Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nah, apám kezelésbe vette a neminduló dögöt (én nem voltam otthon, ő meg úgylátszik unatkozott, mert mire hazaértem azzal fogadott amit most leírok :lol: ) : Az izzítást kimérte, és 35 mp-ig küldi ahogy kell. Viszont! meséltem hogy van az a kis plusz szűrő a motortérben. Nah hidegben a BELSEJÉBEN, tehát a szűk kis szűrő részen belül, volt egy buborék. Nah ha azon a szűrőn egy buborék nem tudott átjönni, akkor a gázolaj nyilván remekül áramlik rajta.... Szal nem volt nála semmi amivel összetoldotta volna a két csődarabot, hogy a szűrőt kivegye, most jelenleg próbaképp, átszúrta egy csavarhúzóval :lol: (parasztos megoldás de most átmegy rajta a nafta) Viszont rámért arra az üzemanyagszűrő fűtésre, és igazából csak szakadást "mért" szal nem talált ellenállást sehol. Azt a cuccot szétkapta és asszonnya két kis lamellás kerek szarság van egymáson, de nem igazán látta hogy annak hogy is kéne üzemelnie. Idézem " ha én áram lennék, ezzel a cuccal nem fűtenék az tuti" Kérdés hogy valaki szedte -e már szét ezt és el tudná e regélni hogy a mi példányunk már hiányos, vagy csak valami érdekes módon múkodik :D

Link to comment
Megosztás:

Há gyerekek, mi ez a pangás itt? Mindenkinek indul a dízel? Nem is emlékszem olyanra hogy 2 órán belül ne írt volna valaki vissza :lol: Mindegy, elnézem mert éjszaka van :lol: Nah jó csak hogy ne legyen annyira off :lol: Feltűnt mindenkinek aki ült a gépben mostanság, hogy utoljára nem alpesi naftát kapott a dög. Nemtudom hogy ezt hogy csinálja de mintha besértődött volna. Azt leszámítva hogy szarul, (vagy szimplán nem) indul amikor megy is, csörgősebb, zörgősebb, szenvedősebb hangja, és érzete van. Komolyan rosszabb mint egy hisztis nő, azzal legalább lehet egyezkedni. Valaki tudja mi az amiben más az a lötyi a normálhoz képest? (az árán kívül :D )

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Talán van aki emlékszik, hogy nyáron melegedési gondjaim voltam, amit végül hengerfej síkolással kellett orvosolni. Viszont az autó azóta sem az igazi...

Az adagoló beállítása tuti nem tökéletes, de alighanem más gond van, csak nem tudok rájönni, hogy mi.

Az autó -6 fok alatt gyakorlatilag csak imádkozásra indul, de akkor is csak úgy, ha lábbal tartom a fordulatot, mert alapjáraton eldobja. Hogy menjen, ahhoz 1500-2000 között kell forgatni. Induláskor sűrű fekete korom jön - a szélét letüdőztem és majdnem megfulladtam - de fél, 1 perc után a füstölés abbamarad.

Melegen is felhúzós, de stabilan, megbízhatóan indul. Nem pöccintésre, hanem úgy 5mp. tekerésre.

Leállítás - picit vár - újraindítózás után is ezt csinálja, bár kevesebbet kell forgatni.

Izzítógyertyák jók, porlasztócsúcsok újak (Bosch).

Kompressziót mértünk: http://www.aptlab.hu/opel.jpg

Adagoló nem trutyis, nem engedi a gázolajat, vagy legalábbis nem látszik.

a, Mi a csuda baja lehet?

b, Tudtok ajánlani jó adagolóst? Elsősorban Szeged környékén kellene, de pl. pénteken megyek pestre is.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem.

....

a, Mi a csuda baja lehet?

b, Tudtok ajánlani jó adagolóst? Elsősorban Szeged környékén kellene, de pl. pénteken megyek pestre is.

Előtöltés. Tuti! Autómata dúsító?

