Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Bár nekem nem dízel, de klímás. Nekem a generátorral és a szervóval együtt van hajtva a klíma kompresszor is. Mégpedig egy hosszbordás szíjjal. :blush:

Ha gondolod egyszer bemegyek Veszprémbe, aztán megnézheted. Szerintem hasonló rendszer van a benzines és dízelesben.

Köszönöm! De én is járkálok Várpalotán néha.:lol: Ha máshogy nem sikerül választ találni, akkor írok a hét vége felé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klíma beépítéssel problémázom továbbra is (93-as a jármű, ehhez a motorhoz pedig úgy néz ki, hogy az Opel csak a frissítés után adott klímát). Arra már rájöttem, hogy az adagoló más a klímás és a nem klímás kocsikban, de (remélhetőleg) ez csak az alapjárat szabályozása miatt kellett. Ami most éppen felmerült az a klímakompresszor meghajtása. A képen látszik, hogy az ékszíjról kapja a hajtást, de a Bosch katalógusában csak egyféle ékszíj szerepel. Szóval: Van körünkben valaki, aki boldog (és nyáron sem izzadt :D ) tulajdonosa egy klímás, Isuzu motoros kocsinak és el tudná mondani, hogy miről is kapja a kompresszor a hajtást? (És ha már arra jár, le tudnál fényképezni, hogy mihez van csavarozva a kompresszor? :) )

Sziaszok!

Nem akarok semmi törvénytelent javasolni, de én is épp ebben a cipőben járok mondjuk az enyém 97-es. Pár dolognak utána néztem a legolcsóbb és egyszerűbb megoldás ha kirohad a motorszám, és ilyen idős autóknál bizony nem ritka, (legalábbis nálam mert úgyis fel kellene újítani a motort lassacskán) és láss csodát már klímás is :huh: Az új motort még nem találtam meg, de remélem nyár elejéig megoldódik a problémám, és találok egyet amihez a klímahűtő is meg van bár nem lesz egyszerű betenni mert már ott a víz a cooler meg az olajhűtő :D

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok!

Nem akarok semmi törvénytelent javasolni, de én is épp ebben a cipőben járok mondjuk az enyém 97-es. Pár dolognak utána néztem a legolcsóbb és egyszerűbb megoldás ha kirohad a motorszám, és ilyen idős autóknál bizony nem ritka, (legalábbis nálam mert úgyis fel kellene újítani a motort lassacskán) és láss csodát már klímás is :huh: Az új motort még nem találtam meg, de remélem nyár elejéig megoldódik a problémám, és találok egyet amihez a klímahűtő is meg van bár nem lesz egyszerű betenni mert már ott a víz a cooler meg az olajhűtő :D

Én valahogy nem értem. Hogy is van ez? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok!

Nem akarok semmi törvénytelent javasolni, de én is épp ebben a cipőben járok mondjuk az enyém 97-es. Pár dolognak utána néztem a legolcsóbb és egyszerűbb megoldás ha kirohad a motorszám, és ilyen idős autóknál bizony nem ritka, (legalábbis nálam mert úgyis fel kellene újítani a motort lassacskán) és láss csodát már klímás is :huh: Az új motort még nem találtam meg, de remélem nyár elejéig megoldódik a problémám, és találok egyet amihez a klímahűtő is meg van bár nem lesz egyszerű betenni mert már ott a víz a cooler meg az olajhűtő :D

A klímával csak az a bökkenő, hogy a kasznit is faragni kell hozzá. Ugyanis a klímaventilátor a keresztmerevítőben kapott helyet ezt az elemet le kell cserélni, és akkor még nem beszéltünk a középkonzol komplett cseréjéről, a kábelezésről. Én odáig jutottam, hogy csak akkor érdemes belefogni ha van egy donor autó, amiből minden szükséges franckarika kiszedhető. A végén szinte biztos ereszteni fog valahol, mert elöregedett a tömítés, utána kiderül a kompresszorról hogy generálozni kell. Áhh....

Persze csak az irigység beszél belőlem. :)

Link to comment
Megosztás:

A klímával csak az a bökkenő, hogy a kasznit is faragni kell hozzá. Ugyanis a klímaventilátor a keresztmerevítőben kapott helyet ezt az elemet le kell cserélni, és akkor még nem beszéltünk a középkonzol komplett cseréjéről, a kábelezésről. Én odáig jutottam, hogy csak akkor érdemes belefogni ha van egy donor autó, amiből minden szükséges franckarika kiszedhető. A végén szinte biztos ereszteni fog valahol, mert elöregedett a tömítés, utána kiderül a kompresszorról hogy generálozni kell. Áhh....

