Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Én már régóta ezt magyarázom, és nem vagyok egyedül a véleményemmel. Lehet belőle viccet csinálni akár, de a tény az, hogy nincs olyan motor, ami nem ESZI az olajat. Legfeljebb nem veszed észre, és ez a jó. Ha egyik napról a másikra szemmel láthatóan csökken a szint, akkor elkezdhetsz aggódni. <_<

Persze igazad van!!!! Az új autóknál is oda van írva, hogy bizonyos km-n mennyi olajat használ el! ez természetes dolog, forróság, kenés, miegymás.

Én az ESZI szót arra értettem, hogy ZABÁLJA, mert olyan is van ám! :lol:

pl.: a Skoda 100-asunk több olajat evett mint benzint :lol: , és még a vizet is főzte rendesen :lol: ! Azért ahhoz képest az nagy előrelépés, hogy "kicsit" elhasznál egy csereintervallum alatt.

Link to comment
Megosztás:

Szimering nem csak a főtengelynél van. Azonkívül a gyűrűk mellett is marad némi anyag, amit a motor aztán eléget. Szóval kijelenthetjük, hogy ESZI. :lol:

Én már régóta ezt magyarázom, és nem vagyok egyedül a véleményemmel. Lehet belőle viccet csinálni akár, de a tény az, hogy nincs olyan motor, ami nem ESZI az olajat. Legfeljebb nem veszed észre, és ez a jó. Ha egyik napról a másikra szemmel láthatóan csökken a szint, akkor elkezdhetsz aggódni. <_<

Igen. Tökéletes szigetelés és tömítés nem létezik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Persze igazad van!!!! Az új autóknál is oda van írva, hogy bizonyos km-n mennyi olajat használ el! ez természetes dolog, forróság, kenés, miegymás.

Én az ESZI szót arra értettem, hogy ZABÁLJA, mert olyan is van ám! :lol:

pl.: a Skoda 100-asunk több olajat evett mint benzint <_< , és még a vizet is főzte rendesen :lol: ! Azért ahhoz képest az nagy előrelépés, hogy "kicsit" elhasznál egy csereintervallum alatt.

Na erre aztán tényleg igaz, hogy eszi. De nagyon. :lol:

A skoda meg azért ette, mert nem volt benne szelepszár szimering, meg sztem hf-es is lehetett.

Link to comment
Megosztás:

Na erre aztán tényleg igaz, hogy eszi. De nagyon. :lol:

A skoda meg azért ette, mert nem volt benne szelepszár szimering, meg sztem hf-es is lehetett.

A legrosszabb rémálmaimban se jöjjön el <_<

Szlovákiáig mentünk oda-vissza 800 km :lol: . Képzelheted!!! Volt annak szegénynek minden baja, hf, kopás, stb. de azé elvitt ahova kellett :lol: (úgy ahogy :lol: )!

Még jó hogy az Astra másabb! :lol:

Meghát abba ingyen van az anyag, nekem azért kellett! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A legrosszabb rémálmaimban se jöjjön el :lol:

Szlovákiáig mentünk oda-vissza 800 km :lol: . Képzelheted!!! Volt annak szegénynek minden baja, hf, kopás, stb. de azé elvitt ahova kellett :lol: (úgy ahogy :D )!

Még jó hogy az Astra másabb! :lol:

Meghát abba ingyen van az anyag, nekem azért kellett! :lol:

Az én 120-as Skodeszomnak is "véres volt a torka" és mégis elvitt egy három napos észak-olaszországi, közel 2000km-es kanyarra harmadmagammal, megpakolva <_< ...6,3l/100km benzin és közel 1l olaj fogyott a szerpentines-autópályás-városban kacskaringózásos-eltévedéses úton. :) A szerpentineken volt hogy egyes fokotatban ment csak fel..de ment. :lol:

Bocsi az OFF-ért, de kikivánkozott belőlem!

Link to comment
Megosztás:

Ha tudnád mi mindent borított ő már bele egy astrába :lol: :lol: :lol: Megküzdött érte hogy ketyegjen az a gép :lol:

És ketyeg is :lol: de a pontos anyagi oldalát inkább hagyjuk, tartok tőle, hogy ennyiért egy másikat is vehettem volna abból a megközelítőleg fél milkányi forintból.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nah, elvittem szerelőhöz a jószágot...-á csak hétfőn...ideiglenesen sem tudom lekötni a rendszerről stb.

