Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Jó rég jártam már erre :lol:

Lenne egy kérdésem kicsit bio téma lenne mert megyünk nyaralni Horvátországba és ott lehet kapni Dizel Blue DG PLAVI nevezetű üzemanyagot,(kb 200ft/L) "állitólag csak külön ilyen üzemanyagra átalakítot autóba lehet rakni" (ezt azért kétlem) de vajon miből van. Esetleg valaki nem használta?

Ha lesz időm beépitem a totalcaron leirt kartergáz szűrőt :lol: Esetleg valaki már beledobta :lol:

Link to comment
Megosztás:

....Ha lesz időm beépitem a totalcaron leirt kartergáz szűrőt :lol: Esetleg valaki már beledobta....

Nos ahogy elnézegetem az enyém mociját igencsak "bödönmentes" lesz helyhiány miatt de az alapjárati szívócsonkba valahogy beiktatok egy visszacsapó szelepet, nem találtam még olyan csöveket amit be tudnék pakolni a szűrőhöz.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megtudnom hogy a Horvátországban forgalmazott Dizel Blue DG PLAVI olcsó gázolajat csak mezőgazdasági járművekbe lehet tankolni, (nincs rajta adó) ugyhogy ez kilőve marad a drága üzemanyag. Nekem is kicsi a hely de megtoldom a kartergázcsövet a gázolajszűrő közelébe fogom rögzíteni és a szűrőt és onnan vezetem vissza a turbohoz :lol: Remélem jó lesz az elgondolás de a tüzfalon a kormányrudazat felett is van hely.

alapjárati szívócsonkba visszacsapo szelepet?, azt minek elengedi a gázolajat ha sokat áll vagy nem értem arra mi szükség.

Nekem hamarosan egy nagygenerált kell csinálnom amit halogatok tavasz vagy ősz óta (nem tehetek róla hogy még mindig bírja a kuplung) mert magasan fog a kuplungom(és a vezérlésben is van még 15e km vissza kár lenne eldobni mert azt már nem szereltetem vissza) és a fogyasztásom is rendszeresen 6.5-7liter ja és köpi az olajat a (egyébként ezer % hogy el van tömődve a katalizátom mert hát öszintén 11 évesen melyik katalizátor dolgozik hát szerintem max 6évet bit ki egy ilyen) vezérlésnél a szimering :D De ezek apróságok csak :lol:

Viszont a legenergikusabb az OMV gázolajjal, ja és kicsit üt a féktárcsa is. :lol:

Hamarosan gatyába rázom a kicsikét esetleg ha valaki tud hozzá klímát komplettem hűtő cső kompresszor akkor jelezze mert érdekelne a dolog, nincs kedvem megválni tőle :lol: de ha eladom akkor már csak benzinest veszek mert kezd kevésbé kifizetődő lenni a dolog...... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma nagy dolog történt :lol:

88 ezer km-nél vezérműszíjcsere. összesen az órában most 231 ezer van.

Már "fostam" jó ideje, kellett volna cseréltetnem már..

3 évvel ezelőtt amikor vettem az autót, ismerős mesélte, a vezérléssel nem kell foglalkoznom, nemrég lett cserélve.

De egész eddig csak gyűltek a km-ek.

Szóval a lényeg.

A lecserélt szíjnak semmi baja, semmi repedezés. Az bírta volna még.

Viszont a feszítőgörgő, és a vezetőgörgő elég viseltes. Megforgatva elég mormogós mindkettő, darabosan forognak.

A vízpumpa is határeset.. :lol:

Szóval, azt mondom senki se feledkezzen meg róla. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma nagy dolog történt :lol:

88 ezer km-nél vezérműszíjcsere. összesen az órában most 231 ezer van.

Már "fostam" jó ideje, kellett volna cseréltetnem már..

3 évvel ezelőtt amikor vettem az autót, ismerős mesélte, a vezérléssel nem kell foglalkoznom, nemrég lett cserélve.

De egész eddig csak gyűltek a km-ek.

Szóval a lényeg.

A lecserélt szíjnak semmi baja, semmi repedezés. Az bírta volna még.

Viszont a feszítőgörgő, és a vezetőgörgő elég viseltes. Megforgatva elég mormogós mindkettő, darabosan forognak.

A vízpumpa is határeset.. :lol:

Szóval, azt mondom senki se feledkezzen meg róla. :lol:

Ebben mi az újdonság? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kartergázzal nem tom mit variáltok,dízelnél semmi gondot nem jelent.

De dieselnél is jelent nem is keveset, főleg a turbósnál.

A turbónak se tesz jót a kokszos dzsuva. De ugyan úgy a hengerfejbe se jó ha bekerül.

ÉS még jobban is megy tőle.

A fater diesel 123-as mercijébe is sokat ér, pedig nem is turbós.

Vagy az öcsém 310D mikorbuszába is. Az is sima szívó, de már az újabb 124-es motorral.

200E km felett meg igencsak van már kartergáz a dieselnél is.

De a nem látható kg-t is megszűri.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az az újdonság, hogy még nem volt olyan autóm, ami egy ciklust kibírt volna vezérműcserétől, -ig :lol:

Szóval, előttem a régi cucc ahogy leamortizálódott.

Ráadásul mást se hall az ember, mint elszakadt szíjakról történeteket, ahogy a dugók szétverték a szelepeket, stb..

Link to comment
Megosztás:

De dieselnél is jelent nem is keveset, főleg a turbósnál.

A turbónak se tesz jót a kokszos dzsuva. De ugyan úgy a hengerfejbe se jó ha bekerül.

ÉS még jobban is megy tőle.

A fater diesel 123-as mercijébe is sokat ér, pedig nem is turbós.

Vagy az öcsém 310D mikorbuszába is. Az is sima szívó, de már az újabb 124-es motorral.

200E km felett meg igencsak van már kartergáz a dieselnél is.

De a nem látható kg-t is megszűri.

Barátom arra gondolhatott, hogy nem igen tud eltömíteni semmit a diesel -nél. :lol:

Nem egészen tiszta számomra, hogy a turbó hogyan is kapna a kartergázból? Tudomásom szerint a légszűrő és a cooler között nincsen semmiféle karter bekötés. Sőtt a szűrő és a pörgettyü között sem. Az a dzsuva ami ott található, az inkább a turbó szimeringje mellett távozó olaj maradványa, mint a karterből, vagy annak gőzéből kicsapódott anyag.

Persze természetes, hogy magas oxigéntartalmú levegővel jobban megy a motor (tapasztalatból tudom, hogy ez így van) volt rá precedens, hogy meleg motornál csak lehúzott kartercsővel tudtam nagynehezen beindítani a kocsit. :lol: De már elmúlt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az az újdonság, hogy még nem volt olyan autóm, ami egy ciklust kibírt volna vezérműcserétől, -ig :lol:

Szóval, előttem a régi cucc ahogy leamortizálódott.

Ráadásul mást se hall az ember, mint elszakadt szíjakról történeteket, ahogy a dugók szétverték a szelepeket, stb..

Te semminek sem tudsz örülni? :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem örülök most :lol:

Olyan szép fényes az új vízpumpa kívülről :lol:

Ahogy mondod.:lol:

Itt van a kezemben, tényleg szép fényes. :lol: Holnap lesz beszerelve a vezérléssel:)

Két görgő + SZÍJ + vizpumpa = 36000 Huf. Nem esett valami jól. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Barátom arra gondolhatott, hogy nem igen tud eltömíteni semmit a diesel -nél. :D

Nem egészen tiszta számomra, hogy a turbó hogyan is kapna a kartergázból? Tudomásom szerint a légszűrő és a cooler között nincsen semmiféle karter bekötés. Sőtt a szűrő és a pörgettyü között sem. Az a dzsuva ami ott található, az inkább a turbó szimeringje mellett távozó olaj maradványa, mint a karterből, vagy annak gőzéből kicsapódott anyag.

Persze természetes, hogy magas oxigéntartalmú levegővel jobban megy a motor (tapasztalatból tudom, hogy ez így van) volt rá precedens, hogy meleg motornál csak lehúzott kartercsővel tudtam nagynehezen beindítani a kocsit. :lol: De már elmúlt. :lol:

A turbó kap a kartergázból (X17DTL) :lol: ha megnézed a szelepfedélből kijövő kartergázcsövet pont bele torkollik a levegőszűrőtől jövő csőbe a turbó előtt :lol: Ezzel csak az a baj hogy a koszt is beszívja a turbó és koszos olajos lesz amitől meg tönkre fog menni.... szerintem :D

A hétvégén kész lesz a szűrőm elvileg :lol: katalizátor belezve lesz jovo7 szerdán :D

Link to comment
Megosztás:

A turbó kap a kartergázból (X17DTL) :lol: ha megnézed a szelepfedélből kijövő kartergázcsövet pont bele torkollik a levegőszűrőtől jövő csőbe a turbó előtt :lol: Ezzel csak az a baj hogy a koszt is beszívja a turbó és koszos olajos lesz...

Na ez az ami nekem is feladta a leckét, hogy hova is kéne tenni egy szűrőt és milyet, kicsit zsufi a mocitér. Igencsak az a szívócsonk a hengerfej-dekni és a fő-szívócső közt lesz de valami komolyabb szeparátort is be kéne dobni a kartercső után, DE HOVA??? Egy fotócska a kacatról aki nem hinné: Motortér x17dtl

Link to comment
Megosztás:

Barátom arra gondolhatott, hogy nem igen tud eltömíteni semmit a diesel -nél. :lol:

Nem egészen tiszta számomra, hogy a turbó hogyan is kapna a kartergázból?

Lehet nem pont opelnél, de van ahol a turbo előtt megy be a karter gáz.

MEg kell nézni pontosan hova megy.

De akárhova megy mindenképpen jobb ha tiszta levegőt kap a motor, mert előbb utóbb a hengerfejbe köt ki.

Link to comment
Megosztás:

Na ez az ami nekem is feladta a leckét, hogy hova is kéne tenni egy szűrőt és milyet, kicsit zsufi a mocitér. Igencsak az a szívócsonk a hengerfej-dekni és a fő-szívócső közt lesz de valami komolyabb szeparátort is be kéne dobni a kartercső után, DE HOVA??? Egy fotócska a kacatról aki nem hinné: Motortér x17dtl

Hát ezen nem egyszerű, mert ahogy látom itt a szelepfedél közvetlenül csatlakozik a szívósorhoz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az az újdonság, hogy még nem volt olyan autóm, ami egy ciklust kibírt volna vezérműcserétől, -ig :lol:

Szóval, előttem a régi cucc ahogy leamortizálódott.

Ráadásul mást se hall az ember, mint elszakadt szíjakról történeteket, ahogy a dugók szétverték a szelepeket, stb..

Rossz társaságba keveredtél! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem pont opelnél, de van ahol a turbo előtt megy be a karter gáz.

MEg kell nézni pontosan hova megy.

De akárhova megy mindenképpen jobb ha tiszta levegőt kap a motor, mert előbb utóbb a hengerfejbe köt ki.

Opel

DTL-motornál is pont a turbó előtt csatlakozik be , jól írtad.

Hogy nézki 1 ilyen szűrő? van valakinek kép róla ,és hol mennyi ft.?

Link to comment
Megosztás:

Szia Tiv!

Ahogy mondod.smile.gif

Itt van a kezemben, tényleg szép fényes. biggrin.gif Holnap lesz beszerelve a vezérléssel:)

Két görgő + SZÍJ + vizpumpa = 36000 Huf. Nem esett valami jól. dry.gif

Én is most cseréltem vezérlést a kocsin.

Vízpumpa (ruville-made in germany) + 2 feszítő (made in canada) + vez.szíj (dayco-sajnos) + szervó szíj + generátor szíj= 26.000Ft

Plusz Nekem szerelés 12.000Ft

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.