Persze csak az irigység beszél belőlem. :)

Majd ha elhalálozik a verdám, felajánlom az Opel Clubnak donornak! A klímát is. :D :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok!

Nem akarok semmi törvénytelent javasolni, de én is épp ebben a cipőben járok mondjuk az enyém 97-es. Pár dolognak utána néztem a legolcsóbb és egyszerűbb megoldás ha kirohad a motorszám, és ilyen idős autóknál bizony nem ritka, (legalábbis nálam mert úgyis fel kellene újítani a motort lassacskán) és láss csodát már klímás is :huh: Az új motort még nem találtam meg, de remélem nyár elejéig megoldódik a problémám, és találok egyet amihez a klímahűtő is meg van bár nem lesz egyszerű betenni mert már ott a víz a cooler meg az olajhűtő :D

Hello!

Nem rossz ötlet, de annyira tipp-topp a motor (nem volt még hengerfejes(!), új porlasztók, felújított adagoló, tökéletes turbo, 28-as kompresszió (Tápi, ezt nem is olvastad :lol: )), hogy ez nem játszik nálam. Aki Udi-nak hozta a klímát, azt mondta, hogy DTL-ekhez és DR-ekhez tud hozni klímát, szerintem próbáld meg őt, tőle van az enyém is.

Tiv.: Van az úgy, hogy a motorszám átütődik. :) Kár, hogy ilyen trükközést kell csinálni, és nem lehet simán engedélyeztetni műszaki vizsga keretén belül, elvégre az arra (is lenne) való. A zöldkártyás szenvedésem lásd alant.

afonya: Szerencsére találtam egy korrekt klímást. Rengeteget segített már most is (mire figyeljen az ember, hogy kell szétszedni a klímát, stb.), a beszerelésre is emészthető árat mondott, mindent egybevetve. Ráadásul az EPC-ben nincsenek benne a diesel klímák alkatrészei, ezeket is ő mondta nekem.:D A zárhidat szerencsére nem kell cserélni, van direkt erre a célra gyártott ventilátor.:D Ha kész lesz és nem mentem teljesen csődbe (eddig messze kereten belülinek néz ki a dolog), akkor írok egy kis szösszenetet a dologról, a hűvös kocsiban:)

Link to comment
Megosztás:

Szóval, zöldkártya. Vagyunk úgy egy páran, hogy sárga matrica van az autó és ez megfoszt minket attól, hogy szeretett fővárosunk mély bendőjében elmerüljünk parkolóhely után kutatva. Legjobb tudomásom szerint a sárga plakett három eset miatt kerülhetett egy egyébként zöld matricás autóra:

- a tulaj spórolni akart és sárgára (olcsóbb a vizsga) vizsgáztatta a kocsit

- egyszerűen rossz kategóriába rakták a kocsit

- ki lett véve a katalizátor

Hogy újra kizöldüljön a matrica, egyedi elbírálás alá kell vonni a kocsit, ami sok pénz. (Szegény veteránosokkal nagyon kitoltak.)

Ellenben a Zöldkártya rendelet (18/2001. (V. 23.) KöViM-BM-KöM együttes rendelet) szerint az alábbi járművek kaphatnak zöld plakettet:

"2.1. Korszerű, környezetbarát gépkocsik

2.1.1. a lambda szabályozott keverékképzésű, katalizátoros benzinüzemű személygépjárművek, kistehergépkocsik, és kisbuszok (megengedett legnagyobb összes tömeg <3500 kg),

2.1.2. az Európai Unió tagországaiban vagy az Egyesült Államokban, 1998. január 1-je után gyártott dízelüzemű személygépkocsik, kistehergépkocsik és kisbuszok (megengedett legnagyobb összes tömeg <3500 kg),

2.1.3. a legalább az EURO-II minősítésnek megfelelő tehergépjárművek, nehéz tehergépjárművek és autóbuszok (megengedett legnagyobb összes tömeg >3500 kg), és

2.1.4. minden a tulajdonos által igazoltan legalább a Tanács 96/69/EK irányelvének és az ENSZ EGB 49.02/B. előírásnak megfelelő dízelüzemű gépkocsik.