Adagolóst Bp. X. kerület Bodza utcában tudok. (Szinte a szomszédban)

Link to comment
Megosztás:

Nah, apám kezelésbe vette a neminduló dögöt (én nem voltam otthon, ő meg úgylátszik unatkozott, mert mire hazaértem azzal fogadott amit most leírok :lol: ) : Az izzítást kimérte, és 35 mp-ig küldi ahogy kell. Viszont! meséltem hogy van az a kis plusz szűrő a motortérben. Nah hidegben a BELSEJÉBEN, tehát a szűk kis szűrő részen belül, volt egy buborék. Nah ha azon a szűrőn egy buborék nem tudott átjönni, akkor a gázolaj nyilván remekül áramlik rajta.... Szal nem volt nála semmi amivel összetoldotta volna a két csődarabot, hogy a szűrőt kivegye, most jelenleg próbaképp, átszúrta egy csavarhúzóval :lol: (parasztos megoldás de most átmegy rajta a nafta) Viszont rámért arra az üzemanyagszűrő fűtésre, és igazából csak szakadást "mért" szal nem talált ellenállást sehol. Azt a cuccot szétkapta és asszonnya két kis lamellás kerek szarság van egymáson, de nem igazán látta hogy annak hogy is kéne üzemelnie. Idézem " ha én áram lennék, ezzel a cuccal nem fűtenék az tuti" Kérdés hogy valaki szedte -e már szét ezt és el tudná e regélni hogy a mi példányunk már hiányos, vagy csak valami érdekes módon múkodik :D

Sztem szakadt az a szűrőfűtés, komplett szűrőfej csere. Nemrég asszem pont neked írtam rá árakat.

A csőbe meg a szűrő helyett tedd be azt a visszacsapószelepet, amit korábban írtam. Sztem bármelyik autósboltban kapható.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Talán van aki emlékszik, hogy nyáron melegedési gondjaim voltam, amit végül hengerfej síkolással kellett orvosolni. Viszont az autó azóta sem az igazi...

Az adagoló beállítása tuti nem tökéletes, de alighanem más gond van, csak nem tudok rájönni, hogy mi.

Az autó -6 fok alatt gyakorlatilag csak imádkozásra indul, de akkor is csak úgy, ha lábbal tartom a fordulatot, mert alapjáraton eldobja. Hogy menjen, ahhoz 1500-2000 között kell forgatni. Induláskor sűrű fekete korom jön - a szélét letüdőztem és majdnem megfulladtam - de fél, 1 perc után a füstölés abbamarad.

Melegen is felhúzós, de stabilan, megbízhatóan indul. Nem pöccintésre, hanem úgy 5mp. tekerésre.

Leállítás - picit vár - újraindítózás után is ezt csinálja, bár kevesebbet kell forgatni.

Izzítógyertyák jók, porlasztócsúcsok újak (Bosch).

Kompressziót mértünk: http://www.aptlab.hu/opel.jpg

Adagoló nem trutyis, nem engedi a gázolajat, vagy legalábbis nem látszik.

a, Mi a csuda baja lehet?

b, Tudtok ajánlani jó adagolóst? Elsősorban Szeged környékén kellene, de pl. pénteken megyek pestre is.

Sztem is előtöltés + az kevés egy porlasztócsúcs-cserénél, hogy csak betekerjük az újat, azon be kell állítani a nyitónyomást, amit az adagoló még stabilan tud produkálni, különben nem nagyon akar porlasztani.

Link to comment
Megosztás:

Előtöltés. Tuti! Autómata dúsító?

Adagolóst Bp. X. kerület Bodza utcában tudok. (Szinte a szomszédban)

Köszi! Az előtöltésem biztosan nem tökéletes, de az okoz ennyi kínlódást? Amikor már elindítottam, meg melegedett kicsit, akkor már csupa móka kacagás az élet, csak az indítás a gáz.

