-e ellenörizni, és hogy a legegyszerübb szétszedni!

A másik, pedig a turbónyomáson lehet-e állitani a dtl-es motornál. Végül, de nem utolsó sorban, pedig 1-2 tőlem okosabb szerint ehhez a tipushoz nem volt gyári klima. Ez lehetséges, mivel alánéztem, és látszik, hogy a kompreszor tartó, és a szervó szivattyú nem gyári felfüggesztésen van. Ehhez szeretném megkérdezni, hogy tudom megállapitani, milyen klimahűtöt vegyek, mert az nem volt benne mikor megvettem. a másik kérdés, pedig a szervó. Nos, a szijcsere, ráfeszités,és szivatyú ellenőrzésén túl vagyok, és az olaj is megfelelő. A szivettyú nem lóg, stb.viszont egy ideje csikorog, és nem csak mikor teljesen ki van tekerve, hanem már az elején is. A kormány is nehezebben működik valamiért. Hogy és mit is nézzek meg, a kormány, felfüggesztés körül???? Válaszotok előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek István Bajáról.

A toronycsapágy ha rossz általában kanyarban ropog amikor tekered a kormányt. Nem egyszerű szétszedni, mert rugóösszehúzó kell hozzá, ha nincs akkor sajna szerelő. Ha már szét van szedve nincs érteme nézegetni cserélni kell. Hogy milyen klímahűtő paszol bele? Én elmennék egy bontóba, keresnék olyat amibe van, és megnézném, hogy az én kocsimba ott vannak-e a tartók mint abban. Ha passzol, akkor ki lehet szedni, átt lehet rakni a sajátba. A szervóhoz sokat nem értek, de én megemelném az elejét, tekerném szervóval, és szervó nélkül, így egyből kiderül, hogy a hidraulikával, vagy magával a kormányszerkezettel van-e a baj.

Link to comment
Megosztás:

A toronycsapágy ha rossz általában kanyarban ropog amikor tekered a kormányt. Nem egyszerű szétszedni, mert rugóösszehúzó kell hozzá, ha nincs akkor sajna szerelő. Ha már szét van szedve nincs érteme nézegetni cserélni kell. Hogy milyen klímahűtő paszol bele? Én elmennék egy bontóba, keresnék olyat amibe van, és megnézném, hogy az én kocsimba ott vannak-e a tartók mint abban. Ha passzol, akkor ki lehet szedni, átt lehet rakni a sajátba. A szervóhoz sokat nem értek, de én megemelném az elejét, tekerném szervóval, és szervó nélkül, így egyből kiderül, hogy a hidraulikával, vagy magával a kormányszerkezettel van-e a baj.

Azért elég nehéz megtalálni a tartókat az orr lebontása nélkül. Másik lökhárító is kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Diesel astrám van 95 évvégi X17DTL!Olajba szeretnék tanácsot kérni!A szerelőm ajánlott egy olajat a neve Kappa turbó diesel!A másik nem is hallott erről a fajta olajról!Most volt olajcserén az autó és most a valvoline max life olajat kapta adalékkal!Mit gondoltok róla?Elvileg csendesebbnek kellene lennie a motornak mondják az okosok,de én a hangján nem veszek észre külömbséget!Az összes tömítést ,szimeringet már kicseréltem kivéve a főtengelyét az maradt hál istennek mostanra már orrán-száján folyik az olaj!Most ennek a cseréje van folyamatban!Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Diesel astrám van 95 évvégi X17DTL!Olajba szeretnék tanácsot kérni! A szerelőm ajánlott egy olajat a neve Kappa turbó diesel!A másik nem is hallott erről a fajta olajról!Most volt olajcserén az autó és most a valvoline max life olajat kapta adalékkal!Mit gondoltok róla?Elvileg csendesebbnek kellene lennie a motornak mondják az okosok,de én a hangján nem veszek észre külömbséget!Az összes tömítést ,szimeringet már kicseréltem kivéve a főtengelyét az maradt hál istennek mostanra már orrán-száján folyik az olaj!Most ennek a cseréje van folyamatban!Előre is köszi

Jó a Valvoline maxlife (nem tom ez-e az, ami kifejezetten olyan kocsikba való, amelyek már túl vannak a százezren, esetleg már a kettőn is <_< )

Csendesebb, azt nem hinném, de ebben már van adalék, minek kell az még? :)

Van aki azt mondja, ha nem muszáj ne adalékozzunk...... Ki tudja, ízlések és pofonok!