"

Ránk értelemszerűen a 2.1.4-es pont vonatkozik, ennek is a "Tanács 96/69EK irányelve". Ez gyakorlatilag az EURO II-es megfelelést jelenti. Ha nem vagyunk biztosak, hogy megfelel-e ennek a kocsi, érdemes körülnézni a mobile.de-n, ott szerepel a környezetvédelmi besorolás is. Ha ott vannak EURO II-esként árult járművek, írni kell az Opel Magyarországnak (info@opel.hu), hogy küldjenek írásos igazolást az EURO II megfelelésről, a levélben meg kell írni az alváz és motorszámot is. A rendelet szerint ezzel igazoljuk a megfelelést, ergo csak a kapott papírt kell bemutatni zöldkártyázásnál (remélhetőleg).

Szóval hajrá, zöldítsük "traktorjainkat". :huh:

Link to comment
Megosztás:

Engem meg szívat Dezső egy kicsit,de amint haza érek majd átnézem.

Apám járkál most vele és azt mondja nehezen indul néha.

Hétvégén nekem is csinálta,beindul,aztán mintha nem nenne minden henger.Ha rálépek a gázra kicsit,akkor nem áll le és úgy 10mp után kissimul és utána semmi gond.Melegen ráindítok és akkor pöcc röff.

Két gond lehet szerintem:

-izzítási probléma,bár tavaly kapott 4 Bosch durathermet,kétlem hogy tönkre mentek volna

-üa probléma,valahol lelevegősödik és nem kap indításnál elég naftát

Fater a hétvégén kicserélte az üaszűrőt és a szűrőtől az adagolóig menő csövet,de nem segített.

Remélem nem hátrébb van a gond.

De gyanakszom az adagolóra is,mert azóra csinálja,mióta a hf tömítés csere megtörtént.

Link to comment
Megosztás:

ahoj,

Igazatok van, erre tüzfalas témára nem gondoltam, komplett autot meg szerezni ami jó is az szinte lehetetlen, tegnap ismét szerelőhöz vittem a járgányt mert iszonyatosan sokat evett már 2hónapja költöttem rá 70e vezérlés + adagolobeállítás.... /változás szinte semmi csak jobban húzott/ A lényeg az most ismét szétbombázta egy másik szerelő..... rögtön közölte, hogy az adagoló egy foggal el van rakva, és miután szétszedte látta, hogy a persely totál el van kopva benne, az alján meg sűrű trutyi és homokszerű anyag volt. /lehet étolajmaradvány? :huh: / a turbó levegő nyomás szabályzó szelep meg sosem zárt be mert trutymós volt.... tehát a turbonyomásom sem lehetett az igazi, izzitósorral is van valami mert nem egyformán izzanak fel a gyertyák. /porlasztók kökéletesek/ Ha ezek után sem lesz jó a kicsike eladom bár sokat nem ér.. Viszont ha beválik kap új fényszórókat /klíma téma el lesz napolva/ mert a gyáriak igen vackok már, csak az Angel Eye lámpákat találom hozzá de azok állítólag jól világítanak.

Link to comment
Megosztás:

ahoj,

Igazatok van, erre tüzfalas témára nem gondoltam, komplett autot meg szerezni ami jó is az szinte lehetetlen, tegnap ismét szerelőhöz vittem a járgányt mert iszonyatosan sokat evett már 2hónapja költöttem rá 70e vezérlés + adagolobeállítás.... /változás szinte semmi csak jobban húzott/ A lényeg az most ismét szétbombázta egy másik szerelő..... rögtön közölte, hogy az adagoló egy foggal el van rakva, és miután szétszedte látta, hogy a persely totál el van kopva benne, az alján meg sűrű trutyi és homokszerű anyag volt. /lehet étolajmaradvány? :D / a turbó levegő nyomás szabályzó szelep meg sosem zárt be mert trutymós volt.... tehát a turbonyomásom sem lehetett az igazi, izzitósorral is van valami mert nem egyformán izzanak fel a gyertyák. /porlasztók kökéletesek/ Ha ezek után sem lesz jó a kicsike eladom bár sokat nem ér.. Viszont ha beválik kap új fényszórókat /klíma téma el lesz napolva/ mert a gyáriak igen vackok már, csak az Angel Eye lámpákat találom hozzá de azok állítólag jól világítanak.

Azt nem értem, hogy hogy lehet az, hogy egy szerelő megcsinálja, elviszed egy másikhoz, és az meg elmondja, hogy mi hogy van összekókányolva, mi van szarul megcsinálva. Tényleg ennyi a kókler abszurdisztánban? :huh:

( Bár ahol ha kiesik a kölök a villamosból, és agyrázkódással kórházba szállítják, akkor szabálysértési eljárást indítanak ellene... :) cikk )

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy hogy lehet az, hogy egy szerelő megcsinálja, elviszed egy másikhoz, és az meg elmondja, hogy mi hogy van összekókányolva, mi van szarul megcsinálva.

