Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy a fűtőmotor előtét ellenállása kiment, és van hella, meg GM 8000 Ft körűl, de a www.oszcar.hu-n találtam 4000Ft ért, csak nem tudom, hogy mi a márkája, és így nem tudom megrendelni, mert sajna vidéki vagyok, aki tud róla valamit az ossza meg velem légyszi, meg azt sem tudom hány fokozatú, mert nekem 3-as kellene.

A másik a generátor ékszíjam akármit csinálok nyikorog ötlet van valakinek??

Előre is köszi!!

Szíjcsere, ha az sem, akkor ékszíjtárcsa csere. Esetleg megpróbálhatod befújni a szíjat szilikonnal, hátha csak ki van száradva. (bár én még ilyent sose csináltam B) )

Link to comment
Megosztás:

Na szerteném megosztani veletek az én esetemet.

Irtam régebben hogy eszi az olajat, mire irtátok hogy cserélek olaj márkát. Ez meg is történt, vettem Valvoline olajat, szürőt, és megtörtént a csere. Emlitettem a szerelőnek is hogy ezért lesz a csere, olaj evés miatt. Ajánlottam még, hogy cseréljek benne levegő, pollen szűrőket is, mivel elég ramatyok. Szerinte az olaj evésem lehet attól is, hogy az EGR szelepet lezártam már október óta, és igy onnan igy nem tud magának levegőt szivni, a levegőszűrő meg retkes, igy onnan se nagyon, és ezért szerinte a kartelből szivja fel olajjal együtt. Cseréltem szűrőket, illetve kinyitottam az EGR szelepet. Ezek után a kocsi viszont magasabb fordulaton nem akart menni, olyan volt, mint amikor az előtöltés nem lenne rendesen beállítva. Megmutattam neki, mindent rendben talált, de azért benézett a vezérműszíjhoz, és azt láttuk, hogy a gyári 240mm helyett kb. 100mm a szíj szélessége. Ezek után azonnal vízpumpa, feszítők, és vezérműszíj csere lett, mivel mint kiderült a vízpumpa csapágyas volt, és ez ette meg a szíjamat. Előtöltés beállítva, minden a helyén, de a kocsi még mindig nem akar menni nyitott EGR szelep mellett. Tettünk bele alulemezből tömitést, és láss csodát, azóta megy az autó, mint a szélvész. Azaz szerintünk az EGR szelepen keresztül annyi anyag jött vissza, hogy befolytotta a motort, mivel dugulás vagy egyéb lehet benne, vagy csak ki kellene kormolni. Kipróbáltam az autót, és negyedikbe 140-150-et ment, de nagyon füstölt, mikor odaadtam neki az ötödiket, akkor meg semmit nem láttam a tükörben.

Na, egyenlőre ennyi, várom a véleményeket, ötleteket (olajevés, EGR szelep, stb.)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

...Kipróbáltam az autót, és negyedikbe 140-150-et ment, de nagyon füstölt, mikor odaadtam neki az ötödiket, akkor meg semmit nem láttam a tükörben.

Na, egyenlőre ennyi, várom a véleményeket, ötleteket (olajevés, EGR szelep, stb.)

Üdv

A füstölés lehet porlasztócsúcstól, vagy adagolóbeállítástól sztem.

Link to comment
Megosztás:

JOhnny te is sotetben tapogatozol???...ugy emlekszem te irtad h neked is hasonlo problemad van. vagy egyszeruen te szemet hunysz efolott?..ha igen kerlek aruld el h tudjam megszokni vagy letenni a dologrol

Nekem álló helyben is kotyog,ha rángatom a kormányt ide-oda gyorsan.

Nagy valószínűséggel nekem a kormánymű fogasléce adta meg magát,tehát a kormánymű lesz cserés.

Link to comment
Megosztás:

Na szerteném megosztani veletek az én esetemet.

