Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

na 1350-ért hozzájutottam az új szűrőhöz. Azt mondta a bótos bácsi, hogy valami "felcsavarós". Remélem jót vettem. Mondtam neki motorkódot, megnézte a gépbe és ezt adta. Most ha én megbontom a szűrőházat akkor ott dőlni fog a gázolaj? Mert akkor lehet, hogy nem a céges garázsban csinálom, hanem marad az udvar. Nem akarok a főnök orra alá gázolajat törni:)

Ha "felcsavarós" az lessz az. Torpedó alakja van és az alján van egy fehér müanyag lecsavarható dugó. B)

Elmondom még1x, nefeledd feltölteni gázolajjal az új szűrőt !!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Link to comment
Megosztás:

Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít.

Link to comment
Megosztás:

Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Én is valamelyik nap cseréltem szíjat és tegnapelőtt megint kellett feszíteni! Úgy tudom, hogy a generátoron a szíjtárcsa szét szokott kopni. Ez opel betegség, ezért szoktak vastagabb szíjat venni. Ha húzol a szíjon, lehet hogy le kell szedni a levegőszűrőtől jövő gumicsövet, mert lehet , hogy útban lesz. Én mindíg leveszem, mert útban van és könnyebben hozzáférek a generátorhoz! Leszedni nem nagy feladat.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít.

A feszítés már nem mindig segít, ha laza akkor mindenképpen kell, de meglehet hogy a szíjtárcsa van túlságosan elkopva. Akkor pedig cserélni kell azt is.

Link to comment
Megosztás:

És a hely szelleme segíteni fog? ;) Mert én például nem vagyok otthon. B)

De tudok mondani korrekt szerelőt. :blush:

Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre!

Link to comment
Megosztás:

Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre!

Én sem tudom, nem is jártam oda soha, nekem az a környék "zavaros" kicsit. B)

Alkalomadtán majd szólj. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé.

Link to comment
Megosztás:

Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé.

Elfagyott ,szinte biztos hogy valahol víz volt benne, ha szűrőt teli töltötted akkor indulni kellett volna neki. A meleg gyógyítja.

Link to comment
Megosztás:

Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Link to comment
Megosztás:

Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Azért sztem ránézhetsz az izzítógyertyákra is alkalom adtán :D

Link to comment
Megosztás:

Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Na hát akkor ezek szerint nem csak marketingfogás. Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Nem hülyeség az alpesi dízel! A sógoromék mezőgazdasággal foglalkoznak és ha valamelyik gép télen is megy, pl.: hótolás, akkor mindíg azt tankol bele! pár évvel ezelőtt mikor leesett a hó és nagyon hideg volt, szegény Valtra menet közben is el akart fagyni! Vittünk bele alpesi dízelt és gond nélkül ment egész este, míg a környéken dolgozó más gépek leálltak! Mi ott röhögtünk! B) Valamelyik nap a nagytraktorból leszívtunk kb. 2 l gázolajat egy kólásflakonba és úgy nézett ki, mintha fanta lett volna benne! Lehet nyári gázolj volt! A kamion állófűtésébe be is öntöttük és bizony nehezen akart menni!

Link to comment
Megosztás:

Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Én inkább az üzemanyagszűrődet és annak előfütését is megnézném,nem-e megdermett benne a parafin.

Az alpesi dízel amúgy semmi más,mint normális minőségű gázolaj egy kis kerozinnal vagy petróleummal megtuningolva.

A Spuriban is 80% kero van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja.

MOL-nál a forgalmasabb kutaknál régebben láttam kitéve 103 vagy 106 oktánszámút.

Link to comment
Megosztás:

Ezt figyeljétek!

2008-ban volt adagoló javítás aztán porlasztó csere azután előtöltés állítás és aksi csere (november). És tegnap izzító csere. Namármost, ma reggel 3izzítás, és kb 2perc köszörülés, és alig kapta el. Mondjuk nem tudom hogyan működik a gázolaj szűrőnél a melegítő, de még spuri is van benne. Kb 30ml-hez 12liter gázolaj. Ezt a nemindulást játsza amióta olyan -2 van. Nem is értem. Hétfőn megyek és megkérdezem az adagolóst, hogy mi fene van, mert hogy ennek nem így kellene működnie az fix.

Valakitől ötlet.

Ja, az előtöltés után, igencsak kellett, még olyan +10 foknál is izzítani. Előtte soha. Pedig 4éve nálam a kocsi.

Üdv: Miki

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.