Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Köszi :lol:

1.3 Multijet mit vársz mennyit egyen? Amúgy meg érthető, hogy jobban megy és kevesebbet eszik, mivel a két konstrukció között van minimum 10 év! Nagy ám a fejlődés a technika terén 1 év alatt is, nemhogy 10 alatt!

Ha jól tudom a Panda 70 pacis <_< pedig csak 1.3-as és az enyém (X17DTL) 68 LE, mégis ég és föld a különbség!

Ne hasonlítgassunk egy új autót egy 15 éveshez, nem lenne ésszerű! Egyértelmű a technikai különbség!

Ezt egyáltalán nem sértésnek szánom, félre ne értsd!

Csakhát akinek nincs annyi, hogy olyat vegyen, az megpróbál olcsón jót venni! Na az ilyeneknek (nekünk) való az ASTRA :lol:

Ha tudnád mi mindent borított ő már bele egy astrába :lol: :lol: :lol: Megküzdött érte hogy ketyegjen az a gép :lol:

Link to comment
Megosztás:

Blitzen pl. <_<

Most komolyan, az enyémen sem látszik, hogy fogyna a csereperiódus végéig. De nem mondhatom azt, hogy nem párolog el, szimeringnél nem szivárog ki,stb (akármilyen kis mennyiség is). :lol:

Akkor sem eszi az olajat. A tiéd sem.

Link to comment
Megosztás:

Blitzen pl. :lol:

Most komolyan, az enyémen sem látszik, hogy fogyna a csereperiódus végéig. De nem mondhatom azt, hogy nem párolog el, szimeringnél nem szivárog ki,stb (akármilyen kis mennyiség is). :lol:

Nah akko most fogy az az olaj vagy nem? Eszi vagy nem eszi? :lol:

Döntsd már el valahogy! <_<

Gondolom a tiedbe se 100.000 Km van már, mit vársz, sehol se legyen olajos a moci? Ez így szép, így teljes, legalább nem egy kivixolt xar az autókereskedőnél!!!! Én direkt ilyenre mentem vásárlásnál: "EZ ILYEN ÉS KÉSZ" ezt akartam hallani az eladótól!

Link to comment
Megosztás:

De a lényeg hogy mostmár ketyeg! :)

És boldog Astra tulajdonos! :lol:

Bódog hát, majd elmondja mennyire :lol: :lol:

Tegnap kicsit megdolgoztattam a gépezetet, és azért még megvan a mögöttes forgalom eltüntető trükkje. Tud füstőőni nagyon csúnyán ha kicsit bántják <_< Amúgy simult a hanga, meg a járása, halkabb is lett valamivel... :lol: csodákat tesz a porlasztócsúcs csöre :D (kár hogy a kopást nem tudja helyreállítani :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bódog hát, majd elmondja mennyire :lol: :lol:

Tegnap kicsit megdolgoztattam a gépezetet, és azért még megvan a mögöttes forgalom eltüntető trükkje. Tud füstőőni nagyon csúnyán ha kicsit bántják <_< Amúgy simult a hanga, meg a járása, halkabb is lett valamivel... :lol: csodákat tesz a porlasztócsúcs csöre :lol: (kár hogy a kopást nem tudja helyreállítani :lol: :lol:

Délután versenyeztem egy másik Astrával az Berettyóújfalu felé ( Nyílegyenes út jó hosszan kb 15km)

Nem tudom hogy van ez, de az enyén nem füstölt úgy mint a srácé, igaz az övé sima szívós. de mikor taposta hát nem sokmindent láttam, simán lenyomtam, biztos a turbó számít ennyit!

140nél elvettem a gázt, nem mertem nyomni tovább, nehogy baja legyen a vasnak. Amúgy valaki tudja mennyi a vége az X17DTL-esnek?

Mennyibe volt a porlasztócsúcs csere?

Azt hogy veszed észre, hogy megértek a cserére? Nehezen indul, vagy sokat eszik? bocsi, de ehhez még nem értek annyira! Ez az első dieselem! :)

Link to comment
Megosztás:

Délután versenyeztem egy másik Astrával az Berettyóújfalu felé ( Nyílegyenes út jó hosszan kb 15km)

Nem tudom hogy van ez, de az enyén nem füstölt úgy mint a srácé, igaz az övé sima szívós. de mikor taposta hát nem sokmindent láttam, simán lenyomtam, biztos a turbó számít ennyit!

140nél elvettem a gázt, nem mertem nyomni tovább, nehogy baja legyen a vasnak. Amúgy valaki tudja mennyi a vége az X17DTL-esn

Ezt senki nem fogja kipróbálni neked. <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt senki nem fogja kipróbálni neked. <_< :lol:

Jóóó vaannnn! :lol:

Nem is arra mondtam, hogy holnap mindenki próbálja ki mennyit megy a gépe! :lol:

Csak úgy kb érdekelt volna, hogy mondjuk gyárilag mennyi volt a vége? és hogy 229.000 km után szerintetek mennyit bírna?

Én sem merem kipróbálni padlón, nehogy azt hidd :lol:

De bevallom a Vivaro vége 185 (de az céges) :lol: van annak szervíze :lol:

A Fábiáé meg 180 de az meg még újj! :)

Link to comment
Megosztás:

Délután versenyeztem egy másik Astrával az Berettyóújfalu felé ( Nyílegyenes út jó hosszan kb 15km)

Nem tudom hogy van ez, de az enyén nem füstölt úgy mint a srácé, igaz az övé sima szívós. de mikor taposta hát nem sokmindent láttam, simán lenyomtam, biztos a turbó számít ennyit!

140nél elvettem a gázt, nem mertem nyomni tovább, nehogy baja legyen a vasnak. Amúgy valaki tudja mennyi a vége az X17DTL-esnek?

Mennyibe volt a porlasztócsúcs csere?

Azt hogy veszed észre, hogy megértek a cserére? Nehezen indul, vagy sokat eszik? bocsi, de ehhez még nem értek annyira! Ez az első dieselem! :)

Nehezen indul. Nagyon nehezen... (igaz a kompressziója is annyi szegénynek mint egy jobb benzinesnek :lol:) de indulás reggelente úgy nézett ki hogy dupla izzítás, indít, 2 henger elindul, füst indul, berengeti a 3. hengert is, így már látszott hogy lesz ebbű' valami, onnan még 5-10 másodperc és már 4 hengerrel kerregtük fel a szomszédságot. :lol: <_< Azóta egy ízzítás, pöc, 4 hengeres rajt, és csak egy kis pamacsot küld az eddigi ködfelhő helyett. Sokat nem eszik. Ez nem olyan mint a mai csodák hogy bármi hülye kis hibaszerűséget arról vesz észre az ember hogy lezabálja a haját. Ezek 5-6 literrel elmennek akkor is ha már a belüket húzzák maguk után, olajos csíkokban. :lol: Fogyin nem nagyon lehetett észrevenni. A füst, és az indulásnak nem nevezhető bekönyörgésből látszott hogy valami van. Aztán dízeles bácsi megleste a porlasztást, és ahogy ott néztem, csodálkoztam rajta hogy egyáltalán beindult, még ha nehezen is :lol: :lol: Maga a csúcs-csere amúgy 30-ba volt, vassal együtt.

A vége meg ne is érdekeljen. Tessék örülni neki hogy megy :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Jóóó vaannnn! :lol:

Nem is arra mondtam, hogy holnap mindenki próbálja ki mennyit megy a gépe! :lol:

Csak úgy kb érdekelt volna, hogy mondjuk gyárilag mennyi volt a vége? és hogy 229.000 km után szerintetek mennyit bírna?