De a Valvoline az azért elég jó olaj! :lol:

Mi az a kappa? :) valami ruhamárka? :lol: :lol: ^_^

Link to comment
Megosztás:

Jó a Valvoline maxlife (nem tom ez-e az, ami kifejezetten olyan kocsikba való, amelyek már túl vannak a százezren, esetleg már a kettőn is <_< )

Csendesebb, azt nem hinném, de ebben már van adalék, minek kell az még? :)

Van aki azt mondja, ha nem muszáj ne adalékozzunk...... Ki tudja, ízlések és pofonok!

De a Valvoline az azért elég jó olaj! :lol:

Mi az a kappa? :) valami ruhamárka? :lol: :lol: ^_^

Ezt kérdezte a szerelő is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Diesel astrám van 95 évvégi X17DTL!Olajba szeretnék tanácsot kérni!A szerelőm ajánlott egy olajat a neve Kappa turbó diesel!A másik nem is hallott erről a fajta olajról!Most volt olajcserén az autó és most a valvoline max life olajat kapta adalékkal!Mit gondoltok róla?Elvileg csendesebbnek kellene lennie a motornak mondják az okosok,de én a hangján nem veszek észre külömbséget!Az összes tömítést ,szimeringet már kicseréltem kivéve a főtengelyét az maradt hál istennek mostanra már orrán-száján folyik az olaj!Most ennek a cseréje van folyamatban!Előre is köszi

Jó a Valvoline maxlife (nem tom ez-e az, ami kifejezetten olyan kocsikba való, amelyek már túl vannak a százezren, esetleg már a kettőn is <_< )

Csendesebb, azt nem hinném, de ebben már van adalék, minek kell az még? :)

Van aki azt mondja, ha nem muszáj ne adalékozzunk...... Ki tudja, ízlések és pofonok!

De a Valvoline az azért elég jó olaj! :lol:

Mi az a kappa? :) valami ruhamárka? :lol: :lol: :P

Itt van "kappa" nevű olaj, de most látom először. Adalékot meg lehet az olajba tenni - persze csak olyant ajánlott amelyet már többen próbáltak és nem kamu "izé". Az úgynevezett motormosó, a lecserélendő olajhoz adandó adalékot nem javasolják hogy használj mert az feloldja a régi trutyit ugyan, de lehet, hogy épp az a feloldott kosz okoz majd később gondot. ^_^

A Vallvoline MaxLife a 100.000km felett futott autókhoz van....állitólag.

Link to comment
Megosztás:

Itt van "kappa" nevű olaj, de most látom először. Adalékot meg lehet az olajba tenni - persze csak olyant ajánlott amelyet már többen próbáltak és nem kamu "izé". Az úgynevezett motormosó, a lecserélendő olajhoz adandó adalékot nem javasolják hogy használj mert az feloldja a régi trutyit ugyan, de lehet, hogy épp az a feloldott kosz okoz majd később gondot. :)

A Vallvoline MaxLife a 100.000km felett futott autókhoz van....állitólag.

Nekem a dízeles-bácsi aki alkotta a diagnosztikát, meg a pisilőcsúcs-cserét, meg a motortisztítást, asszondta hogy lehet kapni sokféle motortisztítós adalékos cuccost, de ő arra esküszik hogy olajcsere előtt egy kis gázoljat önteni a motorolajhoz (tisztító-adalékként) Több helyen is hallottam már hogy csak az aranyért osztott tisztító adalékok tisztítanak jobban, mint a gázolaj. Egy olcsóbb tisztító-trutyi helyett inkább gázolaj. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nekem a dízeles-bácsi aki alkotta a diagnosztikát, meg a pisilőcsúcs-cserét, meg a motortisztítást, asszondta hogy lehet kapni sokféle motortisztítós adalékos cuccost, de ő arra esküszik hogy olajcsere előtt egy kis gázoljat önteni a motorolajhoz (tisztító-adalékként) Több helyen is hallottam már hogy csak az aranyért osztott tisztító adalékok tisztítanak jobban, mint a gázolaj. Egy olcsóbb tisztító-trutyi helyett inkább gázolaj. <_<

Már én is megfigyeltem, hogy a legtöbb tisztitó/pucoló, ilyen-olyan anyag lényegében petróleum meg valami kicsi ez+az...és az apám, mint "öreg szaki" - igaz, csak az afféle régimódi "jóazmégnemkőcseréni - szocis traktorszerelő a szövetkezetből" - is azt mondja, hogy csak pénzcsalás az ilyen lötty...."nafta jó mindenre!"(Szlovákiában a gázolaj=Nafta - ha itt tankolnátok :) ) :)

Link to comment
Megosztás:

Az egyik cimbimnek a diesel unojának a motorja pont a mosótól ment tönkre!A másiknak a beniznes vectrájánk semmi baja!Mindkettő 15 év fölött van!De a motormosóról több szerelő engem is lebeszélt már!

Mondtam neked pénteken: 10w40 mehet bele,adalékot felesleges és csodát ne várj,mert abban a dízel mociban millió km van.

A kopogáson úgy lehetne csökkenteni ha előtöltést veszel el tőle,de akkor meg nehezen fog indulni.

Hallgass meg egy 1.3jtd reggel induláskor,majd rájössz milyen halk is a tiéd! <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Szeretnék kérdezni 1-2 dolgot! A toronycsapágyat tudom-e ellenörizni, és hogy a legegyszerübb szétszedni!

A másik, pedig a turbónyomáson lehet-e állitani a dtl-es motornál. Végül, de nem utolsó sorban, pedig 1-2 tőlem okosabb szerint ehhez a tipushoz nem volt gyári klima. Ez lehetséges, mivel alánéztem, és látszik, hogy a kompreszor tartó, és a szervó szivattyú nem gyári felfüggesztésen van. Ehhez szeretném megkérdezni, hogy tudom megállapitani, milyen klimahűtöt vegyek, mert az nem volt benne mikor megvettem. a másik kérdés, pedig a szervó. Nos, a szijcsere, ráfeszités,és szivatyú ellenőrzésén túl vagyok, és az olaj is megfelelő. A szivettyú nem lóg, stb.viszont egy ideje csikorog, és nem csak mikor teljesen ki van tekerve, hanem már az elején is. A kormány is nehezebben működik valamiért. Hogy és mit is nézzek meg, a kormány, felfüggesztés körül???? Válaszotok előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek István Bajáról.

Ha rossz a csapágy akkor ,ropog ,kopog úgy ahogy előttem írták. Volt klímás belőle , de ritka mint a fehér holló. Csikorogni pedig a szervó szív,,, szokott. Álltalában laza a szíj, de ugye ezt nézted. Lehet kormánymű halt be.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beindítottam a verdát, mentem vele kb 60-70 km-t, majd itthol, ahogy álltam befele arra lettem figyelmes, hogy a fordulat nem esik le 1500 alá, pedig üzemmeleg volt a gép 60 km után szerintem már :)

Többször is próbáltam újraindítani, de mindíg ugyanaz! <_< Eddig mindíg leesett a fordulat 1000 alá :)

Egyszerűen olyan mintha hidegen lett volna beindítva, s nem is csendesedik le alapjáratra.

apropó: még volt 2 érdekes dolog:

1.) Valami furcsa berregést hallottam párszor a motortérből ( szemből nézve a jobb oldalon lévő kis dobozkából, amibe szerintem valami reléfélék vannak) De csak néha hallatszott .... vajon ez összefügg a fenti problémával?

2.) a hőfokmutató tartósan szokott állni úgy 95 foknál, ez normális, itt üzemmeleg a motor?

szerintetek mi lehet a probléma?

Lécci segítsetek!!!!

Előre is köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beindítottam a verdát, mentem vele kb 60-70 km-t, majd itthol, ahogy álltam befele arra lettem figyelmes, hogy a fordulat nem esik le 1500 alá, pedig üzemmeleg volt a gép 60 km után szerintem már <_<

(...)

szerintetek mi lehet a probléma?

Lécci segítsetek!!!!

Előre is köszi mindenkinek!

Mindenképp vákum. Most kb egy hónappal ezelôtt jártam így de csak 1x csinálta a figurát.

Link to comment
Megosztás:

Készíts légyszi egy jóminőségű fotót a motorteredről és azonnal tudok választ adni.

Valszeg a dúsító vákumcsöve van megrepedve vagy lecsúszva,esetleg nincs vákum.

