Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azt szoktam, hogy 2x izzítok, egyszer ráprobálok, ha nem indul 4 fordítás után, ujabb ízzítást követôen ujrapróbálom. Másat nem tudok mit csinálni...no garázs B)

Az izzítás az olajhőmérsékleten nem sokat segít sajnos.

Elküldve
na 1350-ért hozzájutottam az új szűrőhöz. Azt mondta a bótos bácsi, hogy valami "felcsavarós". Remélem jót vettem. Mondtam neki motorkódot, megnézte a gépbe és ezt adta. Most ha én megbontom a szűrőházat akkor ott dőlni fog a gázolaj? Mert akkor lehet, hogy nem a céges garázsban csinálom, hanem marad az udvar. Nem akarok a főnök orra alá gázolajat törni:)

Ha "felcsavarós" az lessz az. Torpedó alakja van és az alján van egy fehér müanyag lecsavarható dugó. B)

Elmondom még1x, nefeledd feltölteni gázolajjal az új szűrőt !!!!!!

Elküldve

Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Elküldve
Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít.

Elküldve
Még egy dologban kérném az ötleteket! Vásárlás után ékszíj csere is történt. De sajna azóta is úgy visít mint a fene. állítólag Opel betegség, hogy nedvességet kap a szíj és amíg ki nem szárad menet közben addig visít. Kicsit hülyén hangzik nekem ez a magyarázat. És néha a töltés lámpa is világít, de csak halványan (mintha csak a háttérből átvilágítaná egy másik izzó) Szemmel alig lehet látni, csak közelről, és elég ritkán. Nem tudom, hogy az ékszíj feszítés segít-e a dolgon? Egyáltalán mennyire kell az ékszíjnak feszesnek lennie? Kézzel próbálve, nekem elég feszesnek tűnik, szóval nem lötyög? Hogyan lehet feszíteni rajta, és meddig kell?

Én is valamelyik nap cseréltem szíjat és tegnapelőtt megint kellett feszíteni! Úgy tudom, hogy a generátoron a szíjtárcsa szét szokott kopni. Ez opel betegség, ezért szoktak vastagabb szíjat venni. Ha húzol a szíjon, lehet hogy le kell szedni a levegőszűrőtől jövő gumicsövet, mert lehet , hogy útban lesz. Én mindíg leveszem, mert útban van és könnyebben hozzáférek a generátorhoz! Leszedni nem nagy feladat.

Elküldve
Meg kell mégjobban feszíteni. Meglazítod a generátor melleti csavart a távtartón és kalapáccsal vagy valami ehhez hasonlóval picit hátrafeszíted a tűzfal felé. Majd csavar visszaszorít.

A feszítés már nem mindig segít, ha laza akkor mindenképpen kell, de meglehet hogy a szíjtárcsa van túlságosan elkopva. Akkor pedig cserélni kell azt is.

Elküldve

Na, akkor ebéd után elfoglalom a céges garázst és gázolajszűrő csere + ékszíjfeszítés. Ha nem boldogulok, akkor áttolom a masinát Tápiószecsőre, az nincs messze Jászberénytől:)

Elküldve
Na, akkor ebéd után elfoglalom a céges garázst és gázolajszűrő csere + ékszíjfeszítés. Ha nem boldogulok, akkor áttolom a masinát Tápiószecsőre, az nincs messze Jászberénytől:)

És a hely szelleme segíteni fog? ;) Mert én például nem vagyok otthon. B)

De tudok mondani korrekt szerelőt. :blush:

Elküldve
És a hely szelleme segíteni fog? ;) Mert én például nem vagyok otthon. B)

De tudok mondani korrekt szerelőt. :blush:

Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre!

Elküldve
Ha más nem bemegyek a grillcsárdába és magamat gyógyítgatom:) Bár nem tudom, műxik-e még a hely? Egyelőre ezeket a dolgokat megoldom. Legalább is remélem, de a tavasszal műszakis lesz a masina, előtte mindenképpen meg akarom nézetni valami korrekt szakival. Féle, hogy a futómű is elvisz majd pár forintomat. Vétel után kapásból ráment a kocsira 180 e. De még most is tudnék mit hozzátenni. Szóval alkalom adtán jöhet a tipp a szerelőre!

Én sem tudom, nem is jártam oda soha, nekem az a környék "zavaros" kicsit. B)

Alkalomadtán majd szólj. ;)

Elküldve
Én sem tudom, nem is jártam oda soha, nekem az a környék "zavaros" kicsit. B)

Alkalomadtán majd szólj. ;)

OK, és előre is köszönöm, meg az eddigi online segítséget is!!!

Elküldve

Nekem is szokott nyikorogni az ékszíj. Viszont csak akkor fordul elő, ha nem Getz szíj van fent. Vegyetek Getz szíjat, és el lehet olyan 20e km-ig felejteni, hogy egyáltalán létezik.

Elküldve

Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé.

