Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Szevasztok!

Múlthéten vettem egy 1.7-es dízel astra caravánt. Ez az első autóm. :lol:

Látom, hogy itt szakemberekből nincs hiány így bátorkodom kikérni a szakemberek véleményét hátha tudják orvosolni a problémát

1, A fékekkel olyan problémám van, hogy én egyenletesen fékezem az autó mégis úgy fékez mintha hol erősebben hol gyengébben nyomnám a fékpedált. Meg egy kicsit rezek is a talpam alatt. Egy kicsit félek is már vele közlekedni nehogy elszálljon nekem. Mi lehet a probléma?

2, hidegen az egyik henger később indul be mint a többi. Elég fura kalapáló hangot ad. Engem ez csak azért zavar nehogy szétbassza nekem a motort. Ettől nem mehet tönkre benne valami?

3, Ma nagyon meglepett a kicsike. Reggel elmentem vele boltba és észrevettem, hogy nem alszik ki az izzítás visszajelző a műszerfalon. Gondoltam nem nagy dolog biztos szar a gyertya és úgy érzékeli mintha még hideg lenne a motor. Akkor estem pofára mikor rá 2 órára beakartam indítani és meg se nyikkant. Leszopta az aksit! Egyszerűen nem értem hogy tudta leszopni mikor nem volt ráadva a gyújtás és ilyenkor elvileg semmi se kap áramot...

Mondjatok valami okosat ezekre a problémákra!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Múlthéten vettem egy 1.7-es dízel astra caravánt. Ez az első autóm. :D

Látom, hogy itt szakemberekből nincs hiány így bátorkodom kikérni a szakemberek véleményét hátha tudják orvosolni a problémát

1, A fékekkel olyan problémám van, hogy én egyenletesen fékezem az autó mégis úgy fékez mintha hol erősebben hol gyengébben nyomnám a fékpedált. Meg egy kicsit rezek is a talpam alatt. Egy kicsit félek is már vele közlekedni nehogy elszálljon nekem. Mi lehet a probléma?

2, hidegen az egyik henger később indul be mint a többi. Elég fura kalapáló hangot ad. Engem ez csak azért zavar nehogy szétbassza nekem a motort. Ettől nem mehet tönkre benne valami?

3, Ma nagyon meglepett a kicsike. Reggel elmentem vele boltba és észrevettem, hogy nem alszik ki az izzítás visszajelző a műszerfalon. Gondoltam nem nagy dolog biztos szar a gyertya és úgy érzékeli mintha még hideg lenne a motor. Akkor estem pofára mikor rá 2 órára beakartam indítani és meg se nyikkant. Leszopta az aksit! Egyszerűen nem értem hogy tudta leszopni mikor nem volt ráadva a gyújtás és ilyenkor elvileg semmi se kap áramot...

Mondjatok valami okosat ezekre a problémákra!

Üdv!

Üdv néked idegen :)

A fék rezgéses, hol jobban fog, hol kevésbé problémádon sztem egy féktárcsa szabályozás, vagy csere segítene. Meg akkor már illene hozzátenni új betéteket is :lol:

Ha a porlasztócsúcsok kulák az is okozhat henger elnemindulást, ezt tapasztaltam ;) Mióta csúcsokat cseréltünk azóta egyszerre indul mind a négy car. ( Ivannorbi , nekem 20-18 volt ;) és még mindig ketyeg, úgyhogy a 26-ra ne sírjá' :lol: :P :D )

Az izzítás visszajelző nem kialvása, meg a lemerülés, sztem valami zárlat lesz. Majd valamelyik okos megaszondja hogy milyen színűt kell elvágni :D :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Múlthéten vettem egy 1.7-es dízel astra caravánt. Ez az első autóm. :D

Látom, hogy itt szakemberekből nincs hiány így bátorkodom kikérni a szakemberek véleményét hátha tudják orvosolni a problémát

1, A fékekkel olyan problémám van, hogy én egyenletesen fékezem az autó mégis úgy fékez mintha hol erősebben hol gyengébben nyomnám a fékpedált. Meg egy kicsit rezek is a talpam alatt. Egy kicsit félek is már vele közlekedni nehogy elszálljon nekem. Mi lehet a probléma?

