Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

"Az izzitás biztije 60A akkor majdnem akkora áramot vesz fel.

Szerintem a rézlemeznél nincs jobb."

Csatlakozom. A rézlemeznél nincs jobb. A tömör rézvezetéket pedig elég nehéz lessz rátenned. Csak esetleg saruval. Az meg még egy átmeneti ellenállást okozó pont, ami nem jó. :arrow: Még egy meghibásodási lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

"Az izzitás biztije 60A akkor majdnem akkora áramot vesz fel.

Szerintem a rézlemeznél nincs jobb."

Csatlakozom. A rézlemeznél nincs jobb. A tömör rézvezetéket pedig elég nehéz lessz rátenned. Csak esetleg saruval. Az meg még egy átmeneti ellenállást okozó pont, ami nem jó. :arrow: Még egy meghibásodási lehetőség.

Ha réz sarut teszel rá forrasztva nehezen lehet gond! :wink:

Link to comment
Megosztás:

:shock: Csak az a gáz hogy ettől még nem indulhat könny... mert semmi köze hozzá, ezek csak a felesleges gazoilt engedik vissza :wink:

Ez így van :) ,vagy el a nagyvilágba ,ha az lukas vagy repedezett 8) 8) ....bár ha mind sz@r és nagyon levegős, dadoghat, vagy hideg motornál be sem indul.

Könnyebb indítást nem eredményez.

Résolajcső a neve.

Az 17dr-nek 0,3-as átmérő kell. Érdemes belsőszöveteset venni,mert a külső kb. 2-4 e km-t bír!!!

Tapasztalat!

mörfi, vagyok ám, csak kicsit sok a doli, írok a soraidra :)

Nekem most thermoszelep projektem van + csövek 0,2-es :)

Csak márkaképviseletben árulnak ilyet és majdnem 7 pénz :twisted: :roll:

Link to comment
Megosztás:

http://img225.exs.cx/img225/6849/motortr6jt.th.jpg

Itt látszik talán,hogyan is van bekötve nekem!

Azt a rézlemezt kiszeretném majd cserélni valami tökös vezetékre(tömör réz talán).

Közben a bejelölt csöveket kicseréltem újakra és érdekes módon könnyebben indul a gép! :shock:  

Ezek a résolajcsövek,ha jól tudom! :roll: Ugye?

Tök fölösleges kicserélni, a gyári rézlap a legtutibb, nincs veszteség, annyi bateri megy, amiennyi kell. Akku is kímélve :arrow: generátor is :idea:

Link to comment
Megosztás:

Hali fekosz

Azt hittem ,hogy külföldön vagy :!:

Hát nem gondoltam volna hogy a saját otóm fog szívatni :?:

De valami nem oké :) idul de valahogy nehezebben :?

A motor valahogy hangosabb, keményen jár :?

A füst is büdös olyan csípős mármint szemet csípí :shock:

Holnap reggel megint meg nézem az adagolónak a jelzését mert lehet hogy 1 foggal elraktam, már azt sem bánnam csak az lenne a baja :arrow: de sajna nem valószínű mert legalább 3 szor le elenőriztem aszem. Az már csak hab a tortán hogy a kipuf kopog indításnál és le állításnál bele ér a kaszniba a hátsó dob. :druid:

Link to comment
Megosztás:

Hali fekosz

Azt hittem ,hogy külföldön vagy :!:  

Hát nem gondoltam volna hogy a saját otóm fog szívatni :?:  

De valami nem oké :)  idul de valahogy nehezebben :?  

A motor valahogy hangosabb, keményen jár :?  

A füst is büdös olyan csípős mármint szemet csípí :shock:  

Holnap reggel megint meg nézem az adagolónak a jelzését mert lehet hogy 1 foggal elraktam, már azt sem bánnam csak az lenne a baja :arrow:  de sajna nem valószínű mert legalább 3 szor le elenőriztem aszem. Az már csak hab a tortán hogy a kipuf kopog indításnál és le állításnál bele ér a kaszniba a hátsó dob.  :druid:

Nem vagyok külföldön, inkább magamon kívül.

Sok a dolog a melóhelyen :)

Szerintem a hidrotőkéd vacakol :arrow: kopogó hang

Nekem is ezt csinálja, de csak hidegindításnál.

Nehezen indul :arrow: Izzítógyerta. A nemrég beköszöntött minusz sok izz.gy-t kifi _ _ atott.

Mérd ki, hogy azok okék e.

Gázolajszűrőt mikor cseréltél?

Önindítód rendesen teker, vagy nyögvenyelős?

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok külföldön, inkább magamon kívül.

Sok a dolog a melóhelyen :)

Szerintem a hidrotőkéd vacakol :arrow: kopogó hang

Nekem is ezt csinálja, de csak hidegindításnál.

Nehezen indul :arrow: Izzítógyerta. A nemrég beköszöntött minusz sok izz.gy-t kifi _ _ atott.

Mérd ki, hogy azok okék e.

Gázolajszűrőt mikor cseréltél?

Önindítód rendesen teker, vagy nyögvenyelős?

Link to comment
Megosztás:

Na ma leszedtem a vezetéket az izzitógyertyákról,és multiméterrel rámértem a blokk és a gyertya(melegpont) csatlakozása közé.

Szakadásmérö üzemmódban volt a multiméter és mind a 4-nél sipolt.Próbáltam ellenállást mérni,de semmit nem mutatott a müszer.

Jó ez így?

Nem kellene a gyertyának,hogy legyen valamennyi ellenállása?

Mostmár csak porlasztó beállitása jöhet esetleg,130bar aszem a jó nyomásérték.Csak félek nekikezdeni,nehogy beletörjön valami vagy eltörjön!

:roll:

Link to comment
Megosztás:

Na ma leszedtem a vezetéket az izzitógyertyákról,és multiméterrel rámértem a blokk és a gyertya(melegpont) csatlakozása közé.

Szakadásmérö üzemmódban volt a multiméter és mind a 4-nél sipolt.Próbáltam ellenállást mérni,de semmit nem mutatott a müszer.

Jó ez így?

Nem kellene a gyertyának,hogy legyen valamennyi ellenállása?

Mostmár csak porlasztó beállitása jöhet esetleg,130bar aszem a jó nyomásérték.Csak félek nekikezdeni,nehogy beletörjön valami vagy eltörjön!

:roll:

Nekem is ez a következő, cső kulcs aztán adjneki :?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez a következő, cső kulcs aztán adjneki :?

...igenám, de azt se felejtsük el, hogy a porlasztó az egy csúcs. Tehát, amit kiveszel egy csőkulcscsal, az a komlett szár. Azt még szét kell szedni és csak utána férsz hozzá a csúcshoz, ami adottesetben vacak lehet.

Hozzávaló: Egy jó satu! +valami nagy villáskulcs, a méretére már nem emlékszem, de legalább 17-19 körüli és egy kis serencse, nameg persze nyers erő :) :) :)

Érdemes megfigyelni szétszedésnél, hogy melyik darabka honnan jött le/ki, mert azt jobbik estben oda kellene visszarakni. (Tökéletes működés elérésének érdekében)

Javaslat :arrow: Porlasztószárak ki (4 db) elvinni egy adagolóshoz, vagy aut.szervízbe, ahol tudnak nyomást mérni, ott beméretni és csak akkor szétszedni, ha a 120-130 bár nincs a közelben.

Tipp: A munka megkezdése előtt érdemes venni egy porlasztócsúcs tisztító adalékot, amit a tankba kell önteni, majd ezt kijárva is ha tapasztalhatóak a tünetek, amik a porlasztó meghibásáodására enged következtetni, megkezdeni a munkát/ellenörzést.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,

kicsit most még off a hozzászólásom, de később nem leszek az :)

Mint az első hozzászolásnál illik, bemutatkozom:

Danee vagyok, eddig egy ezerkeccsim volt(Zsiguli) 1986-os, 35-ezer KM-rel(ha hiszed-ha nem) :)

Most szeretnék venni egy F Caravant '94-'96 között és 900-1000e HUF körül, és ebben kérem a segítséget. Annyit tudok, hogy van Isuzu, meg német dizel, de szerintem ennél többet illene tudnom a típusról, mielőtt elmegyek hirdetések után. Légyszíves adjatok vmi támpontot, hogy mit is kell jól megnéznem a szokásos dolgokon túl, ha egy isuzus dízel vásárlásán töröm a fejemet. KB április végén, május elején szeretném megvenni majd.

