Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Valaki rendelkezik némi infóról porlasztócsúcs témakörben? Körülbelüli árak meg hogy merre érdemes keresgélni. Meg hogy valakinek voltak -e már csere tapasztalatai pl.: hidegindítás mennyivel könnyült meg.

Milyen motorú pontosan az autód? Kéne egy motorkód, meg hogy milyen adagoló van rajta (Bosch vagy Lucas).

Link to comment
Megosztás:

Valaki rendelkezik némi infóról porlasztócsúcs témakörben? Körülbelüli árak meg hogy merre érdemes keresgélni. Meg hogy valakinek voltak -e már csere tapasztalatai pl.: hidegindítás mennyivel könnyült meg.

Hello!

Tavaly télen cseréltük a porlasztócsúcsokat. Még a gyáriak voltak a kocsiban (akkor óra szerint 200ekm volt a kocsiban, gyakorlatban ki tudja mennyi), de csak kettő pisilt kissé, kettőnél a szóráskép közel tökéletes volt. Mivel hosszútávra terveztem a kocsival (igen, akkor még nem tudtam Demszky sárga matricás őrületéről, hogy vezetnék be kocsijába konstansan euro-5-ös tuaregjének tiszta levegőjét...) felújításra került minden, a csúcsokat is beleértve. Az árak eléggé szórnak 4-5 az olcsóbb porlasztócsúcs, 10-14 a bosch/zexel, és ugye négy darabot érdemes cserélni. (Nem biztos, hogy megéri a bosch/zexel a felárát, erről megoszlanak a vélemények.)

Érdemes korrekt adagolóst keresni, elsőnek úgyis megnézik a szórásképet, lehet minden rendben lesz vele, de ha nem, akkor biztosan lesz már tapasztalata a kocsiddal, milyet érdemes venni. Maga a csere nem nagy dolog (Legalább is Isuzu motor esetében), a probléma inkább az, hogy csere után az adagolót újra be kellene állíttatni/felújíttatni (a tömítéseket ugye megeszi az idő, valamint az új csúcsok miatt az esetleges korábbi "optimalizált" beállításokról vissza kell térni a gyáriakra), azonban ezt 30-40 alatt nem igen fogja senki elvállalni sajnos.

Ha úgy érzed, nem úgy indul a kocsi, ahogy szeretnéd (és úgy látom, nem), és nem csak ezt a telet akarod kihúzni, érdemes elvinni adagolóshoz, aki a kompressziót is meg tudja nézni. Nem tudom az Isuzu motoron kívül a többi is hidrotőke menetes-e, de ha nem hidrotőkés a motorod, akkor a szelepeket időnként lapkázni kell, hogy rendben legyen a kompresszió. Nagyon fontos az izzítógyertyák állapota is, az ellenőrzésük a menetét itt is megtalálod leírva a fórumban, ha magad akarod őket ellenőrizni.

Nálam a lapkázás jóval többet segített hidegindítás szempontjából, mint a porlasztócsúcsok cseréje. Az inkább (de csak az adagoló felújítása után) a fogyasztás normalizálódásában játszott szerepet. (Ha sokat mész, és úgy érzed, hogy többet eszik a kocsid a kelletnél érdemes elgondolkozni az adagoló beállíttatásán, mert már fél literes spórolásnál is behozhatja az árát akár egy év alatt.)

Most a motor pöcc-röff, tényleg könnyebben indul, mint bármely benzines, igaz, indítás után a hideg olaj miatt a kenetlen szelepek olyan zajt csapnak, hogy egy T-34-es is elpirulna mellette. :rolleyes:

(Nem tudom, hogy a többi dieselnél hogy van, de Isuzu esetén akkor indul igazán könnyen a motor hidegben, ha a megfelelő pillanatot kapja el az ember az indítózással. Ez Isuzuk esetén a kesztyűtartó mögötti relé kapcsolásának a hangja, nem pedig az izzítást jelző lámpának a kialvása. Ha ekkor indítok, nincs köszörülés, egyébként akár még egy felet is képes fordulni a tengely mielőtt belobban a gázolaj. :) )

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget. Így nagyjából a sorrendet tartani is fogjuk sztem, pont ma beszéltünk róla itthon hogy összeszedjük ezeket, de megkíméltél ettől a feladattól :) Az izzítógyertyák november környékén lettek cserélve a "húbazzejönatél"-re való tekintettel és a fogyasztással kifejezetten jóban vagyok. Egyszer kihajtottam belőle teljesen, meglesni mennyit megy és 862 km-nél állt meg a gépezet. Amúgy heti átlag 800-1300 km-t megyünk az eszközzel, úgyhogy a fogyasztását erősen áldjuk :rolleyes: Óra szerint 285ezer környéke van most benne (nem is az a kérdés h volt -e tekerve hanem az hogy hányszor :), bőven voltak már előttünk ) Ez a moci még nem isuzu, hanem elvileg az első opel 1.7 szívó (94-es az autó nemtom nektek ennyi mond e vmit) jelenleg több adatom nincs :) Majd lassan elkezdjük ezt a kört lefutni amit írtál, és mesélek az eredményekről. Mégegyzser köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget. Így nagyjából a sorrendet tartani is fogjuk sztem, pont ma beszéltünk róla itthon hogy összeszedjük ezeket, de megkíméltél ettől a feladattól :) Az izzítógyertyák november környékén lettek cserélve a "húbazzejönatél"-re való tekintettel és a fogyasztással kifejezetten jóban vagyok. Egyszer kihajtottam belőle teljesen, meglesni mennyit megy és 862 km-nél állt meg a gépezet. Amúgy heti átlag 800-1300 km-t megyünk az eszközzel, úgyhogy a fogyasztását erősen áldjuk :rolleyes: Óra szerint 285ezer környéke van most benne (nem is az a kérdés h volt -e tekerve hanem az hogy hányszor :), bőven voltak már előttünk ) Ez a moci még nem isuzu, hanem elvileg az első opel 1.7 szívó (94-es az autó nemtom nektek ennyi mond e vmit) jelenleg több adatom nincs :) Majd lassan elkezdjük ezt a kört lefutni amit írtál, és mesélek az eredményekről. Mégegyzser köszi