Én sem merem kipróbálni padlón, nehogy azt hidd :lol:

Az enyém 180 000. km. után, egy percig birta padlógázon <_< :lol:

Ezt kettesben. :lol:

De a biztonsági kapcsoló leoldott. / eltört egy szelephimba./ Ezzel megóvta a motort, attól hogy szétrugjam.

Ezek után tisztelni fogom, és ilyet soha többet nem teszek vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nehezen indul. Nagyon nehezen... (igaz a kompressziója is annyi szegénynek mint egy jobb benzinesnek :lol:) de indulás reggelente úgy nézett ki hogy dupla izzítás, indít, 2 henger elindul, füst indul, berengeti a 3. hengert is, így már látszott hogy lesz ebbű' valami, onnan még 5-10 másodperc és már 4 hengerrel kerregtük fel a szomszédságot. :lol: <_< Azóta egy ízzítás, pöc, 4 hengeres rajt, és csak egy kis pamacsot küld az eddigi ködfelhő helyett. Sokat nem eszik. Ez nem olyan mint a mai csodák hogy bármi hülye kis hibaszerűséget arról vesz észre az ember hogy lezabálja a haját. Ezek 5-6 literrel elmennek akkor is ha már a belüket húzzák maguk után, olajos csíkokban. :lol: Fogyin nem nagyon lehetett észrevenni. A füst, és az indulásnak nem nevezhető bekönyörgésből látszott hogy valami van. Aztán dízeles bácsi megleste a porlasztást, és ahogy ott néztem, csodálkoztam rajta hogy egyáltalán beindult, még ha nehezen is :lol: :lol: Maga a csúcs-csere amúgy 30-ba volt, vassal együtt.

A vége meg ne is érdekeljen. Tessék örülni neki hogy megy :lol: :D

Nekem is csinált olyat, hogy még februárba kemény minuszokba, hogy furin indult, s kicsit kormozott.

Olyan volt mintha 3 hengerrel indulna, 2-3 másodperc és kisímult a hangja. Szerinted ez milyen baj lehet Porlasztócsúcs vagy izzítógyertya (mert mondták azt is)? De ahogy jobb idő lett minden elmúlt pöccös a gép! :)

De én nem izzítottam sose 2x, azt csak akkor kell ha végképp nem indul, vagy hidegbe úgy kéne indítani?

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 180 000. km. után, egy percig birta padlógázon <_< :lol:

Ezt kettesben. :lol:

De a biztonsági kapcsoló leoldott. / eltört egy szelephimba./ Ezzel megóvta a motort, attól hogy szétrugjam.

Ezek után tisztelni fogom, és ilyet soha többet nem teszek vele. :lol:

Aha, azt olvastam, szerencsétlen kimenetele volt a hajtásnak :lol:

Nem is arra való ez hogy gyilkoljuk, ez értelemszerű, de nah az ember néha elég gyarló tud lenni :lol:

Asszem én is visszafogom magam, amíg nem lesz valami baj a verdával :lol:

Sokat lehet ám tanulni tőlletek! Köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Jóóó vaannnn! :lol:

Nem is arra mondtam, hogy holnap mindenki próbálja ki mennyit megy a gépe! :lol:

Csak úgy kb érdekelt volna, hogy mondjuk gyárilag mennyi volt a vége? és hogy 229.000 km után szerintetek mennyit bírna?

Én sem merem kipróbálni padlón, nehogy azt hidd :lol:

De bevallom a Vivaro vége 185 (de az céges) :lol: van annak szervíze <_<

A Fábiáé meg 180 de az meg még újj! :lol:

Ennyit talán kilehetne hozni belőle, de szerintem ez még közelebb jár a 100e-kmhez, mint a 200 hoz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált olyat, hogy még februárba kemény minuszokba, hogy furin indult, s kicsit kormozott.

Olyan volt mintha 3 hengerrel indulna, 2-3 másodperc és kisímult a hangja. Szerinted ez milyen baj lehet Porlasztócsúcs vagy izzítógyertya (mert mondták azt is)? De ahogy jobb idő lett minden elmúlt pöccös a gép!