De halljátok, a ventillátor se kapcsol be a hűtőn <_<

és nem is hallatszik az izzítás, pedig az mindíg kattant, és nehezen is indul....

nem lehet termosztát baj esetleg?

nah ezt produkálja a műszeren:

DSCF6932_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a motorról a képek:

DSCF6933_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSCF6935_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSCF6934_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSCF6936_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSCF6937_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Beindítottam a verdát, mentem vele kb 60-70 km-t, majd itthol, ahogy álltam befele arra lettem figyelmes, hogy a fordulat nem esik le 1500 alá, pedig üzemmeleg volt a gép 60 km után szerintem már :)

Többször is próbáltam újraindítani, de mindíg ugyanaz! <_< Eddig mindíg leesett a fordulat 1000 alá :)

Egyszerűen olyan mintha hidegen lett volna beindítva, s nem is csendesedik le alapjáratra.

apropó: még volt 2 érdekes dolog:

1.) Valami furcsa berregést hallottam párszor a motortérből ( szemből nézve a jobb oldalon lévő kis dobozkából, amibe szerintem valami reléfélék vannak) De csak néha hallatszott .... vajon ez összefügg a fenti problémával?

2.) a hőfokmutató tartósan szokott állni úgy 95 foknál, ez normális, itt üzemmeleg a motor?

szerintetek mi lehet a probléma?

Lécci segítsetek!!!!

Előre is köszi mindenkinek!

Nyáron nekem is 92-93 körül szokott mutatni, klímával szokott majdnem 95-öt mutatni.

Link to comment
Megosztás:

Ha a műszer ezt mutatja üzem melegen az tökéletes.

Nagyobb dugóban 98-100fok körül indítja a ventit és onnan hűti vissza.

A magas alapjáratot a dusító okozza,ami neked a kimenő vízcső alatt van.

Annak kellene a vákumcsövét ellenőrizni,ha nem repedt és nincs lecsúszva,akkor levenni és ellenőrizni hogy van-e vákum a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

De halljátok, a ventillátor se kapcsol be a hűtőn <_<

és nem is hallatszik az izzítás, pedig az mindíg kattant, és nehezen is indul

No, ami a tippem:

1. vákuumdob membránja elszakadt -de ne akard szétszedni mert 1 darabban nem fog szétjönni, tapasztalatból mondom (asszem Áfonya írta, hogy Ladáé jó bele, a gyári bosch olyan 25-26 ezer körül van)

2. valamelyik vákuumcső repedt és nem tudja behúzni a v.dob az alapjárat csökkentő karját emiatt vagy az egr kapcsolója (gázkar-tengely tetején lévő bütyök nyitja-zárja) nyitva van folyamatosan mert szét van kopva a belseje és átereszti a levegőt -utóbbi vákuumcsövébe belenyomsz egy bele méretes csapágygolyót és hali neki, egr kikötve

3. izzítás- lehet a gyertyák halottak, legegyszerűbb ha egy izzót valamelyik gyertyára rányomsz meg letesteled és hidegen ráadod a gyújtást, világítania kellene ha műxik, ha nem akkor a biztosítékokat nézd meg, ha az sem akkor valszeg relé

Egyébként az üzemi hőfok jó, nekem is ennyit mutat, a hűtőventi egészen 98 fok környékéig nem indul be, azt is csak inkább városban szokta vagy nagyon lassú, araszolós tempónál.

Idén -mióta az új hűtő van benne- még egyszer sem kapcsolt be pedig volt pár "meleg városi helyzet".. :) :)

Link to comment
Megosztás:

No, ami a tippem:

1. vákuumdob membránja elszakadt -de ne akard szétszedni mert 1 darabban nem fog szétjönni, tapasztalatból mondom (asszem Áfonya írta, hogy Ladáé jó bele, a gyári bosch olyan 25-26 ezer körül van)

Az érdem nem az enyém, Mörfi kartársat illeti a dicsőség. Én csak felelevenítettem az általa leírtakat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok ebben a topicban, remélem tudtok nekem segíteni.

Kicsit tele lett a "......" a mostani astrámmal 1.6 16V <_< . Úgy néz ki egy kis pénz áll a házhoz és lenne egy 1.7TD Isuzu motoros astra.

Nos, érdekelne hogy mire figyeljek amikor megnézem? Nem akarok abba a hibába esni mint a mostani jószágnál... Főként motorikus értelemben lenne fontos. Típushibák stb..

Előre is 1000 hála :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.