Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hali népek!

Most regeltem mert már nem találtam embert sehol aki tudna válaszolni a bajomra. Egy 1.7-es szívódízel caravannal járok, amire már sztem ráköltöttük az árát minimum, de összeszámolni még nem mertem:D lassan nincs minek elromlania, mert mindene új lesz, de azért valami mégis van. Ott kezdődött a probléma, hogy reggelente az indítás egy 10 perces rituálé volt, 5 percnyi könyörgéssel. Amikor nagy nehezen beindult, akkor pedig egy rövid csörömpölés volt hallható. Az önindító a fogaskereket nem vette vissza, és amíg bentmaradt addig volt a csörömp. Amúgy is gyenge volt az önindító, gondoltuk kicseréltetjük. Ez meg is történt, és utána nagyon pöpecül indult hidegen is, csak előjött egy olyan csoda hogy az alapjárat hallhatóan ( és érezhetően-"alapjáraton" elvitte a 4-est... ) magas lett. Ráadásul indőnként elszállt a fékszervo, jellemzően gurulás, és alapjáraton járás után. Egy pár napig volt hogy gázzal fékeztem, mert fordulaton megjött a szervo. Időközben a pöpecül indító új önindítóból ön-nemindító lett, és cseszett megmozdulni. Visszavittük, kiszedték, sűrűn elnézéskértek egy hibás forrasztásért és tettek bele újat. Ezzel megint pöpecül indult, viszont éppen lett némi idő foglalkozni a vassal, és hétvégén meglestük. Találtunk egy vákumcsövet elég gyászos állapotban szétrevülve, ami nem vezetett sehova, csak simán lógott. Amikor befogtuk a végét az alapjárat helyreállt, és lőn állandó fékszervo is. A bibi csak az hogy lövésem nincs az mit csinált eddig. Valahonnan le van csúszva de a helyét nem találtam meg. Most parasztosan le van dugózva, a féket előtérbe helyeztük a bármivel szemben, de azért szívesen megtudnám hogy hova vezetett az, és hova tegyük vissza. Új megvan, de a csomagtartóban sok hasznát nem veszem, a helyét pedig nem tudom, hogy hová tehetnénk. Ebben kérnék némi segítséget, és ha valaki tudja hogy mit csinált az a cső eredetileg azt is megköszönném ha elárulná. Jah, csak mellékesen, mióta norma az alapjárat megint gyengébben indul, de ez annyira már nem vészes mint az eredeti indítóval. Most nézem milyen szép regényt írtam, bocsi de ilyen vagyok :rolleyes: a segítséget pedig előre is köszi.

Dáwid

Annak a vákumcsőnek biztosan a hidegindításban van szerepe. Hol találtátok? Adagoló környékén? Vagy hol?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Igen a testkábellel volt már prücök, de azon túl vagyunk, mostmár nem a kosz ragasztja a helyére hanem rendesen fel téve. Az a cső valahol a kasztniba az utastér felé volt, a lefolyóban ment be. Megláttam azt a képet arról a motortérről... húúú holnap motormosok :rolleyes: van még fejlődni h így nézzen ki:)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Igen a testkábellel volt már prücök, de azon túl vagyunk, mostmár nem a kosz ragasztja a helyére hanem rendesen fel téve. Az a cső valahol a kasztniba az utastér felé volt, a lefolyóban ment be. Megláttam azt a képet arról a motortérről... húúú holnap motormosok :rolleyes: van még fejlődni h így nézzen ki:)

A pollenszűrő műanyag keretén van egy csatlakozási pont. A belső levegőkeringetőhöz. Nem az lesz?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Igen a testkábellel volt már prücök, de azon túl vagyunk, mostmár nem a kosz ragasztja a helyére hanem rendesen fel téve. Az a cső valahol a kasztniba az utastér felé volt, a lefolyóban ment be. Megláttam azt a képet arról a motortérről... húúú holnap motormosok :rolleyes: van még fejlődni h így nézzen ki:)

A pollenszűrő műanyag keretén van egy csatlakozási pont. A belső levegőkeringetőhöz. Nem az lesz?

De az lesz.

Link to comment
Megosztás:

Háát, nemtom, ez a cső ez erősen vízszintesbe megy, mintha elmenne a pollenszűrő műanyag kerete alatt. Inkább úgy néz ki mintha elmenne a műszerfalba. Holnap világosba lefényképezem, de úgy rémlik hogy ez bemegy a kasztin belülre, és nem megy fel a pollenszűrő magasságába.

Link to comment
Megosztás:

Háát, nemtom, ez a cső ez erősen vízszintesbe megy, mintha elmenne a pollenszűrő műanyag kerete alatt. Inkább úgy néz ki mintha elmenne a műszerfalba. Holnap világosba lefényképezem, de úgy rémlik hogy ez bemegy a kasztin belülre, és nem megy fel a pollenszűrő magasságába.

Nem is. Kívül is rácsatlakozik meg belül is és tényleg elmegy befelé. Akkor az lesz tényleg.