Pedig sok dolgom lett volna ma, ám így nekiveselkedtem egyedül szerelni az általatok megadott instrukciók alapján.

Közép konzol levét kb. 15 perc...vas leszedése 3 perc...a műszerfallal tökltem kb 1 órát csak nemtudom minek mert meg sem kellett volna mozdítanom. (de legalább most már bármikor szétszedem) A radiátor alsó tálcájának 4 csavarja kb 45 perc!!! Szar volt a 6 os csavar elforgott a krova aszittem megüt a guta...

lukas vót a radiátor. Bontóba biciklizés (5000 Ft a bontott radi) 1 óra...radiátorról a csövek leszedése (utálom a gyorsbilincseket ha ######ul vannak feltéve...feltételezem még akkor rakták fel amikor nem vót moci a kocsiba) szintén 1 óra...új berakása pár perc...holnap feltöltöm a rendszert és meglássuk mi lesz...amúgy hátsó lábfűtéshez menő harmónika izét...csövet én nem találtam sehol...lespórolták vóna ezt az extrát? <_<

Szóval köszönöm mindenkinek a lelkes gyűjtőmunkát és segítséget , nélkületek biztosan nem álltam volna neki.

Így most elesett a szerelő vagy 20.000 Ft bevéttől...szerencsémre.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah, elvittem szerelőhöz a jószágot...-á csak hétfőn...ideiglenesen sem tudom lekötni a rendszerről stb.

Pedig sok dolgom lett volna ma, ám így nekiveselkedtem egyedül szerelni az általatok megadott instrukciók alapján.

Közép konzol levét kb. 15 perc...vas leszedése 3 perc...a műszerfallal tökltem kb 1 órát csak nemtudom minek mert meg sem kellett volna mozdítanom. (de legalább most már bármikor szétszedem) A radiátor alsó tálcájának 4 csavarja kb 45 perc!!! Szar volt a 6 os csavar elforgott a krova aszittem megüt a guta...

lukas vót a radiátor. Bontóba biciklizés (5000 Ft a bontott radi) 1 óra...radiátorról a csövek leszedése (utálom a gyorsbilincseket ha ######ul vannak feltéve...feltételezem még akkor rakták fel amikor nem vót moci a kocsiba) szintén 1 óra...új berakása pár perc...holnap feltöltöm a rendszert és meglássuk mi lesz...amúgy hátsó lábfűtéshez menő harmónika izét...csövet én nem találtam sehol...lespórolták vóna ezt az extrát? <_<

Szóval köszönöm mindenkinek a lelkes gyűjtőmunkát és segítséget , nélkületek biztosan nem álltam volna neki.

Így most elesett a szerelő vagy 20.000 Ft bevéttől...szerencsémre.... :lol:

Jobb ha mindenki megszokja az új rendszert. :lol: a szerelő, hogy eggyel kevesebb embert tud lehuzni, te meg hogy magad szereled a járgányt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jobb ha mindenki megszokja az új rendszert. :lol: a szerelő, hogy eggyel kevesebb embert tud lehuzni, te meg hogy magad szereled a járgányt. :lol:

Hát igen, nekem mindenképp jobb...de nem lenne semmi baj, szívesen vinném én szerelőhöz, ha nem akarna a 90% lehúzni, átvágni stb...

Meg hát már megszoktam az itthoni szervizelést a mantával.

Most is jött nekem a kamu rizsával a szerelő, hogy "csak úgy fér hozzá, ha lebontja a generátort, meg szét kell szedni a műszerfalat és lehet, hogy csak másnapra lesz kész...mekkora kamu...és a sok sok kamu melóért amit felsorolt gombolta volna le rólam a súlyos ezreket... <_<

A mantával szerencsém volt mert olyanhoz vittem aki maga is mantás és nagyon korrekt volt minden szempontból...ám ő már kiszállt a buliból.

Volt olyan, hogy szervizben 50.000-et kértek volna egy javításért akihez jártam megoldotta 10.000-ből... :lol: ...apró különbség...

