Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

<_< :huh: :D :D

Megvolt a nagy út....minden frankón ment, szegény járgány meg volt rendesen pakolva de szerette :lol:

Az elkövetkezô hetekben a szúnyogokat és a bogarakat fogom piszkálgatni a hütôbôl......ennyi :D

Én a Balcsinak is neki mertem indulni kacat nélkül, egyedül csak mociolajat vittem.

Rovaroldó + slag és szépen ki lehet belőle mosni.

Link to comment
Megosztás:

<_< :huh: :D :D

Megvolt a nagy út....minden frankón ment, szegény járgány meg volt rendesen pakolva de szerette :lol:

Az elkövetkezô hetekben a szúnyogokat és a bogarakat fogom piszkálgatni a hütôbôl......ennyi :D

Jó éjt mindenkinek!

A múlt héten nekem is hosszú utam volt! Amolyan nyárvégi nyaralásféle.

Két megtermett felnőtt, két gyerek. Megpakolva, babakocsi, stb.

Szilvásváradon és a környéken voltunk. Kazincbarcika, Aggtelek, Lilafüred, Miskolc, Eger, Sirok, Recsk, stb.

Átkeltünk a Bükkön. Volt ám szerpentin bőven. :D

Előtte panaszkodtam nektek, hogy fogy a vizem. Kicsit fost@m is, de nem volt semmi gond!

Jól bírta az emelkedőket. :P

Link to comment
Megosztás:

A múlt héten nekem is hosszú utam volt! Amolyan nyárvégi nyaralásféle.

Két megtermett felnőtt, két gyerek. Megpakolva, babakocsi, stb.

Szilvásváradon és a környéken voltunk. Kazincbarcika, Aggtelek, Lilafüred, Miskolc, Eger, Sirok, Recsk, stb.

Átkeltünk a Bükkön. Volt ám szerpentin bőven. :huh:

Előtte panaszkodtam nektek, hogy fogy a vizem. Kicsit fost@m is, de nem volt semmi gond!

Jól bírta az emelkedőket. :D

Igénytelen, de megbízható gépek ezek. <_<

Én hetente átlagban kiautózok egy tele tankot. 800 km. Minden gond nélkül teszi a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

No, megvolt a nagy karbantartás...

Bizonyára emlékeztek még, hogy az alap probléma az volt, hogy melegedett a motor és a 100 fok körüli hőmérsékletet elérve elment belőle minden erő. Előzőleg a hűtővíz olyan 95-98 fok közötti volt üzem közben.

Első lépésként kicseréltük a termosztátot. Belekerült egy 92 fokos, ami azt eredményezte, hogy az üzemi hőmérséklet 95 fok alá csökkent. Viszont erősebb terhelés alatt (értsd: autópálya, 120Km/h) megint csak elkezdett melegedni. (Viszont az erő nem szállt el.)

Esedékes volt a vezérműszíj cseréje, úgyhogy egy menetben megbontottuk a motort is. (Vezérműszíj, szíjak, görgők, vízpumpa csere megtörtént.) Levettük a hengerfejet és elküldtük nyomáspróbára. A nyomáspróbán minden rendben volt. Eleve szó volt róla, hogy ha levesszük, akkor fel is kell köszörülni, de a hengerfejes jelezte, hogy "nagyon" el van deformálódva a hengerfej. Egyértelműen a hőtől. Ez most korrigálva lett.

Motor összerakva. Van olyan traktor hangja, hogy nagyon. :-) (Természetesen vastagabb hengerfej tömítést kapott.) De húz rendesen és alapvetően nagyon szépen jár. Üzem közben 92 fokos a víz, ami teljesen rendben is van, de alapjáraton felmegy 95 fok fölé úgy, hogy a ventillátor nem kapcsol be. Arra gyanakszom - mivel emlékeim szerint kicsivel 100 alatt kapcsolt be az első lépcső - hogy a kapcsoló gombát valamikor kicserélték, de a benzinesére. (A régi termosztát abba való volt.)

Kérdésem: Nektek hány foknál kapcsol be alapjáraton a venti első lépcsője? Normál üzemi körülmények között milyen meleg a víz? (Van egy "így csináld" könyvem, de abban nem találtam meg.)

Most épp a fogyasztást tesztelem. Hátha megúszom az adagoló beállíttatását.

Link to comment
Megosztás:

No, megvolt a nagy karbantartás...

Kérdésem: Nektek hány foknál kapcsol be alapjáraton a venti első lépcsője? Normál üzemi körülmények között milyen meleg a víz? (Van egy "így csináld" könyvem, de abban nem találtam meg.)

Most épp a fogyasztást tesztelem. Hátha megúszom az adagoló beállíttatását.

Az adagoló beállítását semmiképpen ne hagyd ki, csak előnyére válhat. A ventilátorról fogalmam sincsen, mert nem nagyon tapasztaltam még. (három év alatt) Bizonyára működik. Az alapjárati "melegedés" szerintem pont lényegtelen. azon egyszerű oknál fogva, mert menet közben is jóformán csak a menetszél hűti. Alapjáraton pedig az sem.

Örülök, hogy sikerült megoldani a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.