Irtam régebben hogy eszi az olajat, mire irtátok hogy cserélek olaj márkát. Ez meg is történt, vettem Valvoline olajat, szürőt, és megtörtént a csere. Emlitettem a szerelőnek is hogy ezért lesz a csere, olaj evés miatt. Ajánlottam még, hogy cseréljek benne levegő, pollen szűrőket is, mivel elég ramatyok. Szerinte az olaj evésem lehet attól is, hogy az EGR szelepet lezártam már október óta, és igy onnan igy nem tud magának levegőt szivni, a levegőszűrő meg retkes, igy onnan se nagyon, és ezért szerinte a kartelből szivja fel olajjal együtt. Cseréltem szűrőket, illetve kinyitottam az EGR szelepet. Ezek után a kocsi viszont magasabb fordulaton nem akart menni, olyan volt, mint amikor az előtöltés nem lenne rendesen beállítva. Megmutattam neki, mindent rendben talált, de azért benézett a vezérműszíjhoz, és azt láttuk, hogy a gyári 240mm helyett kb. 100mm a szíj szélessége. Ezek után azonnal vízpumpa, feszítők, és vezérműszíj csere lett, mivel mint kiderült a vízpumpa csapágyas volt, és ez ette meg a szíjamat. Előtöltés beállítva, minden a helyén, de a kocsi még mindig nem akar menni nyitott EGR szelep mellett. Tettünk bele alulemezből tömitést, és láss csodát, azóta megy az autó, mint a szélvész. Azaz szerintünk az EGR szelepen keresztül annyi anyag jött vissza, hogy befolytotta a motort, mivel dugulás vagy egyéb lehet benne, vagy csak ki kellene kormolni. Kipróbáltam az autót, és negyedikbe 140-150-et ment, de nagyon füstölt, mikor odaadtam neki az ötödiket, akkor meg semmit nem láttam a tükörben.

Na, egyenlőre ennyi, várom a véleményeket, ötleteket (olajevés, EGR szelep, stb.)

Üdv

Hát neharagudj de a szerelőd !!! Fogalma sincs az EGR szelep müködéséről.

Aztán szerencsés vagy hogy bírta a vízpumpa.

De nem kicsit nevettem 140-150 negyedikben cimű műsorszámon . De ahogy érzed. B)

Link to comment
Megosztás:

Na szerteném megosztani veletek az én esetemet.

Irtam régebben hogy eszi az olajat, ......... vagy csak ki kellene kormolni. Kipróbáltam az autót, és negyedikbe 140-150-et ment, de nagyon füstölt, mikor odaadtam neki az ötödiket, akkor meg semmit nem láttam a tükörben.

Na, egyenlőre ennyi, várom a véleményeket, ötleteket (olajevés, EGR szelep, stb.)

Üdv

Kezdjük az elején.

Ha eszi az olajat nem biztos, hogy csak a minőségével van gond, lehet szelepszár szimering is kuka. Az hogy nyitott EGR-rel nem akar menni lehet a ramaty állapotú porlasztócsúcsok higája, vagy a "Fittipaldi" vezetés miatt. Nem akarlak megbántani, de ez a 140 - 150-es tempó negyedikben erősen közel van a leszabályozási fordulathoz, hacsak nem fölötte. Nekem ötösben sikerült elérni, és rövid ideig elviselni 150 - 160 körül a zajt amit a motor kínjában kiadott magából. Persze mondanom sem kell, kötélen értem haza. (Az üzemanyagellátásban folytonossági hiány keletkezett, és mint kiderült, gázolaj szagú levegővel nem megy. A szemét. B) )

A legbiztosabb az lenne, ha elvinnéd egy veszteségmérésre és ott kerek perec megmondják hol a bibi. Azután még mindig lehet egy tömítés hiba valahol. B)

Ui. : Egyébként mennyi idős a paripa? Mert ha elmúlt tíz, vagy többet futott Százötvenezernél, akkor engedjünk meg neki ezt a luxust. Ez az én saját véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Szerintetek van olyan, hogy levett szívósor, meg kiszedett izzító, és porlasztócsúcsok után valami korom hideg motornál kitámasztja az egyik szelepet, és az csattog kicsit??

Mert ezt tapasztaltam mióta szétszedtük, de csak hideg motornál csattog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Szerintetek van olyan, hogy levett szívósor, meg kiszedett izzító, és porlasztócsúcsok után valami korom hideg motornál kitámasztja az egyik szelepet, és az csattog kicsit??

Mert ezt tapasztaltam mióta szétszedtük, de csak hideg motornál csattog.

Sztem az inkább hidrotőke lesz.

Link to comment
Megosztás:

És a hidrotőkével mit lehet csinálni, vagy mit tegyek??

