Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha olcsón akartok venni egy ilyen 1irányú szelepet, akkor menjetek fel a Kelemen-művek honlapjára, és nézzétek meg a hozzátok legközelebb eső partnert. Én is egy kisboltban vettem, de onnan néztem ki. Nekem ugye 8-as kellett, és 1300Ft volt. Ajánlottak bárdi-t is, de az 2600Ft volt. Mondtam, hogy na ne má, az nem kell. Jobb az indítás, Nekem is úgy visszafolyt, hogy amikor kettévágtam a gázolajcsövet, egy csepp gázolaj nem folyt ki belőle. Még mindig nem túl jó a hideg indítás, de rajta vagyok.

Elküldve
Ha olcsón akartok venni egy ilyen 1irányú szelepet, akkor menjetek fel a Kelemen-művek honlapjára, és nézzétek meg a hozzátok legközelebb eső partnert. Én is egy kisboltban vettem, de onnan néztem ki. Nekem ugye 8-as kellett, és 1300Ft volt. Ajánlottak bárdi-t is, de az 2600Ft volt. Mondtam, hogy na ne má, az nem kell. Jobb az indítás, Nekem is úgy visszafolyt, hogy amikor kettévágtam a gázolajcsövet, egy csepp gázolaj nem folyt ki belőle. Még mindig nem túl jó a hideg indítás, de rajta vagyok.

itt vannak :D

Elküldve

Ebből a szelepből milyet érdemes beletenni? Meglestem azt az oldalt, és a "visszacspó szelep" keresésre helyből felsorolt vagy 4 félét, a golyóstól kezdve a karimásig :D

Elküldve
Asszem 96 foknál indul a venti, de csak akkor, ha már a hűtőbe kerül ekkora hőmérsékletű víz.

A hôfokjelzô a kis körben lévô hütôfolyadék hômérsékletét mutatja?

Elküldve
A motorban levőét.

Dieselnél egész pontosan a termosztátházon van a jeladó, tehát a hűtő felé menő víz hőmérsékletét mutatja.

Elküldve
Dieselnél egész pontosan a termosztátházon van a jeladó, tehát a hűtő felé menő víz hőmérsékletét mutatja.

Nekem tennap 100 fok alatt volt egy picivel de venti cimbi sehol semmi...

Elküldve
Nekem tennap 100 fok alatt volt egy picivel de venti cimbi sehol semmi...

Szia!

Először kösd direkt-be a ventillátort, és nézd meg, hogy egyáltalán működik-e.

Majd, ha elindul, és működik a ventillátor, akkor valószínű, hogy a hűtő oldalán van egy kapcsolód, ami lehet nem működik rendesen. Az a kapcsoló 5-6e Ft, mert azt is cseréltem, kb 1hónapja. Nekem még a gyári volt benne.

Elküldve
Dieselnél egész pontosan a termosztátházon van a jeladó, tehát a hűtő felé menő víz hőmérsékletét mutatja.

Az igaz,de akkor is csak a motorban van az a folyadék. :D

Elküldve
Nekem tennap 100 fok alatt volt egy picivel de venti cimbi sehol semmi...

A legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy működik e a venti, hogy a hűtő oldalában van a hőkapcsoló, arról lehúzod a csatlakozót és találsz benne 3 kivezetést. Abból kettőt csavarhúzóval, vagy valami mással összeérintesz és megy a venti! Azért van 3, mert az egyik a lassú a másik a gyors fokozat! Ha megy minden, akkor rossz a hőkapcsolód!

Elküldve
A reggeli "qrváranemakarokbeindulni"-ra nem tudsz véletlenül valami okosat? :lol: Jah, meg hallottam valamit asszondta egy nép h a műszerfalon az izzítás-jelző lámpicsku az nem azt jelzi h meddig izzít, hanem azt h a gyári új izzítógyertyákkal meddig kéne izzítania. Ez most frankón így van? És ha igen, akkor honnan tudom megszülni h meddig tart a frankó izzítás? Meg esetleg nem találkozott -e vki olyannal h pl egy haldokló relé miatt hamarab abbahagyja az izzítást mint kéne? Már komolyan nemtom mit csináljak, iszonyat h milyen szenvedősen indul... :D

Semmi köze a lámpának az uj izzitógyertyához. Nekem a vadonatujjal is ugyanaddig világitott, kb. 7-8- másodperc. megnéztem egy probalámpával, kb. 40 másodpercig izzitott. utána közvetlen a második izzitásnál picit hamarabb elaludt a lámpa, és kb. 35 mp volt az izzitás. egyszerüen meg tudod nézni , egy probalámpát kötsz a gyertyák átvezető kábelére, é egy testre. Én pl. nem hallottam a kattanást, ezért néztem meg igy.

Elküldve
Semmi köze a lámpának az uj izzitógyertyához. Nekem a vadonatujjal is ugyanaddig világitott, kb. 7-8- másodperc. megnéztem egy probalámpával, kb. 40 másodpercig izzitott. utána közvetlen a második izzitásnál picit hamarabb elaludt a lámpa, és kb. 35 mp volt az izzitás. egyszerüen meg tudod nézni , egy probalámpát kötsz a gyertyák átvezető kábelére, é egy testre. Én pl. nem hallottam a kattanást, ezért néztem meg igy.

ez bizony így van, enyém sem kattog.

A vízhőfok mérő óra pedig csal és pedig nem kicsit, bőven 100fokot mutat mikor kapcsol a venti, persze első alkalommal engem is kivert a víz.

Elküldve
A legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy működik e a venti, hogy a hűtő oldalában van a hőkapcsoló, arról lehúzod a csatlakozót és találsz benne 3 kivezetést. Abból kettőt csavarhúzóval, vagy valami mással összeérintesz és megy a venti! Azért van 3, mert az egyik a lassú a másik a gyors fokozat! Ha megy minden, akkor rossz a hőkapcsolód!

Kivétel a klímás. Ott a lassú fokozat az, hogy a két venti sorba van kötve, a gyorsnál meg párhuzamosan. Nekem csak akkor mentek maxigázon a ventik, mikor ment a klíma és a víz is elég meleg volt, amúgy mindig csak lassún mentek eddig. Nem tudom, hogy ha esetleg olyan meleg a víz, akkor is bekapcsol-e maximális fordulatra, ha a klíma sem megy...

Elküldve
Nekem tennap 100 fok alatt volt egy picivel de venti cimbi sehol semmi...

A ventillátorról nekem is csak halvány emlékeim vannak, de az biztos, hogy két fokozatú.

Az első fokzatnak emlékeim szerint 100 fok alatt kellene beindulnia. de ha kipuzcant az ellenállat akor csak a második fog menni. Ez már csak 100 fok fölött történik.

Ugyanakkor, több forrásból hallottam, hogy a dizeleknél hajlamos a sok lustálkodástól reumássá válni a ventillátor. :D

Elküldve

Sziasztok! Hát sajnos megszületett a kocsival kapcsolatos végső diagnózis, mégpediglen hengerfej tömítés csere. Elkezdte zabálni a vizet, meleg motornál pedig fehéren füstölt.Ha valaki tudja, hogy a meghúzási nyomatékokon és a csavarok sorrendén kívül mire kell figyelni, kérem írja le. Válaszaitokat előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok! Hát sajnos megszületett a kocsival kapcsolatos végső diagnózis, mégpediglen hengerfej tömítés csere. Elkezdte zabálni a vizet, meleg motornál pedig fehéren füstölt.Ha valaki tudja, hogy a meghúzási nyomatékokon és a csavarok sorrendén kívül mire kell figyelni, kérem írja le. Válaszaitokat előre is köszönöm!