De én nem izzítottam sose 2x, azt csak akkor kell ha végképp nem indul, vagy hidegbe úgy kéne indítani?

nekem egyértelmű volt hogy a porlasztócsúcsokkal gond van. :lol: Kapott még ősszel izzítógyertyákat, önindítót, tavasszal akksit, az adagoló rendben van, tehát még volt ötletként a porl.csúcs. A téli indítás az egy külön tanulmány. Autófüggő mi kell neki :) Télen reggelente, hetente 2szer volt átlagban hogy tolással kezdődött a nap <_< :lol: Aztán megkapta az önindítót, és jobb lett a dolog. Amikor megkapta a másodikat is akkor meg tartósan jó lett... :lol: :lol: Meg rosszabb nem lehet alapon kipróbáltuk hogy mi történik ha alpesi dízilt ötünk bele. Azzal már egész biztosan el tudtunk indulni :lol: úgyhogy így húztuk ki a telet. Ezek a porlasztócsúcsok olyan sz.rok voltak hogy szerintem nem is porlasztással, hanem izzítógyertyáktól való párologtatással lett légneműsebbítve az anyag benne :lol: Volt egy hasonlatom rá hogy mennyire porlasztott, de egyszer már ellőttem :D Szerintem egy diagnosztika után megtudod mi lehet pontosan, de sztem ha csak télen ferdült elő, akkor kár foglalkozni vele. Nekem 25 fokban is 2 hengerrel indult. Nah ha itt tartasz akkor már kell foglalkozni vele komolyabban. Ha télen egy izzításra kis egyenetlenség volt alapjáratban akkor evvan. Sztem örülj neki ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem semmi kb:195!

Nah jó, de az szerintem a TDS nem? az ISUZU motoros.

Azért az valamivel erősebb, az 82 LE, enyém meg csak 68 <_<

azt mondom elég a 100-120. A Golfok ezt se tudják :lol:

az enyém isuzus, de sajnálnám kipróbálni . 130-nál sztrádán semmivel sem hangosabb, mint az 1,8-as volt csak kicsit lomhább, de ha odalépek neki érezhetően húz még, pedig mi is túl vagyunk már a 180000-en. Ahhoz képest most járok 4000-nél az olajcsere óta és még nem kellett utánaönteni. Pont a min és a max között van féluton. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha te mondod!

Már kezdtem megíjedni! <_<

Addig nem piszkáljuk, amíg nem muszáj :)

Amíg nem kötél végéről indulsz reggelente a munkába addig nem kell megilyedni :D Én még akkor sem ilyedtem meg, csak szimplán sz.rrá fagytam mire valakit meg tudtam állítani a vontatókötéllel a kezembe :lol: . Nem új autó, ezt tudomásul kell venni. Amivel én járok különösen elpusztított darab volt motorilag :lol: de a kasztni nagyon jó darab, úgyhogy elhatároztuk hogy megtöltjük motorral :lol: Ha 80 környékén ki tudjuk hozni a generált akkor még azt is megkapja, aztán megy amíg megy. Óra szerint van az eszküz 397e környékén, gyakorlatilag még azt se tudom hányadik tulaj vagyunk :lol: úgyhogy nem valószínű hogy azt mutatja az óra ami van, de amíg megy addig kit érdekel mennyi lehet benne :lol: Ha nagyon tudni akarsz dolgokat akkor egy diagnosztikát csináltass meg rajta, de ahogy olvastam, nem nagyon van szükség ott túl sok vakarózásra ;) Ráérsz addig amíg nem viszket :lol:

Link to comment
Megosztás:

Fűtőradiátor kiszerelés: kb. 4 óra az egész művelet

92-es F Astra. 1,8-as (szerintem mindegyikhez jó)

Motortér:

1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.