Elküldve
Na a technika teljesen megadta magát, és már tréleren utazik a műhely felé. A szaki szerint nem veszi fel az üzemanyagot, le kell légteleníteni. Remélem tényleg csak ennyi. remélem hétfőn már jobb hírekkel ülhetek a gép elé.

Elfagyott ,szinte biztos hogy valahol víz volt benne, ha szűrőt teli töltötted akkor indulni kellett volna neki. A meleg gyógyítja.

Elküldve

Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Elküldve
Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Azért sztem ránézhetsz az izzítógyertyákra is alkalom adtán :D

Elküldve

Az ötletet köszi, de ősszel már jól megnéztem őket amikor beletettük az újakat B) Mostanában mintha kicsit én is nehezebben indulnék reggelente. Lehet h én is ezt fogom inni. Ha neki ennyire bejött, nekem is jó lesz.

Elküldve
Az ötletet köszi, de ősszel már jól megnéztem őket amikor beletettük az újakat :blush: Mostanában mintha kicsit én is nehezebben indulnék reggelente. Lehet h én is ezt fogom inni. Ha neki ennyire bejött, nekem is jó lesz.

Fúj be magadnak hidegindítót! B) ;)

Elküldve
Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Na hát akkor ezek szerint nem csak marketingfogás. Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja.

Elküldve

Nem hülyeség az alpesi dízel! A sógoromék mezőgazdasággal foglalkoznak és ha valamelyik gép télen is megy, pl.: hótolás, akkor mindíg azt tankol bele! pár évvel ezelőtt mikor leesett a hó és nagyon hideg volt, szegény Valtra menet közben is el akart fagyni! Vittünk bele alpesi dízelt és gond nélkül ment egész este, míg a környéken dolgozó más gépek leálltak! Mi ott röhögtünk! B) Valamelyik nap a nagytraktorból leszívtunk kb. 2 l gázolajat egy kólásflakonba és úgy nézett ki, mintha fanta lett volna benne! Lehet nyári gázolj volt! A kamion állófűtésébe be is öntöttük és bizony nehezen akart menni!

Elküldve
Hatalmas felfedezést tettem. Az alpesi dízel lehet h azért alpesi dízel mert alpesi dízel.... Tegnap -6 fokban a gépezet úgy döntött hogy hidege van, kb 16 indítózás és 30 izzítás után sem akart bepöffenni az akksi megunta és belemerült. Szal remek reggeli program, munkába induló gyerekkel ovibarohanó anyukákat leintegetni h ugyan rántsa már be a vasat. Persze nem jött be, várni kellett amíg jött egy dízeles hímnemű embör. Az átérezte a helyzetet mert egy szó nélkül húzott is. Hazafelé úgydöntöttünk megpakoljuk alpesi cuccal. (az aktuálisan rendelkezésre álló készpénzmennyiség komolyabb beavatkozást nem tett lehetővé B) ) Ma reggel, kocsiba beül, hőmérő check, -9 az enyhe arcnyúlás lefutása után, 2 izzítás és utána alpesi-power úgy indult a gép mint december eleje óta egyszer se ;) sztem csináltatok powered by alpesi feliratot. (jó az autóra azért nem teszem ki) Szal mostantól a pluszokig alpesivel jár a gép, jó cucc :blush:

Én inkább az üzemanyagszűrődet és annak előfütését is megnézném,nem-e megdermett benne a parafin.

Az alpesi dízel amúgy semmi más,mint normális minőségű gázolaj egy kis kerozinnal vagy petróleummal megtuningolva.

A Spuriban is 80% kero van.

Elküldve
Nekem is ajánlották, hogy néha tankoljak 100-as oktánszámú benyát. Most nem tom melyik cég csinálja.

MOL-nál a forgalmasabb kutaknál régebben láttam kitéve 103 vagy 106 oktánszámút.

Elküldve
Az alpesi dízel amúgy semmi más,mint normális minőségű gázolaj egy kis kerozinnal vagy petróleummal megtuningolva.

Azért szerintem többféle dermedésgátló anyagot is használnak. Tény hogy ezek is késleltetik a paraffinkiválást.

Elküldve

Ezt figyeljétek!

2008-ban volt adagoló javítás aztán porlasztó csere azután előtöltés állítás és aksi csere (november). És tegnap izzító csere. Namármost, ma reggel 3izzítás, és kb 2perc köszörülés, és alig kapta el. Mondjuk nem tudom hogyan működik a gázolaj szűrőnél a melegítő, de még spuri is van benne. Kb 30ml-hez 12liter gázolaj. Ezt a nemindulást játsza amióta olyan -2 van. Nem is értem. Hétfőn megyek és megkérdezem az adagolóst, hogy mi fene van, mert hogy ennek nem így kellene működnie az fix.

Valakitől ötlet.

Ja, az előtöltés után, igencsak kellett, még olyan +10 foknál is izzítani. Előtte soha. Pedig 4éve nálam a kocsi.

Üdv: Miki

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.