A dúsítót próbáltam én is tekergetni. Van rajta ugye egy hideg, meg egy meleg alapjárati csavar. Utóbbi dolgozik, előbbit meg tekergethettem, ahogy akarom. Változás nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sztem is előtöltés + az kevés egy porlasztócsúcs-cserénél, hogy csak betekerjük az újat, azon be kell állítani a nyitónyomást, amit az adagoló még stabilan tud produkálni, különben nem nagyon akar porlasztani.
Maga a porlasztó be lett állítva.

Az adagolós, aki itt, helyben volt, megcsinálta, csak elment nyugdíjba és nem akar már ilyesmivel foglalkozni (ezer év alatt otthon nem is alakította ki a műhelyét). Inkább kertészkedik.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Az előtöltésem biztosan nem tökéletes, de az okoz ennyi kínlódást?

A dizelek piszokúl érzékenyek a kompreszíóra, éa a pontos befecskendezésre. Hidegen a dúsító nem csinál mást, mint el állítja a befecskendezés idejét, a holtponthoz közelebb. Azzal a csavarral ennek az elálításnak a mértékét tudod változtatni, de csak minimális keretek között. Ez azt jelenti, ha nincs jól beállítva az előtöltés (Befecskendezés), akkor nem fogod tudni a dúsitót sem megfelelően belőnni. Néhány fok eltérés már nem csak teljesítményben , hanem indítás során is jelentős romlást eredményez.

Hasonló problémát okoz a vezérműtengely megfelelő fokolása is. Mivel a dízel az összesűrített levegő hőmérsékletével gyújtja meg az üzemanyagot, ezért nagyon fontos, hogy a szelepek pontosan, időben zárjanak, és ne nyissanak korábban, mert ezek nagymértékben csökkentik a teljesítményt, illetve akár az indítást is lehetetlenné tehetik.

Okoskodásnak tűnhet (mert az is), de a saját bőrömön tapasztaltam. :D

Link to comment
Megosztás:

ezzel az átlyukasztott szűrővel sokkal jobban beröffent mint eddig.

Jobb lenne azt a szűrőt kicserélni mint szitára defektelni. :lol: Nem egy baromi drága cucc, lemondasz pár sörről és meg is van az ára. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát sajnos elájultam a mai nap, mert leszedtük a hengerfejet és nem igazán örültem a látványnak. A hengerfej teljessen tropa, tüzkarikák szétrepedve, kipufugó és szívó szelepek közötti gát átrepedve 1-es és 2-es hengereknél de a legrosszabb a 2-es henger falán látható bemaródások amit a víz okozott.Nem igazán tudom, hogy mit csináljak vegyek egy motort vagy hozzak németből egy ugyan ilyen donor kocsit, vagy újítsam fel teljessen tanácstalan vagyok. Ha valaki tud esetleg egy baráti árakkal dolgozó gépműhelyt az kérem ossza meg velem ezt az infót mert van egy terhes feleségem és egy húsz hónapos gyerkőcöm ezért nagy szügségem van a kocsira.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Jobb lenne azt a szűrőt kicserélni mint szitára defektelni. ;) Nem egy baromi drága cucc, lemondasz pár sörről és meg is van az ára. :lol: :D

Jóvanna' :lol: mondtam hogy csak próbaüzemmód. :D Cseréli a bánat, :lol: ki lesz hajítva a rákba, és bekerül helyette a visszacsapó-szelep.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát sajnos elájultam a mai nap, mert leszedtük a hengerfejet és nem igazán örültem a látványnak. A hengerfej teljessen tropa, tüzkarikák szétrepedve, kipufugó és szívó szelepek közötti gát átrepedve 1-es és 2-es hengereknél de a legrosszabb a 2-es henger falán látható bemaródások amit a víz okozott.Nem igazán tudom, hogy mit csináljak vegyek egy motort vagy hozzak németből egy ugyan ilyen donor kocsit, vagy újítsam fel teljessen tanácstalan vagyok. Ha valaki tud esetleg egy baráti árakkal dolgozó gépműhelyt az kérem ossza meg velem ezt az infót mert van egy terhes feleségem és egy húsz hónapos gyerkőcöm ezért nagy szügségem van a kocsira.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Háát, ez sajnálatos..