Ha '94-es Opel szívómotor, akkor 17DR lesz az. Sztem nem érdemes mindjárt cserélni a csúcsokat, el kell vinni egy profi dieseleshez, meg tudja nézni a porlasztási képüket, beállítja ha kell a nyitási nyomást, és olyan lesz, mint az új. Mellesleg, ha új csúcsokat veszel, azt is illik beállíttatni, mielőtt beszereled, és nem mindegy, milyet veszel, függ az adagolód tipusától is (Bosch v. Lucas). A fogyasztás alapján az adagoló is kb. jól lehet beállítva, esetleg az előtöltést lehetne ellenőrizni, az szól bele a hidegindításba inkább.

Link to comment
Megosztás:

Nincs hideg indítási problémám, kopp kopp kopp. (végig jártam a kopott motor ,a rossz hengerfej iskolát a régi kadettjaim-al) csörömpölés az van ,hidró tőke nem csípi a rideg oilt és csattog vagy 10másod percig.

Valaki látott már levegős hátsó lengés csillapítót szét kapva? Az enyém szint szabályzós és valamelyik enged , szeretném megjavítani és nem cserélni.

Ja még valami, nekem télen nyáron hungarocel védi körbe az aksit.

Link to comment
Megosztás:

Ha '94-es Opel szívómotor, akkor 17DR lesz az. Sztem nem érdemes mindjárt cserélni a csúcsokat, el kell vinni egy profi dieseleshez, meg tudja nézni a porlasztási képüket, beállítja ha kell a nyitási nyomást, és olyan lesz, mint az új. Mellesleg, ha új csúcsokat veszel, azt is illik beállíttatni, mielőtt beszereled, és nem mindegy, milyet veszel, függ az adagolód tipusától is (Bosch v. Lucas). A fogyasztás alapján az adagoló is kb. jól lehet beállítva, esetleg az előtöltést lehetne ellenőrizni, az szól bele a hidegindításba inkább.

Pontosan ugyanezt akartam írni,csak lusta voltam bepötyögni!

Mindeki rögtön az egészet cserélni akarja,pedig mint látjuk(lásd afonya esete)nagyon sokat számít,hogyan is van beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Dieseles gondok? :rolleyes: 50kilóméteres körzetben bármelyik dieseles cartássat berángatok. Kötél van. :D Na jó nekem se úgy indul mint nyáron, mintha lasabban tekerne az önindító, pedig itt csak -2 volt amikor indultam. Ha akksit kell vennem tuti, hogy nagyobbat veszek. :D

Hmm. Nocak nocak.

Zizeg a varrógép. :D :) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy ki segítség! Mióta beköszöntöttek a mínuszok, reggelente ha be akarom röffenteni a verdát, teker egy párat az indítómotor és mikor be akarna indulni a motor, az inditómotor kiakad és elkezd üresjáratba forogni. :rolleyes: Mi lehet a baja az indítómotornak? Melegen pöc-röf. Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy ki segítség! Mióta beköszöntöttek a mínuszok, reggelente ha be akarom röffenteni a verdát, teker egy párat az indítómotor és mikor be akarna indulni a motor, az inditómotor kiakad és elkezd üresjáratba forogni. :rolleyes: Mi lehet a baja az indítómotornak? Melegen pöc-röf. Köszi a segítséget

Hogy lesz belőle meleg motor, ha nem indul el? :)

Viccet félretéve, ez önindító felújítás.. Bendix.

Nem szokott kerrekni indításkor ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy ki segítség! Mióta beköszöntöttek a mínuszok, reggelente ha be akarom röffenteni a verdát, teker egy párat az indítómotor és mikor be akarna indulni a motor, az inditómotor kiakad és elkezd üresjáratba forogni. :rolleyes: Mi lehet a baja az indítómotornak? Melegen pöc-röf. Köszi a segítséget

Le kéne venni, szétszedni megpucorászni, valszeg csak koszos az a része amelyik kilöki a fogaskereket. Egy tekercs, amelyik rugóerő ellenében behúzza az indítómototr fogaskerekét a motor nagy fogaskereke mellé, amikor elfordítod a kulcsot. Asszem bendix a neve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy ki segítség! Mióta beköszöntöttek a mínuszok, reggelente ha be akarom röffenteni a verdát, teker egy párat az indítómotor és mikor be akarna indulni a motor, az inditómotor kiakad és elkezd üresjáratba forogni. :) Mi lehet a baja az indítómotornak? Melegen pöc-röf. Köszi a segítséget

Le kéne venni, szétszedni, megpucorászni, lehet csak koszos, nekem is volt ilyen, csak nekem egyáltalán nem húzott be. Levettem, szétszedtem, nem is teljesen, csak a rugó alatt megtörölgettem benzines rongyal a csúszkálló részét, azóta jó.

Ba@a meg , megint dupláztam, úgy láttam az előbbi hsz-em nem ment el. :rolleyes:

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.