2, hidegen az egyik henger később indul be mint a többi. Elég fura kalapáló hangot ad. Engem ez csak azért zavar nehogy szétbassza nekem a motort. Ettől nem mehet tönkre benne valami?

3, Ma nagyon meglepett a kicsike. Reggel elmentem vele boltba és észrevettem, hogy nem alszik ki az izzítás visszajelző a műszerfalon. Gondoltam nem nagy dolog biztos szar a gyertya és úgy érzékeli mintha még hideg lenne a motor. Akkor estem pofára mikor rá 2 órára beakartam indítani és meg se nyikkant. Leszopta az aksit! Egyszerűen nem értem hogy tudta leszopni mikor nem volt ráadva a gyújtás és ilyenkor elvileg semmi se kap áramot...

Mondjatok valami okosat ezekre a problémákra!

Üdv!

Szevasz! Előre bocsájtom, hogy nem vagyok szakember és a dizelhez még annyit sem értek mint az enyémhez - pedig ahhoz sem sokat :lol: - de:

1. - a fék esetében az lehet a baj, hogy kuka a tárcsa és/vagy a dob (is)...természetesen csere javasolt - szerintem

2. - ha nem indul egy henger az lehet több okból kifolyólag is. Lehet hogy nem zárnak jól a szelepek...viszont ha később elindul akkor talán mégsem ez a leggyanúsabb. Talán(szerintem ez a legvalószinűbb) ki van kopva a motor illetve a porlasztó és az adagoló is gyanús lehet. Nem ártana elvinni leméretni, átvizsgáltatni!

3. - passz..de az izzitásra azt hiszem valami időrelé van - lehet hogy az égett össze a pólusainál és nem tudott szétkapcsolni - de ezt tényleg idegen tőlem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

1.: a féket hamar ki tudod deríteni, hogy melyik a rossz. Menet közben, mindegy olyan 40-nél fogod, és elkezded behúzni a kéziféket. Ha remeg a kocsi, vagy olyat csinál, ami furcsa akkor gáz az is. Ha viszont csak a fékpedál-nál csinálja, akkor az első fékek a rosszak. Ne lepődj meg, mert hulladék szemét az összes fék, amit itthon lehet kapni. Én már eljátszottam ezt a hullámosodást, Jurid D-vel, Textar tárcsa+textar betét-tel is. Sőt ismerősömnek Audi A6-os, és brembo tárcsát vett, németből, és az is. Olyan is előfordult már, hogy elrepedt a betét, úgy hogy kerültem mindenféleképpen a tócsákat. És a gyilkolást is.

2.: Hidegen, Nekem is így indult, csak Én nem tudom konkrétan mi okozta, mert felújítottam az adagolót, kicseréltem a porlasztót, az izzítókat, és beállíttattam az előtöltést. De inkább ne kérdezd meg, hogy ez mibe kerül mind, mert rosszul leszel. :lol:

3.: Az izzítással menj el egy autóvillamosságis-hoz, Ők nagyon gyorsan megmondják, hogy mi a gond. Van egy a motortérben ha szemből nézed, jobb oldalon egy fekete téglalap alakú dobozka, és az alatt van az a rellé, ami kapcsolja Neked az izzítást. Elindítja, majd leállítja. Ha az szállt el, akkor olyan Hella 11.000Ft, Febu 13.000Ft kb. a Bárdinál kedvezmény nélkül. Elképzelhető, hogy az adta meg magát. De jobb, ha megnézeted, mert az vezérli az izzítókat is. Remélhetjük, hogy nem égette szét az izzítógyertyákat. Mondjuk az nem horror, mert Bosch Duraterm volt olyan 2.000Ft/db kb.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