De milyen a motorod ? Tedd be az aláírásodba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát sajnos elájultam a mai nap, mert leszedtük a hengerfejet és nem igazán örültem a látványnak. A hengerfej teljessen tropa, tüzkarikák szétrepedve, kipufugó és szívó szelepek közötti gát átrepedve 1-es és 2-es hengereknél de a legrosszabb a 2-es henger falán látható bemaródások amit a víz okozott.Nem igazán tudom, hogy mit csináljak vegyek egy motort vagy hozzak németből egy ugyan ilyen donor kocsit, vagy újítsam fel teljessen tanácstalan vagyok. Ha valaki tud esetleg egy baráti árakkal dolgozó gépműhelyt az kérem ossza meg velem ezt az infót mert van egy terhes feleségem és egy húsz hónapos gyerkőcöm ezért nagy szügségem van a kocsira.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Sok boldogságot, egészséget a családnak, és őszinte részvétem a kocsi miatt. A gépműhelyek nem a baráti áraikról híresek, és még az sem biztos, hogy a fúrható méretet kiadja a bemaródásoknál. Zsiguli blokknál hallottam már perselyezésről, de az astra motortömbjét nem tudom lehet-e ennyire fúrni. Arról nem is beszélve, hogy a diesel blokkba lehet-e tenni ilyesmit.

A donor autó egy jól csomagolt zsákbamacska, a német motort pedig nem tudom hogyan lehet legálisan beleberhenteni. A bontott motor legalább nagy eséllyel hazai papiros, így csak az anyegin múlhat az egész, cserében ez is zsákbamacska.

Mindenesetre előbb számolj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát sajnos elájultam a mai nap, mert leszedtük a hengerfejet és nem igazán örültem a látványnak. A hengerfej teljessen tropa, tüzkarikák szétrepedve, kipufugó és szívó szelepek közötti gát átrepedve 1-es és 2-es hengereknél de a legrosszabb a 2-es henger falán látható bemaródások amit a víz okozott.Nem igazán tudom, hogy mit csináljak vegyek egy motort vagy hozzak németből egy ugyan ilyen donor kocsit, vagy újítsam fel teljessen tanácstalan vagyok. Ha valaki tud esetleg egy baráti árakkal dolgozó gépműhelyt az kérem ossza meg velem ezt az infót mert van egy terhes feleségem és egy húsz hónapos gyerkőcöm ezért nagy szügségem van a kocsira.Válaszaitokat előre is köszönöm.

Bár én nem vagyok dieseles, de én ilyen helyzetban a bontott motoron gondolkodnák. Igaz ugyan, hogy zsákbamacska, az is, de szerintem a gépműhely az igen húzós lehet. :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nem tudom, milyen motorrról van szó, de olyat kéne keresni, ami még autóban van (vagy próbapadon), kipróbálható, meghallgatható. A hengerekben mérni kéne kompressziót, ne legyen 1-1.5-nél nagyobb különbség közöttük, a min. értéket meg majd megmondja egy dieseles szakember. Ha ezeknek a feltételeknek megfelel, ugyanolyan motorkódú, mint a mostani, és van legális papírja, akkor sztem csak műszakira kell elvinni utána a kocsit, de kérdezd meg a közlekedésfelügyeletet, mi kell tipusazonos motor cseréjéhez. Asszem kell valami kérelmet kitölteni, és azzal vinni műszakira.

Link to comment
Megosztás:

Bár én nem vagyok dieseles, de én ilyen helyzetban a bontott motoron gondolkodnák. Igaz ugyan, hogy zsákbamacska, az is, de szerintem a gépműhely az igen húzós lehet. :D

Nem a gépműhely a sarkalatos pontja a projektnek, hanem a fúrhatóság. Ugyanis az olajos blokkhoz csak két túlméret létezik eggyel kevesebb mint a benzineshez. A fúrás után nem biztos hogy ki lehet munkálni a bemaródást, és ha már egyszer volt generálozva......

Szóval. Mérni mérni számolni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.