Most is kb 25.000 re saccolta a szervizes, ha kell radit cserélni...ami azt jelenti , hogy a vége úgy is 30.000 lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, nekem mindenképp jobb...de nem lenne semmi baj, szívesen vinném én szerelőhöz, ha nem akarna a 90% lehúzni, átvágni stb...

Meg hát már megszoktam az itthoni szervizelést a mantával.

Most is jött nekem a kamu rizsával a szerelő, hogy "csak úgy fér hozzá, ha lebontja a generátort, meg szét kell szedni a műszerfalat és lehet, hogy csak másnapra lesz kész...mekkora kamu...és a sok sok kamu melóért amit felsorolt gombolta volna le rólam a súlyos ezreket... <_<

A mantával szerencsém volt mert olyanhoz vittem aki maga is mantás és nagyon korrekt volt minden szempontból...ám ő már kiszállt a buliból.

Volt olyan, hogy szervizben 50.000-et kértek volna egy javításért akihez jártam megoldotta 10.000-ből... :lol: ...apró különbség...

Most is kb 25.000 re saccolta a szervizes, ha kell radit cserélni...ami azt jelenti , hogy a vége úgy is 30.000 lett volna.

Jellemző. :lol: Nekem eddíg szerencsém volt, mindent meg tudtunk csinálni fórumon bellül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem szerencsém van a szerelőmmel.

Nagyon korrekt, komoly, tiszta műhely. Bármikor ott maradhatok a kocsi mellett, egy alkalmazottal dolgozik, álltalában a srác csinálja a kocsimat.

Soha nem vertek át, de még mástol sem hallottam ilyet. Sőt, ha lehet mindig az olcsóbb megoldást ajánlja, nem az az érdeke hogy lehuzzon.

Pl. amikor vadkerten eltört a himba, még fél tizkor is felhivtam, és tanácsot adott mit hogyan csináljunk.

Az alkatrészeket kedvezményesen megkapja, de ugyanazon az áron számolja amnnyiért megvette. A kicserélt régi alkatrészek mindig benn vannak a csomagtartóban, ha esetleg nem maradok a kocsi mellett.

A környékbelieknek csak ajánlani tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szerencsém van a szerelőmmel.

Nagyon korrekt, komoly, tiszta műhely....A kicserélt régi alkatrészek mindig benn vannak a csomagtartóban, ha esetleg nem maradok a kocsi mellett.

A környékbelieknek csak ajánlani tudom.

Na kb én is így vagyok az enyémmel, full korrekt a srác minden tekintetben. Ezért is mondtam, hogy ha szólsz előre küldök egy fél zacsi himbát.. :lol: <_<

Link to comment
Megosztás:

Takarítgatás közben felfigyeltem arra, hogy az első ülések alatt a küszöb felől van valami kis munkahengerféle a műanyag borítás alatt.

Meg tudná mondani nekem valaki mi célt szolgálna az az izé? :lol:

És még valami: Hogyan lehet tetőkárpitot cserélni? Nehéz művelet? Az enyémbe néhány helyen le volt válva, és az előző gazdája olyan kapcsozóval felkapcsozta jópár helyen. <_< Mit mondjak nem valami esztétikus! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Takarítgatás közben felfigyeltem arra, hogy az első ülések alatt a küszöb felől van valami kis munkahengerféle a műanyag borítás alatt.

Meg tudná mondani nekem valaki mi célt szolgálna az az izé? :lol:

És még valami: Hogyan lehet tetőkárpitot cserélni? Nehéz művelet? Az enyémbe néhány helyen le volt válva, és az előző gazdája olyan kapcsozóval felkapcsozta jópár helyen. <_< Mit mondjak nem valami esztétikus! :lol:

Csattanáskor egy erős rugó húz még pár centit az övön.

Viszonylag egyszerű a tetőkárpit cseréje, leveszel mindent, ami fenntartja, ekkor a nyakadba pottyan. Kicibálod a kocsiból, lehúzod róla a régi kárpitot, legtöbbször az alatta található szivacsot is el kell távolítani, mert elmorzsolódik. Veszel kárpitanyagot, ragasztót, és felragasztod az újat. Utánna vissza a kocsiba, és felszerelsz mindent ami fogja.

kép 1

kép 2

kép 3

Nekem sikerült szereznem műbőrt, és pálmatexel ragasztottam fel. 1.5 dobozzal ment el a caravanra.