Amíg csak hidegen csinálja, addig nem sürgős a dolog, ha már melegen se hagyja abba, akkor mindenképp cserélni kell. Milyen olajat használsz? Nem vészes dolog, az utángyártott darabja 2500Ft körül van (a gyári kicsit drágább, 5900Ft/db) + tömítések + szelepszár szimmeringek, ha már szét van szedve. Meg ilyenkor nem árt kimosni az olajjáratokat a hengerfejben, nehogy az új hidrotőkék is hamar tönkremenjenek szárazon.

Link to comment
Megosztás:

Kezdjük az elején.

Ha eszi az olajat nem biztos, hogy csak a minőségével van gond, lehet szelepszár szimering is kuka. Az hogy nyitott EGR-rel nem akar menni lehet a ramaty állapotú porlasztócsúcsok higája, vagy a "Fittipaldi" vezetés miatt. Nem akarlak megbántani, de ez a 140 - 150-es tempó negyedikben erősen közel van a leszabályozási fordulathoz, hacsak nem fölötte. Nekem ötösben sikerült elérni, és rövid ideig elviselni 150 - 160 körül a zajt amit a motor kínjában kiadott magából. Persze mondanom sem kell, kötélen értem haza. (Az üzemanyagellátásban folytonossági hiány keletkezett, és mint kiderült, gázolaj szagú levegővel nem megy. A szemét. B) )

A legbiztosabb az lenne, ha elvinnéd egy veszteségmérésre és ott kerek perec megmondják hol a bibi. Azután még mindig lehet egy tömítés hiba valahol. B)

Ui. : Egyébként mennyi idős a paripa? Mert ha elmúlt tíz, vagy többet futott Százötvenezernél, akkor engedjünk meg neki ezt a luxust. Ez az én saját véleményem.

Az autóról annyit, hogy októberben lett meggyűrűzve, szelepek cserélve, hajtókarcsapágy szintén, illetve a motor összes tömitése. A 140-150 sajnos az én hibám,mert közben bámultam a tükröt hogy mennyire füstöl, a 140-150 meg óra szerint volt, de szerintem kevesebb, mert 13-as kerekek vannak fent, és szerintem többet mér valamennyivel. Kompresszióval nincsen gond, az jó, és van benne óra szerint 230.

Link to comment
Megosztás:

Hát neharagudj de a szerelőd !!! Fogalma sincs az EGR szelep müködéséről.

Csak szerinte tele van ramattyal a kipufogó, és az pofázik vissza. Csak az a furcsa, hogyha lezárja, akkor megy az autó rendesen, ha pedig kinyitja, magasabb fordulatszámon nem akar menni, és csak füstöl, de viszont indulni indul rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Előtöltés beállítva, minden a helyén, de a kocsi még mindig nem akar menni nyitott EGR szelep mellett. Tettünk bele alulemezből tömitést, és láss csodát, azóta megy az autó, mint a szélvész. Azaz szerintünk az EGR szelepen keresztül annyi anyag jött vissza, hogy befolytotta a motort, mivel dugulás vagy egyéb lehet benne, vagy csak ki kellene kormolni. Kipróbáltam az autót, és negyedikbe 140-150-et ment, de nagyon füstölt, mikor odaadtam neki az ötödiket, akkor meg semmit nem láttam a tükörben.

Na, egyenlőre ennyi, várom a véleményeket, ötleteket (olajevés, EGR szelep, stb.)

Üdv

Álljunk már meg egy szóra!

Te és a szerelőd,tudjátok hogy az EGR miért is van a motoron?

Olajevés:szar minőségű olaj vagy szelepszár szimmeringek kuka.

Milyen olaj van most benne?

Az pedig hogy 140-nél koromol: van fordulatszámmérőd? Hogy van szived ennyire kiforgatni egy ilyen öreg motort? B)

Egyébként az új csoda PDTDi-k is kormolnak,ha jól odataposol nekik,köszönthetően a fantasztikus minőségű gázolajunknak is részben.

Link to comment
Megosztás:

Álljunk már meg egy szóra!

Te és a szerelőd,tudjátok hogy az EGR miért is van a motoron?

Olajevés:szar minőségű olaj vagy szelepszár szimmeringek kuka.

Milyen olaj van most benne?

