astrásgyerek Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Én már régóta ezt magyarázom, és nem vagyok egyedül a véleményemmel. Lehet belőle viccet csinálni akár, de a tény az, hogy nincs olyan motor, ami nem ESZI az olajat. Legfeljebb nem veszed észre, és ez a jó. Ha egyik napról a másikra szemmel láthatóan csökken a szint, akkor elkezdhetsz aggódni. <_< Persze igazad van!!!! Az új autóknál is oda van írva, hogy bizonyos km-n mennyi olajat használ el! ez természetes dolog, forróság, kenés, miegymás. Én az ESZI szót arra értettem, hogy ZABÁLJA, mert olyan is van ám! :lol: pl.: a Skoda 100-asunk több olajat evett mint benzint :lol: , és még a vizet is főzte rendesen :lol: ! Azért ahhoz képest az nagy előrelépés, hogy "kicsit" elhasznál egy csereintervallum alatt.
daykiller Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Szimering nem csak a főtengelynél van. Azonkívül a gyűrűk mellett is marad némi anyag, amit a motor aztán eléget. Szóval kijelenthetjük, hogy ESZI. :lol: Én már régóta ezt magyarázom, és nem vagyok egyedül a véleményemmel. Lehet belőle viccet csinálni akár, de a tény az, hogy nincs olyan motor, ami nem ESZI az olajat. Legfeljebb nem veszed észre, és ez a jó. Ha egyik napról a másikra szemmel láthatóan csökken a szint, akkor elkezdhetsz aggódni. <_< Igen. Tökéletes szigetelés és tömítés nem létezik. :lol:
hening Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Persze igazad van!!!! Az új autóknál is oda van írva, hogy bizonyos km-n mennyi olajat használ el! ez természetes dolog, forróság, kenés, miegymás. Én az ESZI szót arra értettem, hogy ZABÁLJA, mert olyan is van ám! :lol: pl.: a Skoda 100-asunk több olajat evett mint benzint <_< , és még a vizet is főzte rendesen :lol: ! Azért ahhoz képest az nagy előrelépés, hogy "kicsit" elhasznál egy csereintervallum alatt. Na erre aztán tényleg igaz, hogy eszi. De nagyon. :lol: A skoda meg azért ette, mert nem volt benne szelepszár szimering, meg sztem hf-es is lehetett.
astrásgyerek Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Na erre aztán tényleg igaz, hogy eszi. De nagyon. :lol: A skoda meg azért ette, mert nem volt benne szelepszár szimering, meg sztem hf-es is lehetett. A legrosszabb rémálmaimban se jöjjön el <_< Szlovákiáig mentünk oda-vissza 800 km :lol: . Képzelheted!!! Volt annak szegénynek minden baja, hf, kopás, stb. de azé elvitt ahova kellett :lol: (úgy ahogy :lol: )! Még jó hogy az Astra másabb! :lol: Meghát abba ingyen van az anyag, nekem azért kellett! :lol:
brezsó Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 A legrosszabb rémálmaimban se jöjjön el :lol: Szlovákiáig mentünk oda-vissza 800 km :lol: . Képzelheted!!! Volt annak szegénynek minden baja, hf, kopás, stb. de azé elvitt ahova kellett :lol: (úgy ahogy :D )! Még jó hogy az Astra másabb! :lol: Meghát abba ingyen van az anyag, nekem azért kellett! :lol: Az én 120-as Skodeszomnak is "véres volt a torka" és mégis elvitt egy három napos észak-olaszországi, közel 2000km-es kanyarra harmadmagammal, megpakolva <_< ...6,3l/100km benzin és közel 1l olaj fogyott a szerpentines-autópályás-városban kacskaringózásos-eltévedéses úton. :) A szerpentineken volt hogy egyes fokotatban ment csak fel..de ment. :lol: Bocsi az OFF-ért, de kikivánkozott belőlem!
