Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ha egy multiméterrel rámérsz az izzítógyertyákra, láthatod, meddig kapnak áramot. Azt nem tudom, mi befolyásolja az izzítás hosszúságát, figyeli-e a motor hőmérsékletét, vagy mindig azonos ideig izzít-e? Nekünk F Astra dieselen 30mp-ig izzít, úgy vettem észre, függetlenül a hőmérséklettől. Írj lécci egy motorkódot a zöldkártyáról vagy forgalmiból (pl. 17DR, TC4EE, ilyesmi).

Hali a motorkód: 17D140005000 Már rámértem multiméterrel 10,6 V-ot mutatot kb 2 percig vártam és azután is mutatta a 10 voltot, Ráindítottam és úgy is mutatta! nem értem!

Én csak a relére gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Hali a motorkód: 17D140005000 Már rámértem multiméterrel 10,6 V-ot mutatot kb 2 percig vártam és azután is mutatta a 10 voltot, Ráindítottam és úgy is mutatta! nem értem!

Én csak a relére gyanakszom.

Akkor az még a jó öreg német dízel lesz. 17D 57 pacival.

Na akkor!Az izzítórelé a motortérben van.Jobb oldalt,fekete,hosszúkás doboz.Ha jól emléxem K76-os relé.

Indításkor gyujtás ráadás után kb 25-35mp-ig izzít,hőmérséklettől függetlenül.Tehát ha rámérsz,akkor max eddig izzíthat,tovább nem,ha csak gyujtás van a gépen(moci még nem jár)akkor hallanod kell egy kattanást,amikor vége.

Ha tovább izzít,akkor relé csere,lehet beégett a relé.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az még a jó öreg német dízel lesz. 17D 57 pacival.

Na akkor!Az izzítórelé a motortérben van.Jobb oldalt,fekete,hosszúkás doboz.Ha jól emléxem K76-os relé.

Indításkor gyujtás ráadás után kb 25-35mp-ig izzít,hőmérséklettől függetlenül.Tehát ha rámérsz,akkor max eddig izzíthat,tovább nem,ha csak gyujtás van a gépen(moci még nem jár)akkor hallanod kell egy kattanást,amikor vége.

Ha tovább izzít,akkor relé csere,lehet beégett a relé.

Akkor valószinűleg ez a gond mert kattanás nincs és még 2 perc elteltével is kimértem a gyertyánál 10,6 V-ot.

De a visszajelző azért kialudhat? Mert nekem az kb 2-3 másodperc elteltével kialszik.

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószinűleg ez a gond mert kattanás nincs és még 2 perc elteltével is kimértem a gyertyánál 10,6 V-ot.

De a visszajelző azért kialudhat? Mert nekem az kb 2-3 másodperc elteltével kialszik.

Amennyire én tapasztaltam, a lámpa kb. 10mp-ig világít. Gyanús az a relé.

Link to comment
Megosztás:

Kössz a segítséget hétfőn rendelek relét és ki is cserélem!

De ha már belemerülsz ezekbe a dolgokba, mérd ki az izzítógyertyákat is, vedd le az összekötő kábelüket, vagy lemezt, és egyenként mérj rajtuk ellenállást. 1-2 Ohm nagyságrendű lehet, ha sokkal nagyobbat mérsz, vagy szakadást, akkor csere lehetőleg Beru bagy Bosch Duraterm (made in France!!) márkájúra.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok.nekem is dizel astram van. 1 kicsit regi de megy(1993 1.7d) nehez gyult be foleg hidegen megneztem az izzogyertyakat jok voltak. ra 1 hetre nem akart sehogysem begyuladni sot nem is tekert az inditomotor. a szerelonel rajotunk hogy kiment ket izzo es a szenkefek az indito motorbol. 1 kerdes miert csopog az uzem anyag a 4 porlasztonal? nem tudom elalitani sehogysem. legyszi ha tudjatok irjatok!

Link to comment
Megosztás:

szevasztok.nekem is dizel astram van. 1 kicsit regi de megy(1993 1.7d) nehez gyult be foleg hidegen megneztem az izzogyertyakat jok voltak. ra 1 hetre nem akart sehogysem begyuladni sot nem is tekert az inditomotor. a szerelonel rajotunk hogy kiment ket izzo es a szenkefek az indito motorbol. 1 kerdes miert csopog az uzem anyag a 4 porlasztonal? nem tudom elalitani sehogysem. legyszi ha tudjatok irjatok!

mert kuka a résoil csöved. aza kis vékonyka ami rámegy a csúcs oldalára. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Jó ezt hallani :lol:

Ne tudd meg,micsoda nyugalom lett rajtam úrrá most! :huh:

Be is vagyok sózva most rendessen,már nagyon szeretném egyben látni.

Ha kész,akkor köv héten megy kipuffoshoz,rezonátorcsövet kell cserélnem,el van repedve.Dízel betegség.

Na de ez legyen a legkisebb gond.

Link to comment
Megosztás:

A miénk meg lehet hengerfejes :huh:

Fogy belőle a víz, és nem találom, hogy hová. A kipuffnak is érdekes a szaga, nem olyan, mint más dieseleknek, hidegen elindítva kicsit fröcsköl valami fekete lét, az mondjuk lehet csak kondenzvíz a kipuffból.

Jobbik esetben csak a tömítés, rosszabb esetben...

Link to comment
Megosztás:

A miénk meg lehet hengerfejes :huh:

Fogy belőle a víz, és nem találom, hogy hová. A kipuffnak is érdekes a szaga, nem olyan, mint más dieseleknek, hidegen elindítva kicsit fröcsköl valami fekete lét, az mondjuk lehet csak kondenzvíz a kipuffból.

Jobbik esetben csak a tömítés, rosszabb esetben...

Olajban nem látszik semmi?

Kiegyenlítőben?

Vízcsövek nem túl kemények?

Link to comment
Megosztás:

Vízcsöveket nyomkodni kellene ám :huh:

Tudom :lol: Csak még nem volt rá időm. Ma kicseréltem az ékszíjakat (ezen ugyebár 2 van a szervó miatt), az se egyszerű akna vagy csápos emelő nélkül, de azért megoldottam. Nagyon sikított már hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.