Általában rajta van a tömítés csomagolásán a nyomaték, talán 25nm+90 fok+90fok, a sorrend meg spirálvonal, csak nem tudom hogy kifele, vagy befele. :D

Elküldve
Sziasztok! Hát sajnos megszületett a kocsival kapcsolatos végső diagnózis, mégpediglen hengerfej tömítés csere. Elkezdte zabálni a vizet, meleg motornál pedig fehéren füstölt.Ha valaki tudja, hogy a meghúzási nyomatékokon és a csavarok sorrendén kívül mire kell figyelni, kérem írja le. Válaszaitokat előre is köszönöm!

Az új tömítés csomagolásán fel lesz tüntetve nyomaték, sorrend, stb.

Elküldve
Az új tömítés csomagolásán fel lesz tüntetve nyomaték, sorrend, stb.

Kezemben a nyomaték,dobod e a kucsot! :D

Amúgy ma mentem dezsővel,morzsát vittük kasztni dokihoz,ahhoz ment ágytálért a morzsa,akinél dezső is javult.

Szal mentem dezsővel és azt kell momdjam nektek...olyan mint az első csajod...tudod hogy van jobb,de akkor is az első kefélés marad az örök élmény! :lol: Minden kézre esik,jól szól a hifi,nem zörög semmi....mondjuk annyi pénz és munka,ami dezsőben van,talán ez már elvárható. :lol:

Ákos!Mire jutottál a picurral?Köv héten dezsővel leszek pesten,kigurok majd hozzád ha lesz időm egy picit vagizni a kályhával! :lol:

Elküldve
Kezemben a nyomaték,dobod e a kucsot! :D

Amúgy ma mentem dezsővel,morzsát vittük kasztni dokihoz,ahhoz ment ágytálért a morzsa,akinél dezső is javult.

Szal mentem dezsővel és azt kell momdjam nektek...olyan mint az első csajod...tudod hogy van jobb,de akkor is az első kefélés marad az örök élmény! :lol: Minden kézre esik,jól szól a hifi,nem zörög semmi....mondjuk annyi pénz és munka,ami dezsőben van,talán ez már elvárható. :lol:

Ákos!Mire jutottál a picurral?Köv héten dezsővel leszek pesten,kigurok majd hozzád ha lesz időm egy picit vagizni a kályhával! :lol:

hát igen , pont így vagyok vele én is, tudom a rigoáit és hogy bárhová elmernék vele indulni bármikor.

és hogy csak 1 fastra, hát igen csak az.

Elküldve
.....

Ákos!Mire jutottál a picurral?Köv héten dezsővel leszek pesten,kigurok majd hozzád ha lesz időm egy picit vagizni a kályhával! :D

Egyenlőre semmit, csak félrelöktem az elfekvőbe, addig amíg a másik projekt le nem zárul.

Majd hívj.

Elküldve
Kezemben a nyomaték,dobod e a kucsot! :lol:

Amúgy ma mentem dezsővel,morzsát vittük kasztni dokihoz,ahhoz ment ágytálért a morzsa,akinél dezső is javult.

Szal mentem dezsővel és azt kell momdjam nektek...olyan mint az első csajod...tudod hogy van jobb,de akkor is az első kefélés marad az örök élmény! :lol: Minden kézre esik,jól szól a hifi,nem zörög semmi....mondjuk annyi pénz és munka,ami dezsőben van,talán ez már elvárható. ;)

Ákos!Mire jutottál a picurral?Köv héten dezsővel leszek pesten,kigurok majd hozzád ha lesz időm egy picit vagizni a kályhával! ;)

Mit?? :lol:

Mit csinálsz?? :D

Amúgy értem ám a célzást, csak van akinek nincs nyomatékmérő a karjába építve. Szakítottam már el hf csavart (biztosan hibás volt :D ), mégegyszer nem akarok.

Elküldve
Amúgy értem ám a célzást, csak van akinek nincs nyomatékmérő a karjába építve. Szakítottam már el hf csavart (biztosan hibás volt :D ), mégegyszer nem akarok.

Azt azért én is nyomatékkulccsal huzom le,de pl egy szelepfedelet vagy ilyesmit már nem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.