Köszi előre is,

Danee

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,

kicsit most még off a hozzászólásom, de később nem leszek az :lol:

Mint az első hozzászolásnál illik, bemutatkozom:

Danee vagyok, eddig egy ezerkeccsim volt(Zsiguli) 1986-os, 35-ezer KM-rel(ha hiszed-ha nem) :P

Most szeretnék venni egy F Caravant '94-'96 között és 900-1000e HUF körül, és ebben kérem a segítséget. Annyit tudok, hogy van Isuzu, meg német dizel, de szerintem ennél többet illene tudnom a típusról, mielőtt elmegyek hirdetések után. Légyszíves adjatok vmi támpontot, hogy mit is kell jól megnéznem a szokásos dolgokon túl, ha egy isuzus dízel vásárlásán töröm a fejemet. KB április végén, május elején szeretném megvenni majd.

Köszi előre is,

Danee

Helló!

Én lebeszéllek az isuzu dieselről, ezért a többiek röfögni fognak, de akkor is.

Nem azért teszem ezt, mert nekem sima német dieselem van, azért mondom, mert ezért a pénzért nem fogsz véleményem szerint jó, kevés km-s megbízható isuzu dieselt kapni, őleg, hogy karavánt keresel.

Egyébként drágábban sem kapsz tutit véleményem szerint, mert ha magamból indulok ki, én tui nem adnám el, ha olyanom volna.

A Német diesellel is ki lehet békülni, bár sokan azt mondják, hogy hamar tönkremegy.

Én meg azt mondom, hogy inkább csináltassam két évente, de 100 e alatti költségvetésből,mintsem hogy jobbik esetben 3-4 évente 5-6 e ft-ért.

Egy példa, amikor én a motoromat generáloztam, a gyári dugók garnitúrába 66 e pénz volt. Éppen akkor, amikor vittem a blokkot a gépműhelybe, jöttek egy isuzu blokkért, a dugógarnitúra abba 179 e ft volt a gépmunka alkatrésszel 250 e ft.

Nekem a gépmunka 99 e ft-be került komletten. Persze ezek mellett voltak járulélos költségek, de már 150-e ft-vel bentebb voltam.

...szumma, én isuzut a turbó miatt vettem volna, nagyon jókat olvasta azokról a turbókrol, de az is egy vagyon ha besz_rik.

Ja egyébként optimista vagyok :) :)

...vagy mégsem :) :P

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én lebeszéllek az isuzu dieselről, ezért a többiek röfögni fognak, de akkor is.

Nem azért teszem ezt, mert nekem sima német dieselem van, azért ...

...

...szumma, én isuzut a turbó miatt vettem volna, nagyon jókat olvasta azokról a turbókrol, de az is egy vagyon ha besz_rik.

Ja egyébként optimista vagyok :) :)

...vagy mégsem :) :P

Igaz ami igaz a japán motorok felújítása drágább, de ez szerintem nem mérvadó, nem kell minden napp motort upgrédelni, főleg nem az isuzukat.

És bontott turbót 30E Ft-ért már lehet kapni :lol:

Ki lehet fogni caravánból is jókat ezzel a motorral, csak nem szabad elkapkodni a vásárlást (mint én tettem, beleszállt a bogár a fejembe és megvettem az első isuzu motorosat ami lefedte az igényeimet, költhettem is rá rendesen, de ezt csak a saját hülyeségemnek köszönhetem).

Link to comment
Megosztás:

[szevasztok,

Köszi az infókat, mostmár tényleg nem tudom mitévő legyek A most említett félrelépést szeretném elkerülni, és ebben szeretnék segítséget, mert tegyük fel, hogy elmegyünk próbaútra majdan, honnan vehetem észre, hogy a kocsinak nemsokára behjal a turbója, egyéb nem várt hiba adódik?

Az 1.7D 60 lova nem tudom miképp mozgatja az Opelt amugy? Amihez viszonyitani tudok: van egy 1.6d golfunk II.-nk, 360ekm-el, és nem volt "upgrade"-elve, ennek ellenére megyeget!

?

Kösz,

Danee

Link to comment
Megosztás:

Szerintem keress egy olyan embert aki ért a helyszini szemrevételezéshez, vagy egy - az autóvásárlás közelében lévő - autószerelőt, műhelyt, lehetőleg ahol legalább egyvalaki ismersz, és kérd meg, hogy nézzék át az autót. Én annó az Opel G****s-hoz vittel el átnézni, hát jót nem tudok róluk mondani: pl. a szálszakadt gumira teljes hátsó agy cserét mondtak, a szanaszét rothadt kipufogó rendszert észre se vették és hosszasan sorolhatnám amit "elnéztek" és a végén persze felajánlották, hogy az általuk talált hibákat javítjá is nekem potom 450 E Ft-ért. Aranyosak voltak :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem Opel Td-van és nagyon meg vagyok vele elégedve!Eléggé szedi is a lábát ha az ember odalép neki, a fogyasztása is barátságos!