Nagyjából nálam is ez volt a helyzet csak nekem a főtengelynél volt difi, az adagoló és a vez.tengely együtt maradt. Érti a csoda de ment a verda -5 évet, úgy ahogy volt, szét volt a hf minden része csak kiderült a turpisság, Opel Olympiához soha többet. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy hogy lehet az, hogy egy szerelő megcsinálja, elviszed egy másikhoz, és az meg elmondja, hogy mi hogy van összekókányolva, mi van szarul megcsinálva. Tényleg ennyi a kókler abszurdisztánban? :huh:

Ezen mit nem lehet érteni? Miért ne mondaná el ezt csinálja tizenx éve, és nem ismeretlen számomra :) Ha egyszer nem volt jol összerakva nincs jogom tudni?

Link to comment
Megosztás:

Viszont ha beválik kap új fényszórókat /klíma téma el lesz napolva/ mert a gyáriak igen vackok már, csak az Angel Eye lámpákat találom hozzá de azok állítólag jól világítanak.

Ha a design nem érdekel (bár ez is relatív, mert van akinek a gyári jobban tetszik) és nem akarsz xenon-t, akkor fényerő szempontjából sokkal jobban jársz egy új üvegburás gyári lámpa + emelt fényerejű izzó kombinációjával. Ha üvegburás a tiéd, meg lehet próbálni a felújítást is (foncsor + külső polír, ha kívülről recézett-e a búra akkor ez ugye felejtős). Mondom ezt emelt fényerejű izzós, angel eye tulajként. :) Még köv. tél előtt kap egy esélyt, kicserélem a mostani megalight plus-okat, megalight ultra-ra (ha lesz végre h1-esben) aztán ha az sem jó, akkor nem úszom meg a xenont sajnos. :huh:

Fényerőre egyébként édesapám 10 éves Astra kombijának lámpája (üveg Bosch, nemrég cserélték neki, mert beleszálltak oldalról) sima 1000Ft-os Bosch izzókkal jobban világít, mint nekem a lemosott lámpa+emelt fényerejű izzó. Sajnos a műanyag búra és a prizma minősége ezeknél a lámpáknál eléggé megöli a fényerőt, de legalább nem vakítanak xenon-nal sem.

Link to comment
Megosztás:

Ezen mit nem lehet érteni? Miért ne mondaná el ezt csinálja tizenx éve, és nem ismeretlen számomra :huh: Ha egyszer nem volt jol összerakva nincs jogom tudni?

az hogy lehet, hogy az előző szerelő szarul dolgozott. Akkor miért szerelő? hogy van engedélye? hogy van vizsgája? miért doglozhat még mindig?

Link to comment
Megosztás:

az hogy lehet, hogy az előző szerelő szarul dolgozott. Akkor miért szerelő? hogy van engedélye? hogy van vizsgája? miért doglozhat még mindig?

Ja értelek azt hittem az a baj, hogy megmondja a másik :)

Nektek mekkora a nyomás az adagoloban? mert nekem 75bár volt és most felemelték 100bár-ra /elvileg az a gyári érték/ mitnemondjak a régi cscsúcsok egyből elkezdtek hugyozni :huh: 4ből 2 de cserélteteem mindet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan 135-140 bar-on dolgoznak a porlasztók. Viszont mostanában esténként füstölni szokott, látom a lámpák fényében. Néha nem is kicsit. Mondjuk, nem alapjáraton, de nem is teljes padlón.

Van olyan valaki aki tudja, vagy állította már magának otthon az rendszert?!

Link to comment
Megosztás:

Nem 135bar a végnyomás a csúcsoknál? :huh:

Utána kérdeztem a csúcsok bírták 105bar-ig de az adagoló mivel el volt tolva ezért csak 75bar környékén nyomott, a fényszóró este kap új növelt fényerejű izzókat, nincsenek besárgulva mert fél életét garázsban állta le a kocsi. :) szombatra kész a kicsike :D

Örömöm nem sokáig tartott.... most mondták, hogy a vezérműtengely meg van kopva sajna a kompresszió igen kevéske 12, 17, 18, 18 viszont az olajat nem eszi komolyabban... elvileg a szelepeknél lehet a hiba.... lehet távozik belőle a motor és inkább egy klímást újíttatok fel.... esetleg valaki nem tud jó állapotú verműtengelyt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.