Link to comment
Megosztás:

Ami néha szeret "gyártó-szándékosan" elromlani. :rolleyes:

Reklám helye: "Bosch - Egy életre tervezve" na hát ez nem igaz, ugyanis pl az "eredeti" önindítójához már valaki hozzányúlt (11 éves léttére (amiből 5 amióta nálam van tuti nem volt hozzá piszkálva)-ha egyáltalán annyi volt), ugyanis a tekercs 3 lefogató csavarján látszott a célszerszám nyoma. :)

Dáwid! Nekem az 5.-iket is lazán viszi alapjáraton. :) :)

Link to comment
Megosztás:

ugyanis a tekercs 3 lefogató csavarján látszott a célszerszám nyoma. :rolleyes:

Ütve csavarhúzóval szedtem szét én is a bendixet,azt gyárilag megkenik kék csavarrögzítő "kenyőccsel".

Egyébként nem az önindító hibája,hogy egy idő után megszorul.

A palást felöl telerakódik a kuplung porával és emiatt áll be és szorul meg.

Másrészt az önindítő szénkeféit is eléri egy idő után a kopás.

Szerintem addig örülj,amíg csak ennyi gondod van vele.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma is megörvendeztetni a vasnak. Amikor tegnap aztmondtam motormosok, nem egészen így gondoltam... Hazafelé a mintegy 20 méter alatt sikerült a teljes hűtőrendszert folyadékmentesíteni. Eldurrant egy vízcső. Persze a legbelső-leghátsó-legalsó. Éjszaka melyik is menne szét ugye :rolleyes: valaki nem tudja hogy a hűtővízkiegyenlítő tartály kupakján nem kéne -e valami túlnyomás elleni szelepnek lennie? Eléggé idegesít hogy már nyomta szét a hűtőt is egyszer, most ezt a csövet... a rendszernek mindig lesz valahol egy leggyengébb pontja, ez úgy lett megálmodva hogy egy kis plusztól egyből elpukkadjon valami?

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma is megörvendeztetni a vasnak. Amikor tegnap aztmondtam motormosok, nem egészen így gondoltam... Hazafelé a mintegy 20 méter alatt sikerült a teljes hűtőrendszert folyadékmentesíteni. Eldurrant egy vízcső. Persze a legbelső-leghátsó-legalsó. Éjszaka melyik is menne szét ugye :rolleyes: valaki nem tudja hogy a hűtővízkiegyenlítő tartály kupakján nem kéne -e valami túlnyomás elleni szelepnek lennie? Eléggé idegesít hogy már nyomta szét a hűtőt is egyszer, most ezt a csövet... a rendszernek mindig lesz valahol egy leggyengébb pontja, ez úgy lett megálmodva hogy egy kis plusztól egyből elpukkadjon valami?

Nem szabadna... nem lehet vami hengerfejproblémád?

Link to comment
Megosztás:

De, szinte biztos, egy darabig erősen zabálta az olajat is, meg a vizet is, szinte keverékkel ment, de aztán olajcsere (és deklicsere) után visszavett ebből a szokásából. A víz fogyasztása is szinte megszűnt, de ezt most bepótolta 3 másodperc alatt...

Le kéne vetetni azt a hengerfejet, szerencsés esetben csak a tömítés a hibás. Természetesen a visszarakás előtt rendbe kell tenni a hengerfejet, akkor is, ha csak a tömítés volt a ludas (síkolás, szelepszár-szimmeringek cseréje - ez lehet felelős az olajfogyásért, szelepek becsiszolása). Ha meg a hengerej repedt (ezt levett hengerfejen egy nyomáspróbával ki lehet deríteni), akkor először meghegesztetni (ha még lehet), és utána a felsorolt dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma is megörvendeztetni a vasnak. Amikor tegnap aztmondtam motormosok, nem egészen így gondoltam... Hazafelé a mintegy 20 méter alatt sikerült a teljes hűtőrendszert folyadékmentesíteni. Eldurrant egy vízcső. Persze a legbelső-leghátsó-legalsó. Éjszaka melyik is menne szét ugye :rolleyes: valaki nem tudja hogy a hűtővízkiegyenlítő tartály kupakján nem kéne -e valami túlnyomás elleni szelepnek lennie? Eléggé idegesít hogy már nyomta szét a hűtőt is egyszer, most ezt a csövet... a rendszernek mindig lesz valahol egy leggyengébb pontja, ez úgy lett megálmodva hogy egy kis plusztól egyből elpukkadjon valami?

Szerintem van a kupakba beépítve egy nyomás szabályzó, én is így jártam, mint te , előszőr hűtőcsere(33000Ft), utána vízcső(5000Ft), végül kiegyenlítő sapka(1300Ft). Előtte ,mikor levettem a sapkát, hallottam, ahogy megy el a nyomás, szinte ropogott a hűtő. Az új sapkánál is van valamekkora nyomás, mert ez kell, hogy legyen.

Szerintem próbáld meg sokat nem veszíthetsz vele max 2000Ft lehet most. :)

Link to comment
Megosztás:

Álljunk már meg egy szóra!

Mekkora nyomás volt abban a rendszerben?

Normál esetben csak szisszen egyet,a gumicsövek nem durroghatnak szét.

Ha indítás után 5perccel már kőkemények a vízcsövek az bizony hengerfejes,méghozzá a vízrendszer felé.

Tessék megnézni.

Ezen a kupakcsere nem segít.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.