Javítási költsége/alkatrész árai olcsóbbak mint az isuzunak(olajgomba kivételével :) )

Egyébként ha megvan kímélvem mindkettő motorossal hosszú barátságot köthetsz.

1.7D-t annyira nem ismerem, majd Johhny mesél róla !

Link to comment
Megosztás:

Nekem Opel Td-van és nagyon meg vagyok vele elégedve!Eléggé szedi is a lábát ha az ember odalép neki, a fogyasztása is barátságos!

Javítási költsége/alkatrész árai olcsóbbak mint az isuzunak(olajgomba kivételével :) )

Egyébként ha megvan kímélvem mindkettő motorossal hosszú barátságot köthetsz.

1.7D-t annyira nem ismerem, majd Johhny mesél róla !

Nem régóta van nekem ilyenem,szal nem nyilvánitok véleményt,de az tuti hogy nem szürcsizik sokat! :)

Beru gyertya - 2390Ft

Bosch Duraterm - 4100Ft

Szvsz jó lesz a beru is! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Minden motort meglehet ölni, az enyém is DTL, Amikor kerestem kb 10 -15 autót megnéztem. Isuzut kerestem minden áron, aztán rá kellett jönnöm hogy miaz ábra, hirdetés kifogástalan isuzu telefon igen az , gyerünk. Opelba be 1.6d E kadett85-ös fel Pestre. Mit látok 1 szakadt szart , motor olajfolyásos, belűről lelekva :twisted: bicska zacsiba. Szóval a lényeg nem találtam olyan isuzut ami motorikusan , belűről , kivülről , emberhez méltóan nézett volna ki. Aztán véletlenül budán jártunk egész más ügyben, várakoztam öcsém caravánjában olvasgattam a múltheti újságot és mit látok :?: 1db vasat ami DTL kódos,97-es 1420ft ez drága :!: Telefon :arrow: megvan + a szomszéd utcában van . Indulás , mikor + láttam már tudtam ez az, patyolat tiszta , kifogástalan, de német dizil :!: Alku + hitel aztán gyere boci had szereselek. Ez 2 éve volt , azóta most szívat először, de most rendesen a rúd végére vett. Nem ér számomra sem többet az isuzu dizil mint amenyivel drágább. Csatlakozom fekosz barátomhoz :wink:

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudok véleményt mondani az isuzu dieselről, mivel nekem német dizilem van, de ezt csak dicsérni tudom. Igaz az enyém TD, de túl sok szerepe nincs a turbónak szerintem. Ha odalépsz azért ez is megy rendesen, utazónak 130-140 könnyedén viszi. Egy éve van meg a kocsim, de hála isten eddig még baja nem volt. Most kezdet el a hűtő picit csöpögni, de majd ha jobb idő lesz kiveszem és elviszem egy hűtőszerelőhöz.

Szóval nekem semmi bajom a német diesellel.

Link to comment
Megosztás:

Igaz ami igaz a japán motorok felújítása drágább, de ez szerintem nem mérvadó, nem kell minden napp motort upgrédelni, főleg nem az isuzukat.

És bontott turbót 30E Ft-ért már lehet kapni :D

Ki lehet fogni caravánból is jókat ezzel a motorral, csak nem szabad elkapkodni a vásárlást (mint én tettem, beleszállt a bogár a fejembe és megvettem az első isuzu motorosat ami lefedte az igényeimet, költhettem is rá rendesen, de ezt csak a saját hülyeségemnek köszönhetem).

Ez nem csak a te hülyeségeed, jó diesel használtba ritka mint a fehér holló!

Szerintem nincs is, max kihalásos alapon!!!

Turbó, hát sok sikert a bontott turbóhoz, a bontós biztosan meg fog esküdni rá, hogy keveset használt garantáltan öreguras kocsiból lett kiszedve. :lol: :P :D 8) 8) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nem régóta van nekem ilyenem,szal nem nyilvánitok véleményt,de az tuti hogy nem szürcsizik sokat! :)

Beru gyertya - 2390Ft

Bosch Duraterm - 4100Ft

Szvsz jó lesz a beru is! :wink:

Nekem BERU van, 2004 nyarán került bele, még jó :? :) :)

..kérdés, hogy meddig, a BOSCH akkor drágább volt, ezért vettem én is berut.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.