Reeckatee Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Igen, de CO, CH, CO2, milyen károsanyag? <_< 1,74g CO2 km-enként igenámhogy ihajjcsuhajj eredmény :lol: ( Szerintem 174g/km lesz az amúgy :lol: ) 1,72kg/km :lol: :lol: :lol: Amugy CO2 és igen 174g/km akart lenni :lol:
Guest Sanci Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Ha tudnád mi mindent borított ő már bele egy astrába :lol: :lol: :lol: Megküzdött érte hogy ketyegjen az a gép :lol: És ketyeg is :lol: de a pontos anyagi oldalát inkább hagyjuk, tartok tőle, hogy ennyiért egy másikat is vehettem volna abból a megközelítőleg fél milkányi forintból.. <_<
hanns Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Nah, elvittem szerelőhöz a jószágot...-á csak hétfőn...ideiglenesen sem tudom lekötni a rendszerről stb. Pedig sok dolgom lett volna ma, ám így nekiveselkedtem egyedül szerelni az általatok megadott instrukciók alapján. Közép konzol levét kb. 15 perc...vas leszedése 3 perc...a műszerfallal tökltem kb 1 órát csak nemtudom minek mert meg sem kellett volna mozdítanom. (de legalább most már bármikor szétszedem) A radiátor alsó tálcájának 4 csavarja kb 45 perc!!! Szar volt a 6 os csavar elforgott a krova aszittem megüt a guta... lukas vót a radiátor. Bontóba biciklizés (5000 Ft a bontott radi) 1 óra...radiátorról a csövek leszedése (utálom a gyorsbilincseket ha ######ul vannak feltéve...feltételezem még akkor rakták fel amikor nem vót moci a kocsiba) szintén 1 óra...új berakása pár perc...holnap feltöltöm a rendszert és meglássuk mi lesz...amúgy hátsó lábfűtéshez menő harmónika izét...csövet én nem találtam sehol...lespórolták vóna ezt az extrát? <_< Szóval köszönöm mindenkinek a lelkes gyűjtőmunkát és segítséget , nélkületek biztosan nem álltam volna neki. Így most elesett a szerelő vagy 20.000 Ft bevéttől...szerencsémre.... :lol:
zotya975 Elküldve Május22, 2009 Elküldve Május22, 2009 Nah, elvittem szerelőhöz a jószágot...-á csak hétfőn...ideiglenesen sem tudom lekötni a rendszerről stb. Pedig sok dolgom lett volna ma, ám így nekiveselkedtem egyedül szerelni az általatok megadott instrukciók alapján. Közép konzol levét kb. 15 perc...vas leszedése 3 perc...a műszerfallal tökltem kb 1 órát csak nemtudom minek mert meg sem kellett volna mozdítanom. (de legalább most már bármikor szétszedem) A radiátor alsó tálcájának 4 csavarja kb 45 perc!!! Szar volt a 6 os csavar elforgott a krova aszittem megüt a guta... lukas vót a radiátor. Bontóba biciklizés (5000 Ft a bontott radi) 1 óra...radiátorról a csövek leszedése (utálom a gyorsbilincseket ha ######ul vannak feltéve...feltételezem még akkor rakták fel amikor nem vót moci a kocsiba) szintén 1 óra...új berakása pár perc...holnap feltöltöm a rendszert és meglássuk mi lesz...amúgy hátsó lábfűtéshez menő harmónika izét...csövet én nem találtam sehol...lespórolták vóna ezt az extrát? <_< Szóval köszönöm mindenkinek a lelkes gyűjtőmunkát és segítséget , nélkületek biztosan nem álltam volna neki. Így most elesett a szerelő vagy 20.000 Ft bevéttől...szerencsémre.... :lol: Jobb ha mindenki megszokja az új rendszert. :lol: a szerelő, hogy eggyel kevesebb embert tud lehuzni, te meg hogy magad szereled a járgányt. :lol:
hanns Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Jobb ha mindenki megszokja az új rendszert. :lol: a szerelő, hogy eggyel kevesebb embert tud lehuzni, te meg hogy magad szereled a járgányt. :lol: Hát igen, nekem mindenképp jobb...de nem lenne semmi baj, szívesen vinném én szerelőhöz, ha nem akarna a 90% lehúzni, átvágni stb... Meg hát már megszoktam az itthoni szervizelést a mantával. Most is jött nekem a kamu rizsával a szerelő, hogy "csak úgy fér hozzá, ha lebontja a generátort, meg szét kell szedni a műszerfalat és lehet, hogy csak másnapra lesz kész...mekkora kamu...és a sok sok kamu melóért amit felsorolt gombolta volna le rólam a súlyos ezreket... <_< A mantával szerencsém volt mert olyanhoz vittem aki maga is mantás és nagyon korrekt volt minden szempontból...ám ő már kiszállt a buliból. Volt olyan, hogy szervizben 50.000-et kértek volna egy javításért akihez jártam megoldotta 10.000-ből... :lol: ...apró különbség... Most is kb 25.000 re saccolta a szervizes, ha kell radit cserélni...ami azt jelenti , hogy a vége úgy is 30.000 lett volna.