A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kicsavarozása után le kell húzni a gumicsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!

Belső Tér:

1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.

2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.

3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.

4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!

4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.

Vigyázz a trutyi folyik belőle!

5, Lehet a radiátort vízkőteleníteni. Én vettem hozzá trisót a háztartási boltban (300 Ft egy zacskó) És az ecet is jól jön. Felvittem a fürdőszobába a radiátort, lecsavartam a zuhanyzó rózsáját és így jól ki ki tudtam mosni a radiátor belsejét forró vízzel. Nem mondom, mint a kávé, olyan fekete cucc és vízkő jött ki belőle. Tettem bele trisós elegyet, mosás, ecettel is felöntöttem, rázogattam, mosás. Addig ismételtem ezen műveleteket, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. (Én persze leszedtem a kiegyenlítő tartályt is és azt is kivízkőtelenítettem egyúttal. Emellett a leszedtem a hűtő vízcsöveit is és desztvízzel átmostam a hűtőt)

6, Az összeszerelés a radiátor visszahelyezésével kezdődik, rá kell tenni a gumicsöveket a motortérben. Jó ha vam segítség ennél a műveletnél. mert a radiátort jó ha az utastérben megfogja addig valaki és tartja, amíg te a kocsid alatt próbálod a gumicsöveket visszadugni a tűzfalból kiálló radiátorcsőre és meghúzni a bilincset rajta. Ha patent a radiátor, vissza lehet tenni az alsó fedlapot, visszacsavarozni sem egyszerű, de megoldható. Ja nekem a fejlámpa segít, hogy lássak közben. smile.gif Ha fix a doboz, vissza az u alakú vas, harmónika cső, csavarok.

7, Légtelenítés? Elvileg magától csinálja. Én nem bíztam rá. A termosztátom felett a hőfok jeladó felett nekem van egy gumicső, talán ez megy vissza a kiegyenlítőtartályba. Ezt találtam a rendszer legmagasabb szerelhető pontjának. Leszedtem a gumicsövet a csonkról és engedtem a kiegyenlítő tartályba a folyadékot folyamatosan, addig amíg meg nem jelent a csonknál a folyadék. visszatettem a gyorsbilincset a gumicsőre. A kiegyenlítőt max szintig töltöttem folyadékkal. Beindítottam az autót és hagytam hagy nyomja a levegőt kia rendszer magából. A kupakot persze nem csavartam vissza a kiegyenlítőre vissza, amíg láttam, hogy nyomja a levegőt vissza.

8, Ellenőrzés! Minden gyorsbilincs a helyén?, nincs e folyás a szétszerelt csöveknél?

9, Próbakör, kiegyenlítő utántöltés.

Naggyon köszi!!!

Tényleg, nagyon ott vagytok!

Link to comment
Megosztás:

Akkor sem eszi az olajat. A tiéd sem.

Szimering nem csak a főtengelynél van. Azonkívül a gyűrűk mellett is marad némi anyag, amit a motor aztán eléget. Szóval kijelenthetjük, hogy ESZI. :lol:

Nah akko most fogy az az olaj vagy nem? Eszi vagy nem eszi? :lol:

Döntsd már el valahogy! :lol:

Gondolom a tiedbe se 100.000 Km van már, mit vársz, sehol se legyen olajos a moci? Ez így szép, így teljes, legalább nem egy kivixolt xar az autókereskedőnél!!!! Én direkt ilyenre mentem vásárlásnál: "EZ ILYEN ÉS KÉSZ" ezt akartam hallani az eladótól!

Én már régóta ezt magyarázom, és nem vagyok egyedül a véleményemmel. Lehet belőle viccet csinálni akár, de a tény az, hogy nincs olyan motor, ami nem ESZI az olajat. Legfeljebb nem veszed észre, és ez a jó. Ha egyik napról a másikra szemmel láthatóan csökken a szint, akkor elkezdhetsz aggódni. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.