Link to comment
Megosztás:

Az az izé,az az övfeszítő patron,ne piszkáld! :lol:

Tetőkárpit csere nem nagy ügy,de inkább azt a "szép" szárnyat vedd le,hogy esztétikus legyen a gépsas! :lol:

Mos' mé mondod? <_<

Ha leszedem még annyira sem lesz az! nagy csavarokkal van felrakva, és csúnya marad a helye.

Vagy vegyek rá másik csomagtérajtót?! :lol:

Tod növeli a leszorítóerőt, meg minden... :lol: De legalább hátra nem látni semmit a belső tükörből! :lol:

De le akarnám venni, csak nem olyan egyszerű ( első, hátsó lökhárítót is kell cseréljek az is olyan ütött-kopott!

Mindenesetre van még mit alakítsak rajta! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csattanáskor egy erős rugó húz még pár centit az övön.

Viszonylag egyszerű a tetőkárpit cseréje, leveszel mindent, ami fenntartja, ekkor a nyakadba pottyan. Kicibálod a kocsiból, lehúzod róla a régi kárpitot, legtöbbször az alatta található szivacsot is el kell távolítani, mert elmorzsolódik. Veszel kárpitanyagot, ragasztót, és felragasztod az újat. Utánna vissza a kocsiba, és felszerelsz mindent ami fogja.

kép 1

kép 2

kép 3

Nekem sikerült szereznem műbőrt, és pálmatexel ragasztottam fel. 1.5 dobozzal ment el a caravanra.

Értem, én maradok valami hasonló anyagnál mint az eredeti!

Köszönöm szépen a segítséget! <_<

Link to comment
Megosztás:

Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát!

Tudnátok erről valamit mondani?

pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D

Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot?

Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol:

Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz...

Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát!

Tudnátok erről valamit mondani?

pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D

Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot?

Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol:

Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz...

Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol:

Lehet, de az máshogy van skálázva. Úgy emlékszem hogy a benzinesnek, a dieselnek, és a GSI (?) -nek is máshogyan van skálázva a ford.órája. A számnak meg passzolnia kell. De ha mégsem, még mindíg át lehet szerelni a seb,mérő órát a régiből az új műszeregységbe, mert a szám azon van , nem az egész műszeren. Én is azt akartam, de más volt a gyártó, átreszelhettem volna, mert éppen hogy csak nem fért bele, de inkább visszapörgettem az új órát a régi állására. Valaki biztod tudja a fordulatszám tartományokat.

Link to comment
Megosztás:

Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát!

Tudnátok erről valamit mondani?

pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D

Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot?

Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol:

Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz...

Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol:

Lehet, de az máshogy van skálázva. Úgy emlékszem hogy a benzinesnek, a dieselnek, és a GSI (?) -nek is máshogyan van skálázva a ford.órája. A számnak meg passzolnia kell. De ha mégsem, még mindíg át lehet szerelni a seb,mérő órát a régiből az új műszeregységbe, mert a szám azon van , nem az egész műszeren. Én is azt akartam, de más volt a gyártó, átreszelhettem volna, mert éppen hogy csak nem fért bele, de inkább visszapörgettem az új órát a régi állására. Valaki biztod tudja a fordulatszám tartományokat.

A normál benzinesé 7000-ig, a GSi-é 8000-ig, dieselé pedig 6000-ig van skálázva, erre figyelni kell a vásárláskor. Az a W= szám (1111, 1102) az óra belső áttételeire utal, ha másmilyet teszel bele, mint az eredeti, többet fog csalni az óra.

Link to comment
Megosztás:

Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát!

Tudnátok erről valamit mondani?

pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D

Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot?

Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol:

Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz...

Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol:

Lehet.

Én is utólag szereltem be. A lényeg, hogy dizelből legyen a cseredarab. Nem kell tenned semmit, csak berakod az újat és kész. A generátortól kapja fordszám jelet.

Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.