zotya975 Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Hát igen, nekem mindenképp jobb...de nem lenne semmi baj, szívesen vinném én szerelőhöz, ha nem akarna a 90% lehúzni, átvágni stb... Meg hát már megszoktam az itthoni szervizelést a mantával. Most is jött nekem a kamu rizsával a szerelő, hogy "csak úgy fér hozzá, ha lebontja a generátort, meg szét kell szedni a műszerfalat és lehet, hogy csak másnapra lesz kész...mekkora kamu...és a sok sok kamu melóért amit felsorolt gombolta volna le rólam a súlyos ezreket... <_< A mantával szerencsém volt mert olyanhoz vittem aki maga is mantás és nagyon korrekt volt minden szempontból...ám ő már kiszállt a buliból. Volt olyan, hogy szervizben 50.000-et kértek volna egy javításért akihez jártam megoldotta 10.000-ből... :lol: ...apró különbség... Most is kb 25.000 re saccolta a szervizes, ha kell radit cserélni...ami azt jelenti , hogy a vége úgy is 30.000 lett volna. Jellemző. :lol: Nekem eddíg szerencsém volt, mindent meg tudtunk csinálni fórumon bellül. :lol:
Tiv. Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Nekem szerencsém van a szerelőmmel. Nagyon korrekt, komoly, tiszta műhely. Bármikor ott maradhatok a kocsi mellett, egy alkalmazottal dolgozik, álltalában a srác csinálja a kocsimat. Soha nem vertek át, de még mástol sem hallottam ilyet. Sőt, ha lehet mindig az olcsóbb megoldást ajánlja, nem az az érdeke hogy lehuzzon. Pl. amikor vadkerten eltört a himba, még fél tizkor is felhivtam, és tanácsot adott mit hogyan csináljunk. Az alkatrészeket kedvezményesen megkapja, de ugyanazon az áron számolja amnnyiért megvette. A kicserélt régi alkatrészek mindig benn vannak a csomagtartóban, ha esetleg nem maradok a kocsi mellett. A környékbelieknek csak ajánlani tudom.
Guest Sanci Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Nekem szerencsém van a szerelőmmel. Nagyon korrekt, komoly, tiszta műhely....A kicserélt régi alkatrészek mindig benn vannak a csomagtartóban, ha esetleg nem maradok a kocsi mellett. A környékbelieknek csak ajánlani tudom. Na kb én is így vagyok az enyémmel, full korrekt a srác minden tekintetben. Ezért is mondtam, hogy ha szólsz előre küldök egy fél zacsi himbát.. :lol: <_<
astrásgyerek Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Takarítgatás közben felfigyeltem arra, hogy az első ülések alatt a küszöb felől van valami kis munkahengerféle a műanyag borítás alatt. Meg tudná mondani nekem valaki mi célt szolgálna az az izé? :lol: És még valami: Hogyan lehet tetőkárpitot cserélni? Nehéz művelet? Az enyémbe néhány helyen le volt válva, és az előző gazdája olyan kapcsozóval felkapcsozta jópár helyen. <_< Mit mondjak nem valami esztétikus! :lol:
J0hnny Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Az az izé,az az övfeszítő patron,ne piszkáld! <_< Tetőkárpit csere nem nagy ügy,de inkább azt a "szép" szárnyat vedd le,hogy esztétikus legyen a gépsas! :lol:
conquistador Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 ,de inkább azt a "szép" szárnyat vedd le,hogy esztétikus legyen a gépsas! :lol: <_<
zotya975 Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Takarítgatás közben felfigyeltem arra, hogy az első ülések alatt a küszöb felől van valami kis munkahengerféle a műanyag borítás alatt. Meg tudná mondani nekem valaki mi célt szolgálna az az izé? :lol: És még valami: Hogyan lehet tetőkárpitot cserélni? Nehéz művelet? Az enyémbe néhány helyen le volt válva, és az előző gazdája olyan kapcsozóval felkapcsozta jópár helyen. <_< Mit mondjak nem valami esztétikus! :lol: Csattanáskor egy erős rugó húz még pár centit az övön. Viszonylag egyszerű a tetőkárpit cseréje, leveszel mindent, ami fenntartja, ekkor a nyakadba pottyan. Kicibálod a kocsiból, lehúzod róla a régi kárpitot, legtöbbször az alatta található szivacsot is el kell távolítani, mert elmorzsolódik. Veszel kárpitanyagot, ragasztót, és felragasztod az újat. Utánna vissza a kocsiba, és felszerelsz mindent ami fogja. kép 1 kép 2 kép 3 Nekem sikerült szereznem műbőrt, és pálmatexel ragasztottam fel. 1.5 dobozzal ment el a caravanra.
