Tápiószecső Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Azt szoktam, hogy 2x izzítok, egyszer ráprobálok, ha nem indul 4 fordítás után, ujabb ízzítást követôen ujrapróbálom. Másat nem tudok mit csinálni...no garázs B) Az izzítás az olajhőmérsékleten nem sokat segít sajnos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Az izzítás az olajhőmérsékleten nem sokat segít sajnos. Viszont porlasztócsúcsék mélységes tisztelettel említik nevem B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 na 1350-ért hozzájutottam az új szűrőhöz. Azt mondta a bótos bácsi, hogy valami "felcsavarós". Remélem jót vettem. Mondtam neki motorkódot, megnézte a gépbe és ezt adta. Most ha én megbontom a szűrőházat akkor ott dőlni fog a gázolaj? Mert akkor lehet, hogy nem a céges garázsban csinálom, hanem marad az udvar. Nem akarok a főnök orra alá gázolajat törni:) Ha "felcsavarós" az lessz az. Torpedó alakja van és az alján van egy fehér müanyag lecsavarható dugó. B) Elmondom még1x, nefeledd feltölteni gázolajjal az új szűrőt !!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béca Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell? Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell? Én is valamelyik nap cseréltem szíjat és tegnapelőtt megint kellett feszíteni! Úgy tudom, hogy a generátoron a szíjtárcsa szét szokott kopni. Ez opel betegség, ezért szoktak vastagabb szíjat venni. Ha húzol a szíjon, lehet hogy le kell szedni a levegőszűrőtől jövő gumicsövet, mert lehet , hogy útban lesz. Én mindíg leveszem, mert útban van és könnyebben hozzáférek a generátorhoz! Leszedni nem nagy feladat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít. A feszítés már nem mindig segít, ha laza akkor mindenképpen kell, de meglehet hogy a szíjtárcsa van túlságosan elkopva. Akkor pedig cserélni kell azt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béca Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Na, akkor ebéd után elfoglalom a céges garázst és gázolajszűrő csere + ékszíjfeszítés. Ha nem boldogulok, akkor áttolom a masinát Tápiószecsőre, az nincs messze Jászberénytől:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Na, akkor ebéd után elfoglalom a céges garázst és gázolajszűrő csere + ékszíjfeszítés. Ha nem boldogulok, akkor áttolom a masinát Tápiószecsőre, az nincs messze Jászberénytől:) És a hely szelleme segíteni fog? ;) Mert én például nem vagyok otthon. B) De tudok mondani korrekt szerelőt. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béca Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 És a hely szelleme segíteni fog? ;) Mert én például nem vagyok otthon. B) De tudok mondani korrekt szerelőt. :blush: Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre! Én sem tudom, nem is jártam oda soha, nekem az a környék "zavaros" kicsit. B) Alkalomadtán majd szólj. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béca Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Én sem tudom, nem is jártam oda soha, nekem az a környék "zavaros" kicsit. B) Alkalomadtán majd szólj. ;) OK, és előre is köszönöm, meg az eddigi online segítséget is!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mokamiki1 Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Nekem is szokott nyikorogni az ékszíj. Viszont csak akkor fordul elő, ha nem Getz szíj van fent. Vegyetek Getz szíjat, és el lehet olyan 20e km-ig felejteni, hogy egyáltalán létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béca Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé. Elfagyott ,szinte biztos hogy valahol víz volt benne, ha szűrőt teli töltötted akkor indulni kellett volna neki. A meleg gyógyítja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush: Azért sztem ránézhetsz az izzítógyertyákra is alkalom adtán :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Az ötletet köszi, de ősszel már jól megnéztem őket amikor beletettük az újakat B) Mostanában mintha kicsit én is nehezebben indulnék reggelente. Lehet h én is ezt fogom inni. Ha neki ennyire bejött, nekem is jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Az ötletet köszi, de ősszel már jól megnéztem őket amikor beletettük az újakat :blush: Mostanában mintha kicsit én is nehezebben indulnék reggelente. Lehet h én is ezt fogom inni. Ha neki ennyire bejött, nekem is jó lesz. Fúj be magadnak hidegindítót! B) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush: Na hát akkor ezek szerint nem csak marketingfogás. Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nem hülyeség az alpesi dízel! A sógoromék mezőgazdasággal foglalkoznak és ha valamelyik gép télen is megy, pl.: hótolás, akkor mindíg azt tankol bele! pár évvel ezelőtt mikor leesett a hó és nagyon hideg volt, szegény Valtra menet közben is el akart fagyni! Vittünk bele alpesi dízelt és gond nélkül ment egész este, míg a környéken dolgozó más gépek leálltak! Mi ott röhögtünk! B) Valamelyik nap a nagytraktorból leszívtunk kb. 2 l gázolajat egy kólásflakonba és úgy nézett ki, mintha fanta lett volna benne! Lehet nyári gázolj volt! A kamion állófűtésébe be is öntöttük és bizony nehezen akart menni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush: Én inkább az üzemanyagszűrődet és annak előfütését is megnézném,nem-e megdermett benne a parafin. Az alpesi dízel amúgy semmi más,mint normális minőségű gázolaj egy kis kerozinnal vagy petróleummal megtuningolva. A Spuriban is 80% kero van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja. MOL-nál a forgalmasabb kutaknál régebben láttam kitéve 103 vagy 106 oktánszámút. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Az alpesi dízel amúgy semmi más,mint normális minőségű gázolaj egy kis kerozinnal vagy petróleummal megtuningolva. Azért szerintem többféle dermedésgátló anyagot is használnak. Tény hogy ezek is késleltetik a paraffinkiválást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mokamiki1 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Ezt figyeljétek! 2008-ban volt adagoló javítás aztán porlasztó csere azután előtöltés állítás és aksi csere (november). És tegnap izzító csere. Namármost, ma reggel 3izzítás, és kb 2perc köszörülés, és alig kapta el. Mondjuk nem tudom hogyan működik a gázolaj szűrőnél a melegítő, de még spuri is van benne. Kb 30ml-hez 12liter gázolaj. Ezt a nemindulást játsza amióta olyan -2 van. Nem is értem. Hétfőn megyek és megkérdezem az adagolóst, hogy mi fene van, mert hogy ennek nem így kellene működnie az fix. Valakitől ötlet. Ja, az előtöltés után, igencsak kellett, még olyan +10 foknál is izzítani. Előtte soha. Pedig 4éve nálam a kocsi. Üdv: Miki Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts