Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

A hangsúly nem a meleg-en van. A kipuffgázt azért vezetik vissza, hogy csökkentse a hengerben az égéshőt, ezáltal kevesebb káros nitrogén-oxid származékok keletkeznek.

Jaaaa,na arra én tojok nagy ívben!

Egy biztos: ha kikötöd nem lesz tőle táltos a 17DR! B)

Link to comment
Megosztás:

Akkor árulj el nekem valamit.

Mi értelme van meleg motorba meleg kipufgázt vezetni? B)

A meleg motorban kell csökkenteni az égés hőmérsékletét nem pedig a hidegben.

A motor működéséhez elengedhetetlen a levegő oxigéntartalma, ami a kipufogógázban meglehetősen alacsony, így nem növeli az égés hőmérsékletét.

"Szerintem."

Pepe, ott a pont.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Kis távdiagnosztikára lenne szükségem.

Itt olvastam tőletek, hogy a fogyasztásotok jellemzően 5.5-6l/100Km. Ez elindította nálam a hangyát. Nekem 1.7TD (X17DTL, 1998-as) kombim van. Elvileg 165eKm van benne. Előtte volt 1.6 benzines, öreg, de ment mint a vadmalac.

Ezzel az autómmal még soha nem sikerült 7l alá vinnem a fogyasztást, de ahhoz is már mint a hímes tojással, úgy kellett bánni. Alapvetően nagy problémát mást nem látok, illetve nincs viszonyítási alapom. Az tény, hogy autópályán 130-as utazóval kojtol rendesen. (8-9, mikor hogy fúj a szél) Ezzel párhuzamosan az óra szerinti 140-nél (ami 128) igencsak hangos a kicsike.

Olyan, mintha a teljesítménye lenne gyengécske. Kipróbáltam a pályán: Óra szerinti 100-ról, 120-ra padlógázzal 14mp alatt ment fel.

Olajcsere rendben megtörténik. Legutóbb épp a napokban. (Castrol - ha jól emlékszem - Magnetic SAE10-40-es.)

Kérdés: Ez a motor ilyen, vagy valamit meg kellene rajta bizgeráltatni?

(Füstölni nem füstöl, indulni indul normálisan.)

Ja... Még egy jelenség: olyan 2500 körül gyorsításnál morgós-kopogós lesz a hangja.

Link to comment
Megosztás:

Egyáltalán nem kizárt. Hogyan tudom azt leellenőrizni?

Meleg motornál lehuzod a vákumcsövet az agr ről, a szivócsonkon van egy hengeres valami, zöld gumicsővel megy rá a vákumcső. Ha olyankor megemelkedik az alapjárat. Ha visszadugod, csökken. Ekkor jó.

Link to comment
Megosztás:

A bowdenből nem láttam semmit, mert mindenféle varázslatok vannak előtte.

Meleg motornál lehuzod a vákumcsövet az agr ről, a szivócsonkon van egy hengeres valami, zöld gumicsővel megy rá a vákumcső. Ha olyankor megemelkedik az alapjárat. Ha visszadugod, csökken. Ekkor jó.
Kipróbáltam, ezt csinálja. Ha rajta van, akkor a fordulat egy picivel 1000 alatt van, ha lehúzom, akkor meg egy picivel felette.

(Mellesleg ez a vákumcső belülről rendesen trutyis. Amikor lehúzom, akkor szörcsögést hallok.)

Link to comment
Megosztás:

Nálam is olajos a belseje, de sz...k rá. MÚKODIK, és ez a fontos.

Akkor a dúsítód rendben van. Máshol kell keresni a bajt. Meg kéne nézetned az adagolot egy szakival, hogy jol van e beállitva. Nekem ugyanez a moci,, 5.7-6.7 között eszik. És álltalában csomagtartóval, sok várossal.

Link to comment
Megosztás:

Meg kéne nézetned az adagolot egy szakival, hogy jol van e beállitva.
Ajvé... Akkor ez nem lesz olcsó...

Nekem ugyanez a moci,, 5.7-6.7 között eszik. És álltalában csomagtartóval, sok várossal.
Mondjuk elég régen nálam van már a gép, beletettem vagy 50 ezret, de mindig így fogyasztott. Csak most, hogy itt olvasgattam, kezdtek el a hangyák a fejemben szép tömött sorban masírozni, hogy itt valami nem oké.

Még egy dolog, ami vagy számít, vagy nem: A turbót városi gyorsításoknál hallom. (Legfeljebb 70, ugye.) Országúton meg semmit nem hallok belőle. Egyáltalán kellene?

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Kis távdiagnosztikára lenne szükségem.

Itt olvastam tőletek, hogy a fogyasztásotok jellemzően 5.5-6l/100Km. Ez elindította nálam a hangyát. Nekem 1.7TD (X17DTL, 1998-as) kombim van. Elvileg 165eKm van benne. Előtte volt 1.6 benzines, öreg, de ment mint a vadmalac.