astrásgyerek Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Az az izé,az az övfeszítő patron,ne piszkáld! :lol: Tetőkárpit csere nem nagy ügy,de inkább azt a "szép" szárnyat vedd le,hogy esztétikus legyen a gépsas! :lol: Mos' mé mondod? <_< Ha leszedem még annyira sem lesz az! nagy csavarokkal van felrakva, és csúnya marad a helye. Vagy vegyek rá másik csomagtérajtót?! :lol: Tod növeli a leszorítóerőt, meg minden... :lol: De legalább hátra nem látni semmit a belső tükörből! :lol: De le akarnám venni, csak nem olyan egyszerű ( első, hátsó lökhárítót is kell cseréljek az is olyan ütött-kopott! Mindenesetre van még mit alakítsak rajta! :lol:
astrásgyerek Elküldve Május23, 2009 Elküldve Május23, 2009 Csattanáskor egy erős rugó húz még pár centit az övön. Viszonylag egyszerű a tetőkárpit cseréje, leveszel mindent, ami fenntartja, ekkor a nyakadba pottyan. Kicibálod a kocsiból, lehúzod róla a régi kárpitot, legtöbbször az alatta található szivacsot is el kell távolítani, mert elmorzsolódik. Veszel kárpitanyagot, ragasztót, és felragasztod az újat. Utánna vissza a kocsiba, és felszerelsz mindent ami fogja. kép 1 kép 2 kép 3 Nekem sikerült szereznem műbőrt, és pálmatexel ragasztottam fel. 1.5 dobozzal ment el a caravanra. Értem, én maradok valami hasonló anyagnál mint az eredeti! Köszönöm szépen a segítséget! <_<
astrásgyerek Elküldve Május26, 2009 Elküldve Május26, 2009 Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát! Tudnátok erről valamit mondani? pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot? Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol: Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz... Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol:
zotya975 Elküldve Május26, 2009 Elküldve Május26, 2009 Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát! Tudnátok erről valamit mondani? pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot? Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol: Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz... Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol: Lehet, de az máshogy van skálázva. Úgy emlékszem hogy a benzinesnek, a dieselnek, és a GSI (?) -nek is máshogyan van skálázva a ford.órája. A számnak meg passzolnia kell. De ha mégsem, még mindíg át lehet szerelni a seb,mérő órát a régiből az új műszeregységbe, mert a szám azon van , nem az egész műszeren. Én is azt akartam, de más volt a gyártó, átreszelhettem volna, mert éppen hogy csak nem fért bele, de inkább visszapörgettem az új órát a régi állására. Valaki biztod tudja a fordulatszám tartományokat.
FPepe Elküldve Május26, 2009 Elküldve Május26, 2009 Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát! Tudnátok erről valamit mondani? pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot? Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol: Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz... Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol: Lehet, de az máshogy van skálázva. Úgy emlékszem hogy a benzinesnek, a dieselnek, és a GSI (?) -nek is máshogyan van skálázva a ford.órája. A számnak meg passzolnia kell. De ha mégsem, még mindíg át lehet szerelni a seb,mérő órát a régiből az új műszeregységbe, mert a szám azon van , nem az egész műszeren. Én is azt akartam, de más volt a gyártó, átreszelhettem volna, mert éppen hogy csak nem fért bele, de inkább visszapörgettem az új órát a régi állására. Valaki biztod tudja a fordulatszám tartományokat. A normál benzinesé 7000-ig, a GSi-é 8000-ig, dieselé pedig 6000-ig van skálázva, erre figyelni kell a vásárláskor. Az a W= szám (1111, 1102) az óra belső áttételeire utal, ha másmilyet teszel bele, mint az eredeti, többet fog csalni az óra.
Tiv. Elküldve Május26, 2009 Elküldve Május26, 2009 Hallottam arról, hogy Dieselbe is lehet rakni fordulatszámmérős órát! Tudnátok erről valamit mondani? pl kell-e valami + jeladó, vagy ilyesmi? :D Az egyik órán amit láttam (ford mérős) a szám 1111 volt, az enymen 1102. Ez jelenthet-e gondot? Vagy dieselesbe nem is lehet olyan órát találni? :lol: Valahogy ragaszkodnék a fordulatszámmérőhöz... Lécci mondjatok valamit! Köszike! :lol: Lehet. Én is utólag szereltem be. A lényeg, hogy dizelből legyen a cseredarab. Nem kell tenned semmit, csak berakod az újat és kész. A generátortól kapja fordszám jelet. Sok sikert.
Recommended Posts