1.: a féket hamar ki tudod deríteni, hogy melyik a rossz. Menet közben, mindegy olyan 40-nél fogod, és elkezded behúzni a kéziféket. Ha remeg a kocsi, vagy olyat csinál, ami furcsa akkor gáz az is. Ha viszont csak a fékpedál-nál csinálja, akkor az első fékek a rosszak. Ne lepődj meg, mert hulladék szemét az összes fék, amit itthon lehet kapni. Én már eljátszottam ezt a hullámosodást, Jurid D-vel, Textar tárcsa+textar betét-tel is. Sőt ismerősömnek Audi A6-os, és brembo tárcsát vett, németből, és az is. Olyan is előfordult már, hogy elrepedt a betét, úgy hogy kerültem mindenféleképpen a tócsákat. És a gyilkolást is.

Nem lehet, hogy blokkolásgátló van benne, és azért pulzáll a pedál? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyém annyira alap, hogy már annak is örülök, hogy kormányt, és ülést raktak bele! :lol:

Az Audi-ban van, de akkor is. A régebbi tárcsával nem csinálta.

Oké, de a srác nem írta, hogy fapados-e akár lehet benne ABS-is. Mielőtt nekiesik féket cserélni, azért ezt tisztázni kéne.

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a srác nem írta, hogy fapados-e akár lehet benne ABS-is. Mielőtt nekiesik féket cserélni, azért ezt tisztázni kéne.

Csak észrevette volna, hogy abs lámpa világít indításkor. Vagy, ha most vette, akkor tisztába kéne lennie a felszereltségével.

A legvalószínübb, hogy a tárcsák hullámosak.

Link to comment
Megosztás:

Csak észrevette volna, hogy abs lámpa világít indításkor. Vagy, ha most vette, akkor tisztába kéne lennie a felszereltségével.

A legvalószínübb, hogy a tárcsák hullámosak.

Lehet, úgy hallottam vészfékezés után ezért kerülendő a fékpedálon állás, amíg melegek a tárcsák.

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a srác nem írta, hogy fapados-e akár lehet benne ABS-is. Mielőtt nekiesik féket cserélni, azért ezt tisztázni kéne.

Az ABS is csak akkor pulzál, ha csúszik a kerék, egyébként észre se veszed, hogy van benne. Ott inkább a tárcsák ill. betétek lesznek a problémásak.

Az indulási problémával kapcsolatban én először az izzítógyertyákat nézném meg, elég egyszerű: le kell venni az izzítógyertyáket összekötő lemezt vagy vezetéket (a miénken anno egy rézlemez volt a gyertyák csavarjain), és egyesével megméred a csavarok és a motorblokk között az ellenállást. Amelyik szakadt, az egyértelmű csere. De egyébként ennyi idős autónál célszerű mind a 4-et cserélni, mert nem csak szakadás miatt lehet rossz az izzítógyertya, hanem hibás porlasztás miatt leéghet a vége is benn a motorban, és ezt esetleg nem jelzi az ellenállásmérés sem (természetesen ilyen esetben az adott henger porlasztócsúcsát is meg kell nézetni).

Link to comment
Megosztás:

Dolgozott már alattad ABS ?

Ha igen, akkor nem irtál volna ilyet. :D

És mi van ha kiment az ABS a verdában??? :D , és a visszajelző is kiégett??? :lol: (mert ugyebár a visszajelzők nem valami szuperek, nekem ki kellett cserélni majdnem mindet, igaz az óravilágításnál legfőképp!)

Ha nem tudja mi van a verdában pontosan, észre sem veszi, hogy ABS-es!! ( nézze meg a motortérben a féknél a kis dobozkát van-e egyáltalán?)

Nem kell letámadni egyből zotya975-öt, sztem ő is erre gondolt!

Félre ne értsétek, nem kötekedni akarok, de ez is egy lehetőség, vagy nem? :lol:

Ja: és heningnek, meg Dáwidnak köszi a linkeket ! ! ! ;)

Link to comment
Megosztás:

És mi van ha kiment az ABS a verdában??? :D , és a visszajelző is kiégett??? :lol: (mert ugyebár a visszajelzők nem valami szuperek, nekem ki kellett cserélni majdnem mindet, igaz az óravilágításnál legfőképp!)

Ha nem tudja mi van a verdában pontosan, észre sem veszi, hogy ABS-es!! ( nézze meg a motortérben a féknél a kis dobozkát van-e egyáltalán?)

Nem kell letámadni egyből zotya975-öt, sztem ő is erre gondolt!

Félre ne értsétek, nem kötekedni akarok, de ez is egy lehetőség, vagy nem? :lol:

Ja: és heningnek, meg Dáwidnak köszi a linkeket ! ! ! :D

Kösz hogy mellémáltál. ;) Már csak azért is írtam, mert sokan jönnek az oldalra hasonló problémákkal, mint hogy pölö nem veszi, vagy nehezen az egyest amig gurul a kocsi, pedig ez gyárilag igy van. Meg akár a rükinél a duplakuplung. Vagy hogy a középső befúvón nem jön meleg levegő. Meg még hasonlók. Ezért gondoltam mint lehetőséget az ABS-t a pulzállásra.

Link to comment
Megosztás:

Kösz hogy mellémáltál. :D Már csak azért is írtam, mert sokan jönnek az oldalra hasonló problémákkal, mint hogy pölö nem veszi, vagy nehezen az egyest amig gurul a kocsi, pedig ez gyárilag igy van. Meg akár a rükinél a duplakuplung. Vagy hogy a középső befúvón nem jön meleg levegő. Meg még hasonlók. Ezért gondoltam mint lehetőséget az ABS-t a pulzállásra.

..de ő egyenletes fékezésnél tapasztalta a jelenséget és nem pedig hirtelen fékezésnél/satuféknél! ;) Valamint a fékerőben érezte a "pulzálást" nem pedig a pedálon.(ja, visszaolvastam, azon is érez némi "remegést") De ABS-nél, ha működésbe lép, "visszarúg" a pedál, ha jól tudom. Nem akartam rád szólni, hogy hülyeséget gondolsz mert azt hittem csak poénból irtad, de amint látom nem igy történt. :lol: :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is egyértelműen arra gondolt hogy "remegősen, jobban fog-nem jobban fog". Ebből nekem is a tárcsa hullámosodása jutott eszembe. Nem hülyeség az abs-es ötlet se, de itt valahogy nem esett egybe azzal hogy néha jobban befog a fék (ami a hullámos tárcsánál ugye van, abs "remegés"-nél meg nincs) De majd kiderül :lol: Ma éjszaka hazafelé, én is majdnem hullámosítottam őket. Egy elég szép fékezés után találtam egy szép nagy pocsolyát (vagy inkább tavat :lol: ) olyan 70 körül szántottam bele. Fel is úszott a gép, el is tűntem a vízfüggönyben :D De végül vagy nem voltak annyira melegek, vagy nem kaptak annyira vizet De tuti kaptak annyira vizet... ;) szóval valszeg nem voltak annyira melegek hogy bibi legyen :D de megmaradtak rendben.

Link to comment
Megosztás:

..de ő egyenletes fékezésnél tapasztalta a jelenséget és nem pedig hirtelen fékezésnél/satuféknél! ;) Valamint a fékerőben érezte a "pulzálást" nem pedig a pedálon.(ja, visszaolvastam, azon is érez némi "remegést") De ABS-nél, ha működésbe lép, "visszarúg" a pedál, ha jól tudom. Nem akartam rád szólni, hogy hülyeséget gondolsz mert azt hittem csak poénból irtad, de amint látom nem igy történt. ;) :lol: :lol:

Nem kicsit. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.