Ezzel az autómmal még soha nem sikerült 7l alá vinnem a fogyasztást, de ahhoz is már mint a hímes tojással, úgy kellett bánni. Alapvetően nagy problémát mást nem látok, illetve nincs viszonyítási alapom. Az tény, hogy autópályán 130-as utazóval kojtol rendesen. (8-9, mikor hogy fúj a szél) Ezzel párhuzamosan az óra szerinti 140-nél (ami 128) igencsak hangos a kicsike.

Olyan, mintha a teljesítménye lenne gyengécske. Kipróbáltam a pályán: Óra szerinti 100-ról, 120-ra padlógázzal 14mp alatt ment fel.

Kérdés: Ez a motor ilyen, vagy valamit meg kellene rajta bizgeráltatni?

(Füstölni nem füstöl, indulni indul normálisan.)

Ja... Még egy jelenség: olyan 2500 körül gyorsításnál morgós-kopogós lesz a hangja.

Hello!

Nekem is hasonló tüneteim voltak, igaz Isuzu motorral. Autópályán nem úgy ment, ahogy az elvárná az ember, hangos volt, 7-7.3 volt a fogyasztása vegyesben, valamint reggel mintha három hengerrel indult volna. Végig zongoráztam minden hibalehetőséget: izzítógyertyák jók voltak, kompresszió jó volt, szelepek beállítva, porlasztócsúcsok karácsonykor cserélve, EGR nincs... Elvittem szerelőmhöz (Isuzu expert, áldassék neve B) ), ő elvitte adagolósához, ő megcsinálta: 6.3-as fogyasztás élvezve minden emelkedőt; könnyebben indul, mint az 1.4NZ-nk és gyorsabban szalad fel az érdi emelkedőre, mint előtte egyenesben ment. B)

Nem tudom mennyit mész egy év alatt, de ha belegondolsz, akár egy év alatt is könnyedén megtérülhet a felújítás, már ha az lesz a gond. (Csak mielőtt adagolóshoz mész, zárj ki minden más lehetőséget és keress egy jó szakit.)

Link to comment
Megosztás:

mauser azt írtad, hogy szelepek beállítva, az Isuzu motor nem hidrotőkés??????

Hmm, ez jó kérdés, így elsőre azt mondanám, hogy nem*, mert a szelepeket mindkét mechanikus adagolós Isuzu esetén két évente állítani kell(ene). Sajnos tavaly novemberben ebbe bele is szaladtam: a hármas hengerben a szelep "felült", emiatt ohne kompresszió volt a motorban -> reggel be kellett rántani. Utána meg elég sokáig kerestem szerelőt az előbb említett expert megtalálásáig.

*: lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha valamelyik régebbi hidrotőkés Fiaton is előírt szelephézag állítási intervallum volt.

Link to comment
Megosztás:

na erre kíváncsi leszek, mert példáúl a bardinál nincs hidrotőke isuzuhoz csak német dízelhez.

Ha esetleg kiderül, hogy mégis hidrotőkés (olaszoknál ugye nem kizárt, mert ott még az olajnak is utána kell állítani B) ), akkor oszd meg velünk.

Nem kötözködés képpen, de nem vennéd ki az képet az aláírásodból, mert nagyon sok helyet elvesz. (Szabályzat!)

Link to comment
Megosztás:

Végig zongoráztam minden hibalehetőséget: izzítógyertyák jók voltak, kompresszió jó volt, szelepek beállítva, porlasztócsúcsok karácsonykor cserélve, EGR nincs...
Izzítógyertyát cseréltem, indul is szépen, nem füstöl, nem csattog. EGR-ről azt se tudom milyen színe lehet.

Viszont a porlasztócsúcs gyanús lehet. Én elvileg 115eKm-el vettem. Jó állapotban van, de egy 100-ast alighanem nyugodtan rá lehet dobni. A csúcsok meg még alighanem a gyáriak.

Ha találok egy jó adagolóst - itt Szegeden - akkor az aligha fog neki ártani, ha szépen beállítják mind az adagolót, mind pedig a porlasztókat. A pénztárcámnak persze nem tesz jót, de nem szándékozunk megválni az autótól, úgyhogy érdemes lesz megcsináltatni.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok mint már előzőekben írtam az autóm felújításon esett át (motor és adagoló is volt javítva) egy valami maradt ki az pedig a porlasztó. Éppen ezért most elkezdett füstölni az autó (gondolom most kap rendesen gázolajat) és nekem ez nem tetsztik, mi ilyenkor a teendő? porlasztó csere?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok mint már előzőekben írtam az autóm felújításon esett át (motor és adagoló is volt javítva) egy valami maradt ki az pedig a porlasztó. Éppen ezért most elkezdett füstölni az autó (gondolom most kap rendesen gázolajat) és nekem ez nem tetsztik, mi ilyenkor a teendő? porlasztó csere?

Sztem elég a csúcsokat cserélni.

Persze utánna be kell méretni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.