Az pedig hogy 140-nél koromol: van fordulatszámmérőd? Hogy van szived ennyire kiforgatni egy ilyen öreg motort? B)

Egyébként az új csoda PDTDi-k is kormolnak,ha jól odataposol nekik,köszönthetően a fantasztikus minőségű gázolajunknak is részben.

Előre szólok, hogy én nem vagyok autószerelő, csak olvasgatom a forumot, meg tapasztalok.

Én úgy tudom, hogy az EGR szelep környezetvédelem miatt van, vagyis a kipuff gázt mégegyszer elégeti, visszavezeti.

Olajat most Valvoline-t tettem bele, 15W-40-est!

Mivel 93-as 17DR, igy nincsen benne fordulatszámmérő!

Link to comment
Megosztás:

Előre szólok, hogy én nem vagyok autószerelő, csak olvasgatom a forumot, meg tapasztalok.

Én úgy tudom, hogy az EGR szelep környezetvédelem miatt van, vagyis a kipuff gázt mégegyszer elégeti, visszavezeti.

Olajat most Valvoline-t tettem bele, 15W-40-est!

Mivel 93-as 17DR, igy nincsen benne fordulatszámmérő!

Akkor jól tudod,de ettől még jobban nem fog menni a gép,ha le van zárva,csak annyit érsz el vele,hogy nem kormolja össze a szívsort.

Olajat nem hozhat fel a kipufból.

Ha ezt az olajt is eszi,akkor a motorban lesz a gond.

Lehet bele tenni fordszámérőt,nekem is van.Egy ilyen öreg mocit nem szabad még melegen sem 4000-4500 fölé forgatni.

4-ben 100 5-ben max 130 a kényelmes neki.

Link to comment
Megosztás:

Akkor jól tudod,de ettől még jobban nem fog menni a gép,ha le van zárva,csak annyit érsz el vele,hogy nem kormolja össze a szívsort.

Olajat nem hozhat fel a kipufból.

Ha ezt az olajt is eszi,akkor a motorban lesz a gond.

Lehet bele tenni fordszámérőt,nekem is van.Egy ilyen öreg mocit nem szabad még melegen sem 4000-4500 fölé forgatni.

4-ben 100 5-ben max 130 a kényelmes neki.

Akkor miért nem megy magasabb fordulaton,ha nyitott az EGR?

Eddig még nem ette az olajat, nem is venném észre, mivel csak 200km-ert mentem vele, de figyelem.

Amugy 95-100-al szoktam járni, csak a szerelő mondta, hogy nem ártana kikormolni, mert tele lehet a kipuff korommal.

A 140-150meg az én hülyeségem.

Fordulatszámmérős óra mennyi bele, és mennyi idő kb beletenni, meg mi kell hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Már miért nem mehetne jobban? A beszívott levegő paraméterei (úgymint hőmérséklete, összetétele) jelentősen befolyásolják a teljesítményt.

Ennél a motornál nem,én is lezártam és nem nagyon venni észre.

Max annyit,hogy hidegen megszünt a gázvisszavezetés belengése.

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért nem megy magasabb fordulaton,ha nyitott az EGR?

Eddig még nem ette az olajat, nem is venném észre, mivel csak 200km-ert mentem vele, de figyelem.

Amugy 95-100-al szoktam járni, csak a szerelő mondta, hogy nem ártana kikormolni, mert tele lehet a kipuff korommal.

A 140-150meg az én hülyeségem.

Fordulatszámmérős óra mennyi bele, és mennyi idő kb beletenni, meg mi kell hozzá?

Az EGR nem magas fordulaton nyit,hanem hidegen tart nyitva,hogy meleg kipuffgáz jöjjön be a szívósorba,ezzel is csökkentve a károsanyagkibocsájtást,20°C felett kikapcsolja a termokapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Ennél a motornál nem,én is lezártam és nem nagyon venni észre.

...

Az EGR nem magas fordulaton nyit,hanem hidegen tart nyitva,hogy meleg kipuffgáz jöjjön be a szívósorba,ezzel is csökkentve a károsanyagkibocsájtást,20°C felett kikapcsolja a termokapcsoló.

Mert a te motorod lehet jobb állapotban volt. Vagy a tiéd is úgy kormolt, mint az övé?

Meleg motornál abszolút nem nyit az EGR? B) Az is lehet hogy neki nyitvamaradt, nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.